Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

niezmiernie się cieszę, że po zmianie samochodu, jedyne co się zmienia... to sekcja tu na forum :twisted:


- rozłożenie masy 5050,

- genialne trzymanie w zakręcie, czyli kwintesencja jazdy która sprawia mi najwięcej radości,

- design który trafia idealnie w mój gust,

- 6 cylindrowy silnik do którego każdy robi maślane oczy kto kto miał z nim styczność...


Zaczęło się w połowie zeszłego roku od poszukiwań 335i na Polskim rynku w budżecie 75-80k. Niestety rzeczywistość brutalnie zweryfikowała plany i okazało się, że aby mieć egzemplarz odpowiadający moim oczekiwaniom trzeba liczyć się z kosztami około 100k. Jednak przy takim budżecie (może ciut większym :8)) pojawiła się alternatywa w postaci wybrania własnego egzemplarza z USA, gdzie przy zbliżonej kwocie można:


- samemu podjąć decyzje jaki egzemplarz z jakim uszkodzeniem i wyposażeniem decydujemy się zakupić

- samemu naprawić "jak dla siebie" i mieć pewność co i jak zostało wykonane

- zakupić polift, z silnikiem który zbiera mega pozytywne opinie i jest godnym następcą wspaniałej serii N - B58


Decyzja podjęta - sprowadzam egzemplarz z USA, oczywiście przy wsparciu chyba profesjonalnej firmy zajmującej się tematem TURBO - Auta z USA

Najbardziej po głowie chodziła mi 4ka GC jednak ze względu, że jest ich mało na rynku w grę wchodziły również 5ki i 3ki. 5ki szybko odpadły ponieważ zrozumiałem, że nie naszedł jeszcze moment na limuzynę :duh: wiec w portfolio poszukiwań pozostały 4ki oraz 3ki.

Moja poprzednia E90 nauczyła mnie że BMW nie doposażam - żadne retrofity ponieważ są dla mnie zbyt dużą inwestycją czasu i/lub pieniędzy. Od samego początku ma być po VIN albo full opcja albo posiadać wszystko na czym mi zależy.

W pewnym momencie pojawiła się gwiazda tego tematu WBA8B3G51HNU35136 - wszystko podpasowało (weryfikacja CARFAX, model, silnik, wyposażenie, uszkodzenie, kolor) cena maksymalna ustalona i... WYGRANA :mrgreen: :cool2:


W związku z powyższym przedstawiam wam nowe oczko w głowie ;) na hot fotkach prosto z aukcji :D


252d4a424be4bae4gen.jpg

20a6cb2dc7df1898gen.jpg

50979a9136f30a99gen.jpg

c12bbcb67367ac64gen.jpg

ee085d07507d7923gen.jpg


Naprawa to dopiero początek i opiszę ją szczegółowo niebawem. W planach mam parę ciekawych modyfikacji jednak wszystko z wyczuciem i w poczuciu dobrego smaku który musi trzymać się blisko M Pakiet oraz M Performance a nie będzie upodabniał egzemplarz do M3 F80 :nienie:

Na samym początku miałem bardzo mieszane uczucia co do czerwonych skór, szczerze mówiąc - byłem przygotowany na zakup czarnego kompletu lub obszywanie alcantarą swoich... jednak ponieważ interesuje się trochę fotografią, wiem jak bardzo aparaty fotograficzne oraz monitory przekłamują kolory vs rzeczywistość wiec czekałem aż zobaczę jak to na własne oczy. Na żywo okazało się że ta czerwień wygląda bardzo dobrze i nic w tym zakresie nie planuje zmieniać :)


Vin WBA8B3G51HNU35136

Production date 22.08.2016

Model 340I

Series 3

Generation F30

Body type Saloon

Type code 8B37

Engine code B58M

Power 326

Fuel type -

Displacement 3.00

Drive type RWD

Steering side Left

Color Black Sapphire metallic (L0475)

Interior Leather Dakota Coral Red/Black highlight (PLCL5)

Transmission Automatic


S01CA Selection of COP relevant vehicles

S01CB CO2 content

S021C 19" M Lt/Aly wheels Double-spoke 442 M Bicolour Orbit Grey

S0248 Steering-wheel heating

S0258 Runat tyres

S02NH M Sport brake

S02TB Steptronic Sport transmission

S02VB Tyre Pressure Monitor

S02VF Adaptive M suspension

S02VL Variable sport steering

S0302 Alarm system

S0319 Integrated universal remote control

S0322 Comfort access system

S0337 M Sport package

S03AG Rear view camera

S03DZ Without additional designation outside

S0403 Glass roof, electric

S0423 Floor mats in velour

S0430 Interior and exterior mirror package

S0431 Interior rear-view mirror with automatic anti-dazzle function

S0459 Seat adjustment, electrical with memory

S0465 Through-loading system

S0481 Sport seats for driver and front passenger

S0488 Lumbar support for driver and front passenger

S0493 Storage compartment package

S0494 Seat heating for driver and front passenger

S0496 Seat heating for rear seats

S04AE Armrest front, sliding

S04NE Blow-by heater

S04WG Int.trim n. Alu Hexagon w.highlight trim n. Black high-gloss

S0508 Park Distance Control (PDC)

S0521 Rain sensor

S0534 Automatic air conditioning

S0544 Cruise control with braking function

S0552 Adaptive LED headlights

S0563 Lights package

S0575 Additional 12V power socket

S05AC High-beam assistant

S05AG Lane Change Warning

S05AP Decoding for no-dazzle high-beam assistance

S05AS Driving Assistant

S05DL Surround View

S05DS Luggage-compartment emergency unlocking

S0609 Navigation system Professional

S0610 BMW Head-Up Display

S0645 Radio control US

S0655 Satellite tuner

S0688 Harman Kardon surround sound system

S0697 Area Code 1 for DVD

S06AC Intelligent Emergency Call

S06AE Teleservices

S06AK ConnectedDrive Services

S06AM Real Time Trac Information

S06AP Remote Services

S06CP Preparation for Apple CarPlay

S06NW Telephony with wireless charging

S06WA Instrument cluster with extended contents

S06WD WiFi hotspot

S0710 M leather steering wheel

S0715 M Aerodynamics package

S0760 BMW Individual high-gloss Shadow Line

S0775 BMW Individual headliner anthracite

S0823 Hot-climate version

S0840 High-speed settings

S0842 Coldland specication

S0845 Acoustic seat-belt warning

S0853 Language version English

S08KL Oil service interval - 12 months/15,000 km

S08R9 Refrigerant

S08S4 Decoding variable light distribution

S08TH Speed Limit Info

S08TN Daytime driving lights selectable by Lights menu

S0925 Shipping protection package

S0992 Control of number-plate attachment

S0993 Model year code

S09AA Outer-skin protection


Aktualny etap to naprawa którą szczegółowo opiszę niebawem :)

Opublikowano

Zajebista furka :) powodzenia w naprawie.

