Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów. Nie znalazłem w tej sekcji wątku dot. kosztów utrzymania, więc stworzyłem nowy temat.


Szykuję się do zakupu X5 xDrive 25d (N47, 218 KM) na adaptacyjnym zawieszeniu z końca 2014 roku, ok. 150 000 km zrobione, po wymianie rozrządu przy 135k. Wiem, wiem - silnik słaby, ale z żoną robimy 90% po mieście i dla nas powinno styknąć tym bardziej, że jesteśmy już po jeździe testowej :D Mam pytanie do posiadaczy tego pięknego auta: ile wynoszą Was koszty eksploatacyjne POZA ASO (wymiana filtrów, oleju silnikowego/do skrzyni, klocki, tarcze, inne/poważniejsze sprawy). Chciałbym mniej więcej poczuć ile rocznie/co 2-3 lata będę płacił za typowe usterki/eksploatację. Chciałbym tym autem zrobić 50-100k km, także taka wiedza będzie nieoceniona. Z góry wielkie dzięki!

Opublikowano

Nie podpowiem Ci co do kosztów utrzymania bo sam mam F15 25d dopiero od grudnia 2020 (najechane 88 tysięcy na dziś), ale jak wypadnie mi wymiana oleju (koło maja tego roku) to zamierzam taką profilaktykę zrobić:

- wymiana oleju w skrzyni (zestaw naprawczy z miską i filtrem, żadne tam dynamiczne wymiany),

- wymiana oleju w skrzynce xdrive i dyfrze,

- sprawdzenie kolektora dolotowego i chłodniczki spalin pod kątem nagaru (auto lata po mieście, nie dogrzewa się, zakładam, że tam jest niezły syf - a konsekwencje mogą być poważne),

- byc może płukanka silnika w celu usunięcia nagaru.

Te rzeczy wg mnie musza być zrobione w dieslu, który lata po mieście - już przy takim właśnie przebiegu 90-100 kkm. BMW nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni (w przeciwieństwie do producenta ZF - jest o tym nieco na forum), a wg mnie to ważna kwestia.


Akcję serwisową na EGR auto miało robione, ale i tak każę sprawdzić czy nie cieknie.


Planuję jeszcze wyrzucić fabryczne gniazdo do ładowania bezprzewodowego wg tego poradnika: https://www.youtube.com/watch?v=1FkRdlpgFEs. To już we własnym zakresie.


Na dziś ogarnąłem sobie sporo kodowań i retrofitów, odblokowana navi. Wczoraj kupiłem komplet kół zimowych z mieszanym ogumieniem. Niestety jak jest koń to trzeba i na owies mieć :)

Jak to wszystko ogarnę to zrobię chipa :8)

Opublikowano

Maćku, dzięki za szybką odpowiedź. Śledziłem Twoje wpisy i wcześniej i coś mi podpowiadało, że prędzej niż później na siebie trafimy - miło e-poznać :8)

Dzięki za info, będę wdzięczny za update w maju, a na ten czas napiszę priv. w kwestii navi ;) Pozdro!

Opublikowano

Jestem posiadaczem X5 xDrive 25d (B47, 231 KM) od około 2,5 roku. Samochód na chwilę obecną ma 78 tyś km, a ja zrobiłem nim już około 35 tyś km. Dużo przy samochodzie nie robiłem, ale zawsze jednak jakieś wydatki są. Samochód ma pakiet serwisowy do 200 tyś km lub 10 lat, więc wymiany oleju z filtrem, filtr powietrza, filtr kabinowy oraz płyn hamulcowy są za free, ale wypadają u mnie co około 24 tys km, więc pomiędzy nimi robię jeszcze wymianę oleju z filtrem we własnym zakresie. Wszystko robię oczywiście w nieautoryzowanym serwisie, ale specjalizującym się w BMW. Prawdę mówiąc to takie X5 ogarnie każdy nieco bardziej rozgarnięty mechanik, to nie prom kosmiczny :D

Poniżej zestawienie tego co musiałem do tej pory zrobić wraz z kosztami:


