Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bezwypadkowy-xenon-navi-prof-mozliwa-zamiana-ID6DFqWr.html#gallery-open


Witam , co powiecie o w/w egzemplarzu ? Byłem oglądać , szyby oryginał jedynie przednia z innego roku. Mierzona miernikiem przedział 120-140 mikronów na całej karoserii. Po podłączeniu do komputera zrobiony przegląd dwa błędy: sterownik świec oraz świece żarowe. Wykupiony raport u bimmercheck przy 150tys wymienimy rozrząd w ASO bmw. Warto się zastanowić ?

Edytowane przez superdami
Opublikowano
Przyjemnie się prezentuje, z minusów to te zwykłe fotele, nie jestem ich fanem no i zawieszenie chyba zwykłe bo jakoś wysoko stoi. Sterownik świec to częsta sprawa można zrobić nie ma się czego obawiać. Fajna wersja z roletkami X3 :P Na plus ta wymiana rozrządu, powinno być jeszcze jakiś czas spokój.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie , po dłuższych przemyśleniach samochód wstępnie zarezerwowany i do końca przyszłego tygodnia mam czas na podjęcie decyzji. Sprzedający powiedział ze jak się zdecyduje w ramach ceny 26.400 zarejestruje samochód , wymieni komplet świec wraz z sterownikiem świec żarowych oraz zrobi przegląd olejowy wraz z wszystkimi filtrami. Poniżej zamieszczam zdjęcia samochodu z oględzin. Proszę o osób obeznanych w temacie o jakąś opinie.

Nadmieniam ze samochód był również na stacji diagnostycznej. Dyfer suchy , dpf na miejscu zero rdzy od spodu amortyzatory 82-80%.


https://ibb.co/pKN0KBq

https://ibb.co/pRbbvSS

https://ibb.co/r00WrPS

https://ibb.co/Z6rys88

https://ibb.co/nb1dD2V

https://ibb.co/9GLfxRG

https://ibb.co/Mg2XFhD

https://ibb.co/p4wYbRr

https://ibb.co/qkKdjT8

https://ibb.co/zbQcJ88

https://ibb.co/JngXrtj

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

www_otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bezwypadkowy-xenon-navi-prof-mozliwa-zamiana-ID6DFqWr.html

Witam ponownie , po dłuższych przemyśleniach samochód wstępnie zarezerwowany i do końca przyszłego tygodnia mam czas na podjęcie decyzji. Sprzedający powiedział ze jak się zdecyduje w ramach ceny 26.400 zarejestruje samochód , wymieni komplet świec wraz z sterownikiem świec żarowych oraz zrobi przegląd olejowy wraz z wszystkimi filtrami. Poniżej zamieszczam zdjęcia samochodu z oględzin. Proszę o osób obeznanych w temacie o jakąś opinie.

Nadmieniam ze samochód był również na stacji diagnostycznej. Dyfer suchy , dpf na miejscu zero rdzy od spodu amortyzatory 82-80%.


adRnoJC.jpg

x8HZdU8.jpg

9mVUWDI.jpg

xANBzoX.jpg

Odblxau.jpg

4SXaotw.jpg

VPao1Yz.jpg

peO6VoU.jpg

syJzeXj.jpg

I27koDr.jpg

oXJYlhc.jpg

 


Ogłoszenie 0T0M0T0 już nieaktualne, więc trudno mi odnieść się do tej sztuki konkretniej, a po zdjęciach powyżej - wygląda obiecująco.


Zdekodowany VIN: WBAVG910X0VG57931

Type VG91

Model 320d

Market Europe

Development Code E90

Chassis Sedan

Steering left

Doors 4

Engine N47

Displacement 2.00 l

Power 130 kW

Drivetrain Rear-Wheel Drive

Transmission manual

Color Black-sapphire Metallic - 475

Upholstery Stoff "fluid" Oder "linea"/grau - ALAD

Manufacturer BMW AG

Production Plant Leipzig, Germany

Production Date 2008-01-25


Options

1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge

1CB Co2 Content Co2 Umfang

1CC Automatic Start/stop Function Auto Start Stop Funktion

1CD Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration

240 Leather Steering Wheel Lederlenkrad

249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad

2BH Lt/aly Wheels Double Spoke 156 Lm Raeder Doppelspeiche 156

302 Alarm System Alarmanlage

320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall

321 Exterior Parts In Body Color Exterieurumfaenge In Wagenfarbe

403 Glas Roof, Electric Glasdach, Elektrisch

415 Sunblind For Rear Window Sonnenschutzrollo Fuer Heckscheibe

417 Roller Sunblind, Rear Side Windows Sonnenschutzrollo Hintere Tuersch.

423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours

428 Warning Triangle Warndreieck

430 Interior And Exterior Mirror Packa Innen- Und Aussenspiegelpaket

431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend

465 Through-load System Durchladesystem

494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer

4AE Armrest Front Retractable Armauflage Vorne Verschiebbar

4AG Interior Strip Titan. Dull Interieurleisten Titan Matt

502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage

508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)

