Skocz do zawartości

Rozrusznik e39 528


MrSiekacz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak odpalałem auto pod blokiem to troche słabo zagadało, ale odpaliło, pojechałem do sklepu i pod sklepem już nie odpaliło, po przekręceniu kluczyka nie było słychać nic, ani pstryk ani rozrusznik nic nie chechłał. Udało się je odpalić jedynie podczas holowania z drugiego biegu. Normalnie nie odpala. Co w takim wypadku sprawdzić? Rozrusznik śmietnik już?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Jeżeli na postoju masz poniżej 12V to nie dziw się, że silnik nawet nie jęknie przy rozruchu.


Rozpoczynanie diagnostyki od elementów typu rozrusznik, kostka stacyjki itp, kiedy podstawowa sprawa nie jest jak powinna, mija się z celem.

Naładuj akumulator i wtedy będziesz wiedział co dalej.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Musiałbyś zewrzeć bendiks na krótko, żeby sprawdzić czy jest sprawny, ale to trzeba robić jakimś grubym śrubokrętem, bo tam płynie kilkadziesiąt amperów. Pod warunkiem, że masz tam dostęp. I oczywiście skrzynia na luz, bo będzie kręcić rozrusznikiem, a przynajmniej powinien.


Jakie napięcie ma ten drugi akumulator ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No, jak napięcie nie drgnie to bendiks nie jest zasilany, bo on tam w pierwszej fazie ciągnie 40-50 A. Myślałem, że będziesz pruł graty w kierunku rozrusznika. Jeśli na razie nie, to sprawdź jeszcze kostkę stacyjki. Tam dostęp jest w miarę łatwy, znajdziesz jakiś film na YT. Kostkę można delikatnie rozebrać celem zweryfikowania czy styki nie są popalone jeśli nie masz na podmianę. Jeszcze myślę o EWS. Masz INPĘ, żeby sprawdzić błędy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dopiero w ten weekend znalazłem czas i rozgrzebałem wszystko. Zdjąłem cały kolektor (przy okazji zrobie odme i inne pierdoły).. Ale powiedzcie mi jak odkręcić ten zjebany rozrusznik .. Nie chce mi tam żaden klucz podejść bo tak ciasno jest, że jak nasadke włożę to grzechotki nie zapnę .. Jest wgl opcja odkręcić to od góry czy tylko od dołu? -.-

A i co to za element jest ? bo znalazłem to luzem gdzieś w silniku :

po454g9Uj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A tam nie masz śrub TORX typu E ? Jeśli tak to można próbować oczkowym 10 chociaż ja w M57 odkręcałem grzechotką 3/8 z nasadką E, a potem oczkową grzechotką nr 10.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tam E12, ale 10 oczkową jak próbowałem to przeskoczyło, za mocno dowalone.. Nie chce obrobić tego bo będzie problem. Jakimś łamanym kluczem może tam podejde, już próbowałem te złączki łamane ale lipa jest. Do tego przewodów od lpg dużo tam i też przeszkadzają. A ten element co załączyłem na zdjęciu to co to jest za cudo?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie, nie wiem co to za skarby znalazłeś, ale wygląda jak mała poduszka. W środek śruba i dwa elementy elastycznie połączone.


Jak się nie spieszy to kup płaską E12. Jak zepsujesz śrubę nieodpowiednim kluczem to będzie jeszcze dłużej trwało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co prawda w 3.0 D, ale chyba to wszystko podobnie wygląda, śruby też torx 10. Oczkowy z wbudowaną grzechotką poszło bardzo szybko. Kiedyś w biedrze zestaw takich kluczy dorwałem. U mnie nawet nie trzeba było zwalać kolektora, choć ciasno i miejsca mało to można sobie poradzić.


Takie są potrzebne - łamane z grzechotką:

https://allegro.pl/oferta/klucze-plasko-oczkowe-z-grzechotka-lamane-8-19-12e-10136646212


fTEzx2B.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie oczkową 10 nie idzie, musze zamówić klucz oczkowy E12 i może pójdzie. taki klucz

https://www.leroymerlin.pl/narzedzia-reczne/klucze-reczne/klucze-plasko-oczkowe-oczkowe/klucz-oczkowy-ju-itx-10-12-jufisto,p441715,l2626.html?gclid=EAIaIQobChMIv8qrsffV7wIVKgWiAx131QSjEAAYASAAEgKmhfD_BwE&gclsrc=aw.ds


A ten grzybek, ta końcówka wtrysku jest bardzo potrzebna? Bo wyjąłem listwe wtryskową i na jednej nie miałem tego grzybka, zdjąłem to z jakiejś używki, ale było ciężko i troche to zniszczyłem i taki lekki luz jest.

Znalazłem ten badziew : https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-wtryskiwaczy-paliwa-typ-bosch-bmw-9572868724?reco_id=be088655-90b2-11eb-aa80-bc97e12c8720&sid=3ec404f37aa2fad6253fa5dd6bb023427743f77ee2f01bb84454c4701b8c0118

Czy to jest bardzo potrzebne? ta końcóweczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.