Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak się złożyło, pewien zbieg okoliczności, że mam dwa

BMW serii 6 jednocześnie! Od 4 lat jeździłem 640i coupe F13 a teraz dokupiłem 650i GranCoupe F06. Mógłbym pokusić się więc

o porównanie gdyż są to, jak się okazało, jakby dwa różne samochody.

Najpierw krótki opis. 640i to wersja dwudrzwiowa, tył napęd, 3.0 N55 po chipie na 350KM i 510Nm, zawieszenie EDC, sportowe fotele.

650ix to GranCoupe z napędem xdrive i stockowym ( jeszcze przez chwile) N63 V8 450KM 650Nm, zawieszenie Adaptive Drive, komfortowe fotele. Pomijając względy wyposażenia porównanie dotyczy wrażeń z jazdy, prowadzenia, osiągów itd.

Przede wszystkim F13 640i wydaje się być znacznie bardziej sportowe. Nadrzuca tyłem, prowadzi się lekko. Prawdopodobnie przez chiptuning ma zdecydowanie bardziej dziki charakter, który podkreśla customowy wydech klapowy przeze mnie dołożony oraz 20' felgi 703M. Do 100km/h sprawia wrażenie jakby szybszego (dźwięk i tył napęd tutaj grają ważną rolę). V8 jest bardziej dostojne (jeździ na felgach 19'), powyżej 100km/h nie pozostawia złudzeń że ma więcej siły. Trudno wyprowadzić 650ix z równowagi i zmusić do ujawnienia tylnonapędowej charakterystyki. Czuć, że jest wyraźnie cięższe

(o 250kg!). F06 650ix to szybka limuzyna, F13 640i to jednak troche sportowiec. Spalanie różni się zdecydowanie. 650ix pali o 30-50% więcej od 640i w zależności od warunków jazdy. Przy takim samym

70 litrowym baku to jest pewien problem dla 650ix. Nie myślałem, że ten sam model samochodu może się tak różnić. Chyba powinienem spróbować jeszcze diesla, M6 no i Cabrio :duh: :lol:

Opublikowano

No to gratulacje, miec obie jednostki jednoczesnie to wyjatkowa sytuacja :)

Nie masz wrazen, ze 640i ma za malo mocy do masy?

Spotkalem sie z opiniami, ze po pewnym czasie ktos stwierdzal, ze jednak przydaloby sie wiecej mocy do tej wielkosci samochodu i tutaj wlasnie V8 jest idealne.

Sam zastanawialem miedzy 640i a 650i i padlo jednak na V8.

Mialem problem ze znalezieniem dobrze wyposazonego R6, zawsze czegos brakowalo.

Robiles jakas werfykacje techniczna tego V8 w warsztacie?

Niedawno tez zakupilem i czekam na wizyte u mechanika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak pisalem to 640i mam zachipowane i jest z racji krotszego nadwozia i braku xdrive az o 250kg lżejsze. To troche maskuje tą różnice w mocy choć czuć, szczególnie powyżej 100km/h ze jednak co V8 to V8. Teraz jestem w trakcie testów poboru oleju i innych parametrow. Przed zakupem zajrzałem kamerą endoskopową do cylindrów. Nie bylo niestety zbyt dobrze. Duzo zwęglonego oleju i porysowane cylindry, szczególnie ostatni nr 8. Samochod z polskiego salonu z przebiegiem 40kkm(nie budząca wątpliwości dokumentacja) jednak jak widać ten silnik potafi już przy takim niskim przebiegu dostać po tyłku. Trudno ocenić jaki ma to w tej chwili wpływ na jego użytkowanie stąd zmienilem olej i obserwuję. Jak wszystko będzie dobrze to zrobię chiptuning bo silnik ma spory potencjał. Samym programem da się dojechać do 560-580KM a wtedy to już jest przepaść w stosunku do 40i. Jak będzie coś nie tak to jestem gotów na naprawy i dopiero potem zwiększanie mocy. W każdym wariancie zamierzam się dobrze bawić :cool2: Mój egzemplarz stracił dobre 0,5mln zł od wartości katalogowej więc w zasadzie koszty jakie teraz trzeba będzie ewentualnie ponieść na doprowadzenie go do perfekcji są przy tym śmieszne. Podchodzę do tego więc na luzie. Sama buda z racji symbolicznego przebiegu wygląda za to jak nowa więc pod tym względem to sama przyjemność bez żadnych dodatkowych kosztów.

Napisz coś więcej o swoim egzemplarzu? Przebieg? Stan? Jak go weryfikowałeś przed zakupem? Chcesz coś przy nim dłubać czy seria wystarczy?

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Ja świadomie wybrałem 640i i nie czuję żeby mu czegoś brakowało. To nie jest i nie ma być sportowe auto tylko GT i sprawdza się tu świetnie. 650 w ogóle nie brałem pod uwagę. Mimo początkowej gotowości finansowej do poprawiania fabryki i entuzjazmu, Pan Majster kategorycznie zabronił mi kupowania 650i z powodów ogólnie znanych.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja świadomie wybrałem 640i i nie czuję żeby mu czegoś brakowało. To nie jest i nie ma być sportowe auto tylko GT i sprawdza się tu świetnie. 650 w ogóle nie brałem pod uwagę. Mimo początkowej gotowości finansowej do poprawiania fabryki i entuzjazmu, Pan Majster kategorycznie zabronił mi kupowania 650i z powodów ogólnie znanych.

 

640i bardzo fajne. Dawało mi dużo frajdy przez 4 lata.

Perspektywa dodania 200-250KM wiecej w stosunku do 640i zmienia jednak postac rzeczy. Przejechalem juz prawie 3000km 650ix. Zuzycie oleju 300-500ml/1000km w zależności od stylu jazdy a wiec calkiem ok jak na V8. Zabieram sie wiec za chipowanie niedługo.

Po latach uznalem, ze GT jest owszem fajne ale GT robiące setke

w 3,5s to coś wspaniałego :8), warte pewnego poświęcenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.