1. Ubezpieczenie w PZU ( AC + OC w całkiem bogatym pakiecie, wartość auta 143 tyś zł) - 4497,00 zł.

2. Opony letnie Pirelli Scorpion Verde z homologacją BMW 255/50R19 - 3550 zł.

3. Wymiana oleju wraz z filtrem + filtr powietrza - 325,00 zł.

4. Wymiana klocków hamulcowych tył (ATE) wraz z czujnikiem - 337,00 zł

5. Wymiana klocków hamulcowych przód (ATE) wraz z czujnikiem - 544,00 zł

6. Nabicie i czyszczenie klimatyzacji - 172,50 zł.


To są wszystkie wydatki, które musiałem ponieść przez 35 tyś. km. W okolicy 100 tyś przebiegu zamierzam, tak jak Maciej_X5 pisał wymienić olej w skrzyni i napędach.

Jeżeli będziesz omijać ASO, to koszty eksploatacji są przyzwoite.

Opublikowano

To i ja dorzucę parę kosztów, X5 25d, 2016 rok, 231 KM:

- ubezpieczenie OC+AC, ale z wszystkimi możliwymi dodatkami (GAP, PPI itd) bo tak chce leasing - przy aucie wycenionym na 170 tysięcy składka 7800 na rok,

- akumulator Duracell 105 Ah AGM - 850 zł,

- używane kompletne koła zimowe - felgi BMW OE z czujnikami ciśnienia, 19 cali, mieszane ET 18/48, z oponami Michelin Alpin Latitude runflat, wzmocnione 7mm bieżnik, homologacja BMW. rocznik 2017/2018 - 5900 brutto.

Niestety spalanie po mieście w zimie jest wysokie - nawet 12 litrów na 100. W trasie przy 140 km/h 8,5- 9 litrów. Od grudnia do dziś mam średnie 10,4 litra. Miasto 70 % trasa 30 %.

Opublikowano

Panowie, serdeczne dzięki za Wasze wpisy. Faktycznie te koszty nie są kosmiczne :cool2:

Jestem ciekaw historii kosztowych innych użytkowników forum.

Opublikowano

X drive 25d 2015, 218km na liczniku 90 tkm. Spalanie po Warszawie w codziennych dojazdach do pracy - 10 km, logistyka szkolna itp, sporadycznie jakaś trasa powyżej 50 km spalanie wychodzi około 12 L/100 km. Serwis w ramach pakietu serwisowego wg wskazań kompa. Dodatkowo we własnym zakresie wymiana po 11-12 tyś oleju i filtra - koszt około 250 pln. Na chwilę obecną zbieram się do wymiany oleju w skrzyni - materiały około 700-800 pln. Wymieniam samodzielnie, dysponuję kanałem i mam 2 sprawne ręce. Pewno też trzeba by w napędach oleje zmienić, ale to już są sprawy groszowe.

Przy 80 kkm wymiana tarcz i klocków z tyłu - 900 pln.

Jedna awaria - pęknięty przewód paliwowy - kapało tylko podczas jazdy az przemiękły osłony od spodu, wtedy kałuża się zrobiła i tylko po tym poznałem usterkę. jako że była to zima i auto świeżo nabyte to myślałem, że 14,5 l spalania jest ok....:D na szczęście po założeniu nowego przewodu spadło do tych 12.

Wypad wakacyjny Włochy/ Chorwacja z załadowanym autem pod sufit, cztery osoby i prędkości do 140 , sporadycznie i chwilowo ciut więcej - około 9 l/100 km.

Raz trasa zimą Warszawa-Szczyrk-Warszawa wyszło 8l ale prędkość do 120 km/h i jazda spokojna na granicy meczącej...


Odczyty spalania z komputera ignoruję - są niewiarygodne i zaniżone. Zawsze tankuję do pełna, jednocześnie kasując licznik przebiegu - na podstawie tych danych obliczam zużycie paliwa. Nie korzystam z systemu start-stop. Nie pałuję na zimnym silniku i obowiązkowo zawsze kilkanaście sekund wolnych obrotów przed wyłączeniem silnika. Po trasie minimum minuta...

