Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej,

Jako, że ostatnio szukałem w necie jakiejś instrukcji wymiany napinacza rozrządu górnego łańcuch w silniku N47 i oczywiście nie znalazłem, to postanowiłem, że pójdę na żywioł, zrobię to sam i opisze innym. Obejrzałem kilka filmików, przejrzałem kilka zdjęć i zlokalizowałem cholerstwo.

Czemu zmieniłem, profilaktycznie. Mam E60 2008r, przebieg około 240kkm, nie wiem czy ktoś kiedykolwiek zaglądał do rozrządu. Nie słychać go, a jak wiadomo, rozrząd to bolączka tych silników. Była kiedyś akcja serwisowa na wymianę właśnie tego napinacza. Koszt nieduży, oryginalny kupiłem za 215PLN. Mam nowy, śpię spokojniej.

....a więc....

Stojąc przed silnikiem, napinacz jest po lewej stronie od tyły, tuż pod pokrywą głowicy.

435a28e16f41e702med.jpg

b481de9ddeee9becmed.jpg

f1fd3f986248d9abmed.jpg

fa6f8349a58123f6med.jpg


Dojście, przynajmniej w E60, nie jest złe. Nasadka 27+przedłużka+treszczotka i wykręcamy. Nie musiałem użyć dużej siły, poszło sprawnie. Pociekło troszkę oleju, więc proponuję podłożyć jakąś szmatkę. Nowy bez problemu wkręcamy i po robocie. Mi z całym przygotowaniem kluczy, latarek, porównaniem nowego do starego i robieniem zdjęć, zajęło dokładnie 12 mint.

Czemu tak długo, bo jak widać na ostatnim zdjęciu, nowy troszkę różnił się od starego. Po pierwsze był na klucz 24, ale miał też dłuższy gwint, i to dwukrotnie. Pomierzyłem suwmiarką czy inne parametry są takie same, odetchnąłem i ze spokojem wkręciłem. Napinacz ma w środku sprężynę i olej, stary ścisnąłem bez problemu, a w nowym musiałem użyć trochę siły.

Po odpaleniu silnika przez sekundę słychać było łańcuch, napinacz jest hydrauliczny, musiał napełnić się olejem i tyle. Kolejne odpalenia odbyły się już spokojnie i po cichu. Wszystko działa jak należy.

Zdjęcia do porównania, nowy po prawej

d5bb34aeec69fa28med.jpg

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzę, że mój temat owiedziło sporo osób, mam nadzieję, że komuś sie przydało. 

Dodać musze jeszcze jedną rzecz.

Właśnie wymieniałem napinacz w X3 F25 mojej żony i wpadłem na pomysł, że najpierw naleję trochę świeżego oleju do słoiczka, zanurzyłem w nim część napinacza, gdzie są otwory olejowe. Nacisnąłęm napinacz kilka razy, tak żeby zaciągnął olej do środka. Po dwóch naciśnięciach napinacza, nie dąło się już go ścisnąć, czyli był pełny. Efekt był taki, że przy pierwszym odpaleniu silnika, nie było słychać zagrzechotania łańcucha. 

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 6 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W każdym z silnikiem N47 się da

  • Dziękuję 1

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Jest sens wymieniać ? mam 160 tyś km dopiero i żadnych niepokojących odgłosów. Czy po prostu po 200 tyś km wymienić cały rozrząd ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.