Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z autem po odpaleniu trzęsie budą i nierówno pracuje przez chwile.

Podłączyłem komputer i sprawdziłem błędy i mam błędy świec 3 i 4.

4232 glow plug cylinder 3, control,

4242 glow plug cylinder 4, control


Czyli raczej mam do wymiany dwie świece?

Lepiej jest wymienić wszystkie czy wystarczy te dwie uszkodzone?

Jest możliwe, że przy tych błędach może być uszkodzony sterownik świec, a nie świece?

Jak ewentualnie sprawdzić jedno i drugie?


Samochód to e90 m47 122 konie

Opublikowano
Sterownik z reguły "pada" na dwa różne sposoby albo nie ma z nim komunikacji albo pokazuje uszkodzone wszystkie cztery świece, więc u Ciebie to raczej świece ale to łatwo sprawdzić np zwykłym multimetrem !
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.

Mam problem z autem po odpaleniu trzęsie budą i nierówno pracuje przez chwile.

Podłączyłem komputer i sprawdziłem błędy i mam błędy świec 3 i 4.

4232 glow plug cylinder 3, control,

4242 glow plug cylinder 4, control


Czyli raczej mam do wymiany dwie świece?

Lepiej jest wymienić wszystkie czy wystarczy te dwie uszkodzone?

Jest możliwe, że przy tych błędach może być uszkodzony sterownik świec, a nie świece?

Jak ewentualnie sprawdzić jedno i drugie?


Samochód to e90 m47 122 konie

Do wymiany musisz zdjac kolektor wiec wymienia sie wszystkie, za niski koszt swiec aby ponownie to rozbierac. Bledy wskazuja na uszkodzenie swiec, nie sterownika, tak jak kolega wyzej opisal.

Opublikowano

Może być problem z wykręceniem tych świec? Lubią się urywać?

Macie jakieś sposoby żeby nie narobić sobie roboty? Środek penetrujący i cierpliwość?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja zawsze rozgrzewam silnik mocno przed naprawa. Nie mialem nigdy problemow z wykreceniem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko zależy czy poprzedi wymieniający zrobil to dobrze. Ale jak kkx5 napisał. Nagrzać silnik do temperatury roboczej. Moja świeca na drugim cylindrze stała w miejscu praktycznie. Nic na siłę. Psikasz, czekasz chwilę i próbujesz odkręcić. Przy 25-30Nm mogą się już zerwać, a to nie jest duża siła.mi szła z wielkim bólem. Kręcenie do czasu aż idzie, cofasz psikasz itd. jak już wykrecisz to trzeba pięknie gniazdo oczyścić, bo nowej nie wkręcisz prawidłowo. Zeszło mi z tą jedną świecą ze 3 godziny. To tak jak byś miał problemy :D

Co do sterowników, naprawiam je i rzeczywiście najczęstsze uszkodzenie to błąd 4 świec. Żadko zdarza się tak żeby sterownik był piwodem usterki jak u ciebie, ale bywa i tak. Mając dostęp do sterownika i miernik, warto go wyjąć i obmierzyć. Te błędy które maszzweryfikujesz miernikiem. Świece też miernikiem obmierzysz. Jak coś to pisz pomogę lub objaśnie co i jak.

Świece kompletem wymień.

  • 2 lata później...
Opublikowano
Wszystko zależy czy poprzedi wymieniający zrobil to dobrze. Ale jak kkx5 napisał. Nagrzać silnik do temperatury roboczej. Moja świeca na drugim cylindrze stała w miejscu praktycznie. Nic na siłę. Psikasz, czekasz chwilę i próbujesz odkręcić. Przy 25-30Nm mogą się już zerwać, a to nie jest duża siła.mi szła z wielkim bólem. Kręcenie do czasu aż idzie, cofasz psikasz itd. jak już wykrecisz to trzeba pięknie gniazdo oczyścić, bo nowej nie wkręcisz prawidłowo. Zeszło mi z tą jedną świecą ze 3 godziny. To tak jak byś miał problemy :D

Co do sterowników, naprawiam je i rzeczywiście najczęstsze uszkodzenie to błąd 4 świec. Żadko zdarza się tak żeby sterownik był piwodem usterki jak u ciebie, ale bywa i tak. Mając dostęp do sterownika i miernik, warto go wyjąć i obmierzyć. Te błędy które maszzweryfikujesz miernikiem. Świece też miernikiem obmierzysz. Jak coś to pisz pomogę lub objaśnie co i jak.

Świece kompletem wymień.

 

A problemem może być sam przewód? U mnie wyskoczył sam 4242 (akurat to M57), więc się zastanawiam, czy nie lepiej zacżąć od przewodu. Świece ze sterownikiem wymieniane 4 lata temu.

[2008 325d LCI E90]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak przewód uwalony to masz bład wszystkich świec. Ty masz bład jednej, na czwartym cylindrze, wiec albo swieca albo sterownik. Wstawiałes nowy vzy naprawiany?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W moim BMW 328D również występuje taki problem ale tylko przy porannym rozruchu. Później w ciągu dnia pali wzorowo.

Autko obecnie jest u mechanika i sprawdzają jaka jest przyczyna. Jak będę miał jakies informacje napisze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W moim BMW 328D również występuje taki problem ale tylko przy porannym rozruchu. Później w ciągu dnia pali wzorowo.

Autko obecnie jest u mechanika i sprawdzają jaka jest przyczyna. Jak będę miał jakies informacje napisze.

