Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Pacjent x5 F15 3,5i xdrive.Fabrycznie 306 km, podniesione i sprawdzone na hamowni 333 km przez poprzedniego właściciela. 83 000 km.

Zawieszenie tył pneumatyczne,przód nie.

Na równej drodze przy prędkości 140-150 wibracje najbardziej wyczuwalne, i powyżej tych prędkości np. 180-200. Jak oprę lewą nogę o drzwi ,prawą o tunel wyczuwam wibracje auta. Oparcie fotela pasażera też lekko drży. Z tyłu prawdopodobnie ,też są bo,kiedy rzucę kurtkę na tylne siedzenie to sprzączki w kurtce brzęczą.

Nie jest to jakieś mocne drżenie ,ale zakłuca komfort jazdy. Jakby koła były niewyważone... w kierownicy wibracji/drżenia nie ma. Tylko karoseria.


Auto kupiłem w 2020 ,zrobiłem przegląd przedzakupowy w BMW ASO, stwierdzili ,że sworznie wahaczy dolnych do wymiany, i tuleja w lewym poprzecznym,bo mają luzy.

1. Wymieniłem oba całe wahacze dolne i oba wahacze skośne,auto sztywniej się prowadzi przy wyższych prędkościach,ale drżenie nie ustało.

2.Koła 20" Przy zakupie były założone jakieś w miarę nowe zimowe opony Sailuny bez runflat, wyważyłem w dobrym serwisie, nic nie pomogło, wywaliłem opony i kupiłem całe koła zimowe oryginalne BMW 19" z oponami runflat Continental- nie pomogło. Jeszcze sprawdzę na 20" letnich ,ale opony/felgi wykluczam. (felgi 20" proste, 19" nowe proste).

Co dalej?

Czy miał ktoś ten sam problem? Może ktoś podpowie zanim powymieniam całe zawieszenie?

Ewentualnie ktoś z Warszawy/okolic serwis może pomóc lub kogoś polecić?

Zamierzam podnieść auto do góry,postawić na "kołki" pod zawieszenie,żeby było pod obciążeniem i rozpędzić do 140/km, zobaczę jak wyglądają półosie.

Opublikowano

zanim rozbierzesz całe zawieszenie - jedź do tego samego serwisu gdzie wyważali niech to zrobią jeszcze raz może ciężarek się odkleił - miałem tak we wcześniejszym samochodzie


w skodzie kupiłem nowy komplet opon "goodyeara" i też zauważyłem że przy 150 występuję dziwne drżenie

reasumując bardziej był szukał przyczyny w oponach felgach niż zawieszaniu

Opublikowano

Dorzuciłbym do listy kontrolnej:

- jeśli nie było to test na różnych nawierzchniach

- sprawdzenie komputerem czy nie ma błędów

- dynamiczne wyważenie kół

- kontrola bicia na piastach, tarczach

- geometria

- kontrola wału, łącznika wału

Opublikowano

Było wszystko oprócz:

- kontrola bicia na piastach, tarczach

- kontrola wału, łącznika wału.


W przyszłym tygodniu zmieniam na letnie koła 21", zobaczę poraz ostatni na innych kołach i zabieram się za dalsze poszukiwania.

Dzięki za podpowiedź :)

Opublikowano
U mnie zauważam coś podobnego. Nie są to co prawda duże wibracje ale raczej lekkie drgania jakby na nawierzchni drogi była lekko nierówna. Jutro wrzucam letnie gumy 21 i zobaczę jak będzie. Może jestem przewrażliwiony ale po tym aucie raczej spodziewam się dużego komfortu podróżowania.
  • 3 lata później...
Opublikowano (edytowane)

Ja tylko od siebie dodam,że ostatnio miałem wibracje przy 130-140 km/h,a przyczyną były w moim wypadku dwie krzywe felgi po stronie pasażera ( 19" na Pirelli Scorpionach). Dopiero ich prostowanie rozwiązało problem. Jak widać, ta strona dostaje dużo bardziej po tyłku na naszych pięknych drogach ;].

Edytowane przez G0rdon
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 3.03.2021 o 20:38, Piotr P. napisał(a):

Witam,

Pacjent x5 F15 3,5i xdrive.Fabrycznie 306 km, podniesione i sprawdzone na hamowni 333 km przez poprzedniego właściciela. 83 000 km.

Zawieszenie tył pneumatyczne,przód nie.

Na równej drodze przy prędkości 140-150 wibracje najbardziej wyczuwalne, i powyżej tych prędkości np. 180-200. Jak oprę lewą nogę o drzwi ,prawą o tunel wyczuwam wibracje auta. Oparcie fotela pasażera też lekko drży. Z tyłu prawdopodobnie ,też są bo,kiedy rzucę kurtkę na tylne siedzenie to sprzączki w kurtce brzęczą.

Nie jest to jakieś mocne drżenie ,ale zakłuca komfort jazdy. Jakby koła były niewyważone... w kierownicy wibracji/drżenia nie ma. Tylko karoseria.

 

Auto kupiłem w 2020 ,zrobiłem przegląd przedzakupowy w BMW ASO, stwierdzili ,że sworznie wahaczy dolnych do wymiany, i tuleja w lewym poprzecznym,bo mają luzy.

1. Wymieniłem oba całe wahacze dolne i oba wahacze skośne,auto sztywniej się prowadzi przy wyższych prędkościach,ale drżenie nie ustało.

2.Koła 20" Przy zakupie były założone jakieś w miarę nowe zimowe opony Sailuny bez runflat, wyważyłem w dobrym serwisie, nic nie pomogło, wywaliłem opony i kupiłem całe koła zimowe oryginalne BMW 19" z oponami runflat Continental- nie pomogło. Jeszcze sprawdzę na 20" letnich ,ale opony/felgi wykluczam. (felgi 20" proste, 19" nowe proste).

Co dalej?

Czy miał ktoś ten sam problem? Może ktoś podpowie zanim powymieniam całe zawieszenie?

Ewentualnie ktoś z Warszawy/okolic serwis może pomóc lub kogoś polecić?

Zamierzam podnieść auto do góry,postawić na "kołki" pod zawieszenie,żeby było pod obciążeniem i rozpędzić do 140/km, zobaczę jak wyglądają półosie.

Rozwiązałes problem ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.