520 Foglights Nebelscheinwerfer

521 Rain Sensor Regensensor

522 Xenon Light Xenon-licht

534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik

540 Cruise Control Geschwindigkeitsregelung

548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho

5AC Autom. High-beam Headlights Control Fernlichtassistent

609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional

612 Bmw Assist Bmw Assist

616 Bmw Online Bmw Online

620 Voice Input System Spracheingabesystem

633 Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf. Handy Vorb. Business/bluetooth-sch.

6AA Bmw Teleservices Bmw Teleservices

6AB Control Teleservices Steuerung Teleservices

7RP Advantage Package Advantage Paket

7RS Comfort Package Comfort Paket

7SP Navi Professinal W.handyprep.bluetooth Navi Professinal M.handyvorb.bluetooth

801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung

851 Language Version German Sprachversion Deutsch

863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa

879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur

8SC Country Spec. Release Of Teleservice Laenderspez. Teleservicefreisch.

8SP Cop Control Cop Steuerung

936 Request Bmw Mobile Phone On Delivery Bmw Handy Bei Auslief. Anfordern

964 Request Navi Dvd On Delivery Request Navig. Dvd On Delivery


Xs8XgEL.jpg


n8hcXMo.jpg

Edytowane przez miczek.mk

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano

02.06.2009 - 12 670 Km - czyszczenie pojazdu

07.12.2009 - 12 682 Km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, płyn hamulcowy doposażenie w hak holowniczy, diagnostyka i programowanie pojazdu

08.06.2011 - 48 614 Km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, płyn hamulcowy, diagnostyka komputerowa pojazdu, prace elektryczne przy układzie audio

07.12.2011 - 59 059 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

19.12.2011 - 59 717 Km - badanie techniczne, kontrola pojazdu, szyba czołowa, uszczelki, spinki, elementy technologiczne, diagnostyka komputerowa pojazdu

04.03.2013 - 82 936 Km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, filtr powietrza, filtr paliwa, płyn hamulcowy, wycieraczki przód

02.12.2013 - 96 986 Km - żarówka xenon

10.12.2013 - 98 823 Km - badanie techniczne, kontrola pojazdu

16.01.2015 - 117 298 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

03.02.2015 - 118 255 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

03.02.2015 - 118 259 Km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, filtr powietrza, filtr paliwa, płyn hamulcowy

07.08.2015 - 127 180 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

14.08.2015 - 127 540 Km - klocki hamulcowe tył, kontrola pojazdu

18.12.2015 - 134 269 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

22.12.2015 - 134 426 Km - klocki i tarcze hamulcowe przód, badanie techniczne, kontrola pojazdu, uzupełnienie oświetlenia, szyba czołowa, uszczelki, spinki, elementy technologiczne

08.01.2016 - 135 074 Km - wymiana układu rozrządu kpl, diagnostyka komputerowa pojazdu

11.01.2016 - 135 074 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

27.01.2017 - 153 897 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

08.02.2017 - 154 366 Km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, płyn hamulcowy

07.07.2017 - 161 186 Km - uzupełnienie oświetlenia

04.09.2017 - 164 986 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

05.09.2017 - 165 014 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

05.09.2017 - 165 019 Km - przewód intercoolera, diagnostyka komputerowa pojazdu

19.12.2017 - 170 873 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

05.01.2018 - 171 532 Km - badanie techniczne, kontrola pojazdu

09.11.2018 - 188 349 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

23.11.2018 - 189 108 Km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, filtr powietrza, filtr paliwa

20.10.2020 - 225 110 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

Opublikowano
rozrząd niby robiony przy 135tkm wiec nieco ponad 100tkm wytrzymał więc teraz musisz mieć też na uwadze że niebawem trzeba będzie znowu go robić, do tego dwumas też może byc za chwilę do robienia - piszę to abyś był świadom a takie rzeczy to w sumie normalne wymiany które mogą sie trafić w tym aucie
Opublikowano
Samochód wygląda schludnie ale moim zdaniem w tej cenie idzie znaleźć cos lepszego. N47 z początków produkcji (D20A) miał kilka wad. Z tego co pamiętam to zintegrowana zębatka rozrządu z wałem do wymiany (czy jakoś tak, w D20C już to poprawili) i przypadki pękających bloków. Nawet jeśli rozrząd jest po wymianie to tak czy inaczej kiedyś będzie trzeba go znowu wymienić bo jest to część eksploatacyjna. Wyposażenie też szału nie robi. Teraz jest przesyt E90 N47 więc przy odrobinie cierpliwości można znaleźć i polifta w tej cenie jak się szuka manuala bez skór i innych bajerów.
Opublikowano

