Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakiś dobry człowiek opisze krok po kroku jak zmienić NCS'em wyświetlany język na angielski na zegarach ? Próbowałem to kiedyś zrobić według jakiejś instrukcji z netu, ale nic mi się z nią nie zgadzało i utknąłem jak mi zaczęło wywalać okienka z czerwonym krzyżykiem. Być może mam jakiś problem z komunikacją, albo coś źle robiłem. Auto polift wiec nie działa sposób ze zmianą bezpośrednio z poziomu zegarów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Możesz NCSem lub poczekaj na Pasofta bo nim jest dziecinnie proste, a w nawigacji jaki masz ustawiony język. Spolszczenie masz na angielskim czy niemieckim? Jak dobrze kojarzę to zmieniając w navi język zmieniasz jednocześnie w zegarach, jednak jak masz spolszczenie na niemieckim, to jak zmienisz język na angielski to zegary będą po angielsku i navi. Wtedy trzeba soft spolszczajacy na angielską wersję językową. Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja u siebie zmieniłem język m.in. na zegarach, wgrywając nowy soft do navi.

Na zegarach zmieniło język na angielski, a w navi na polski. Komunikaty głosowe z navi też były po polsku.

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najpierw zmień w navi na angielski i zobacz czy na zegarach zmieniło, jeśli nie to ncs, odczyt zegarów, plik .trc załaduj do ncs dumny i tam sobie znajdziesz language :) zmienisz na angielski export file i ncse zalogujesz przy pomocy tego pliku i po sprawie. Jednak jestem prawie pewien że przy dużym obc zmieniając na navi zmieniasz jednocześnie w liczniku! Jak nie zapomnę to sprawdzę u siebie.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli masz spolszczony czytnik, to najlepiej go wypiąć przy zmianie języka żeby nie wołał o płytę z softem. Po zmianie języka podpinasz z powrotem.

Najprościej pasoftem a NCSem przez profil indywidualny.


Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie jadę na miasto, potwierdzam że jak w navi zmieniasz język to na liczniku też się zmienia automatycznie.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko, że ja nie mam w ogóle możliwości wyboru języka :cry: Nie mam takiej opcji w ustawieniach, choć pamiętam, że kiedyś była. Menu jest spolszczone.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czasami po spolszczeniu i wybraniu języka PL opcja innych języków znika, mam u siebie tak samo i musiałem zmienić język NCSem.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teraz sobie przypomniałem o co chodziło jak rok temu robiłem to wg takiej oto instrukcji:


1. Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile - expertmode - OK

2. następnie File- Edit prifl - hasło: repxet - ok

3. wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje czyli :

4. individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW - ok

5. conistance check = sprawdza czy wszystko

6. klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN

7. wybieramy VIN/ZCS/FA (klawisz F1)

8. Wybieramy ZCS/FA f. ECU (Odczytanie danych ZCS/FA z ECU naszej Buni)

9. W okienku Choose CHASIS wybieramy E39.

10. W okienku Choose ECU wybieramy EWS i klikamy ok... po chwili wypełnią sie pola FG GM SA i VN

11. Wybieramy opcje Back F6

12. Wybieramy Car Memory (klawisz F5)

13. W tym okienku Mode of operation określa czy programujemy kluczyk czy samochód (Car Memory/Key Memory 1-4).

14. Zanim zaczniemy zmieniać ustawienia należy wybrać Read czyli F1. Przyciski sie wyszarzą na kilkanaście/kilkadziesiąt sekund a z samochodu zostaną sczytane nasze aktualne ustawienia. Kiedy przyciski znów będą czarne możemy zacząć dłubać. I tak wybieramy funkcje w środkowym okienku następnie zaznaczamy pożądana opcje w okienku prawym i wciskamy F2 take over. Nazwa funkcji do zaprogramowania wraz z pożądanym stanem pojawią sie w okienku na dole. Kiedy zmienimy juz co chcemy wciskamy F4 Broadcast i po chwili zobaczymy okienko potwierdzające ustawienie parametrów.

15. W sekcji parameter mamy stan danego parametru czyli aktiv i nicht aktiv. Literka S oznacza nam ustawienie seryjne a literka I ustawienie indywidualne.


Zmieniasz opcję sprache na english ;)


Problem w tym, że u mnie nie ma opcji sprache... Dlatego się poddałem. Jakoś mało w ogóle tych parametrów tam wyskakuje.


ncs-screen.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wygraj sobie profil (nie wiem jakie tam masz) coś typu expert mode with manipulate czy jakoś tak.

I po kolei:

F1, F3, wybierz model-E39, EWS, F6 (back), F4, ike, F4(read ECU) otworzy się okienko binarne, zamknij.