Tez mialem 100K do wydania i wybrałem podobnie, tylko nieco inne uszkodzenie.

340i to nie 328i wiec cena wiadomo.


 

- samemu podjąć decyzje jaki egzemplarz z jakim uszkodzeniem i wyposażeniem decydujemy się zakupić

- samemu naprawić "jak dla siebie" i mieć pewność co i jak zostało wykonane

 

Dokładnie, prawie jak w konfiguratorze :mrgreen:




PS: jak cie nie interesują czerwone skóry to daj znać, bo ja swoje moge podmienić na inne niż czarne.

Mam full opcję w fotelach :)

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

gratki! Bardzo ladnie skonfigurowana, lubie auta na wypasie :D

Czerwien jest przepiekna! Ten kolor sie kocha albo nienawidzi :)

Bede sledzic watek :wink:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Naprawa:


Pierwszą decyzją do podjęcia była ta dotycząca miejsca naprawy. Na samym początku postanowiłem się skorzystać z usług warsztatu współpracującego z

firmą która pomogła w wyszukaniu i sprawdzeniu samochodu. Ponieważ nigdzie w sieci nie można było znaleźć żadnych informacji ani opinii klientów na temat miejsca gdzie

miałby być naprawiany samochód postanowiłem zadzwonić i porozmawiać z właścicielem o etapach naprawy procesie i technologii którą stosują, dokumentacji z jej przeprowadzenia,

ustalić jak organizujemy części itd. uprzedziłem również że przed naprawą chciałbym przyjechać i zobaczyć swoje auto, omówić uszkodzenia i zobaczyć warsztat i projekty które realizują

na żywo... no i chyba przegiąłem bo warsztat wycofał się realizacji przyszłej usługi :D Nagle okazało się, że nie ma wolnych terminów chodź wszystko było ugadane kilka tygodni wcześniej :P :duh: :shock:


Na szczęście nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :8) :twisted: Mniej więcej w tym samym okresie na YT trafiłem na kanał konkurencyjnej firmy sprowadzającej samochody a tam na serię w której pokazywany jest

materiał z napraw samochodów ich klientów (polecam, fajnie się ogląda a szczególnie materiał ze Sławkiem). Spośród wszystkich warsztatów będących bohaterami serii wyróżniało się jedno miejsce, na które

namiar odnalazłem dopiero w.... komentarzach pod jednym z filmów :) Warsztat nazywa się AACOLOR a jego właścicielem jest wspomniany Sławomir :mrgreen:

czy


Co wyróżniało to miejsce?

- w mojej ocenie - niesamowita wiedza i doświadczenie właściciela

- korzystanie z dokumentacji dot. napraw dla danych marek wg specyfikacji producenta

- dużo odpowiedniego sprzętu dzięki któremu naprawy przeprowadzane są zgodnie z technologią

- pasja do do blacharstwa lakiernictwa i motoryzacji bijąca od właściciela

- pełna dokumentacja techniczna z każdego etapu naprawy zdjęcia i filmy

- procedury naprawy wewnętrzne gdzie ktoś coś wykonuje a ktoś inny odbiera tą pracę

- czystość i schludność miejsca pracy - dla mnie ma znaczenie i świadczy o danym miejscu


Po obejrzeniu paru materiałów ze Sławkiem i rozmowie z nim stwierdziłem że jest to osoba i firma której chciałbym powierzyć naprawę mojego samochodu. :cool2:

Dla mnie nie miejsce które stworzył nie różni się niczym od ASO i wiem, że w tym miejscu będę miał zrobione "jak dla siebie" a cały proces w pełni udokumentowany :twisted:


Po wybraniu miejsca i dogadaniu realizacji projektu naprawy mojej 340i wybrałem się obejrzeć samochód i jego uszkodzenia na żywo a także omówić cały proces naprawy. Dodatkowo:

- Podrzuciłem olej (MOTUL 8100 X-cess 5w40 w normie LL01 (w tej normie jest mniej ekologii ale podobno lepiej smaruje silnik) i filtr oleju MHALE - do wymiany aby po zakończeniu prac aby do domu wracać na świeżym.

- Zabrałem wszystkie dekory ze środka aby... okleić je prawdziwym carbonem - powiem wam, że efekt ścina z nóg - jest to na prawdę genialny mod :twisted: :mrgreen: :twisted: i niebawem pokażę jak to wygląda :P


Żeby nie zanudzać to tylko po krótce opowiem też o kwestii która wyjęła mi 6 tygodni z życiorysu czyli organizowanie części potrzebnych do naprawy. Proces ten wymagał w cholerę zaangażowania i zdobycia odpowiedniej wiedzy tak aby zakupić części dedykowane do wyposażenia auta i nie popełnić błędu który skutkowałby by tym, że zostanę z częścią nie dedykowaną zakupioną wcześniej a na szybko trzeba szukać właściwej. Przy jednych elementach (np. zderzak) nie wystarczy wiedzieć, że potrzebny jest zderzak M Pakiet - trzeba jeszcze wiedzieć że przy lampach LED/Adaptive LED nie ma spryskiwaczy a jeśli ma się asystenta parkowania albo surround view to zderzak musi mieć odpowiedni stelaż i otwór na dany system/y... przy innych trzeba dojść do tego, że są uniwersalne dla modeli przed i po lifcie a także wszystkich wersji silnikowych (np. sanki zawieszenia) co również nie musi być proste ponieważ czasem te same elementy mają inne numery OE na rynek US i EU a informacji o tym że to ten sam element - brak :evil: - dlatego każdy jeden element trzeba dokładnie przeanalizować pod tym kątem :( To co zyskujemy jednak to możliwość selekcji części i wybór tych w najlepszym stanie spośród wszystkich na rynku.


