Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Już chyba przekopałem wszystkie wątki na temat montażu haka holowniczego do BMW X5 G05 silnik 3.0 D (KOD SILNIKA: B57P) i nadal już nie wiem co mam zrobić i gdzie. Potrzebuje tego haka dla bagażnika na rowery (waga całkowita około 100 kg) oraz transport skutera wodnego (waga całkowita 450 kg). Niestety auto, które zakupiłem stało na placu nie było to auto do produkcji gdybym zamawiał to hak bym dołożył. Dostałem dwie oferty na montaż haka.

1. Wykonanie w ASO, gdzie zakupiłem auto koszt 16.890 PLN hak demontowany ręcznie jednak cena uważam, że to jest kosmos.

2. Zwróciłem się również do firmy, która jest wymieniana na forum i otrzymałem dwie różne wyceny ale nikt nie mówił mi o konieczności wymiany chłodnicy.

1. Wycena:

a. Zestaw zaczepu holowniczego używany 1 miesiąc - 3500,00

b. zestaw doposażeniowy elektryczny - 1465,15

c. przewód akumulatora plus - 1553,07

d. rozdzielacz prądu modułu LIN - 193,73

e. rozdzielacz prądu tylny - 357, 36

f. wiązka kabli emARS - 2159,81

g. sterownik zaczepu holowniczego - 594,26 zł

h. robocizna - 2460,00

łącznie = 9986,88 netto


2. Wycena

a. Zestaw zaczepu holowniczego używany 1 miesiąc - 3500,00

b. zestaw doposażeniowy elektryczny - 1465,15

c. rozdzielacz prądu modułu LIN - 193,73

d. rozdzielacz prądu tylny - 357,36

e. sterownik zaczepu holowniczego - 594,26 zł

f. robocizna 1500,00

łącznie: 6468,28


Zastanawiam co wybrać i jak to zrobić żeby to działało poprawnie. Może ktoś coś z was pomoże

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czy to tylko mój egzemplarz ale ten oryginalny hak elektryczny w x3 ma jedną wadę. Mianowicie gniazdo elektryczne zamocowane jest za blisko kuli haka o ok 0,5 cm. Kilka dni temu pierwszy raz go użyłem pod bagażnik rowerowy thule, bagażnik nie chciał się do końca zapiąć ponieważ opierał się o plastik tego gniazda i tak go ścisnął ze nie dało się zapiąć wtyczki.

Po podpilowaniu ok 3mm metalowej obudowy bagażnika, następnie plastikowej osłonki oraz podcięciu 1/4 ucha wtyczki wszystko pasuje.

Przy spinaniu zwykłej przyczepy jest już ok, gniazdo zaczepu jest płytsze i mniej nachodzi na hak.

Edytowane przez filipo12
Opublikowano
Witajcie,

Już chyba przekopałem wszystkie wątki na temat montażu haka holowniczego do BMW X5 G05 silnik 3.0 D (KOD SILNIKA: B57P) i nadal już nie wiem co mam zrobić i gdzie. Potrzebuje tego haka dla bagażnika na rowery (waga całkowita około 100 kg) oraz transport skutera wodnego (waga całkowita 450 kg). Niestety auto, które zakupiłem stało na placu nie było to auto do produkcji gdybym zamawiał to hak bym dołożył. Dostałem dwie oferty na montaż haka.

1. Wykonanie w ASO, gdzie zakupiłem auto koszt 16.890 PLN hak demontowany ręcznie jednak cena uważam, że to jest kosmos.

2. Zwróciłem się również do firmy, która jest wymieniana na forum i otrzymałem dwie różne wyceny ale nikt nie mówił mi o konieczności wymiany chłodnicy.

1. Wycena:

a. Zestaw zaczepu holowniczego używany 1 miesiąc - 3500,00

b. zestaw doposażeniowy elektryczny - 1465,15

c. przewód akumulatora plus - 1553,07

d. rozdzielacz prądu modułu LIN - 193,73

e. rozdzielacz prądu tylny - 357, 36

f. wiązka kabli emARS - 2159,81

g. sterownik zaczepu holowniczego - 594,26 zł

h. robocizna - 2460,00

łącznie = 9986,88 netto


2. Wycena

a. Zestaw zaczepu holowniczego używany 1 miesiąc - 3500,00

b. zestaw doposażeniowy elektryczny - 1465,15

c. rozdzielacz prądu modułu LIN - 193,73

d. rozdzielacz prądu tylny - 357,36

e. sterownik zaczepu holowniczego - 594,26 zł

f. robocizna 1500,00

łącznie: 6468,28


Zastanawiam co wybrać i jak to zrobić żeby to działało poprawnie. Może ktoś coś z was pomoże

 

Mi się wydaje, że jesteś skazanyy na montaż w serwisie, żeby nie stracić gwarancji.

Na Twoim miejscu spróbowałbym pogadać czy nie zamontują Ci haka z westfalii z dedykowaną wiązką i powinieneś wówczas zamknąć się w wydatku typu 5k a nie 16k

Opublikowano

W podziękowaniu i obowiązku dokończenia wątku, opisuje poniżej doświadczenia, być może będzie to pomocne na przyszłość.

Otóż, założyłem hak odpinany Wittera, w maju były braki z dostępnością Wesfalii. Szczerze mówiąc wielkiej różnicy, przynajmniej wizualnie nie widzę.

Oficjalnie BMW w takiej sytuacji dezaktywuje czujnik otwierania klapy bagażnika. Ponieważ nie zakładałem w ASO czujnik nie został dezaktywowany aczkolwiek … i tak nie działa.

