Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam was,

posiadam od ponad roku BMW F10 w sedanie 520d XDrive.

178 tys przebiegu


Wszytsko bylo ok dopoki jezdzilem po miejscie podczas jazdy na trasach , nie zawsze, powiedzmy raz na dwie trasy wyswietla mi sie blad/ komunikat uszkodzony system AD BLUE.

Po zczytaniu bledu podaje niska/slaba jakos mieszanki AD BLUE.

728ca4938c02.jpg

Mechanik postanowil rozberac zbiornik przeczyscil przewody i dysze

Dysze wygladala tak:

5408b9ba6dbf.jpg

8914a5f08f8c.jpg


Zostala przeczyszczona, wlany zostal w calosci oryginalny PLYN AD BLUE z BMW


Niestety problem dalej sie pojawia.


Jakies wskazowki sugestie?


Wiem NOXY wymienic po 2 tys za sztuke ale czy to rozwiaze sprawie przy takim bledzie ?

Moze ktos mial z was podobny przypadek.

Opublikowano

Oraz drugi problem, tluczenie sie przy skretach w lewo w prawo zeby nie otiwerac nowego watku.

Wszysczy mowia przekladnia kierownicza ze dosc typowa usterka.

Ktos sie orientuje jakie koszta ?

Opublikowano

Odnośnie przekładni to poszukaj,jest tego od cholery,np.w dziale X3 F25.Koszty to na początek jakieś 90zł za zestaw naprawczy



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Niestety auto przejechalo juz 2000km po tej wymianie i znowu ten blad wyskakuje.

Raz przejade trase 1000km nie wyskoczy raz zrobie 80km i widac ze wyskakuje jakby faktycznie zle ad blue pobieralo.

Mechanik upiera sie zeby to zrobic to noxy ale naprawde nie wydaje mi sie ze noxy rozwiaza sprawe

Ma ktos jakies sugestie ?

Ewentualnie polecicie dobrego speca w Krakowie od BMW F10?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po tym czyszczeniu i wlaniu płynu z rodowodem robiłeś reset adaptacji SCR?

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mechanika trzeba by spytac.

Jak wyglada reset adaptacji SCR?

Mozna go samodzielnie zrobic czy trzeba podpinac komputer ?

Konieczne jest użycie komputera. W ista jest opcja resetu w związku ze słabą jakością czynnika




Przydałaby się też lista błędów, które się pojawiają. Może mechanik używa uniwersalnego testera i część błędów mu się nie pokazuje, albo je bagatelizuje, co już też często spotykałem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapytaj mechanika czy robił reset i jakim sprzętem.

Jeżeli wszystko co zostało zrobione do tej pory zawiedzie to zostaje Ci wymiana samego dozownika.

Koszt części jakieś 1000pln, niestety.

Sondy NoX zostawiłbym na razie w spokoju.

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapytaj mechanika czy robił reset i jakim sprzętem.

Jeżeli wszystko co zostało zrobione do tej pory zawiedzie to zostaje Ci wymiana samego dozownika.

Koszt części jakieś 1000pln, niestety.

Sondy NoX zostawiłbym na razie w spokoju.

NIe ma co wymieniać czegokolwiek w ciemno. Podstawa to dobra diagnostyka.

Błąd SCR pojawia się na desce także jak będą błędy z sond NOX, co nie znaczy, że wszystkie są do wymiany.

Miałem kilka przypadków błędów typu: "sonda lambda w stanie niewłaściwym za długo" i to ona siała w aucie.


Podstawa to dobra diagnostyka, a wielu potrafi usunąć błędy i uważać, że tylko te co zostały należy analizować

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.