Zakup wszystkich części sprowadzał się do jednego z czterech scenariuszy:

A: Wizyta w zagłębiach części bawarskiej motoryzacji (Prusice, Żmigród, Leszno i inne miedzy Wrocławiem a Poznaniem) i osobisty wybór potrzebnych elementów w idealnym stanie

B: Popularny portal aukcyjny z upewnieniem się ze zdjęcia przedstawiają sprzedawany element

C: ASO

D: Intercars (stąd właściwie jedynie całe zawieszenie (wahacze drążki końcówki) - Lemforder)


I tu chcę wrócić do AACOLOR który aktywnie wspiera/ł mnie w całym procesie angażując się daleko powyżej moich oczekiwań... np. organizując wyjazd po części,

weryfikację sprawności przednich lamp zaraz po zakupie co pozwoliło wyłapać problem z jedną z nich :evil: i od razu załatwić problem ze sprzedawcą a dodatkowo szacun za indywidualne podejście i prywatny czas poświęcony mi w trakcie weekendowych wizyt :cool2:


W każdym razie - części zakupione a w zeszłym tygodniu rozpoczęła się naprawa a ja przed chwilą wróciłem z drugiej wizyty gdzie omawialiśmy co zostało do tej pory wykonane oraz kolejne etapy prac i zakres prac. Z wizyty podsyłam kilka fotek :)


04ec2fcb693b3df2gen.jpg

6bf8592c2e1de2edgen.jpg

a21a95d0f9cfd5d1gen.jpg

7756349950909207gen.jpg


Dodatkowo będziemy robić:

- Korektę lakieru + wosk

- Standardowy dyfuzor M Pakiet zamieniamy na M Performance (wyprodukowany w Tajwanie - najczęściej kupowany w popularnym polskim serwisie aukcyjnym :P) + lakierowanie (najprawdopodobniej ciemny szary metalic, identyczny jak standardowym M Pakiet)

- Pełen detailing wnętrza (czyszczenie impregnacja) w sąsiedniej firmie DETALIKA

- Lakierowanie i porządny montaż lotki która zakupionej wraz z autem oraz zakupionych przeze mnie nakładek na lusterka ala M3 look - w kolor nadwozia :8)

 

Fajna, też mi przypłynęła czarna z czerwonym środkiem :wink:

Rozumiem że jeszcze nie zdązyłeś jej zaprezentować? Na forum widziałem tylko 5GT bez czerwonego środka ;)

 

gratki! Bardzo ladnie skonfigurowana, lubie auta na wypasie :D

Czerwien jest przepiekna! Ten kolor sie kocha albo nienawidzi :)

Bede sledzic watek :wink:

Ja również Twój :) ja właśnie ustalam czy ją kocham :D w każdym razie coraz bardziej się do niej przekonuje. Co ciekawe wg. mnie jest ona mało fotogeniczna ale na żywo totalnie zmienia swoje oblicze :twisted:

 

[bAD] furka :) powodzenia w naprawie.

Tez mialem 100K do wydania i wybrałem podobnie, tylko nieco inne uszkodzenie.

340i to nie 328i wiec cena wiadomo.

Dokładnie, prawie jak w konfiguratorze :mrgreen:

PS: jak cie nie interesują czerwone skóry to daj znać, bo ja swoje moge podmienić na inne niż czarne.

Hahahah coś w tym jest co napisałeś o konfiguratorze :twisted: :8) :cool2: Co do zmiany środka to na razie zostanę przy tym co mam czerwień intryguje i nadaje nietuzinkowości - w razie czego jednak wiem gdzie Cię znaleźć :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kojarzę z yt tego bohatera drugiego planu :wink: Fajnie, że znalazłeś godne ręce do oddania auta do naprawy. Co do tego jakie części potrzebujesz to najlepiej się edukować po VIN z wykorzystaniem realoem i Google :wink:
Opublikowano
Rozumiem że jeszcze nie zdązyłeś jej zaprezentować? Na forum widziałem tylko 5GT bez czerwonego środka ;)

Zgadza się, F07 sprzedane, a f30 jest obecnie u lakiernika, również kompletuje części, jutro odbieram i będę składać

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chciałem napisać coś więcej ale ugryzłem się w język.


Nie mniej jednak, zwrócę uwagę na jedną rzecz.


Wydaje się że dbasz o auto i chcesz dla niego dobrze.

To dlaczego lejesz olej silnikowy Motul ? Nie mam na myśli tego że są droższe oleje jak OEM czy Penrite, ale chociażby dużo (dużo, dużo) lepszy Liqui Moly w podobnej cenie.

Opublikowano
Chciałem napisać coś więcej ale ugryzłem się w język.


Nie mniej jednak, zwrócę uwagę na jedną rzecz.


Wydaje się że dbasz o auto i chcesz dla niego dobrze.

To dlaczego lejesz olej silnikowy Motul ? Nie mam na myśli tego że są droższe oleje jak OEM czy Penrite, ale chociażby dużo (dużo, dużo) lepszy Liqui Moly w podobnej cenie.

 

Nie gryź się w język krytyka może wyjść tylko na dobre dla mojego samochodu i innych którzy czytają ten wątek :cool2:


Jakiś czas temu przeglądałem na tym forum dziesiątki stron wątku o olejach... zgłupieć można jak sie go czyta :shock: Każdy ma inne zdanie i swoje argumenty oraz doświadczenie. Napiszę może dlaczego Motul

- Nie chciałem trafić na podróbkę - szukałem wiec spośród takich dostępnych w Intercars - wydawało mi się ze w tym sklepie jest też największe portfolio potencjalnych produktów

- Chciałem 5W40 jako najczęściej polecany do silnika R6 (w OE widziałem tylko 0W20/30 5W30). Dodatkowo we wspomnianym wcześniej wątku olejowym wyczytałem i trafiło to do mnie że oleje w standardzie LL-01 nie mają EKO dodatków i lepiej smarują silnik niż nowsze standardy

- Spośród tych które zostały (nie pamiętam już jakie ale było ich nie wiele) znajomy posiadający 135i@450KM powiedział że najlepiej wybrać Motul


Jeszcze nie został wlany olej który kupiłem i zawiozłem. Nie chciałem po prostu wracać 350 km na tym co aktualnie jest w środku. Nie ma problemu aby zmienić olej w ciągu pierwszego tysiąca km na lepszy lub zamówić do warsztatu inny. Jestem bardzo otwarty na dyskusje w tym temacie i konkrety - co i dlaczego jest lepsze oraz gdzie kupić aby nie trafić na ryzyko podróbki :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chciałem napisać coś więcej ale ugryzłem się w język.


Nie mniej jednak, zwrócę uwagę na jedną rzecz.


Wydaje się że dbasz o auto i chcesz dla niego dobrze.

To dlaczego lejesz olej silnikowy Motul ? Nie mam na myśli tego że są droższe oleje jak OEM czy Penrite, ale chociażby dużo (dużo, dużo) lepszy Liqui Moly w podobnej cenie.

