Skocz do zawartości

E39 530D Stuki po wymianie drążków (maglownica)


Pioczes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W mojej E39 zaczęło stukać na nierównościach. Zdiagnozowałem wywalone obie końcówki drążków (luz góra dół), jeden drążek. Wymieniłem komplet (drążki i końcówki). Niedawno doszły nowe solidne łączniki i gumy. Po zmontowaniu wszystkiego w kole jest nadal luz, ale mniejszy, kiedy dynamicznie szarpię koło lewo-prawo. W czasie szarpania koła złapałem drążek blisko maglownicy, okazało się że to w niej stuka. Auto w górze, kierownica prawo-lewo - słychać stuki. Sworznie jak i wahacze okej. Na nierównościach dalej są stuki. Czy jest możliwe że to jakiś przegub przy kolumnie? Jeśli to magiel a na to wychodzi to polecacie regenerację czy kupno używki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko bez przesady z tą śrubą, bo jak za mocno ją skręcisz to pompa wspomagania pożegna się z życiem, a i sama przekładnia szybciej się zużyje. W zeszłym roku sam miałem problem z przekładnią i wymyśliłem sobie nowy zamiennik za 900zł. Nigdy, przenigdy, przenigdy, nigdy więcej tego nie zrobię i każdemu będę to odradzał wszelkimi możliwymi sposobami :mad2: Przekładnia po niecałym roku ma straszny luz, praktycznie nie do zniwelowania śrubą. Oczywiście nieoryginalnej przekładni nikt nie zregeneruje, więc kupiłem pierwszą z brzegu oryginalną używkę z myślą o jej regeneracji, ale po jej odebraniu okazało się, że za 150zł kupiłem używaną przekładnię w eleganckim stanie, wystarczyło tylko ją umyć, bo w aucie z której ją wyciągnięto olej z silnika lał się litrami :mrgreen: Tobie polecam to samo, regeneracja kosztuje około 1000zł, a używki da się znaleźć za około 200-300zł, więc myślę że warto zaryzykować :cool2: jedyny warunek jest taki, że przekładnia musi być oryginalna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dokręcenie nakrętki kasującej luz nie przyniosło efektu. Posiadam nowszy typ maglownicy z servotronic niestety. Co ciekawe w starszych maglownicach była dokładana z dwóch stron tulejka trzymająca listwę sztywno, żeby nie było stuków na dziurach. W nowszej wersji pozbyli się tego i tulejka jest tylko z jeden strony w dodatku z innego materiału i szybciej się wyrabia. Jedyny mądry sposób na dobrą regenerację jest dołożenie tulejek ze starszej wersji magla. W tym filmiku jest ten patent super opisany i zdaje egzamin: https://youtu.be/FcQ8Xk_vhhA.

Czy ktoś borykał się z tym problemem co ja i mógłby się wypowiedzieć czy regenerował/szukał używki i jakie były efekty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko bez przesady z tą śrubą, bo jak za mocno ją skręcisz to pompa wspomagania pożegna się z życiem, a i sama przekładnia szybciej się zużyje. W zeszłym roku sam miałem problem z przekładnią i wymyśliłem sobie nowy zamiennik za 900zł. Nigdy, przenigdy, przenigdy, nigdy więcej tego nie zrobię i każdemu będę to odradzał wszelkimi możliwymi sposobami :mad2: Przekładnia po niecałym roku ma straszny luz, praktycznie nie do zniwelowania śrubą. Oczywiście nieoryginalnej przekładni nikt nie zregeneruje, więc kupiłem pierwszą z brzegu oryginalną używkę z myślą o jej regeneracji, ale po jej odebraniu okazało się, że za 150zł kupiłem używaną przekładnię w eleganckim stanie, wystarczyło tylko ją umyć, bo w aucie z której ją wyciągnięto olej z silnika lał się litrami :mrgreen: Tobie polecam to samo, regeneracja kosztuje około 1000zł, a używki da się znaleźć za około 200-300zł, więc myślę że warto zaryzykować :cool2: jedyny warunek jest taki, że przekładnia musi być oryginalna

 

Posiadasz wersję z servotronic? Bo to w nich jest dużo większy problem ze stukaniem, przez to co zrobili projektanci (odpowiedź wyżej). Znalezienie takiej używanej mija się z celem według mnie, chyba że starszy typ magla. Po numerze znajduję jedynie regenerowane kilka sztuk na allegro i nie wiadomo co będzie za kilka tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To teraz wiem dlaczego u mnie stuka na kostce. Na kierownicy też czuć wtedy drgania, a dodatkowo mam M-tech. Pytanie tylko czy nie prościej zapytać w firmie gdzie regenerują czy znają ten problem, bo może są w stanie zrobić taki upgrade.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.