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, Krzysiekw78 wymieniłeś już olej w skrzyni ? Jak tak to czy musiałeś zastosować jakieś adaptacje? Dzisiaj dzwoniłem ze swoją do serwisu to mi powiedzieli, że w moście i skrzyni się nie wymienia, mają odgórny zakaz .
Opublikowano

To kiepsko - może czas rozejrzeć za jakimś warsztatem innym niż ASO...

Na forum przewijały się już informacje, że BMW nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni biegów, a producent ZF jak najbardziej. Nie będę się rozpisywał, ale BMW daje gwarancję max do 200 000 km i na tyle przewidziana jest trwałość tej skrzyni 8HP bez wymian oleju. Stąd ich polityka. Chcesz jeździć dłużej - nie stosuj zaleceń ASO co do wymiany oleju w skrzynie biegów tak samo jak zalecanych przez BMW interwałów wymiany oleju silnikowego co... 30 tysięcy km. Tak samo jak ciekawe są różne interwały wymiany tego samego oleju w zależności od tego czy auto jest sprzedawane w EU czy USA. No ale to temat na oddzielny wątek.


Ja byłem w tygodniu w polecanym mi warsztacie, który ma wykupiony dostęp do bazy BMW (będzie historia serwisowa na serwerach spoza ASO - a to mój warunek wyboru warsztatu). Umówiłem na przełom maja i czerwca wymianę oleju silnikowego, filtrów oleju, filtrów powietrza, filtra paliwa. Do tego wymiana oleju w skrzyni biegów (zestaw naprawczy z miską 1300 zł), skrzynce xdrive i obu dyferencjałach. Odgrzybianie klimy, diagnostyka. Oleje Milllers i Valvoline. Do dyfrów oryginał BMW.

Całość z robocizną, olejami, miską, diagnostyką itd - ok. 3300 zł brutto.

Z tego co widzę z kalkulacji to zestaw naprawczy składa się z miski i od razu oleju do skrzyni. Więc za sam zestaw 1300 i robota 500 przy skrzyni. Za 1800 zł brutto miałbyś temat z głowy.

Opublikowano
Witam, Krzysiekw78 wymieniłeś już olej w skrzyni ? Jak tak to czy musiałeś zastosować jakieś adaptacje? Dzisiaj dzwoniłem ze swoją do serwisu to mi powiedzieli, że w moście i skrzyni się nie wymienia, mają odgórny zakaz .

 

Hej,


Przerabiałem temat poczatkiem roku . Maciej_X5 dobrze szacuje , za dynamiczna wymianę oleju w skrzyni z wymiana miski Olejowej + wymiana oleju w skrzynce VTG zapłaciłem 2100 zł ( 1750 + 350 ). Jeśli skrzynia dobrze pracuje adaptacja po wymianie oleju nie jest potrzebna ( przed wymiana oleju robią jazdę testową dla oceny pracy skrzyni )


Pozdr !

Marek

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam Kolegów. Nie znalazłem w tej sekcji wątku dot. kosztów utrzymania, więc stworzyłem nowy temat.


Szykuję się do zakupu X5 xDrive 25d (N47, 218 KM) na adaptacyjnym zawieszeniu z końca 2014 roku, ok. 150 000 km zrobione, po wymianie rozrządu przy 135k. Wiem, wiem - silnik słaby, ale z żoną robimy 90% po mieście i dla nas powinno styknąć tym bardziej, że jesteśmy już po jeździe testowej :D Mam pytanie do posiadaczy tego pięknego auta: ile wynoszą Was koszty eksploatacyjne POZA ASO (wymiana filtrów, oleju silnikowego/do skrzyni, klocki, tarcze, inne/poważniejsze sprawy). Chciałbym mniej więcej poczuć ile rocznie/co 2-3 lata będę płacił za typowe usterki/eksploatację. Chciałbym tym autem zrobić 50-100k km, także taka wiedza będzie nieoceniona. Z góry wielkie dzięki!

 

Najdroższe jest ubezpieczenie. ;) Auto po 5 latach użytkowania pali mi średnio 8,2l/100km cykl mieszny - trochę miasto trochę autostrada. Jestem z żoną bardzo zadowolony, nie mogło być lepiej.


Auto niestety ma też słabe punkty: 1. EGR, 2. Software.