 

Nie gryź się w język krytyka może wyjść tylko na dobre dla mojego samochodu i innych którzy czytają ten wątek :cool2:


Jakiś czas temu przeglądałem na tym forum dziesiątki stron wątku o olejach... zgłupieć można jak sie go czyta :shock: Każdy ma inne zdanie i swoje argumenty oraz doświadczenie. Napiszę może dlaczego Motul

- Nie chciałem trafić na podróbkę - szukałem wiec spośród takich dostępnych w Intercars - wydawało mi się ze w tym sklepie jest też największe portfolio potencjalnych produktów

- Chciałem 5W40 jako najczęściej polecany do silnika R6 (w OE widziałem tylko 0W20/30 5W30). Dodatkowo we wspomnianym wcześniej wątku olejowym wyczytałem i trafiło to do mnie że oleje w standardzie LL-01 nie mają EKO dodatków i lepiej smarują silnik niż nowsze standardy

- Spośród tych które zostały (nie pamiętam już jakie ale było ich nie wiele) znajomy posiadający 135i@450KM powiedział że najlepiej wybrać Motul


Jeszcze nie został wlany olej który kupiłem i zawiozłem. Nie chciałem po prostu wracać 350 km na tym co aktualnie jest w środku. Nie ma problemu aby zmienić olej w ciągu pierwszego tysiąca km na lepszy lub zamówić do warsztatu inny. Jestem bardzo otwarty na dyskusje w tym temacie i konkrety - co i dlaczego jest lepsze oraz gdzie kupić aby nie trafić na ryzyko podróbki :?:

Wybór 5W40 zamiast 5W30 i LL01 - jasne, to na plus. Ja nawet 5W50 leje wszędzie.

Słyszałem (nawet od kogoś wyżej w IC) że trafiły i tam się podróbki Motula

Nie chcąc trafić na podróbkę wybrałeś olej chyba właśnie najbardziej i najczęściej podrabiany ?


A tego co chciałem napisać nie napiszę. Za dużo jest hejtu i 'znawców' (nie mam na myśli Ciebie, ale potencjalnej osoby, która zacznie jakieś wycieczki w moją strone).

Tak czy inaczej masz fajne auto, fajnie że z USA, świadomie i mądrze wybrane.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Wybór 5W40 zamiast 5W30 i LL01 - jasne, to na plus. Ja nawet 5W50 leje wszędzie.

Słyszałem (nawet od kogoś wyżej w IC) że trafiły i tam się podróbki Motula

Nie chcąc trafić na podróbkę wybrałeś olej chyba właśnie najbardziej i najczęściej podrabiany ?


A tego co chciałem napisać nie napiszę. Za dużo jest hejtu i 'znawców' (nie mam na myśli Ciebie, ale potencjalnej osoby, która zacznie jakieś wycieczki w moją strone).

Tak czy inaczej masz fajne auto, fajnie że z USA, świadomie i mądrze wybrane.

 

Sieć jest pełna sprzecznych opinii, oglądam również kanał na YT, Motokuncik pokazujący prace serwisu BMW (jak ktoś nie zna to polecam:)) i tam MOTUL jest zalewany do ichnich wyścigówek. Przemyślałem sobie temat oleju poszperałem jeszcze więcej w sieci i postanowiłem, że następnym olejem na jaki się zdecyduje będzie RAVENOL Turbo VST SAE 5W-40 USVO (olej wymieniam co około 5-6k km) :8)


Przy okazji konwersji samochodu z USA na EU zdecydowałem się zakodować kilka :twisted: dodatkowych rzeczy, które wydawały mi się sensowne:


- Wyłączenie dźwięku powitalnego

- Zamykanie szyberdachu, lusterek, szyb z kluczyka

- Aktywacja natychmiastowego zamknięcia lusterek przy zamykaniu pojazdu

- Pamięć systemu start/stop (wyłączenie)

- Nieprzerywanie zamykania/otwierania szyb podczas otwierania drzwi

- Temperatura opon w menu iDrive

- Możliwości przeglądania instrukcji przy każdej prędkości (gdyby pasażer potrzebował :wink: )

- Odtwarzanie plików z USB- Aktywacja wideo w czasie jazdy

- Aktywacja funkcji Enhanced Bluetooth (2 telefony połączenie jednocześnie, streaming muzyki po Bluetooth)

- Cyfrowa prędkość na liczniku

- Wyłączenie korekty prędkości

- Zmiana loga powitalnego w nawigacji na M

- Aktywacja tempomatu z dowolnej prędkości

- Aktywacja dźwięku potwierdzenie zamknięcia/otwarcia pojazdu

- Tylne światła włączone podczas jazdy dziennej (DRL)


Jakiś czas temu wspominałem o obłożeniu dekorów prawdziwym włóknem węglowym, wg. mnie efekt rozkłada na łopatki. Wygląda to na prawdę genialnie. Połysk, głębia koloru, kontrast, 3D czy wrażenie w dotyku na nie porównywalnym do folii poziomie. Kto raz coś takiego widział to już zawsze odróżni prawdziwy karbon od karbonopodobnych folii - POLECAM :cool2: Wykonanie elementów nie było jednak proste ponieważ w przypadku moich dekorów, włóknem nie było pokrywane tworzywo sztuczne (jak to zazwyczaj ma miejsce) a aluminium którego problemem jest to, że "...nie pomalujesz" :mrgreen: a poważnie chodzi o jego bardzo niską przyczepność... natomiast w firmie, w której wykonywałem elementy (INSANE WORKS) wiedzą jak sobie radzić z tym wyzwaniem. Dodatkowo jakość wykonania na najwyższym poziomie dlatego też mogę ją z czystym sumieniem polecić, jeśli ktoś myśli o takich modyfikacjach :cool2:


d5688b66e2bd52d8gen.jpg

9b6132b24b3588e9gen.jpg

a3fb75d0e5e0af62gen.jpg

22a5f99316673726gen.jpg



Naprawa chyli się już ku końcowi a ja nie tracę czasu tylko wyszukuje kolejne smaczki do swojego egzemplarza :twisted: :mrgreen: :twisted:


- pływające kierunki które wywołują kontrowersje ale jednocześnie korcą prawie każdego :P zobaczymy na ile spodobają się mi - jeśli nie to w backupie jest powrót do oryginału oklejonego folią którą planuje zabezpieczyć lampy przednie STEK DYNOshade

- nierzucające się w oczy emblematy (piano black) które po pewnych zmianach w kolejności :P przy odpowiednio bliskiej odległości, podpowiedzą każdemu "z czym" mamy do czynienia ;) w przypadku tego dodatku, to co było dla mnie istotne to to aby zachować typ czcionki wykorzystywany w emblematach serii F

- końcówki wydechu które muszę przetestować ponieważ stosunek jakości do ceny jest na absurdalnie korzystnym poziomie. Zewnętrzna obudowa jeśli nie jest wykonana w 100% z karbonu to na pewno jest nim pokryta a sama końcówka jest solidnym kawałkiem kwasówki. Wygląda to mega porządnie i nie mogę się doczekać sprawdzenia, jak to spisze się w praktyce :?: :8)

- w tle natomiast, znajdziemy nowe filtry jeden powietrza a drugi węglowy do kabiny :wink:


66fc9a1a3faab960gen.jpg

4c06d432276ee384gen.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wybór 5W40 zamiast 5W30 i LL01 - jasne, to na plus. Ja nawet 5W50 leje wszędzie.