Teraz odpal NCS dummy załaduj plik.trc (z dysku C, ncs, work może jeszcze jakiś folder po drodze w każdym bądź razie w folderze work będzie ten plik.) Wybierz nadwozie E39 i teraz daj filtr by trace file.

Chwilę pomieli i wyświetli odnajdź język będzie zaznaczony aktualny język, zmień na angielski.

Na dole jest export fsw/psa i tam z listy daj że do pliku .man

Nie wyłączaj programu wróć do NCS expert

Daj F2(change job) i zmień na SG codieren

Teraz F3 i powinno się zakodować :)

Możesz odpiąć czytnik tak jak zasugerował piotr520 to może w nim się język nie zmieni.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobrze, tak zrobię i oczywiście dzięki wszystkim za zaangażowanie, ale o dziwo nie mam Dummy :o Postawię INPA od początku, bo wszystko mam w krzyżackim języku, a ja niewiele z tego kumam. Spróbuję tym razem z tego zasobu

https://e46garage.pl/bmw-inpa-2020-5-0-6-ncsexpert-4-0-1-ediabas-7-3-0-spdaten-v67/


Tutaj też jest fajny, łopatologiczny poradnik NCS Dummy



Przy okazji kiedyś gdzieś wyczytałem, że ktoś ogarnął komunikaty na zegarach w języku polskim, ale robił to z licznikiem na stole. Oprócz tego są interfejsy iBus podłączane do radia typu android i poza polskimi komunikatami wyświetlają też dane z BC na radiu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sam się głowiłem nad polskim menu w liczniku, ale w sieci praktycznie nic nie ma na temat układów wlutowanych na płycie, a co dopiero o ich odczycie.

Inpę i inne programy oraz instrukcje możesz wziąć z tąd

https://bimmerpark.pl/inpa-f/


A NCS tu

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1553779-NCS-Dummy-Taking-the-expert-out-of-NCS-Expert

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Niestety auto mnie nie słucha :cry:

Zmieniłem sprache na english i poza tym, że zgubiło datę i godzinę to nadal mam po germańsku :evil: Navi pozostało po polsku. Nie odpinałem czytnika, bo zapomniałem. Zmieniłem też na us i bez różnicy.


dummy-language.jpg


Nie wiem dlaczego moduł wykryty pojawił się jako KMBI_E38 :?:

Edytowane przez Fuser
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może na innym profilu spróbuj.

Jakie masz profile w NCS do wyboru?

Ewentualnie spróbuj odpiąć czytnik bo może w nim jest ustawione na sztywno germański z nakładką polskiego i blokuje zmianę języka (tak to sobie wymyśliłem)

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zainstalowałem z tego linka co sam znalazłem i robiłem według filmu autora tej instalki INPA (e46garage.pl) On tam pokazuje, żeby wybrać profil NCS_Dummy_profile. Tak właściwie on to robi dokładnie tak jak sam opisałeś. Z tego co pamiętam to wydaje mi się, że jak jeszcze była opcja wyboru języków to polski był nałożony na GB, a DE był dodatkowo. Potem coś się pokopało... Odepnę czytnik.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zatem, po odpięciu czytnika na zegary samoczynnie wskakują komunikaty angielskie natomiast ekran navi jest wtedy martwy. Tak ma być ? Po ponownym podpięciu wraca język DE więc wygląda na to, że to czytnik trzyma. Może należałoby jeszcze raz wgrać język polski do navi ? Ale jak to zrobić, żeby PL był w miejsce DE zamiast GB ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz softa wgrać en-pl mr.lova na chomiku ma.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też mam od niego soft.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i ja też mam ale do MK3, i mam do wyboru język na navi szwabski lub angielski przerobiony na pl.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A soft do MK4 może być nagrany na płycie CD czy musi być DVD ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli się mieści to może być na CD.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak się mieści na CD to tak, tylko przeczytaj instrukcję jakim programem i tam trzeba wybrać jakiś format czy coś.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mieści się, tylko brak reakcji w czytniku na płytę. Dobrze, że wypluł po naciśnięciu klawisza. Chyba muszę kupić wiadro różnych płyt i próbować po kolei. Bawiłem się tym z 10 lat temu u znajomego i jedno co pamiętam, że nie wszystkie płyty były dobre. Druga rzecz to najpierw wgram wersję OEM, bo nie da się wgrać dwa razy tej samej wersji. Ja mam 4-1/00 aktualnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U siebie nagrywałem programem Imgburn na najniższej prędkości. Na płytach Sony chyba nagrywałem.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.