Skocz do zawartości

E39 (M57D30) zgasł i nie odpala - pomoc w diagnozie


lukaswalker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pacjent: 530d prod. 11.2000r.

Czy ten błąd wskazuję jednoznacznie na pompę progową?

Dane odczytane z inpy:


4704 Pre-supply pressure monitoring


Engine speed: 0.00

Air-temp: 11.54

Einspringtzmenge: 39.43

fuel pre-supply pressure: 1.02

fahler aufgetreten bei: 471900


error present: pre-supply press.below min.value for eng.start


Zgasł nagle podczas jazdy na szczęście 200m od domu :lol: :lol: :lol: . Paliwa było ok. 10 litrów. Dolałem 28 litrów z kanistra. Ponieważ kiedyś miałem problem taki, że pompka w baku padła. Aktualnie jest na pewno ponad 30l w baku. Więc chyba problem pompy w baku wykluczony. Czy może dolać jeszcze z 15-20l dla pewności?

Bezpieczniki wyglądają ok. Nie wiem jak przekaźniki bo wiem, że też mogą być przyczyną (mam 2 takie kostki zielone w bagażniku)

Progówki nie słychać (może lekko, ale nie tak jak wcześniej). Przed dolaniem ropy kontrolka świec paliła się cały czas (nie gasła). Po dolaniu ropy jakby załapało coś jeśli chodzi o kontrolkę grzania bo gaśnie po paru sekundach.

Inpa pokazuje ciśnienie na przekręconej stacyjce od 0.94 do 1.06mbar czyli z prądem chyba ok (pompka pracuje tylko słabo?)

Akurat sprawdzając live data parę dni wcześniej pompa progowa pracowała dość dobrze (dawała około 3.9bar) na jałowym. Niestety nie zdążyłem sprawdzić jak spada ciśnienie przy obciążeniu :) Moc była do odcinki.


A poza tematem: czy coś w 2021r z zamiennikami się poprawiło czy nadal tylko oryginał pompki progowej polecany? Bo różnie to z nimi było(jednak to tematy/posty nawet z przed 10 lat).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak gaśnie poniżej 15 l to zwykle pompka w baku nie działa więc trochę zbieg okoliczności, natomiast nie ma takiej możliwości, żeby odpaliła przy tak niskim ciśnieniu. Pracuje w ogóle ta pompa ? Słychać brzęczenie ? Spróbuj jeszcze zacisnąć wężyk za ogranicznikiem ciśnienia, bo może on leży i przepuszcza wszystko na powrót. Możesz też sprawdzić na zegarach poziom w każdej z komór to będziesz wiedział czy wystarczy paliwa.

 

A poza tematem: czy coś w 2021r z zamiennikami się poprawiło czy nadal tylko oryginał pompki progowej polecany?

Magneti Marelli - 3 lata, 40k km i działa nadal tyle, że jest głośna, tzn. na postoju słychać w kabinie, że brzęczy choć nie zawsze. nie wiem od czego to zależy.


Przebieg masz słuszny na blacie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tą przypadłość prawie rok temu. Winna była progówka. Dobrze, że nie zgasiłem auta bo bym nie wrócił z trasy a ledwo już jechała ostatnie kilometry. Po zgaszeniu nie chciała już odpalić. Pokazywała własnie okolice 1 bara, zamiast 4 barów. Po wymianie progówki minuta na zapłonie i odpaliła na strzała.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem z licznika wskazania paliwa w baku: lewa komora: ~19l, prawka komora: ~22l

Dodatkowo co zauważyłem za filtrem paliwa w przewodach na pewno jest paliwo (pęcherzyk powietrza przy filtrze). Po przekręceniu stacyjki bez zmian za filtrem - brak ruchu w przewodach tzn. że te nie problem tego ogranicznika?

Pompy własnie nie słychać tak jak wcześniej (mogę wręcz powiedzieć, że w ogóle nie słychać). Pytanie czy mogła się przytkać czy po prostu padła. Nie wskazywało nic na to, że nie domaga (pełna moc była do końca obrotów, ciśnienie - 'livedata' w normie na jałowym i obciążeniu jeszcze parę dni temu).


