Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Może ktoś miał podobny objaw.


Wstep


Kupiłem auto miesiąc temu i miałem błąd przepływomierza. Pojezdziłem tydzien.

Przepływomierz został wyczyszczony, błędy nie znikły i po kilku kilometrach auto zaczęło pracować głośniej niż zwykle.


Nagrałem ten dźwiek, wczesniej w środku nie było słychać prawie nic a teraz słychać przy dodaniu gazu zasysanie powietrza jak od odkurzacza i przy 100 km/h dzwięk dudnienia jakby smigła.


Następnie wymieniony został przepływomierz i wszystkie błędy diagnostyczne znikły.


Auto pali mi na autostradzie przy 140 km 6l ropy.

EGR czysty.

Filtry nowe, olej nowy, DPF ( 2lata ).

Turbo 2 lata temu bylo regenerowane - jest jeszcze gwarancja.

Z rury nic nie dymi, sprawnie przyspiesza, obroty nie faluja, nie widać żadnej wadliwej pracy silnika.


Pozostał tylko głośny dzwiek odkurzacza przy dodawaniu gazu i smigła przy spokojnej jezdzie 100-140 km/h.

Jak sie dodaje gazu to pod maska czuc zapach spalin.


Czy jest czym sie niepokoic ? W warsztacie mowia ze odgłosy pochodzą z turbo.


https://files.fm/u/vkvu5agga

Opublikowano

Z informacji z forum wyczytalem ze objawy jak dla mojego auta czyli :


Glosna praca silnika na jalowym

Syk powietrza przy dodawaniu gazu


to objaw dla:


uszczelek kolektora dolotowego

uszczelek kolektora wydechowego


Ktos moze potwierdzic lub zaprzeczyc ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziura w rurze między turbo-intercooler lub intercooler kolektor . albo obie .zrób to szybko bo zatkasz dpf .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Badz nieszcelnosc na silniczku od klapek wirowych.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze opcjonalnie rozerwało intercooler . Tak czy inaczej trzeba to szybko naprawić . W volvo v40 1,9 dci taki szum robiła mała dziura w wężu . I trochę czarnego za mną latało .
Opublikowano

Były 2 uszczelki do wymiany od rury turbo intercoolera ale cała rura jest sprawna , czyste bez oleju i dziur.


Rura od intercoolera kolektor też jest cała.


Od 1 śruby od kolektora ssącego widzę wyciek oleju.


To może tam

Opublikowano

Oglądalo to 2 CH mechaników pod spodem auta a ja dawałem gazu.


Każdy z nich powiedział że odgłos dochodzi z turbo i mam sprawdzić turbo.


W środę będzie sprawdzane bo jest na gwarancji.


W pobliżu ICM nic nie syczy. Ale wierzyć mi się nie chcę że turbo może być do naprawy.

Opublikowano

W serwisie turbo powiedzieli ze turbo jest sprawne natomiast jest pekniety intercooler.


Takze gratulacje - po samym glosie rozpoznales usterke a 2 mechanikow w warsztacie ogladajac auto pod spodem nie bylo w stanie xD

 

Ty nie masz dziury w icm?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uwielbiam n57 i znam wszystkie ich odglosy :D :cool2:
Opublikowano

Dałem dziś mechanikowi nowy IC do wymiany.

Firmy mahle. Ktos zna? Poleca ?


Bronił się że wtedy IC był jeszcze sprawny :)


Oby to było bo walka z przepływem powietrza trwa już z 1 miesiąc.


Najpierw EGR

Później przepływka.

Teraz IC ale wierzę że to to ;)


Mój przepływ powietrza na jałowym to 350mg/syk.

I ewidentnie słychać że powietrze gdzie ucieka.


A komputer oczekuje 500.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak to jest jak ktos sie nie zna, te silniki wala bledami przeplywki, egr i co tam popadnie ale praktycznie nigdy te elementy nie sa winne. Trzeba dobrze czytac i rozumiec co blad oznacza. Mahle to dobra firma.
Opublikowano (edytowane)

To jednak nie IC.


Mam teraz oryginalny używany BMW IC do sprzedaży ;)


WSTEP


Problem glosnej pracy silnika i swistu w pod maska pojawil sie po czyszczeniu przeplywomierza.


Pod maska czuc rowniez spaliny gdy da sie gaz.


Co sprawdzone ?


Przeplywomierz byl podlaczony nowy i dzialal tak samo.

Filtr powietrza nowy.


Sprawdzone ryry i uszczelki rury od filtr powietrza - TURBO.

Turbo - IC

IC - KOLEKTOR ( suche, niezniszczone )

IC wymieniony na nowy MAHLE.


Turbo sprawdzone w serwisie i sprawne ( serwis turob mowil ze IC dziurawy )


Pozostal kolektor ssacy i kolektor wydechowy i ?


Jakieś pomysły ?

Edytowane przez gore
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uszczelka pomiedzy turbo a kolektorem wydechowym.

Uszczelka pomiedzy turbo a dpf.

Uszkodzone uszczelnienie pomiedzy silniczkiem klap wirowych a kolektorem dolotowym.

Uszczelki kolektora.

Uszczelka czujnika cisnienia.

To musisz sprawdzic.

Opublikowano

Wszystko w pn bede mial juz zbadane takze bedzie jasne.


Bedziemy ogladac kolektor ssacy, kolektor wydechowy, turbo, dpf, uszczelki, etc.


Okazalo sie ze intercooler rowniez mial dziurke przez ktora uciekalo powietrza ale to nie jest jedyna dziurka jak sie okazuje - ale zwracam honor z turbo serwisu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raz piszesz ze dziura jest, raz nie. Chlopie okresl sie bo robi sie to smieszne i nie wiadomo jak pomagac :D
Opublikowano

Halas jest taki prawie taki sam jak byl stad myslalem ze dziury tam nie bylo.


Jest wiecej dziur niz 1.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.