Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

Czy ktoś ma wiedzę czym dokładnie różnią się poszczególne systemy asystujące kierowcy a co już jest w standardzie?

Wg przepisów unii z tego co wiem asystent martwego pola i hamowanie przed przeszkodą są obowiązkowym wyposażeniem a w konfiguratorze twierdzą że to wchodzi w skład systemów asystujących kierowce. Dodatkowym punktem tej pozycji jest czytanie znaków ale czy tylko to?

Jak ktoś ma wiedzę i mógł by napisać co jest w standardzie a co dają systemy asystujące podstawowe i co dają asystujące proffesional będę wdzięczny. Proffesional wiem że automatyczne kierownie ale czy tylko to?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Moge Ci mały napisać co jest teraz w standardzie - asystent pasa, hamowanie awaryjne, asystent parkowania z hamowaniem i czytnik znaków. W Pro masz aktywny tempomat i więcej bajerów, ale niech opisze to ktoś kto to ma.
Instagram: @kolczasty
Opublikowano
Chyba najlatwiej sciagnac sobie liste cen dla 3er , tam masz wszystko wyszczegolnione - co jest na standardzie, a co extra dla kazdego silnika/poziomu wyposarzenia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Dzięki za link. Z tego wychodzi ze praktycznie wszystko co bmw opisuje jako zawartość opcji "Systemy asystujące kierowcy" jest w standardzie jedyna istotna różnica to asystent martwego pola ale drogo wyceniany na 4000zł.

Cytat z konfiguratora "System asystujący kierowcy obejmuje działające na bazie kamery ostrzeżenie przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców, asystenta ograniczeń prędkości ze wskazaniem ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania z funkcją przewidywania oraz ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu. Ponadto urządzenia radarowe obejmują ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu, ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu i ostrzeganie przed kolizją z tyłu.


Ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu rozpoznaje linie wyznaczające pas ruchu i działa powyżej prędkości 70 km/h poprzez wibracje kierownicy. W przypadku zbliżania się innego pojazdu poruszającego się w martwym kącie lusterka, funkcja ostrzegania przy zmianie pasa ruchu ostrzega kierowcę przez wibracje kierownicy i symbol migający w lusterku zewnętrznym.


Ostrzeganie przed ruchem poprzecznym ułatwia wyjazd z miejsca parkingowego. Ostrzeżenie przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców rozpoznaje samochody, a ostrzeganie przed pieszymi reaguje na pieszych. Jednocześnie hamulce przygotowywane są do szybszego zadziałania. Jeżeli kolizji nie da się uniknąć, system inicjuje nagłe hamowanie z pełną siłą. W ciemności i podczas mgły działanie systemu może być ograniczone. Ostrzeganie przed kolizją z tyłu aktywuje w niebezpiecznych sytuacjach miganie kierunkowskazów z dwukrotną prędkością. Ręczny ogranicznik prędkości służy do indywidualnego ustawienia maksymalnej prędkości jazdy. Asystent ograniczeń prędkości po potwierdzeniu przez kierowcę dostosowuje prędkość jazdy do obowiązujących ograniczeń prędkości rozpoznanych przez wskazanie ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania."

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

lane assist lane assistowi nie równy ;)

w podstawowej wersji jest taki , że auto odbija się ostro w momencie najechania na pas , co powoduje że się nie napijesz łyka wody z butelki , ciekaw jestem w której wersji jest ten lane assist który powoli się przytula do pasa i trzyma go tak żeby w spokoju napić się w trakcie jazdy , czy zdjąć kurtkę ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
lane assist lane assistowi nie równy ;)

w podstawowej wersji jest taki , że auto odbija się ostro w momencie najechania na pas , co powoduje że się nie napijesz łyka wody z butelki , ciekaw jestem w której wersji jest ten lane assist który powoli się przytula do pasa i trzyma go tak żeby w spokoju napić się w trakcie jazdy , czy zdjąć kurtkę ?

 

Wiesz ja raczej w trakcie jazdy to....kieruje :D

Te wszystkie systemy tylko ogłupiają kierowców i po zmianie auta okazuje się że nie potrafią kierować.

Nie zaufał bym nigdy żadnym systemom na tyle żeby nie zwracać uwagi na drogę.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Wiesz ja raczej w trakcie jazdy to....kieruje :D

Te wszystkie systemy tylko ogłupiają kierowców i po zmianie auta okazuje się że nie potrafią kierować.

Nie zaufał bym nigdy żadnym systemom na tyle żeby nie zwracać uwagi na drogę.

I ja z tego samego założenia wychodzę. Mnie wszyscy asystenci raczej tylko irytują i nie dobieram ich do żadnej konfiguracji, ale też zazwyczaj jeżdżę skupiony i nie korzystam z telefonu w trakcie jazdy. No ale jak ktoś lubi sobie pooglądać chmury i baby i pisać w telefonie, to raczej dla niego must have :lol:

Instagram: @kolczasty
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mi osobiście brakuje ten łagodny - miałem go w tiguanie , a nie mam go obecnie w G20 - do trzech czynności w trakcie jazdy :

- odkręcenie butelki i napicie łyka wody

- zdejmowanie kurtki

- czyszczenie okularów przeciwsłonecznych

Opublikowano
mi osobiście brakuje ten łagodny - miałem go w tiguanie , a nie mam go obecnie w G20 - do trzech czynności w trakcie jazdy :

- odkręcenie butelki i napicie łyka wody

- zdejmowanie kurtki

- czyszczenie okularów przeciwsłonecznych

 

Możesz napisać jakich masz asystentów? Masz aktywny tempomat i do tego podstawowych asystentów??

Jak możesz opisz wady takiego rozwiązania bo z tego co widzę to aktywny tempomat działa tylko do prędkości 160km/h jeżeli nie weźmiemy systemów professional.

Opublikowano

Mam wrażenie, że żaden z szoferów co się wypowiedział w tym wątku, nie próbował nacisnąć zielonego kółka na środkowej konsoli, między dyszami nawiewów i ustawić tryk INVIDUAL..

99% problemów opisanych w tym wątku znika jak sobie predefiniujesz sposoby działania asystentów.


P.S. Mam podstawowy pakiet, ten 'wliczony' w cenę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Patryk mam podstawowe systemy i podstawowy tempomat , jedynie mam system ostrzegania przed kolizją włączony , z reszty nie korzystam .
Opublikowano
Te wszystkie systemy tylko ogłupiają kierowców i po zmianie auta okazuje się że nie potrafią kierować.

Nie zaufał bym nigdy żadnym systemom na tyle żeby nie zwracać uwagi na drogę.

Mnie wkurza brak opcji niezamówienia albo chociaż trwałego wyłączenia ABS. Fajnie jakby dało się też pozbyć "odbijania" kierunkowskazu po wykonaniu zakrętu.

Strasznie te opcje ogłupiają ludzi i pozwalają zwracać mniej uwagi na drogę. Kto poza nami potrafi jeszcze hamować z wyczuciem na lodzie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.