Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie, jestem nowym członkiem forum, zakupiłem niedawno BMW 520 E61, pojawił się pierwszy problem w momencie wyjazdu za granicę, mianowicie na korku wlewu istnieje przekreślony napis biodiesel, na kilku stacjach wszędzie jest jedynie z domieszką 7% biopaliwa, oczywiście czytałem o postanowieniach 2012 o wprowadzeniu dodatkow bio, ale nie wiem jak to się ma w chwili obecnej podczas tankowania, dodam ze serwis nie był w stanie odpowiedzieć mi jednoznacznie na to pytanie dlatego postanowiłem napisać tutaj. Z góry dziekuje za odpowiedzi bo nie chciałbym za kilka km trafić do warsztatu na wizytę ;)
Opublikowano
Jak słusznie zauważyłeś ON ma domieszkę, która jak dobrze pamiętam od niedawna została zwiększona. Nie myl tego z typowym Biodieslem, jest to zupełnie co innego. Np. w pojazdach ciężarowych pod eksploatację na bio trzeba było zamówic specjalny pakiet przy kupnie pojazdu, inne filtry paliwa, inny program sterownika EDC oarz inne terminy przeglądowe. Z resztą beznyna tez ma od jakiegoś czasu domieszki bio i jest to napisane na dystrybutorach. (masz w kółku na instrybutorze :D E7, B5, czyli ile procent jest domieszki)
Opublikowano

Moje nie widziało nigdy biodiesla..... A paliw typu "premium" verwy.. Ultimate... Czy jakiegoś diesla Racing to już wogole nie toleruje :mrgreen: Raz że spala tyle samo a nawet więcej to jeszcze kopci na niebiesko :lol: Mocy więcej nie ma :roll:


W jakim kraju te biodiesle?

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Moje nie widziało nigdy biodiesla..... A paliw typu "premium" verwy.. Ultimate... Czy jakiegoś diesla Racing to już wogole nie toleruje :mrgreen: Raz że spala tyle samo a nawet więcej to jeszcze kopci na niebiesko :lol: Mocy więcej nie ma :roll:


W jakim kraju te biodiesle?


Tak jak pisałem wypowiadam się na podstawie aut ciężarowych. Z Niemiec. W niektórych autach widziałem pełne instalacje do pracy na ON w pełni roślinnym, z oddzielnym, małym zbiornikiem paliwa na tradycyjny ON i instalacją podgrzewania zbironika na ON roślinny, elektrozawory przełączające po osiągnięciu temperatury przez olej roślinny umozliwający pracę silnika na nim. Widziałem też amatrokę w stylu wycięte ok. 1/4 filtra paliwa aby roślinny mógł sie swobodnie przez filtr przedostać. (jedne z pierwszych silników CR w ciężarówce ktoś tak potraktował, co skończyło się spalonymi tłokami po zawieszeniu końcówek we wtryskiwaczach)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Moje nie widziało nigdy biodiesla..... A paliw typu "premium" verwy.. Ultimate... Czy jakiegoś diesla Racing to już wogole nie toleruje :mrgreen: Raz że spala tyle samo a nawet więcej to jeszcze kopci na niebiesko :lol: Mocy więcej nie ma :roll:


W jakim kraju te biodiesle?

 

Każde paliwo ON zawiera minimum 7% bio. Ilość oleju roślinnego to liczba po B na dystrybutorze.


NEwCeacJZqYM3uqZAzdjo-q-82iNmtdqtdPqdyyGApKiK2t8KWenwrmYmvsdT6ienn5VnqPYvjcosIOvIQcjrQDVSdoLER4MKoQu8P5kq2bN0qCtu-dSThKGfYDrvaSfaFe865n02qm_n2gtxLUqUF5S8uKY-VFdaHk9gf7vRCg7tGv2zaA2DffllA

  • Moderatorzy
Opublikowano
B7 to jest właśnie paliwo z najmniejszą domieszką estrów.
Opublikowano
wszędzie jest jedynie z domieszką 7% biopaliwa, oczywiście czytałem o postanowieniach 2012

 

Wykastrowanie siarki jako czynnika smarnego i zastąpienie jej bio guanem rozpoczęło się w 2006 roku. Można by o skutkach tego napisać książkę. Kto jest dociekliwy i się interesuje swoim autem to doczyta dlaczego jego diesel trzęsie, ma czkawkę, nie odpala etc. M57 to były silniki konstruowane pod smarowanie siarką, a nie zaklejanie bio guanem. Żaden inżynier konstruując silniki M57 nie wiedział i nie przewidział, że od 2006 roku eko z#%&$#*y zmienią drastycznie skład paliwa. Dlatego trzeba czytać, szukać informacji i się interesować swoim silnikiem żeby nadal miał spełnione właściwe warunki smarowania i pracy na tym co teraz serwują na stacjach. A wtedy korekty i przelewy jak np. w moim utrzymują się całymi latami na bdb. poziomie i problemów nie stwierdzono. Poczytajcie o dodatkach do paliwa (dobrych i trafionych dodatkach) bo to jest nieodzowne przy każdym tankowaniu starszego diesla.


korekty.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.