Nie było potrzeby osobnego programowania czy innego dostosowania. Zderzak został delikatnie podpiłowany w miejscu w którym znajduje się gniazdo wiązki.

Całość zamknęła się w 4 godzinach pracy.


Inną kwestią jest, że diagnosta na stacji kontroli podbijając dowód stwierdził, że jeżeli nie ma wyłącznika xdrive wewnątrz to układ przy holowaniu przyczepy może ulec awarii? Rzeczywiście tak jest?

Opublikowano
Też zastanawiam się nad hakiem przy czym nie chciałbym tracić funkcjonalności otwierania klapy, które działa u mnie świetnie, tak 99/1.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

w tym tygodniu zamontowałem do g01 2020 M-Pak oryginalny hak elektryczny, koszty:

używany hak + moduł 1450 brutto - kupiłem we własnym zakresie,

warsztat zapewnił

zestaw Doposażenia w Haka Holowniczego

rozdzielacz Prądu Lin

rozdzielacz prądu tylny (kaseta)

łącznik high

robocizna

4710 brutto

Wszystko zaprogramowane i działa jak montowany we fabryce.


Pan z warsztatu twierdzi że BMW nie będzie robiło problemu z gwarancją ponieważ ww zestaw jest homologowany przez BWM to i nie mają się do czego czepić.

Opublikowano
Nie wiem czy to tylko mój egzemplarz ale ten oryginalny hak elektryczny w x3 ma jedną wadę. Mianowicie gniazdo elektryczne zamocowane jest za blisko kuli haka o ok 0,5 cm. Kilka dni temu pierwszy raz go użyłem pod bagażnik rowerowy thule, bagażnik nie chciał się do końca zapiąć ponieważ opierał się o plastik tego gniazda i tak go ścisnął ze nie dało się zapiąć wtyczki.

Po podpilowaniu ok 3mm metalowej obudowy bagażnika, następnie plastikowej osłonki oraz podcięciu 1/4 ucha wtyczki wszystko pasuje.

Przy spinaniu zwykłej przyczepy jest już ok, gniazdo zaczepu jest płytsze i mniej nachodzi na hak.

U mnie jest tak samo. Problemem jest wpięcie gniazda, które wymaga obrotu w celu jego całkowitego zapięcia. Blokuje część, która potem wpina sie w osłonę gniazda. Nie trzeba nic ciąć i piłować. Wystarczy przyjąć inną taktykę zapinania bagażnika. Najpierw wpinamy i blokujemy gniazdo elektryczne, a potem montujemy bagażnik na haku. Przewody są wystarczające żeby zrobić to samodzielnie. Demontaż w odwrotnej kolejności :D

Uwaga !!! zwróć uwagę na kable przy zamykaniu blokady haka. Przewody często "pchają" się pod nią przez co łatwo można je zgilotynować.

Opublikowano
Mam elektryczny hak w G01 w M40i i mam otwieranie bagażnika nogą.

Od razu powiem że ten system jest do dupy bo działa raz na 92834542918346592346 razy ale działa.

u mnie działa w 9/10 przypadków

Opublikowano
Nie wiem czy to tylko mój egzemplarz ale ten oryginalny hak elektryczny w x3 ma jedną wadę. Mianowicie gniazdo elektryczne zamocowane jest za blisko kuli haka o ok 0,5 cm. Kilka dni temu pierwszy raz go użyłem pod bagażnik rowerowy thule, bagażnik nie chciał się do końca zapiąć ponieważ opierał się o plastik tego gniazda i tak go ścisnął ze nie dało się zapiąć wtyczki.

Po podpilowaniu ok 3mm metalowej obudowy bagażnika, następnie plastikowej osłonki oraz podcięciu 1/4 ucha wtyczki wszystko pasuje.

Przy spinaniu zwykłej przyczepy jest już ok, gniazdo zaczepu jest płytsze i mniej nachodzi na hak.

U mnie jest tak samo. Problemem jest wpięcie gniazda, które wymaga obrotu w celu jego całkowitego zapięcia. Blokuje część, która potem wpina sie w osłonę gniazda. Nie trzeba nic ciąć i piłować. Wystarczy przyjąć inną taktykę zapinania bagażnika. Najpierw wpinamy i blokujemy gniazdo elektryczne, a potem montujemy bagażnik na haku. Przewody są wystarczające żeby zrobić to samodzielnie. Demontaż w odwrotnej kolejności :D

Uwaga !!! zwróć uwagę na kable przy zamykaniu blokady haka. Przewody często "pchają" się pod nią przez co łatwo można je zgilotynować.

 


Thule zaczęło w tym roku robić nową wersję platform na hak do aut, które mają gniazdo elektryczne na trzpieniu haka, a nie pod zderzakiem.

Opublikowano
Hej, moje G01 jest już po gwarancji (2017) ale jeszcze w leasingu operwyjnym który właśnie przyjąłem. Czy wiecie jak to wygląda ? Czy mogę to zrobić poza ASO czy mogę mieć problemy z bankiem ? Czy znacie może jakaś firmę która montuje to w malopolsce/Krakowie? Z góry dziękuję
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Hej, moje G01 jest już po gwarancji (2017) ale jeszcze w leasingu operwyjnym który właśnie przyjąłem. Czy wiecie jak to wygląda ? Czy mogę to zrobić poza ASO czy mogę mieć problemy z bankiem ? Czy znacie może jakaś firmę która montuje to w malopolsce/Krakowie? Z góry dziękuję

Wystarczy zgoda leasengodawcy na montaż haka poza autoryzowanym serwisem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.