Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy to jest normalny objaw w M54B30 , że na jałowym biegu przy depnięciu gazu i odpuszczeniu , kiedy obroty spadają wskazówka zatrzymuje się na ~~ 1200 przez sekundę nawet je podbije na 1250 i dopiero spadnie na 700 ? Dosłownie na sekundę się zawiesi . Mechanikiem nie jestem , ale przy tych obrotach to raczej przepustnica już jest zamknięta , a działa krokowiec , czy disa może wchodzić w grę ? Jest to dość charakterystyczne bo przy ~~ 1200 obrotach .


Dziwne jest , że mam tak w dwóch egzemplarzach , zdjęty kolektor ssący i zrobione wszystko co można przy zdjęciu zrobić . Więc jakaś nieszczelność , disy , odmy , przepustnicy , krokowce i inne bananowce odpadają . A pamiętam kiedyś też miałem M54B22 i to samo było . Jedyne co mi przychodzi na myśl to pedał gazu , potencjometr tam jest czy coś .... szlag już mnie z tym trafia :evil:


Na pewno ktoś to miał i pewnie przyczyną jest jakaś błahostka . Da radę to jakoś przez kompa zdiagnozować ?Jest jakiś szeryf forum może ? Bo dla niego taki problem to oczywista oczywistość .


Na kompie błędów nie ma żadnych .


( Bo to ewidentnie tak wygląda jakby krokowiec był walnięty , nie jestem mechanikiem , ale taką rekację może spowodować tylko krokowiec . Spadając z obrotów dostaje fiksacji na tej wysokości i jakby się na chwilkę-sekundę z powrotem chciał otworzyć dlatego obroty się zwiększają . TYLKO MOŻE KOMPUTER Z JAKIEGOŚ INNEGO CZUJNIKA DOSTAJE SYGNAŁ I PRÓBUJĘ SKORYGOWAĆ KROKOWCA DAĆ WIĘCEJ POWIETRZA DLATEGO TAKA JEGO REAKCJA , A SAM KROKOWIEC JEST DOBRY . Dwa krokowce by były walnięte , nie chce mi się wierzyć )


W jednym egzemplarzu co dziwne zaczęło mi się tak dziać po wymianie brudnego filtra paliwa , tak był zawalony że ciśnienie na listwie po naciśnięciu zaworu było słabiutkie . Założyłem nowy filtr i od razu fontanna na listwie .

Może zaczął dostawać za dużo paliwa tzn. ciśnienie na listwie wróciło do normy i gdzieś dotryskuje przy tych obrotach i krokowiec daje więcej powietrza - teoria dość absurdalna - ale rzeczywiście zaczęło się tak dziać w jednym egzemplarzu po zmianie brudnego filtra paliwa . :shock: :shock: Nie wiem , dziwne to , zbieg okoliczności może ...


Pomoże ktoś ? ?

Opublikowano

Ewentualnie moderator jakby podrzucił jakiegoś linka z TAKIM SAMYM problemem , byłbym wdzięczny .


( Szczególnie że po wymianie filtra paliwa takie cuda zaczęły się dziać , kiedy ciśnienie na listwie wróciło do normy )

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A nie zastanowiło cię że jak masz wszystko zrobione na cacy, to w obu silnikach masz tak samo? Nie szukaj problemu tam gdzie go nie ma.


Zapytaj na srajbuku, tam dostaniesz błyskawicznie odpowiedź od gimbusów co mają ledwo po 20 lat, ale znają te samochody jak mało kto :D .

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Piotrek , problem polega na tym że nie mam facebooka . Za bardzo cenię swoją prywatność .


Coś mi nie pasuje , tak nie powinno być . Powinno być płynne zejście z obrotów . Przy parkowaniu irytuje .


Myślałem , podrzucę temat to od razu jakiś magic podsunie w którym kierunku spojrzeć . A tu nie wiem , czy nie wiedzą , czy nie powiedzą , czy się nikomu nie chce .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego te silniki tak się właśnie zachowują , chyba ze względu że przepustnica jest elektroniczna. Jest to trochę denerwujące przy muskaniu gazu, manewrowaniu na parkingu. U mnie zachowuje się to identycznie w m54 i w m52tu. W m54 to zjawisko zniknęło jak zmieniłem mapę przepustnicy, teraz płynniej rusza i i nie ma tego podbijania przy manewrowaniu np na parkingu z delikatnym gazem. Można całkowicie zlikwidować zawór wolnych obrotów, a jego rolę przejmie przepustnica. Wyczyść zawór wolnych obrotów ale wątpię że to coś zmieni.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

No wiem właśnie . Sterowana elektronicznie , ale pedałem który ma potencjometr i nieraz może to być wina pedału gazu .


Tylko jak odpuszczasz gaz na jałowym z np. 4000 to przepustnica przecież się zamyka na amen ? Jak obroty na sekundę się zawieszają to przecież gazu nie dotykasz nie muskasz .

( manewry na parkingu to inna bajka , wtedy operujesz gazem , przepustnicą )

Tu jest problem z depnięciem gazu na jałowym , odpuszczeniem , i wtedy obroty się na chwilę zwieszają przy ~1200 , jakby krokowiec . Ale dwa krokowce by były walnięte ?


Jeszcze nie miałem czasu się temu przyjrzeć . Zarzuciłem wątek w pierwszej kolejności .


Odepnę krokowca , wszystko kolejno i zobaczę czy będzie jakaś różnica . Chyba , że jakiś magic podpowie .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.