Słyszałem (nawet od kogoś wyżej w IC) że trafiły i tam się podróbki Motula

Nie chcąc trafić na podróbkę wybrałeś olej chyba właśnie najbardziej i najczęściej podrabiany ?


A tego co chciałem napisać nie napiszę. Za dużo jest hejtu i 'znawców' (nie mam na myśli Ciebie, ale potencjalnej osoby, która zacznie jakieś wycieczki w moją strone).

Tak czy inaczej masz fajne auto, fajnie że z USA, świadomie i mądrze wybrane.

 

Sieć jest pełna sprzecznych opinii, oglądam również kanał na YT, Motokuncik pokazujący prace serwisu BMW (jak ktoś nie zna to polecam:)) i tam MOTUL jest zalewany do ichnich wyścigówek. Przemyślałem sobie temat oleju poszperałem jeszcze więcej w sieci i postanowiłem, że następnym olejem na jaki się zdecyduje będzie RAVENOL Turbo VST SAE 5W-40 USVO (olej wymieniam co około 5-6k km) :8)


Przy okazji konwersji samochodu z USA na EU zdecydowałem się zakodować kilka :twisted: dodatkowych rzeczy, które wydawały mi się sensowne:


- Wyłączenie dźwięku powitalnego

- Zamykanie szyberdachu, lusterek, szyb z kluczyka

- Aktywacja natychmiastowego zamknięcia lusterek przy zamykaniu pojazdu

- Pamięć systemu start/stop (wyłączenie)

- Nieprzerywanie zamykania/otwierania szyb podczas otwierania drzwi

- Temperatura opon w menu iDrive

- Możliwości przeglądania instrukcji przy każdej prędkości (gdyby pasażer potrzebował :wink: )

- Odtwarzanie plików z USB- Aktywacja wideo w czasie jazdy

- Aktywacja funkcji Enhanced Bluetooth (2 telefony połączenie jednocześnie, streaming muzyki po Bluetooth)

- Cyfrowa prędkość na liczniku

- Wyłączenie korekty prędkości

- Zmiana loga powitalnego w nawigacji na M

- Aktywacja tempomatu z dowolnej prędkości

- Aktywacja dźwięku potwierdzenie zamknięcia/otwarcia pojazdu

- Tylne światła włączone podczas jazdy dziennej (DRL)


Jakiś czas temu wspominałem o obłożeniu dekorów prawdziwym włóknem węglowym, wg. mnie efekt rozkłada na łopatki. Wygląda to na prawdę genialnie. Połysk, głębia koloru, kontrast, 3D czy wrażenie w dotyku na nie porównywalnym do folii poziomie. Kto raz coś takiego widział to już zawsze odróżni prawdziwy karbon od karbonopodobnych folii - POLECAM :cool2: Wykonanie elementów nie było jednak proste ponieważ w przypadku moich dekorów, włóknem nie było pokrywane tworzywo sztuczne (jak to zazwyczaj ma miejsce) a aluminium którego problemem jest to, że "...nie pomalujesz" :mrgreen: a poważnie chodzi o jego bardzo niską przyczepność... natomiast w firmie, w której wykonywałem elementy (INSANE WORKS) wiedzą jak sobie radzić z tym wyzwaniem. Dodatkowo jakość wykonania na najwyższym poziomie dlatego też mogę ją z czystym sumieniem polecić, jeśli ktoś myśli o takich modyfikacjach :cool2:


d5688b66e2bd52d8gen.jpg

9b6132b24b3588e9gen.jpg

a3fb75d0e5e0af62gen.jpg

22a5f99316673726gen.jpg



Naprawa chyli się już ku końcowi a ja nie tracę czasu tylko wyszukuje kolejne smaczki do swojego egzemplarza :twisted: :mrgreen: :twisted:


- pływające kierunki które wywołują kontrowersje ale jednocześnie korcą prawie każdego :P zobaczymy na ile spodobają się mi - jeśli nie to w backupie jest powrót do oryginału oklejonego folią którą planuje zabezpieczyć lampy przednie STEK DYNOshade

- nierzucające się w oczy emblematy (piano black) które po pewnych zmianach w kolejności :P przy odpowiednio bliskiej odległości, podpowiedzą każdemu "z czym" mamy do czynienia ;) w przypadku tego dodatku, to co było dla mnie istotne to to aby zachować typ czcionki wykorzystywany w emblematach serii F

- końcówki wydechu które muszę przetestować ponieważ stosunek jakości do ceny jest na absurdalnie korzystnym poziomie. Zewnętrzna obudowa jeśli nie jest wykonana w 100% z karbonu to na pewno jest nim pokryta a sama końcówka jest solidnym kawałkiem kwasówki. Wygląda to mega porządnie i nie mogę się doczekać sprawdzenia, jak to spisze się w praktyce :?: :8)

- w tle natomiast, znajdziemy nowe filtry jeden powietrza a drugi węglowy do kabiny :wink:


66fc9a1a3faab960gen.jpg

4c06d432276ee384gen.jpg

 

Widziałem ten kanał na YT - jeden odcinek widziałem o 750i i ... masakra. Nie miałem więcej ochody zaglądać. Słaba diagnostyka a właściwie jej brak. Po prostu odczyt błędu i wymiana w kółko.


PS: Motul 10W60 jest lepszy w kategorii 10W60 niż 5W30/5W40 w kategorii 5W30/5W40....

Nie ważne :)

I nie wszystko co jest do sportu i do wyścigów, musi być lepsze do użytkowania na codzień

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dekory wyszły kozacko :cool2:


Kierunki - mam te same obawy ;) Najgorszy dla mnie problem - nie będzie świecił czubek kierunku, bo to po prostu czarny plastik. Ja też zdecyduję po montażu. Same w sobie będą świecić lepiej, bo to chyba taśma led, a nie jedna dioda z rozproszeniem (nigdy się nie przyglądałem jak to wygląda w oryginale w dzień i powiem, że ledwo je widać).


Końcówki tłumika fajne, ale słyszałem różne opinie co do jakości, ciekawe jakie Ty będzie miał.

Mimo to chciałem je, ale w 335d nie ma na nie miejsca...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wrzuciłem te kierunki na auto. No nie świeci czubek ;) ale całokształt prezentuje się lepiej, zostają ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fajny projekt i pomocny opis dla reszty forumowiczów.

