Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od tygodnia przesiadłem się z Alfy na BMW. Auto kupione delikatnie mówiąc zaniedbane , ale do rzeczy.

1. Po podłaczeniu ISTA wywalają błędy w KOMBI dotyczące KAFAS , z tego co się orientowałem i sprawdzałem w aucie nie ma zainstalowanej kamery , co może być przyczyną , źle zakodowane wyposażenie ?

2. pojawiają się też dwa błędy dotyczące czujnika pary i zaparowania , , oglądałem czujnik i jest jakby zalepiony ( możliwe że przy wymianie szyby tak nabroili ) zamówiłem płytkę żelową i mam nadzieję że problem zniknie

3. Problem z błędem braku lub przerwy GPS - czy to kwestia wtyczek przy navi czy płetwę szlag trafił ?

4. Nawigacja nie odpala , po przełączeniu na nawigację kręci się i kręci i nie chce się uruchomić .

5. Samochód ma automat ZF 8HP45Z , przy przełączaniu z N na D lub R jest takie lekkie kopnięcie , czy wymiana oleju ( od nowości chyba nie był zmieniany ) może pomóc , czy przyczyna może leżeć gdzie indziej ?


Czy możecie mnie naprowadzić co przy tych 4 pkt mam posprawdzać , technicznie jestem ogarnięty więc może sam bym pogrzebał.


Oraz pytanie czy zalać go olejem 5W30 czy 0W30 , przebieg auta to 182 tys.

Opublikowano

Ad.5 Na płaskim jak stoisz masz tak? Jak lekko przechylone jest auto w obojętne którą stronę to zapina się bieg po zwolnieniu blokady z trybu P. Jeżeli tak to wtedy lepiej przed wrzuceniem P i zgaszeniem lepiej zaciągnąć najpierw ręczny i dopiero P. Przy ponownym ruszeniu najpierw D, a później zwolnić ręczny.


Olej najlepiej 0w40 lub 5w40, ten silnik mocno się grzeje i 5w30 jest słaby przy wysokich temp oleju.

Opublikowano
Ad.5 Na płaskim jak stoisz masz tak? Jak lekko przechylone jest auto w obojętne którą stronę to zapina się bieg po zwolnieniu blokady z trybu P. Jeżeli tak to wtedy lepiej przed wrzuceniem P i zgaszeniem lepiej zaciągnąć najpierw ręczny i dopiero P. Przy ponownym ruszeniu najpierw D, a później zwolnić ręczny.


Olej najlepiej 0w40 lub 5w40, ten silnik mocno się grzeje i 5w30 jest słaby przy wysokich temp oleju.

 

Co do skrzyni , to jak stoję w garażu czyli na płaskim , odpalam auto z zaciągniętym ręczny i hamulcem nożnym ;-) , skrzynia jest na P , Przełączam z P na D i wtedy jest taki delikatne kopnięcie. Jak przechodzę na N a później na R to też jest takie kopnięcie. Ogólnie wydaje mi się że skrzynia podczas jazdy delikatnie przeciąga zmianę biegów. Czytałem kilka postów że najprawdopodobniej olej już ma dosyć , mam taką nadzieję , jestem już umówiony na dynamiczną wymianę.


Co do oleju to w mojej AR Giulietta na wysilonym silniku jeździłem na 0W30 C2 z AR9100 czy lepiej tylko 0W40 ( choć tanie nie są )

Opublikowano
Właśnie jeszcze raz sprawdziłem sprawę związaną z KAFAS i czujnikiem deszczu. I co się okazuje . Poprzedni właściciel wymieniał szybę u jakiegoś dziada malinowego , po zdjęciu plastików okazuje się że kamera KAFAS jest , czujnik deszczu wisi nie przypięty fuck !. Czeka mnie w takim razie zmiana szyby. I tu moje pytanie czy są jakieś dodatkowe przyciski od asystenta pasa ruchu , czy też to jest tylko do wykrywania znaków i ograniczeń. Czy mógłby mi sprawdzić po VIN czy na wyposażeniu mam takie opcje. VIN WBA1A31040J166613

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.