Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. W mojej E39 zaczęło stukać na nierównościach. Zdiagnozowałem wywalone obie końcówki drążków (luz góra dół), jeden drążek. Wymieniłem komplet (drążki i końcówki). Niedawno doszły nowe solidne łączniki i gumy. Po zmontowaniu wszystkiego w kole jest nadal luz, ale mniejszy, kiedy dynamicznie szarpię koło lewo-prawo. W czasie szarpania koła złapałem drążek blisko maglownicy, okazało się że to w niej stuka. Auto w górze, kierownica prawo-lewo - słychać stuki. Sworznie jak i wahacze okej. Na nierównościach dalej są stuki. Czy jest możliwe że to jakiś przegub przy kolumnie? Jeśli to magiel a na to wychodzi to polecacie regenerację czy kupno używki?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź to samo na odpalonym silniku gdy jest ciśnienie oleju na maglu.
Opublikowano

Może być krzyzak kolumny ale musisz na, odpalonym jak kolega pisze bo inaczej zawsze będzie pukać lekko


Krzyżak kolumny jak jest wywalony to na kostce albo szutrowej jakieś drodze masz grzechotanie przy kierownicy i czuć w dłoniach te drgania

Opublikowano
Magiel magiel.. Sprawdzałem na odpalonym silniku. Byłem jeszcze na stacji diagnostycznej i potwierdziło się. Opłaca się regenerować czy szukać dobrej używki?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli nie cieknie to możesz spróbować skasować luz śrubą.
Opublikowano
Tylko bez przesady z tą śrubą, bo jak za mocno ją skręcisz to pompa wspomagania pożegna się z życiem, a i sama przekładnia szybciej się zużyje. W zeszłym roku sam miałem problem z przekładnią i wymyśliłem sobie nowy zamiennik za 900zł. Nigdy, przenigdy, przenigdy, nigdy więcej tego nie zrobię i każdemu będę to odradzał wszelkimi możliwymi sposobami :mad2: Przekładnia po niecałym roku ma straszny luz, praktycznie nie do zniwelowania śrubą. Oczywiście nieoryginalnej przekładni nikt nie zregeneruje, więc kupiłem pierwszą z brzegu oryginalną używkę z myślą o jej regeneracji, ale po jej odebraniu okazało się, że za 150zł kupiłem używaną przekładnię w eleganckim stanie, wystarczyło tylko ją umyć, bo w aucie z której ją wyciągnięto olej z silnika lał się litrami :mrgreen: Tobie polecam to samo, regeneracja kosztuje około 1000zł, a używki da się znaleźć za około 200-300zł, więc myślę że warto zaryzykować :cool2: jedyny warunek jest taki, że przekładnia musi być oryginalna
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dokręcenie nakrętki kasującej luz nie przyniosło efektu. Posiadam nowszy typ maglownicy z servotronic niestety. Co ciekawe w starszych maglownicach była dokładana z dwóch stron tulejka trzymająca listwę sztywno, żeby nie było stuków na dziurach. W nowszej wersji pozbyli się tego i tulejka jest tylko z jeden strony w dodatku z innego materiału i szybciej się wyrabia. Jedyny mądry sposób na dobrą regenerację jest dołożenie tulejek ze starszej wersji magla. W tym filmiku jest ten patent super opisany i zdaje egzamin: https://youtu.be/FcQ8Xk_vhhA.

Czy ktoś borykał się z tym problemem co ja i mógłby się wypowiedzieć czy regenerował/szukał używki i jakie były efekty?

Opublikowano
Tylko bez przesady z tą śrubą, bo jak za mocno ją skręcisz to pompa wspomagania pożegna się z życiem, a i sama przekładnia szybciej się zużyje. W zeszłym roku sam miałem problem z przekładnią i wymyśliłem sobie nowy zamiennik za 900zł. Nigdy, przenigdy, przenigdy, nigdy więcej tego nie zrobię i każdemu będę to odradzał wszelkimi możliwymi sposobami :mad2: Przekładnia po niecałym roku ma straszny luz, praktycznie nie do zniwelowania śrubą. Oczywiście nieoryginalnej przekładni nikt nie zregeneruje, więc kupiłem pierwszą z brzegu oryginalną używkę z myślą o jej regeneracji, ale po jej odebraniu okazało się, że za 150zł kupiłem używaną przekładnię w eleganckim stanie, wystarczyło tylko ją umyć, bo w aucie z której ją wyciągnięto olej z silnika lał się litrami :mrgreen: Tobie polecam to samo, regeneracja kosztuje około 1000zł, a używki da się znaleźć za około 200-300zł, więc myślę że warto zaryzykować :cool2: jedyny warunek jest taki, że przekładnia musi być oryginalna

 

Posiadasz wersję z servotronic? Bo to w nich jest dużo większy problem ze stukaniem, przez to co zrobili projektanci (odpowiedź wyżej). Znalezienie takiej używanej mija się z celem według mnie, chyba że starszy typ magla. Po numerze znajduję jedynie regenerowane kilka sztuk na allegro i nie wiadomo co będzie za kilka tys. km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To teraz wiem dlaczego u mnie stuka na kostce. Na kierownicy też czuć wtedy drgania, a dodatkowo mam M-tech. Pytanie tylko czy nie prościej zapytać w firmie gdzie regenerują czy znają ten problem, bo może są w stanie zrobić taki upgrade.
Opublikowano
Wysłałem zapytanie do jednej firmy z allegro w której chcą 1,5tys. za regenerację, przy zdaniu swojej, czy dokładają te tulejki. U mnie stuka rownież na nierównościach asfaltowych niestety.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.