Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Bardzo długo wzbraniałem się, aby zapytać Was gdyż problem jest znany wielu. Do meritum. Jak w temacie silnik M52TUB, posiadam instalację LPG. Na gazie chodzi perfekcyjnie, brak jakichkolwiek problemów, lambda 0.95-.98 na obu bankach, także bardzo ładnie. Problem pojawia się na benzynie. Auto na benzynie bardzo dobrze przyspiesza, nie przerywa, nie wypada mu zapłon. Problem pojawia się przy schodzeniu z obrotów, zanim wejdzie na jałowe, trochę pofaluje schodząc do ok 400 rpm, potem się ustabilizuje. Przy przełączaniu na PB z LPG auto przygasa jeśli mu nie dodam delikatnie przepustnicy. Na samych obrotach jałowych - ok.760rpm auto na PB chodzi dramatycznie, zachowuje się jakby ciągle mu wypadał zapłon co czasem komputer rejestruje, korekty paliwa na 3, 4 i 6 cylindrze nierzadko wychodzą poza skalę, ale same obroty stoją. Lambda przy jeździe wysoka - 1.1 - 1.25, tak jakby mu wachy brakowało. Reakcja na przepustnicę, mimo tych problemów wzorowa. Co zostało zrobione:

- Wyczyszczona przepustnica,

- Wyczyszczony krokowiec,

- Nowe wszystkie gumy dolotu,

- Nowy filtr powietrza,

- Podmieniałem różne sondy i zawsze to samo,

- Wymieniona kompletna odma - nawet z bagnetem oleju, bo rurka spustowa z odmy w bagnecie była chyba tawotem zasyfiona,

- Sprawdziłem Disę i jest sprawna,

- Wyczyszczony MAF,


Jedyne czego jeszcze nie ruszałem to filtr paliwa (choć myślę że wtedy by w ogóle nie chciał jechać szczególnie na wysokich obrotach), który wymienię na dniach, jednakże może ktoś ma jakieś pomysły czy coś jest jeszcze co pominąłem, a powinienem ruszyć? Może uszczelki kolektora ssącego, wtryskiwacze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skasuj korekty i pojeździj na samej benzynie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Niestety to też nie pomaga, robiłem już to kilkukrotnie i nic to nie dało. Zauważyłem jedną rzecz. Podciśnienie do regulatora ciśnienia paliwa jest poprowadzone z kolektora, normalnie odłączając czuję tam spore podciśnienie z dolotu. W M52TU nie było czasem poprowadzone z odmy? (Jak wymieniałem ją to na starej był kapturek na tym "wolnym" króćcu)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakie miałeś korekty po jeździe na samej benzynie i na których cylindrach.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Chciałbym jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie jednak nie da się. Korekty ze skali 0-1, na losowych cylindrach wypadają poza skalę np. 2, 2.5 czasem nawet 4. Nie jest to przypadłość jednego cylindra, tylko zawsze na którymś poprawka będzie przekroczona a to raz 6, raz 1, raz 4, kompletnie różnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trochę źle ci to napisałem, chodzi o korekty na bankach, czy są w miarę jednakowe czy jeden tylko odbiega od normy. Ważne żebyś pojeździł na samej benzynie z wypalonym i zakręconym gazem przy butli, bo może któryś wtryskiwacz gazu puszcza.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Wczoraj zrobiłem ponad 400km trasy bez gazu w zbiorniku i zakręconym wielozaworem. Skasowane korekty, kilometry przejechane. Lambda bank 1 - 1.08, Lambda bank 2 - 1.14. Krótko i długoterminowe stoją twardo na 0. Po przejechaniu tej trasy, po ponownym odpaleniu auta, wypadły mu nagle 3 cylindry - 3, 4, 5. Generalnie dzisiaj sprawdzam wiązkę do wtrysków, bo może ktoś sknocił ją zakładając LPG.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możliwe że wtryskiwacze benzynowe zamienione przewodami. Miałem tak w e34, 4 cylinder zamieniony z 5.

Tylko że adaptacje nie powinny stać na zero, nawet przy mega zdrowym silniku i osprzęcie coś tam sobie skoryguje.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Wiązka sprawdzona. Był jeden przewód niedaleko wtrysków uszkodzony (wiązka mocowana przy szynie, ze złączem podobnym jak lambda (takie dwa okrągłe są)). Reszta okej, wszystkie przejścia są. Wtryskiwacze podłączone poprawnie. Problemy niestety pozostały. Nadal korekcje są wysokie na losowych cylindrach, a lambda powyżej 1. Już nie mam pomysłów prawdę mówiąc co jest.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciśnienie paliwa zmierz, bo wiele możliwości już nie ma.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podciśnienie do regulatora ciśnienia paliwa jest poprowadzone z kolektora, normalnie odłączając czuję tam spore podciśnienie z dolotu. W M52TU nie było czasem poprowadzone z odmy? (Jak wymieniałem ją to na starej był kapturek na tym "wolnym" króćcu)

Tak, do odmy. Czym diagnozujesz auto? Pokaż masę powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu oraz korekty paliwowe, następnie pracę sond przez 30 sekund, dodaj gazu i znowu zostaw na wolnych.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Diagnozuję Inpą. Wczoraj rozwiązałem problem :D Wymieniałem wszystkie popychacze zaworowe, więc musiałem rozpiąć rozrząd. Złożyłem wszystko, ustawiłem rozrząd i VANOS, ku mojemu zdziwieniu wszystkie usterki są wyeliminowane. Auto jedzie tak samo na Pb i LPG, na jałowych również idealnie na obu paliwach, brak wypadania zapłonu, lambda tu i tu około .98, także bardzo ładnie. Podejrzewam, że któryś dzwonek mógł być przestawiony delikatnie i któryś wałek już wypadał z synchronizacji. Tak czy inaczej, nie wpadłbym na to aby zajrzeć do rozrządu skoro LPG pracowało poprawnie, widocznie różnica w korektach i dawkach LPG wnosiła tutaj jakąś różnicę. Dziękuję Panowie serdecznie za okazaną mi pomoc w rozwiązaniu problemu! :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dla mnie, to coś po prostu uszczelniłeś.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.