Klocki wymieniam sam: Klocki przód Textar plus sensor zużycia Brembo ok 400 zł

Klocki tył Brembo plus czujnik zużycia Brembo ok 300zł

Olej filtry też wymieniam sam: Olej Castrol Edge + filtr Bosch + Filtr silnika Bosch + 3 Filtry kabinowe Bosch ok 650 zł

Filtr paliwa Bosch ok 90zł


Pozdrawiam.

Opublikowano

Już jestem po swoim rozszerzonym przeglądzie. Ceny z VAT

Miska skrzyni 8HP - zestaw naprawczy (juz z olejem) - 1380 zł

Filtr oleju, filtr obiegu zamknietego 138 zł

Olej 250 zł

Filtr powietrza i kabinowy x2 - 182 zł

Olej DTF1 1l - 203 zł

Olej do dyferków ori G2 - 372 zł za 2x 0,5 l

Olej do dyferków ori G3 - 428 zł za 2x 0,5 l


Robota - wymiana oleju 250, wymiana oleju w skrzyni 500, wymiana oleju w dyfrach i skrzynce xdrive - 200.

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

I kolejny przegląd olejowy za mną, wyszło 11 000 km od ostatniego.

Łącznie 850 brutto, w tej cenie:

- olej Shell 5 w30,

- filtr oleju,

- mikrofiltr obiegu zamkniętego,

- 2x filtr kabinowy,

- filtr powietrza,

- robocizna.

Przegląd wbity do systemu BMW.

Opublikowano

Użytkuję 25d od marca 2015, przejechałem w tym czasie 165 kkm ze średnim spalaniem 9,9 l. Usterki: po 50 kkm chybiona wymiana turbosprężarki, niepotrzebna bo uszkodzeniu uległ tylko zawór EGR,

przy 80 kkm -wymian przednich wachaczy. To były naprawy w ramach gwarancji.

Naprawy płatne:

- klocki przód/tył wymiana co 30-35 kkm - koszt w aso 1400 za klocki na 1 osi, poza aso ~ 400-500 zł,

- tarcze hamulcowe wymiana co 60-70 kkm - koszt w aso 2000 za tarcze na 1 osi, poza aso ~ 1/3 tej ceny

- po 150 kkm wymiana filtra dpf (razem z katalizatorem) - 12000 zł + wymiana turbosprężarki zamiennik 3500 zł (oryginał 12000), do tego zestaw montażowy turbiny 2000zł - za wszystko zapłaciłem z robocizną ~ 22000 zł,

- po 160 kkm regeneracja 2 wtryskiwaczy i wymiana pokrywy zaworów ze względu na przeciek oleju - 4000 zł

- po 163 kkm awaria interkulera - pęknięcie, wymiana na zamiennik + dodatki ~ 2500 zł

- od 120 kkm co jakiś czas zapala się kontrolka od ad blue, podobno do wymiany zaworek, koszt 2500 zł, ale tę usterkę olewam i pilnuje poziomu tego płynu.

Po za tym auto śmiga jak szwajcarski zegarek.


Zamówiłem następne bmw(45e), niektórzy moi znajomi jak się o tym dowiedzieli, to niedwuznacznie sugerowali mi wizytę u psychiatry.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Trochę odkopie temat mam 3.0d i mam pytanie czy istnieje jakiś xdrive w którym się nie da wymienić oleju ? Bo kurde byłem z samochodem u mechanika i mówił mi że tutaj się oleju nie wymienia (według ASO to wiem ) ale czemu on tego nie zrobił czy jest taka opcja że wystosuje jakiś xdrive w których nie ma możliwości wymiany ?
Opublikowano
To ja myślałem że katalizator NOX w mojej benzynie jest drogi a tu prosze diesel taki koszt dpf-a , ale szacunek że wymieniłeś a nie wyciąłeś.
Opublikowano

Janusz nie robi cię ktoś w chuja ? Kosz turbiny jest po prostu śmieszny już nie wspomnę o tym adblue.


Ludzie robią w tych pieniądzach hybrydowe turbiny u tunerów totalnie wyrwane ceny od rzeczywistości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.