 

Dlatego u nas za naprawe grzania swiec wszyscy biora sie zimą, bo wtedy widac problem. Samo grzanie świec dziala i latem, bo nie służy tylko do rozruchu, ale przy tych temperaturach nie powinno byc jakiegos problemu z odpaleniem przez grzanie.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Jak przewód uwalony to masz bład wszystkich świec. Ty masz bład jednej, na czwartym cylindrze, wiec albo swieca albo sterownik. Wstawiałes nowy vzy naprawiany?

 

Wszystko szło nowe, Beru+świece Bosch o ile pamiętam. Co ciekawe, DPF na bank się wypala.

Wymienię wszystko, tylko Beru nie idzie nigdzie kupić, a jak są, to za ponad tysiaka od spekulantów.

[2008 325d LCI E90]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tym DPFem to nie koniecznie system musi byc sprawny. Zalezy od auta. Jedne wymagaja sprawnego, inne nie.

Pomierz świece na 4 garze, bo tego dotyczy błąd 4242 i sterownik. Bedziesz wiedzial co padlo. Jak kabel jest uwalony to jest bląd wszystkich swiec.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Tak dziwna sytuacja i nie wiem jak to ugryźć. Jak pisałem wcześniej, miałem błąd na jednej świecy 4242, control, którego nie da się wykasować (to M57, ale chyba nie ma znaczenia). Po wykręceniu jedna faktycznie była uwalona, sterownik (BERU) został, bo po sprawdzeniu był dobry. Dzień po wymianie patrzę, a tu sześć tych samych błędów 42x2, control. Czyli wygląda jak walnięty sterownik. Ale, co ciekawe, błędy dają się skasować i nie wracają od razu, dopiero po odpaleniu silnika na zimno. Gdzieś usłyszałem, że to mogłby być plusowy przewód albo problem np. z gniazdem w sterowniku (przy robocie kabel się poruszał). Ma to jakiś sens?

Problem w tym, że mam mało czasu, bo za półtora tygodnia wyruszam w długa trasę po Europie, a jak mi DPF nie będzie się wypalać, to leżę.

[2008 325d LCI E90]
Opublikowano

Z błędami pojedynczych świec dpf będzie wypalał (sprawdzone), nie wiem jak z błędem wszystkich. Błąd nie wyskakuje od razu bo gdy silnik ciepły świece nie działają. Natomiast na zimnym świece grzeją ze zmienna mocą aż do osiągnięcia temperatury 60 stopni cieczy chłodzącej (uprzedzając pytanie tak również latem świece grzeją). Tak więc do sprawdzenia kabel plusowy, zobacz czy nie jest upalona/ przypalona wtyczka. Jak kabel ok to zostaje tylko sterownik.

Opublikowano

Dzięki. To ma sens. Na wszelki wypadek dziś wcześniej zamówiłem kabel plusowy, po niedzieli do warsztatu.

Z jedną uwaloną świecą dpf się u mnie wypalał.

[2008 325d LCI E90]
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No i po prostu tuz po wymianie swiec uwalil sie sterownik  - wydaje mi sie, ze moze cos z gniazdem sterownika, przy wymianie swiec jednak kable sie poruszaly. Pojdzie do regeneracji, to sie dowiem. Wniosek taki, zeby zawsze wymieniac swiece razem ze sterownikiem, chocby 'byl dobry'.

Tak jak pisales, na rozgrzanym silniku skasowane bledy swiec juz nie wracaja (aktywacja przy 60C zmienia sie na 0), co pozwala wypalic DPF. Niestety z jakis przyczyn i tak wtedy duzo szybciej sie zapycha, nie wypalajac sie nawet do zera, ale jest to przynajmniej jakis tymczasowy ratunek jesli musisz te kilka dni pojezdzic. A regeneracja wlacza sie co kilkadziesiat kilometrow.

[2008 325d LCI E90]
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

ostatnio zauważyłem że w okolicach 1300-1500 obrotów przy jednostajnym trzymaniu gazu na tych obrotach szarpie autem

do tego bimmertool mówi o błędzie:

4433 Wtryskiwacz cylindra 3, sterowanie

sprawdziłem sobie wtryski i wygląda to tak:

3'/E90/2007/Auto / D60M47A0
------------------------------------------------------------
Temp. płynu chłod. 84,95 °C
Cylinder 1 dawka korekcji 0,23 mg/stk
Cylinder 2 dawka korekcji 0,0 mg/stk
Cylinder 3 dawka korekcji -0,44 mg/stk
Cylinder 4 dawka korekcji 0,21 mg/stk

rozumiem że szarpanie zapewne jest połączone z tym błędem oraz dość sporym odchyleniem korekty na 3cim cylindrze

zacząć od wymiany świec czy nastawiać się jeszcze na coś innego?

auto pali i jeździ bardzo dobrze, żadnych problemów nie ma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te korekcja to rzadna katastrofa. Nic tym wtryska nie jest patrzac tylko na korekty. Zobacz czy wtyczka dobrze wpieta, czy kable od niego nie są gdzieś uszkodzone.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

dzięki Jacek, uspokoiłeś mnie z tymi wtryskami 🙂

zatem biorę się za demontaż kolektora, więc od razu wymienię wszystkie świeczki i sprawdzę kable.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

aktualizacja tematu. świece wymienione styki przeczyszczone, błąd zniknął.

zastanawia mnie tylko wygląd świec, jedna na końcu mokra a druga pokryta dziwnym białym nalotem...

20231118_131801.jpg

20231118_132103.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.