Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Skonfigurowałem sobie INPĘ i sprawdzając auto zaniepokoiły mnie m.in korekty wtrysków. Ma ktoś doświadczenie w diagnostyce na podstawie tych symptomów?

- na zimnym silniku na jałowym korekcja 1 cylindra jest na +5,27

- pod obciążeniem jest w normie

- na ciepłym silniku jadąc ze stałą prędkością mam praktycznie idealnie +- 0,2-0,4 na wszystkich, czasem 0,8 na jednym

- przy 3000 RPM jest około zera wszystkie wtryski


Dodatkowo pomiar masy potwietrza pod obciążenie wchodzi ponad zakres i są wykrzykniki przy oczekiwanej i odczytanej wartości


Z błędów mam:

- 43D1 - drossenklappensteller - elektroniczny system sterowania przepustnicą ? z translatora (błąd aktualnie nie wystepuje ale zostal zapisany)

- 4B10 - 7 tys km temu - płynna praca ? - korekta zbyt wysoka

- 3 świece żarowe spalone - 1,2,3


Szykować się na regenerację wtrysków czy to ten pierwszy wtrysk jest do zrobienia raczej? Macie doświadczenia w tym temacie? Co z tym błędem przepustnicy? Dorzucam parę fotek. Auto nie kopci nawet pod obciążeniem mimo braku DPF. Pod koniec obrotomierza trochę słabsze jest. Oglądałem na żywo odczyty z turbo to podaje tak jak wartość oczekiwana.

Jestem umówiony na 25 marca do magika, ale jestem ciekaw Waszej opinii.

ZIMNY - korekty:

ZIMNY-1.jpg

Kokekty podczas jazdy:

OBCIAZENIE-KOREKTY.jpg


Przepływomierz na dole - jałowy:

JALOWY-TURBO-POWIETRZE.jpg


Odczyt przepływomierz podczas przyspieszania


OBCIAZENIE-POWIETRZE.jpg


błąd korekty

KOREKTY-za-du-e-b-d.jpg


błąd przepustnicy?

P-20210306-123430.jpg

Opublikowano

Tak, ewidentne pierwszy do zrobienia i nie czekał bym z tym zbyt długo. Stąd także błąd o zbyt wysokiej korekcie wychodzącej poza normę. U mnie jeden wtrysk dochodził do -4 i na jałowym już lekko trzęsło silnikiem. Po zrobieniu inna kultura pracy, aż dziw jak jeden kończący się wtrysk potrafi namieszać.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano

Sam to przerabialem na dniach. Byl jeden slaby wtrysk, wymienilem 2 bo drugi tez juz slabszy byl. Po dniu jeszcze trzeci padl. Byc moze slabe paliwo mialem....

Co do swiec mysle ze to raczej wina modułu. Mialem tak samo, 3 swiece niby spalone, wymienilem wszystkie a bledy byly nadal. Moduł mozna zregenerowac samemu lub mozna kupic juz zregenerowany bo one maja fabryczna wade i nowe po jakims czasie wraz sie psuja.

Jak cos mam jeden sterownik jakbys chcial.

Opublikowano

A co proponujecie kupować? Regenerowany od Boscha za 600? Czy nowy oryginał? Z uzywkami to raczej loteria. Rozumiem że kodowanie musi być nowego wtrysku.

@adrianjd u mnie z odczytów wychodzi ze jeden.

Opublikowano

Jest jeden nasz kolega na forum co naprawia te sterowniki ale nie pamietam jak się nazywa, musiałbyś jakoś poszukać. Mi naprawiał i daje dożywotnią gwarancje na naprawę. A wtrysku po naprawie nie musisz kodować, będzie chodził bez tego, byle by był w tym samym cylindrze.

Ewentualnie nowy kod IMO (tak się chyba nazywa) można przypisać wtryskowi za pomocą INPA



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie polecam regeneracji wtrysków euro3. Pierdolą się na potęgę po regeneracji (wtryski już wyciągam w godzinę, żeby oddać na reklamację)

Dziś jak masz wtryski euro 3, kupiłbym wtryski euro4 używki i oddał do dobrego tunera. Da się to zrobić, wtryski 1000, dobry tuner 1000. W porównaniu do regeneracji za 3600 w Bosch i potem reklamowaniu co parę miesięcy to okazja. I przy okazji dobry tuner w tym program zrobi

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
Ja mam wtryski EURO 4 bo auto miało dpfa. Rozumiem ze regeneracja nawet w Bosch jest bez sensu.
Opublikowano

