Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, wymieniłem sobie pióra wycieraczek na Bosch A 953 S i zauważyłem problem z ramieniem wycieraczki po stronie pasażera, mam wrażenie że jest osadzone za nisko.

Czy to problem z regulacją czy jakiś inny? Jeśli to pierwsze, to czy mogę samemu wyregulować tę ramię?


bmw-1.jpg

bmw-2.jpg

Opublikowano

To się bardzo łatwo reguluje. Należy odkręcić nakrętkę mocująca wycieraczkę i przy otwartej masce odciągnąć (wyjąć) ramię wycieraczki. Należy pamiętać, że ramię wycieczki dociska ją do szyby i trzeba to tak jakby rękami zneutralizować przy wyciąganiu. Dla bezpieczeństwa można zabezpieczyć maskę jakąś szmatą czy czymś podobnym tak aby nie uderzyć wycieraczką w blachę.

Po ściągnięciu ramienia trzeba w odpowiednią stronę przekręcić ramię - u Ciebie będzie to z 2 "ząbki" - bo są tam takie wielokliny czy jakoś tak to się nazywa.

WAŻNE - nie da się wycieraczki obrócić - trzeba ją zdjąć i nacisnąć inaczej.

Opublikowano

Skoro przed wymianą pióra było OK,to chyba raczej nie problem z całym ramieniem,bo ramie nie było ruszane.Może problem jest taki,że ktoś dobrał za długie pióro?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Długość pióra wydaje się dobra - sprawdzałem to w moim aucie. Na drugim zdjęciu widać wyraźnie że wycieraczki są raczej za nisko osadzone. Dochodzą głęboko w dół poniżej czarnego pola na szybie, które już nie jest przezroczyste.

Tak więc wydaje mi się że należy podnieść obie wycieraczki. Być może wcześniej było krótsze pióro, ale wynikło to z tego, że nie dało się założyć dłuższego.

Opublikowano

@Stolar79 - źle to opisałem, przed wymianą było to samo, po prostu myślałem, że wymiana piór na nowe załatwi sprawę, jak się okazało nie i zacząłem szukać problemu gdzie indziej.


@kriu - odkręciłem nakrętkę ale nie potrafię zdjąć ramienia (a szarpałem się dość mocno z nim). znalazłem takie rozwiązanie: https://www.youtube.com/watch?v=4YhpeoZoKu8 ale może istnieje jakiś prostszy sposób?

Opublikowano

Bo ci się klinuje.Spróbuj w tym miejscu gdzie się odgina ramię dociskać do szyby i wtedy sciągać z wieloklina.Jak nie pomoże,to dociskaj dalej przy zgięciu i delikatnie pukaj najlepiej gumowym młotkiem w ramię wycieraczki przy osadzeniu na wieloklinie



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Niestety ale Amerykanie robią tego typu naprawy dość brutalnie (młotek, łom itp).

Ja zdejmowałem wycieraczkę ale od strony kierowcy i nie miałem z tym większego problemu. Ale właśnie może ze względu na to że od strony kierowcy tam jest lepsze dojście do tego mocowania. Nie wiem jak to dobrze opisać ale podczas ściągania trzeba tak jakby jedną ręką wycieraczkę dociskać (tą część krótką od strony śruby) a drugą ręką odciągać (pozostałą główną część z piórem). Robić coś w rodzaju dźwigni. Ale faktycznie dojście do tej wycieraczki od strony pasażera może być bardzo kłopotliwe trzeba by pewnie wejść na silnik. Może najpierw spróbuj zdjąć wycieraczkę od strony kierowcy (znacznie łatwiejszy dostęp) bo ona też jest chyba za nisko osadzona. Wtedy zobaczysz dokładnie jak to wszystko hula. Zresztą jak podniesiesz wycieraczkę od strony pasażera to może ona zawadzać o wycieraczkę od strony kierowcy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.