Przebieg to tak :cool2: aby do 500k potem będzie z górki :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Odpowiedź masz podaną w błędzie, ciśnienie paliwa masz 1bar takie podaje pompa w baku.

Pompa progowa ma podawać 4 bary brak tego ciśnienia powoduje że sterownik silnika nie pozwoli go uruchomić.

Skoro działa Ci pompa w zbiorniku (wspomniany 1 bar ciśnienia) to przekaźnik pomp jest sprawny.

Przyczyny szukaj w pompie progowej bądź jej przewodów zasilających.

Pozdrawiam Wojtek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Bardzo cenna wskazówka bo się zastanawiałem nad tym wskazaniem ~1 bar co dokładnie oznacza.

Bo nie byłem pewien czy pompa progowa działa (tzn. ma prąd) ale jest uszkodzona i podaje za niskie ciśnienie (wspomniane 1 bar) czy w ogóle nie działa.

To pozostało zdiagnozować czy pompka nie ma prądu czy ma ale padła sama w sobie całkowicie i po prostu nie działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pierwsze co to często pomaga hukniecie ręką od spodu w okolicach pompy lub butem w podłogę przy siedzeniu. Jeśli ruszy to pompa do wymiany, jeśli nie to zdejmij osłonę, odepnij wtyczkę i sprawdź czy dochodzi prąd. Jeśli prąd jest to pompa do wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wracam do tematu po dłuższej przerwie.

Jestem po wymianie pompki progowej (zamiennik magneti marelli). Samochód odpalił na strzała. Pompka chodzi o wiele ciszej niż poprzednia (nie wiem jakiej była marki bo na obudowie są tylko wybite cyferki bez żadnej innej nazwy). Jedyne co mnie zastanawia to ciśnienie, które po wymianie wynosi 3.7 na jałowym. Tamta stara parę dni przed zepsuciem się pokazywała około 3.8-3.9

Nie weryfikowałem jeszcze jak to wygląda przy obciążeniu. Może jutro się uda przetestować.

Czy przy okazji mógł też się uszkodzić zawór zwrotny paliwa? Czy pompa słabej jakości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zaciśnij wężyk za zaworkiem to zobaczysz czy wzrośnie ciśnienie, ale jeśli na obciążeniu nadal trzyma 3,7 to ja bym tak zostawił, bo książka tyle przewiduje z tego co pamiętam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zaciskałem wczoraj wężyk ręka ale odczyty na INPA bez zmian (zaciskałem przed tym trójnikiem jak i za tym trójnikiem). Może za lekko? Chociaż starałem się w miarę mocno ale nic nie drgnęło. Obecnie na jałowym pokazuje 3.65 (w baku w tym momencie około 10l)


Kilka dni temu robiłem małe testy tj. live data. Przy maksymalnym bucie ciśnienie wstępne spada do 3 mbar (przy obrotach około 4,3k-4,5k na 4 biegu)


Pozostałe ciekawe parametry:

powietrze (tj. air mass) przy bucie mierzy do około 1180 (oczekuję 890)

doładowanie (tj. boost preasure) przy bucie mierzy do około 2400 (oczekuję 2247)

ciśnienie paliwa (tj. rail preassure) przy bucie mierzy do 1340-1361 (oczekuję 1340)


Wnioskuję z tego, że silnik/podzespoły działają tak jak trzeba. Jedynie zagwozdka z tym ciśnieniem na pompie progowej. Czy może jednak wszystko jest w porządku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...Przy maksymalnym bucie ciśnienie wstępne spada do 3 mbar (przy obrotach około 4,3k-4,5k na 4 biegu)

 

...jeśli na obciążeniu nadal trzyma 3,7 to ja bym tak zostawił, bo książka tyle przewiduje z tego co pamiętam.

 

Wymień pompę. Nie ma sensu robić pozostałych pomiarów przy tak niskim ciśnieniu, bo będą zafałszowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.