Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie po dłuższej przerwie!


Moja X1 ma się świetnie i trochę już że mną jest.


1) Przymierzam się do doposażenia.

Chodzi o Active Cruise Control.


Obecnie mam tempomat z funkcją hamowania.

Mam też asystenta parkowania (większą pompa)

Mam też asystenta świateł (KAFAS)


Zależy by mieć teraz tempomat który ustala odległość od poprzedzającego pojazdu. Może jeździć poniżej 30 na godzinę w korku itp. I jeżeli się da to trzymać się pasa.


Z tego co wyczytałem na zagranicznych forach to wystarczy przy moim wyposażeniu do kodować te funkcje i wymienić przyciski na kierownicy z racji że w X1 nie ma radaru.


Czy może ktoś ma jakąś wiedzę albo doświadczenie?


2) Posiadam Connected Drive Ale z Canady

BMW Polska potwierdziło że po wymianie modułu SIM na ECE powinno udać się aktywować Connected Drive.


Jak wyżej. Ktoś ma wiedzę lub doświadczenie jak to wygląda?


Będę bardzo wdzięczny za pomoc.


Alan.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I jeżeli się da to trzymać się pasa.

Co do trzymania się pasa - nie zrobisz tego w X1.

F48 nie ma servo (ani systemu sterującego), które korygowałoby tor jazdy.

Jest tylko wykrywanie przekroczenia linii i sygnalizacja tegoż poprzez wibracje na kierownicy.


To co można „udoskonalić” w tym systemie, to zakodować:

- inny zakres prędkości przy których system działa (fabrycznie aktywuje się od ok. 70km/h, można zakodować niżej)

- działanie systemu przy tylko jednej linii na drodze (fabrycznie muszą być dwie linie)

- dodać wykrywanie linii pobocza/trawy jako alternatywy dla białej linii (fabrycznie wykrywa tylko białe linie)

Opublikowano

Fajne info jak zawsze Pe.te.


Ale dobrze rozumiem też z resztą prawda?

Wiem, że ten temat po troszku liznelismy w innym wątku, ale chciałbym to zrozumieć do końca już.


Jeżeli jest Kanfas i astysten parkowania (silniejsza pompa) to powinno zostać tylko kodowanie i wymiana kiery odnośnie tego najdroższego tempomatu prawda?


W jednym ASO mi powiedzieli, że trzeba wymienić całą wiązkę przewodów i że oni rezygnują.

Ale jaką wiązkę? Albo zgrywali się.

Potem na końcu dodali że dokodowanie takiej funkcji jest niebezpieczne i oni się tego nie podejmą.


Wie ktoś coś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myślałem, że już dawno śmigasz na tym ACC...

Bo tamten wątek to prawie 4 lata temu był :wink:


Proponuję jednak zasięgnąć info w jakimś warsztacie retrofit specjalizującym się w BMW, a nie ASO.

Serwisy autoryzowane raczej się w to nie bawią.


Teoretycznie potrzebny hardware (moduł SAS oraz większą pompę DSC) na pokładzie już masz :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Niestety nikt nie chce mi tego zrobić. Bo kazdy coś wymyśla. Ale 4 lata to raczej nie. Może rok ;)

Są rekomendowane nawet na tym forum retfroity które wymyślają nawet że w X1 do ACC jest potrzebny Radar i wymiana grilla.

Rynce opadają.


Chciałem mieć pewność że dobrze rozumiem że wystarczy coding i wymiana kiery.

Pytanie jeszcze czy do kierownicy potrzebna jest jakaś inna wiązka kabli czy jak wszystko w bmw już jest to przygotowane dla unifikacji produkcji.



Ps. Lamp adaptive beam z nowego LCI też nie udało mi się wsadzić bo każdy się wypisuje.


Zna ktoś warsztat z doposażenia który jest godny polecenia i osobiście go przetestował?

Mogę dojechać nawet wszędzie bo mi na tym naprawdę zależy.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kolejne dwa ASO twierdzą że do X1 żeby było ACC muszą zamontować radar.

Skąd oni biorą tych ludzi.

I się kłócą jeszcze.


Zapytałem też czy RDS/TMC mogą mi dodać za opłatą to twierdzą że musi mi działać conected drive.

Do czego skoro to radiówka?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Mam F48 na full opcji, tej prawdziwej a nie tej z Allegro gdzie jest full opcja biedy. Radaru nie ma, ACC jest po kamerze. Asystent jazdy w korku tez jest, auto samo trzyma pas i samo kieruje na autostradzie do 70kmh
  • 1 rok później...
Opublikowano

Jako to jest z tym ACC. Ja mam F48 z 2017. Mam radar po kamerze, sygnalizuje auto przede mną ale bardzo bliskimi sam nie hamuje, powinno wyłapywać pieszych tego nie robi, jak zmieniam pas to faktycznie drży kierownica.

Czy da się to ustawić aby łapało auta z dalszej odległości i same hamowało. Obecnie ustawione jest na najdalsza odległość a łapie z może 10m.

Pieszych wogole niewykrywa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mieszasz dwie kwestie.


Pierwsza, czyli ACC - tempomat adaptacyjny, którego funkcją jest utrzymywanie zadanej prędkości i zadanego odstępu od poprzedzającego auta, jak rownież automatyczne zwalnianie (aż do zatrzymania) jeśli auto przed nami hamuje i ponowne przyspieszanie do zadanej prędkości, jeśli przeszkoda zniknie.


Oraz druga, czyli funkcje z grupy Intelligent Safety, których zadaniem jest wykrywanie ryzyka kolizji z innym autem/pieszym i ewentualne automatyczne awaryjne hamowanie, jak również wykrywanie i sygnalizowanie przekroczenia linii wyznaczającej krawędzie jezdni.


Jeśli dobrze zrozumiałem - opisujesz zachowanie systemów z grupy Intelligent Safety, które z ACC nic wspólnego nie mają. No, poza korzystaniem z tej samej kamery KAFAS.


P.S.

Nie ma czegoś takiego jak „radar po kamerze”. Jest albo radar, albo kamera, albo jedno i drugie. Niektóre koncerny wykorzystują także lidar (czyli system podobny do radaru, ale wykorzystujący laser a nie mikrofale).

F48 nie używa radaru (ani tym bardziej lidaru), zarówno ACC jak i systemy Intelligent Safety działają tylko w oparciu o analizę obrazu z kamery.

Opublikowano

Tak dokładnie chodzi mi o system safty

.Jak to jest że późno łapie auto, pieszych nie wykrywa, a wykrywa zmianę pasa? Czy system ten połączony jest np z hamulcami i sam powinien zwalniać? Czy poprostu jest to tylko system informujący o zagrożeniu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.