Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, auto mojej żony 2009r. silnik 2.0 N43 przebieg 105 tyś. od jakiegoś czasu jest jakiś problem.

Mianowicie podczas bardzo delikatnego dodawania gazu auto nie przerywa wchodzi nawet na bardzo wysokie obroty i przyspiesza normalnie.

A podczas zmiany biegów bardziej gwałtownego dodania gazu, w sumie to takiego normalnego powiedzmy dynamicznego ruszania, auto dostaje czkawki, przypomina to przerywanie, szarpanie, jak zwał tak zwał. Zaznaczam że na wolnych obrotach chodzi cicho i równo.

Co ciekawe 3 tygodnie temu auto było na trasie, ok 100 kilometrów - dość szybka jazda,140-150 km/h i co ciekawe przez 2 tygodnie chodziło jak zegarek, wszystko było ok, ale ostatnich dniach stopniowo problem wrócił.

Opublikowano
Witam, auto mojej żony 2009r. silnik 2.0 N43 przebieg 105 tyś. od jakiegoś czasu jest jakiś problem.

Mianowicie podczas bardzo delikatnego dodawania gazu auto nie przerywa wchodzi nawet na bardzo wysokie obroty i przyspiesza normalnie.

A podczas zmiany biegów bardziej gwałtownego dodania gazu, w sumie to takiego normalnego powiedzmy dynamicznego ruszania, auto dostaje czkawki, przypomina to przerywanie, szarpanie, jak zwał tak zwał. Zaznaczam że na wolnych obrotach chodzi cicho i równo.

Co ciekawe 3 tygodnie temu auto było na trasie, ok 100 kilometrów - dość szybka jazda,140-150 km/h i co ciekawe przez 2 tygodnie chodziło jak zegarek, wszystko było ok, ale ostatnich dniach stopniowo problem wrócił.

 

bez podlaczenia do kompa sie nie obejdzie, musisz napisac czy chociaz jakies bledy sie pojawily inaczej to troszke jak wrozenie z fusow

Opublikowano

po podłączeniu do kompa (aplikacja Btool) następujące błędy:


2A10 czujnik powrotny spalin, sygnał

2EF7 termostat sterowanie

2A26 Katalizator, konwersja w trybie uwarstwionym

29CD zanik spalania, cylinder 1


Po skasowaniu wszystkich błędów i odpaleniu silnika, od razu pojawił się błąd 2A10, pozostałe pokazały sie ponownie po kilku dniach, prawdopodobnie po ostrzejszym dodaniu gazu, podczas wyprzedzania, po na chwile zaswiecił się check silnika. Dziś znowu skasowałem wszystkie błędy i od razu wskoczył 2A10.


Moje podejrzenia kieruje w stronę zaniku spalin na cylindrze 1, zacznę od wymiany świec, aczkolwiek pewnie skończy się na wymianie cewki, mam nadzieje ze to nie wtrysk.

Co Wy na to ?

Opublikowano
po podłączeniu do kompa (aplikacja Btool) następujące błędy:


2A10 czujnik powrotny spalin, sygnał

2EF7 termostat sterowanie

2A26 Katalizator, konwersja w trybie uwarstwionym

29CD zanik spalania, cylinder 1


Po skasowaniu wszystkich błędów i odpaleniu silnika, od razu pojawił się błąd 2A10, pozostałe pokazały sie ponownie po kilku dniach, prawdopodobnie po ostrzejszym dodaniu gazu, podczas wyprzedzania, po na chwile zaswiecił się check silnika. Dziś znowu skasowałem wszystkie błędy i od razu wskoczył 2A10.


Moje podejrzenia kieruje w stronę zaniku spalin na cylindrze 1, zacznę od wymiany świec, aczkolwiek pewnie skończy się na wymianie cewki, mam nadzieje ze to nie wtrysk.

Co Wy na to ?