Jak postęp prac?

male-bmw-2.png
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wrzuciłem te kierunki na auto. No nie świeci czubek ;) ale całokształt prezentuje się lepiej, zostają ;)

 

Ja co prawda jeszcze swoich nie zamontowałem, wszędzie na grafikach niby pokazane jest ze świecą do końca :P przed chwilą pomyślałem że sprawdzę swoje ale okazało się że sa na 13,5V a ja niestety nie mam zasilacza z tak finezynym napięciem, może w niedziele uda mi się zamontować w samochodzie :)


 

Fajny projekt i pomocny opis dla reszty forumowiczów.

Jak postęp prac?

 

Ja niestety poczułem na własnej skórze rzecz o której usłyszałem pierwszy raz już w trakcie naprawy. Mianowicie chodzi o to, że ostatnie 10% naprawy potrafi trwać prawie tyle co wcześniejsze 90% :shock: :? Dla zobrazowania przykład dotyczący tylko jednego z wielu potrzebnych elementów do wykończenia.


Kamera boczna lewy front surround view. Samochód naprawiony składany z powrotem. Niestety przewód HSD do kamery został ucięty w trakcie kolizji wiec szukamy brakujący kawałek przewodu z wtyczką. Plan jest taki aby go potem zlutować zaizolować i po temacie - generalnie naprawić.


- Zamówiona wtyczka i 15 cm kabla (potrzebne jest 10)

- Przychodzi wtyczka i 5cm kabla :mad2:

- Kontakt ze sprzedającym i pytanie czy w każdym przypadku 15 cm u niego tak wygląda :cool2:

- Czekamy

- Przychodzi wtyczka i 15cm

- Czekamy na Bimmera który ma zlutować i wyszko podłączyć

- Wszystko zlutowane podłączone, kamera nie działa...

- Diagnozowanie gdzie problem, kamera, kabel czy sterownik (może jakieś przepięcie poszło) okazało się że jednak kabel..

- Aby zaoszczędzić na czasie i mieć pewność że wszystko będzie OK decydujemy że bierzemy cały nowy z ASO (1k za kabelek :P), w ASO nie ma..

- Idzie z Niemiec, ASO wysyła, testowe podłączenie - jest OK

- Oczywiście robimy jak w fabryce :P czyli otwieramy wiązkę wyjmujemy starty kabel niesprawny kabel HSD, wkładamy nowy zamykamy wiązkę - dodatkowy dzień roboczo godzin

- DZIAŁA :D

Całość trzy dodatkowe tygodnie w trakcie których nie można było iść z dalszymi pracami.


Nie wspominam o ambitnym planie polegającym na dodaniu świateł przeciwmgielnych LED z przodu. Gdzie okazało się, że w tej wersji silnikowej i przy tych hamulcach nie ma po prostu na nie miejsca. Trzeba było więc wrócić do oryginału i na szybko znaleźć (co nie jest łatwe) kratki bez wycięć wraz z obudowami i kanałami powietrznymi za kratkami (na hamulce i chłodnicę).

I tu jeszcze jedno sprostowanie. Można w intrenecie znaleźć (chodź bardzo rzadko) 340i z światłami przeciwmgielnymi natomiast:

- albo M hamulce były w nich dokładane bez dodatkowych innych elementów plastikowych np. prowadzących powietrze na hamulce związanych z opcją S02NH

- albo wymaga to elementów plastikowych których numerów OE nie znam i nie wiem nawet jak do nich dojść... :?

w każdym razie przy okazji wyjaśniło się to co mnie intrygowało na etapie poszukiwań swojego egzemplarza/licytacji - dlaczego 340ki generalnie nie posiadają (nawet bardzo dobrze wyposażone wersje) wspomnianych świateł przeciwmgielnych.


Poniżej kilka roboczych fotek :8) - ładne fotki i docelowy film jak tylko auto będzie w moich rękach :twisted:


Rozizolowana a następnie zaizolowana po wymianie kabla wiązka:

2aa5ac309b38a283gen.jpg

36d8963efb896bd2gen.jpg

d97edf2ecdb6a11cgen.jpg

Przygotowanie do korekty lakieru:

47560d9857ec856bgen.jpg

a3172661e2251506gen.jpg


Samochód miałem odebrać w zeszły weekend ale przez historie jak opisana tudaj przykładowa nie starczyło by czasu na jazdy testowe po naprawie tak więc ostatecznie odbieram w najbliższą sobotę i szczerze nie mogę się doczekać! :twisted: :mrgreen: :twisted:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wrzuciłem te kierunki na auto. No nie świeci czubek ;) ale całokształt prezentuje się lepiej, zostają ;)

 

Ja co prawda jeszcze swoich nie zamontowałem, wszędzie na grafikach niby pokazane jest ze świecą do końca :P przed chwilą pomyślałem że sprawdzę swoje ale okazało się że sa na 13,5V a ja niestety nie mam zasilacza z tak finezynym napięciem, może w niedziele uda mi się zamontować w samochodzie :)

Świecą tylko do przetłoczenia, czubek, który w oryginale widać potem święcący stojąc przed linią lusterka albo z fotela kierowcy, tu jest już tylko czarnym kawałkiem plastiku.

Ale może Ty masz inne ;) czekam aż założysz, żeby zobaczyć czy nie kupiłem jakiejś wybrakowanej wersji :mrgreen:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zakładałem takie kierunki wczoraj w swojej x1 e84 i potwierdzam,że siedząc w kabinie nie widać czy świecą czy nie,bo ten element przy krawędzi lusterka to kawałek plastiku bez podświetlenia. może w nocy coś tam się będzie tliło... w każdym razie jak na mod za 50zł łącznie z wysyłką z Chin to dają radę ;)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Auto odebrane ponad dwa tygodnie temu. Wrażenia FENOMENALNE :D :twisted: nigdy nie miałem do czynienia z motoryzacją w takim wydaniu. Odgłos pracy silnika, przyśpieszenie... wciśnięcie gazu przy 150 wbija w fotel tak jak przy poprzednim 320i od zera :P Radość z jazdy w najlepszym wydaniu :cool2:


Z trasy powrotnej

93be97c26306082egen.jpg


W ostatnim tygodniu przyszły dwie nowe opony Goodyear F1 Eagle Asymmetric 5 255/19/35. Odwiedziłem https://www.facebook.com/odnawianiefelg/ (polecam używają klucza dynamometrycznego do dokręcania :P) Chciałem założyć te nowe i wszystkie ponownie wyważyć wraz z testem drogowym. Niestety wyszło, że jedna z nowych opon jest krzywa czy jajkowata, nie pamiętam jak to określili... :( W każdym razie na tą chwilę zaproponowano mi aby ją założyć i rozjeździć. W przyszłym tygodniu planuje pojechać i sprawdzić czy coś pomogło czy trzeba reklamować. Nie wiem co z tej reklamacji jednak wyjdzie ponieważ podobno polityka reklamacyjna Goodyera jest totalnie nie pro prokliencka... w przeciwieństwie do np. Michelina. Temat jest rozwojowy...