Mam na uwadze rozrząd , dwumase , turbo to są rzeczy eksploatacyjne. Znajomy ma e91 rok 2007 z przebiegiem prawie 360tys z chipem na 200 rozrząd robił jakoś koło 300 właśnie i nie narzeka. Mówi ze nie opłaca się sprzedawać bo lud polski i tak nie kupi. Także moim zdaniem jeśli się dba i jeździ z głowa nic strasznego się nie powinno dziać. Szukałem auta z oryginalna powłoka lakiernicza ale teraz są tacy fachmani ze i pod miernik zrobią. Mój max budżet to 30 tys także poszukałem rozsądnie żeby był jakiś zapas na ewentualne naprawy. Auto kupione z salonu od początku jeden właściciel zrobił na mnie duże wrażenie na żywo ale nigdy bmw nie miałem. Interesowała bym mnie seria 3 tylko 2.0 diesle. Wiadomo chciało by się 3.0 ale budżet zbyt mały. Oglądałem pare E82 również mi się podobają ale niestety same paście. Przebieg 225tys także powinna jeszcze z 2-3 lata pojeździć. I tak człowiek ma takie dylematy jak się długo będzie zastanawiał to nic nie kupi. I jak tu żyć panowie ?



PS: chyba aż takie złe te silniki 177km nie są :


https://m.olx.pl/oferta/bmw-e90-CID5-IDIPVNb.html?reason=hp%7Ccf_rescored


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-320-kombi-lift-ID6DCBHe.html#d695e99ffc


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-xenon-automatyczny-hak-holowiczny-czujniki-pdc-automat-tempomat-ID6DFcT9.html#d695e99ffc

Opublikowano
Chyba nie do końca mnie zrozumiałeś. N47d20a i n47d20c to są silniki 2.0d z ta różnica, ze ten z oznaczeniem „c” jest po poprawkach. Te polifty co wstawiłeś maja właśnie n47d20c. Miałem 2 auta z tym silnikiem i poza rozrządem nie wygenerowały u mnie żadnych innych kosztów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie przesadzałbym z tymi "poprawkami" N47 - celowo umieściłem to słowo w cudzysłowie.

Najważniejsze w N47 jest przekodowanie systemu start - stop, żeby nie gasił silnika przy każdej okazji.


W 118d E87 01.2008 rok z mapą na 184KM - kupionej ówcześnie przeze mnie jako premium selection - pierwszy rozrząd wymieniłem po bodajże 80 tys. km - i już zdarzało się szurnięcie przy zimnym starcie.

Wymieniłem wtedy kompletny rozrząd oraz pas wielorowkowy z napinaczami (wszystko BMW oem) za jednym razem z przekodowaniem start-stopu - i dziś naszą byłą jedyneczkę ma już trzeci właściciel (wszyscy są mi znani), nic nie było w silniku robione - i rozrząd jest nadal cichutki, pasek nie popiskuje na starcie, a auto ma już spory przebieg.


Także to temat start-stopu morduje te silniki najbardziej - i to niezależnie od wersji.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano

Ogólnie ciężko znaleźć coś na rynku: od 1 właściciela, z oryginalną powłoką lakierniczą i bogatą historią serwisową oraz bez lepszych lub gorszych modyfikacji- więc jeśli nie potrzebujesz bogatszego wyposażenia to naprawdę fajna sztuka.


Co do rozrządu w n47 to dużo zależy od wymian oleju a raczej ich częstotliwości. Silnik jest bardzo oszczędny, ale irytuje mnie w nim odgłos pracy i wibracje na postoju.