 

Typowe 29cd

wypadanie zaplonu na cyl1, tez to mialem :cry2: :mad2: :cry2:

wiadomo swiece i cewki podmienic-wymienic

jak nie pomoze to niestety wymiana wtrysku/ow (bank1)

to bedzie w sumie proste do wyeliminowania poniewaz kod 2a26 to grubsza sprawa, dotyczy zmniejszonej wydajnosci catalizatora w trybie uwarstwionym-efekty starzeniowe

moze i pewnie tak jest ze lejacy wtrysk uszkadza/uszkodzil juz katalizator

tu masz link jezeli operujesz ang.

https://bimmerprofs.com/2a26-2a27-nox-sensor/

Opublikowano
Czy zakładając czarny scenariusz (wtrysk do wymiany), należy go jakoś adoptować po wymianie ? co sądzicie o używanych wtryskach z allegro ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
adoptować możesz dziecko z sierocińca.. ADAPTOWAĆ - trzeba. Wtryski używane - nawet o tym nie myśl, a jak już masz takie pomysły to lepiej sprzedaj samochód.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Czy zakładając czarny scenariusz (wtrysk do wymiany), należy go jakoś adoptować po wymianie ? co sądzicie o używanych wtryskach z allegro ?

 

O uzywanych zapomni...strata kasy.

I bedziesz musial wymienic dwa (ten sam bank).

Kodujesz np za pomoca inpy. Kasujesz adaptacje i tworzysz nowe.

Opcja z wymiana jednego wtrysku moze ale nie musi sie powiesc.

Opublikowano

OK, o używanych zapominam. Ale nie bardzo rozumie, jak błąd który mi wywala: 29CD zanik spalania, cylinder 1 , wskazuje na wtrysk na cylindrze 1 musze wymienić 2 wtryski ? one jakoś ze sobą współpracują ? i które mam wymienić 1 i .... ?


Aczkolwiek dziś wieczorem wymienię świece i cewki, a nóż to pomoże ...

Opublikowano
OK, o używanych zapominam. Ale nie bardzo rozumie, jak błąd który mi wywala: 29CD zanik spalania, cylinder 1 , wskazuje na wtrysk na cylindrze 1 musze wymienić 2 wtryski ? one jakoś ze sobą współpracują ? i które mam wymienić 1 i .... ?


Aczkolwiek dziś wieczorem wymienię świece i cewki, a nóż to pomoże ...

 

Masz 4 cyljndry podzielone na dwa tzw. banki.

1 bank to cylinder 1 i 4

2 bamk odpowiednio 2 i 3


Pada nr 1 i musisz go wymienic. Teraz w ciagu tych kilku lat wteyski byly modyfikowane. Teraz sa chyba o indexie 11.

I jezeli masz wtryski na banku 1 o indexie 9 naprzyklad ja tak mialem to index 9 nie wspolpracuje z 11. Pytanie jakie masz tam u siebie....jezeli sa 11 bo wczesniej ktos wymienial to moze bedzie dobrze jal wymienisz jeden.

Opublikowano
Dzięki za wyczerpującą odpowiedz, dam znać jak uporam się z problemem.


Spoko

Tez walczylem z tym problemem

Jeszcze ci powiem ze jak bedziesz kupowal wtryski to tylko z wiarygodnego zrodla bo sa dostwpne swietnie wygladajace chinskie podrobki

Powodzenia

Opublikowano

A więc tak, na szczęście problemem okazała się cewka, po wymianie auto chodzi idealnie. Po skasowaniu błędów i odpaleniu silnika żaden błąd nie wyskoczył, ale zrobiłem jazde testową wszystko było ok, chodzi normalnie ale po powrocie do domu pojawił się błąd 2A26 KATALIZATOR, konwersja w trybie uwarstwionym - takze to już bedzie jakiś osobny temat do rozgryzienia ...

I jeszcze jedna sprawa która mnie zastanawia, jaką temperatura spalin moze mieć taki motor, aplikacja btool pokazuje pomiędzy 300-a nawet 700 st. jadąc po górke, czy to normalne ?

Opublikowano
A więc tak, na szczęście problemem okazała się cewka, po wymianie auto chodzi idealnie. Po skasowaniu błędów i odpaleniu silnika żaden błąd nie wyskoczył, ale zrobiłem jazde testową wszystko było ok, chodzi normalnie ale po powrocie do domu pojawił się błąd 2A26 KATALIZATOR, konwersja w trybie uwarstwionym - takze to już bedzie jakiś osobny temat do rozgryzienia ...

I jeszcze jedna sprawa która mnie zastanawia, jaką temperatura spalin moze mieć taki motor, aplikacja btool pokazuje pomiędzy 300-a nawet 700 st. jadąc po górke, czy to normalne ?

 

O to super, ominely cie tym razem wydatki.

Co do temp to normalnie pokazuje u mnie 350-550st.

700 i wyzej pokazuje w czasie wypalania/odsiarczania katalizatora

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.