Przy okazji wspomnianej wizyty wyczułem na lewym kole około 2mm luz prawo <-> lewo :shock: Okazało się że o ile dobrze pamiętam poluzowała się nakrętka końcówki drążka kierowniczego. Zapisałem się na przyszły tydzień do https://www.facebook.com/jdlperformance na weryfikację całego zawieszenia, luzów, dokręcenie wszystkich śrub/nakrętek w zawieszeniu z odpowiednim momentem a także ich oznaczenie aby w razie czego było widać jeśli coś się poluzuje. Dodatkowo robimy geometrię. :8)


Co do kierunków. Ostatecznie pozostałem przy oryginalnych ponieważ nie udało mi się rozebrać lusterek :P poległem na próbie wyjęcia lustrzanych wkładek, oczywiście oglądałem wszystkie filmy na YT na których pokazane jest jak to zrobić ale używałem tyle siły i sama wkładka tak się wyginała a jednocześnie zatrzaski nie chciały puścić że zrezygnowałem z montażu tych pływających kierunków. Kierunki za 30 zł nie są warte ryzyka uszkodzenia wkładki za kilkaset zł. Odpuściłem i z pozycji kierowy widzę mrugające kierunki :P


W ostatnim czasie wymieniłem filtr powietrza, kabinowy a dziś znalazłem chwilę czasu na wymianę końcówek wydechu - zobaczymy jak się spiszą :twisted: :8)


Są czpienie

831074acf4fafc0fgen.jpg

Nie ma czpieni

4712bada520646bfgen.jpg

Są końcówki :)

095ecdc85724f523gen.jpg


Może wyglądają jakoś tak dziwnie jak małe i odstające od zderzaka ale w realu ładnie wypełniają miejsce w dyfuzorze i są z nim zlicowane. Na docelowej sesji lepiej ogarnę perspektywę :P Powoli szukam tła na jakąś fajną sesję statyczną ale chodzi mi po głowie również dynamiczna (w trakcie jazdy) :twisted:


p.s. Na sam koniec mały spojler. Idzie do mnie z Austrii pewna zabaweczka i Ci co wiedzą o co chodzi, wiedzą co nadchodzi :P

6b4a9f1933678bc9gen.png

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Troche mnie nie było, praca, rodzina, wykończenie mieszkania i na motoryzację pozostaje niewiele czasu. Dziś udało się wyczarować chwolę na szybki update :)


Wizyta w JDL okazała się strzałem w dziesiątkę. W trakcie użytkowania auto zaczęło ściągać na prawo a dodatkowo na autostradzie tak jak by... myszkowało po całym pasie... mowiłem sobie, że jest OK a powodem takiego zachowania jest czy to pochylona nawierzchnia jeśli chodzi o ściąganie czy to podmuchy wiatru w przypadku myszkowania. Po weryfikacji okazało się jednak że, przyczyną obu problemów była kompletnie rozjechana geometria auta :( Po jej ponownym ustawieniu i zmianie przednich kół stronami wszystkie problemy jak ręką odjął. Samochód jedzie prosto jak po sznurku przy każdej prędkości ;) do czego przyzwyczaiła mnie moja poprzednia 320tka :)


9823a1611f538b4agen.jpg

83366c583f52d0e3gen.jpg

09219e9ed169452cgen.jpg

7bd4a38116926571gen.jpg


Żeby nie było nudno, jakiś czas temu w trakcie dynamicznego przyśpieszania usłyszałem walnięcie gdzieś z przedniej części auta... ponowne dynamiczne przyśpieszenie dało ten sam efekt. Ostudziło to trochę mój zapał motoryzacyjny, ponieważ w głowie snułem wizje najczarniejszych scenariuszy w głowie np. remont silnika albo automatycznej skrzyni a samochód leżakował w garażu przez tydzień czekając na wizytę w serwisie. W dniu weryfikacji od samego rana nerwowe spoglądanie na teflon z serwisu.. w końcu dzwoni, trzy oddechy, odbieram... UFFF. Przyczyną okazały się rozwalone poduszki, lewa silnika i obie skrzyni biegów :P


Wymienione:

- Poduszka silnika i dwie skrzyni biegów - Lemforder tak więc temat zaadresowany raz a porządnie.

- Świece zapłonowe na NGK 94201 - tu upiekłem dwie pieczenie bo po pierwsze 89k to bardziej niż odpowiedni przebieg na taką wymianę a dodatkowo wymiana na świeże jest zalecana przed zmianą mapy MHD. W świecach został zmniejszony GAP do 0.55mm co jest rekomendowane przy podniesieniu mocy.


Ze trzy tygodnie temu przykleiłem czarne emblematy (340i oraz malutka //M ka na błotnikach) które nadały agresywności i charakteru autu. Zdjęcia tego nie oddają ale na żywo robi to genialną robotę. Z odległości wygląda jak by nie miał oznaczeń ale jeśli kogoś zaintryguje auto i podejdzie przyjrzeć mu się bliżej to w rewanżu auto opowie troszkę o sobie ;) W ogóle czarne dodatki na czarnym samochodzie są kompletnie niewidoczne. Musi być ich na prawdę dużo aby patrząc na auto odnieść wrażenie że jakiekolwiek są :shock:


5cabc01a149dfdc3gen.jpg


W w zeszły weekend udało się znaleźć moment na oklejenie lamp folią ochronna PPF w jasno szarym kolorze. Celem była przede wszystkim ochrona lamp a dodatkowo miałem przeczucie, że ich delikatne przyciemnienie będzie się dobrze komponować z całością. Wybór padłą na folię ppf STEK DynoShade. Z pomysłu jestem bardzo zadowolony zarówno jeśli chodzi o efekt jak i o wykonanie ;) Oczywiście czas i myjnie bezdotykowe i czas w praktyce zweryfikują na ile na prawdę mogę być zadowolony z wykonania.