Opublikowano
Rozmawiałem z właścicielem i ostatecznie maks może zejść na 26000zl. Więcej nie zejdzie bo mówił ze i tak się sprzeda bo ciężko coś sensownego znaleźć. Także myśle ze nie ma się co zastanawiać i chyba ja wezmę bo wątpię ze w najbliższym czasie uda się trafić na e90/e82 w dobrym stanie. Sztuk poniżej 22tys nawet nie oglądałem bo chyba nie ma to sensu. Ale wiadomo samochód ma swoje lata także może wymagać jakiś większych bądź mniejszych inwestycji. Niestety nie da sie do tego wejść i wiedzieć w 100% co jest a czego nie ma. Oglądałem również e60 ale myśle ze dobre sztuki to już budżet powyższej 30k
Opublikowano
Rozmawiałem z właścicielem i ostatecznie maks może zejść na 26000zl. Więcej nie zejdzie bo mówił ze i tak się sprzeda bo ciężko coś sensownego znaleźć. Także myśle ze nie ma się co zastanawiać i chyba ja wezmę bo wątpię ze w najbliższym czasie uda się trafić na e90/e82 w dobrym stanie. Sztuk poniżej 22tys nawet nie oglądałem bo chyba nie ma to sensu. Ale wiadomo samochód ma swoje lata także może wymagać jakiś większych bądź mniejszych inwestycji. Niestety nie da sie do tego wejść i wiedzieć w 100% co jest a czego nie ma. Oglądałem również e60 ale myśle ze dobre sztuki to już budżet powyższej 30k

 


Przez wirusa jest zastój, obserwuję ogłoszenia i sprowadzonych nowosci jest dużo mniej, ciagle jedno i to samo sie powtarza na ogloszeniach :x

Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie bo sprzedający pytał jaki olej sobie życzę.


Czy PMO 5w30 C3 Extreme będzie dobrym wyborem ? Czy może oryginalne BMW TwinPower LL-04. Może jakiś Ravenol VMP 5W30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najważniejsze - żeby NIE BYŁ podrobiony.

A po wtóre - osobiście SUGERUJĘ 5W40 z C3.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano
A dlaczego nie 5w30 ? Po raporcie wynika ze od początku był taki lany. Jakieś szczególne różnice między w30 a w40? Tematów jest miliony ale tak w skrócie dla silnika N47 lepiej 5w30 czy 5w40?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W skrócie?

1. przekoduj logikę start-stop, tak aby sterownik pamiętał po uruchomieniu auta, jaki był jego stan przy poprzednim wyłączeniu zapłonu

2. lej niepodrobiony 5W40 C3 - i co masz pewne to lej.

3. wymieniaj olej co 15 tys. km.

A do 400 tys. dojedzie bez mrugnięcia okiem.


PS.1 pewnie jeden raz będziesz musiał zrobić rozrząd

PS.2 olej lejemy niepodrabiany.

2a. na znanych portalach podróbek jest na tony.

2b. nawet hurtownie mają problem z podróbkami...


Tu masz o tym procederze na przykładzie jednej z wiodących marek, ale problem dotyczy wszystkich:



BTW.

Ja jeżdżę od lat na olejach Motul - bo mój zaufany dostawca bierze go BEZPOŚREDNIO z MOTUL Deutschland GmbH biuro Warszawa.

I nawet z bardzo zwariowanymi projektami (+/- 200KM z 1000ccm pojemności) - nie mam problemów.

Lub np. ciężką Astrą z słabiutkim 1.4 Twinport zrobiłem 321 tys. km (zachowując reżim Motul + co 15 tys. zmiana) - jeżdżąc najczęściej w systemie 0/1, następny właściciel miał ją do 360 tys. km i nie brała oleju, gdzie wiecznie słyszę o braniu oleju tych aut.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano

Można jakieś namiary do Ciebie żeby taki olej zamówić ? Jeśli masz fajne źródło to czemu by nie skorzystać.


PS: interesuje mnie również olej PMO 5w40 Extreme tylko ze ma LL-01 a z tego co wiem do tego silnika zalecane jest LL-04 jakas różnica jest ?

Opublikowano

Dziękuje za pomoc. Samochód kupiony mam nadzieje ze będzie się sprawował i nie wyjdzie ze jest spawany ze dwóch i siedzi w nim 3 silnik złożony z 5.

Jeszcze pytanie bo teoretycznie na umowie napisane ze miesiąc gwarancji na cały samochód i sprzedający pokrywa wszystkie koszty wad ukrytych które nie wyszły przy oględzinach także można chyba zawsze zwrócić

Opublikowano
Prędzej czeka Cie wieloletnia batalia sądowa niż zwrot auta :) może jak coś się stanie to można się dogadać ale na fajerwerki gwarancyjne bym nie liczył. Udowodnienie wady ukrytej to droga przez mękę bo musiałbyś mieć jakaś dokumentacje albo rzeczoznawcę przy oględzinach bo jak inaczej udowodnisz, ze o tym nie wiedziałeś? Ot taki handlarzowy chwyt marketingowy, bo tez nikt normalny nie udzieli gwarancji na 13 letnie auto używane.
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.