A dlaczego nie, ja robiłem ok 2 lata temu regenerację i działa git. Wyślij do Bosch Service w Żychlinie i ci dobrze zrobią a z używką to loteria.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano

Wlasnie sporo osób już mi mówiło ze to loteria z ta regeneracją. I nie mówię tu o regeneracji w pierwszym lepszym punkcie. Czytając opinie o regeneracji w Bosch też trafiłem na negatywne doswiadczenia. Roznica w cenie to praktyczne 50% nowego wiec gra warta świeczki ale ewentualne reklamacje byłyby strasznie upierdliwe. Zobaczymy co powie mechanik. Jesli tylko jeden będzie do zrobienia to wezmę nowy.

A jakie macie doświadczenia z paliwami i wpływie na odczyty korekcji? Ja zalewam ciagle vpower w promocyjne czwartki. Ostatnio wleciała ropa z lotosa- Dynamic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja wyciągałem wtryski 3 razy. Raz powrót na lawecie, 200km po reklamacji. Ropy nalało do cylindra prawie do pełna, szczęście, że nie jechałem. Po to zapłaciłem 3600 za wtryski, żeby tego uniknąć. Mam euro3, na razie zrobione z 20k od ostatniego wyciągnięcia, znowu zaczyna puszczać dymy :duh:

Nie wiem jak z Euro4 regeneracją, komplet wtrysków z wydrukiem i w miarę sprawnych miałem 2 oferty po 1000zł. Mój tuner powiedział, że 2 dni i auto jeździ jak wcześniej - jak zmienię z euro3 na euro4. Jak znowu moje padną to na pewno przełożę na używki. Są pewniejsze niż regenerowane.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Ja akurat rzadko kiedy leje lepszą ropę, z racji tego że już nie raz czytałem iż te paliwa mają za dużo uszlachetniaczy i dodatków, które przy dłuższym stosowaniu mogą powodować rozszczelnienie niektórych elementów układu wtryskowego, w tym wtryskiwaczy.

Nawet kiedyś czytałem na forum, że zimą w naszych furach na ropie Verva, vebasto fiksuje, nie bardzo chce się palić.

Tak wiec koledzy może warto się zastanowić czy tankować non stop „lepsze” paliwko.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano

@nomad66 wlasnie o takice sytuacje mi chodzi. Podaj nazwę warsztatu żeby nikt się nie naciął.

Co do paliw premium to zauwazalna jest lepsza dynamika i kultura pracy więc trudno sobie odmówić.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Panowie, temat wtrysków nieaktualny był bo była nieszczelność pod kolektorem ssącym stąd takie dziwne odczyty, ale co z błędem przepustnicy. Z tego co słyszałem to dosyć pospolity błąd. Czy ktoś to robił? Jakiś wzrost mocy zanotowany po wymianie?
Opublikowano

hej

ja leje od 2 lat lepszego diesla na shelu vpower i nie mam odpukac problemow a dzieki temu wtryski pewnie sa czystsze bo brudne wtryski to pierwsza przyczyna problemu

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Witam . Nie będę zakładał nowego tematu napiszę Tutaj . Wtryski regenerowanowalem 2 razy teraz wrzuciły po reklamacji ale patrząc na korekty myślę że coś jest nie tak . Tak wyglądają na jałowym i pod obciążeniem powiem że auta nie kopci silnik ładnie pracuje jak na razie zrobiłem 320 km . Pytanie zostawić czy jeździć dalej ? Pozdrawiam 

IMG_20230623_174901.jpg

IMG_20230623_174546.jpg

Edytowane przez kamilos90
Opublikowano (edytowane)

Błędów nie na pokazuje wentylator klimatyzacji. Przebieg prawie 300 tys w jednych rękach prawie 10 lat . Mechanik mówił że na 4 cilinder ma kompresję 22bary a reszta 26 bary . Kolektor ma może 1 rok był stawiany nowy .

Edytowane przez kamilos90
Opublikowano

Więc  tak kolektor ssący jest czysty macie jeszcze jakieś pomysły ? Chcemy jeszcze wyczyścić elektrozawór od EGR bo tam jeszcze nie zaglądałem . Pozdrawiam 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wtyczkę wtryskiwacza na szóstym cylindrze trzeba sprawdzić. Tak wysoka korekta dodatnia w INPA każe zastanowić się nad połączeniem elektrycznym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.