Plan na najbliższy kwartał to:

- Pełna renowacja felg przód Odnawianiefelg.pl

- Diagnostyka/naprawa gasnącej a chwile pozniej zapalającej się jednej z czterech sekcji świateł mijania w prawej lampie. Problem jest nie deterministyczny np. przez parę dni w ogóle nie występuje a czasami pięc razy pod rząd w ciągu 30minut.. :roll: Do tematu chce podejść raz a porządnie wiec temat zaadresowany do HypertechSerwis

- MHD - stage 1 326@420KM

- Downpipe - Baq Exhaust - którego celem jest nadanie trochę pazura obecnemu brzmieniu gdyż obecnie cisza jak makiem zasiał, nawet w Sport+ a przy okazji wpadnie trochę dodatkowych KMiNM


f9de8d83566ba60bgen.jpg

71d8d0d6e30701a2gen.jpg

4ff8679502820137gen.jpg

Opublikowano

Jarasz sie 340tka jak ja 3lata temu :D

U mnie po wrzuceniu mhd z DP było 450HP na pb98, potem przez chwile 520HP ale ten wyścig zbrojeń nie ma końca i zawsze jest mało. Teraz mam marne 218koni w 525d i jest wystarczająco w pełni do latania w trasy ale już się z nikim nie łape, nie ścigam..ciesze sie komfortem i tym że robie 1000km na baku haha


Jak masz budżet to zmień sobie koła na m437 z M4 + nawiercane heble M4 380mm przód 370mm tył ,fajnie to u mnie w 340 siedziało wizualnie i zawsze cieszyło oko ,w galerii starej mozesz u mnie fotki znalezc :cool2:


Szkoda że nie pisałeś bo kostka z mhd do F mi została i bym Ci sprzedał za pół ceny ;)

Jak chcesz została mi z 340i wydajniejsza pompa hpfp montaż P&P , bm3 ma program pod nią na pb98 500koni

https://www.olx.pl/d/oferta/pompa-wysokiego-cisnienia-bmw-z-m340i-pasuje-do-b38-b48-b36-b46-b58-CID5-IDKfcHX.html

Opublikowano

Pewnie masz rację z jaraniem się nią ale w moim przypadku tak jest z każdym pojazdem - wcale nie mniej jarałem się 320i E90 :8)

Co do "wyścigu zbrojeń" to mam do niego specyficzne podejście - już teraz wiem kiedy powiem sobie STOP ;) Będzie to właśnie przy MHD Stage2 gdyż ma dobrane parametry pod posiadanie DP. W związku z tym pompa którą posiadasz chodź niezbędna do wspomnianego wyścigu i Stage2+ mi się nie przyda :? Nie łapie się jakoś często z innymi samochodami, nie latam bokiem swoim autem i nie chce go specjalnie wysilać. Frajdę sprawia mi świadomość że pod nogą jest moc gdyby była potrzebna ;)

Mało tego przy mocy podchodzącej pod 450 koni to uzysk jest raczej w przedziale 100-200KMH gdzie parę metrów różnicy przy różnicy w mocy rzędu 100HP jest dla mnie grą nie wartą świeczki... przynajmniej na dzień dzisiejszy :cool2: Rozumiem, że mogę liczyć na przynajmniej 450HP a może i więcej bo tankuje jedynie V-Power :twisted:


Nie wiem jeszcze jak moje podejście do motoryzacji ewoluuje ale aktualnie ideałem motoryzacji są auta typu GranCupe np. S5 Sportback - połączenie mocy i użyteczności :wink:


Co do hamulców u Ciebie wyglądało to MEGA! To co zrobiłeś jest najlepszym modem dla 335 340 F30. Kosztuje jednak sporo i z tego co pamiętam i Ciebie było to bardziej uzasadnione niż u mnie bo Ty miałeś hamulce front 340mm rear 330mm u mnie są 370/345 wiec raczej to kwestia wizualna która chodź ważna to nie do końca warta zmiany na ten moment (do rozważenia jak przyjdzie potrzeba wymiany tarcz).

Swoją drogą to nie rozumiem jednej rzeczy. Przy moich hamulcach do zacisków kupuje się adaptery do M4 i można zakładać tarcze 380/370 ale przecież klocki pozostają w rozmiarze w jakim były czyli powierzchnia tarczy jest sporo większa już powierzchnia klocka? Bo jeśli tak to poza aspektem wizualnym, siły hamowania to nie zmieni do tego będzie śmiesznie wyglądała tacza po pewnym czasie. Może ktoś mnie wyprowadzi z błędu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie masz rację z jaraniem się nią ale w moim przypadku tak jest z każdym pojazdem - wcale nie mniej jarałem się 320i E90 :8)

Co do "wyścigu zbrojeń" to mam do niego specyficzne podejście - już teraz wiem kiedy powiem sobie STOP ;) Będzie to właśnie przy MHD Stage2 gdyż ma dobrane parametry pod posiadanie DP. W związku z tym pompa którą posiadasz chodź niezbędna do wspomnianego wyścigu i Stage2+ mi się nie przyda :? Nie łapie się jakoś często z innymi samochodami, nie latam bokiem swoim autem i nie chce go specjalnie wysilać. Frajdę sprawia mi świadomość że pod nogą jest moc gdyby była potrzebna ;)

Mało tego przy mocy podchodzącej pod 450 koni to uzysk jest raczej w przedziale 100-200KMH gdzie parę metrów różnicy przy różnicy w mocy rzędu 100HP jest dla mnie grą nie wartą świeczki... przynajmniej na dzień dzisiejszy :cool2: Rozumiem, że mogę liczyć na przynajmniej 450HP a może i więcej bo tankuje jedynie V-Power :twisted:


Nie wiem jeszcze jak moje podejście do motoryzacji ewoluuje ale aktualnie ideałem motoryzacji są auta typu GranCupe np. S5 Sportback - połączenie mocy i użyteczności :wink:


Co do hamulców u Ciebie wyglądało to MEGA! To co zrobiłeś jest najlepszym modem dla 335 340 F30. Kosztuje jednak sporo i z tego co pamiętam i Ciebie było to bardziej uzasadnione niż u mnie bo Ty miałeś hamulce front 340mm rear 330mm u mnie są 370/345 wiec raczej to kwestia wizualna która chodź ważna to nie do końca warta zmiany na ten moment (do rozważenia jak przyjdzie potrzeba wymiany tarcz).

Swoją drogą to nie rozumiem jednej rzeczy. Przy moich hamulcach do zacisków kupuje się adaptery do M4 i można zakładać tarcze 380/370 ale przecież klocki pozostają w rozmiarze w jakim były czyli powierzchnia tarczy jest sporo większa już powierzchnia klocka? Bo jeśli tak to poza aspektem wizualnym, siły hamowania to nie zmieni do tego będzie śmiesznie wyglądała tacza po pewnym czasie. Może ktoś mnie wyprowadzi z błędu?

V-Power nie nie zmienia. V-Power Racing moze jesli sie pod to wystroi.


Do tarcz hamulcowych wiekszych - te same klocki - chodzi o ramię. Klocki hamują po zewnętrznej częśći tarczy przez co są bardziej skuteczne.

Opublikowano
Mhd przelatalem z moca 450hp ponad 2 lata 50tys km i nigdy zadnych problemow z autem wiec luz :) co do hamulcy faktycznie z 370/345 sredni sens zmieniac, juz lepiej wrzucic za 600zl sprezyny eibach auto siadzie delikatnie i wyglad znacznie sie poprawi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.