Skocz do zawartości

Użytkownicy 750i i 740i G11/G12


tomaug

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, poważnie rozważam zakup samochodu G11/G12 750i xdrive z 2015 lub 2016 rok. Proszę o informację ile ten samochód może palić w mieście w korku i w trasie około 160-180km/h. Niestety szukałem ale nie znalazłem, jest bardzo dużo opinii ludzi którzy albo pożyczyli albo jeździli z kimś przez krótki czas lub opinii użytkowników jeszcze starszych modeli F. Wiadomo że jak pożyczy się taki samochód to się go ciśnie. Zależy mi na opinii od właścicieli. Zastanawiam się też nad zakupem 740i ale nie ma takiej w zasadzie nigdzie na sprzedaż. Wydaje mi się że byłaby to lepsza opcja ale brak na rynku polskim. Jeździłem hybrydą z silnikiem 2.0, powiem szczerze wymiata, cisza, przyśpieszenie w zupełności wystarczająca a spalanie średnie z 10tyś km 8,9litra, niestety brak na naszym rynki z XDrive :) same z napędem na tył. Wiem że awaryjność w 750i jest duuuużo mniejsza niż w 4.4 które były w modelach F. Silniki zostały zmodyfikowane w wielu aspektach pozostał tylko blok.



Z góry dziękuję za opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Spalanie 750i zależy od tego, gdzie jeździsz i jak jeździsz. IMO jeśli spalanie jest dla Ciebie problemem, to nie interesuj się tym autem, bo będziesz żałował.


Jak sam szukałem diesla podczas zakupów LCI, bo cieszy mnie, kiedy auto jeździ i nie muszę się przejmować tankowaniem. 7mką jeżdże spokojnie, na autostradzie i tak bez problemu diesel robi 200km/h i 95% aut objeżdża, więc benzyna dla mnie była słabym wyborem. Fakt, dźwięk jest gorszy, ale jak ktoś - jak ja - słucha podczas jazdy muzyki, to ma to minmalne znaczenie. Jak miałem V8 w BMW, to zdarzało mi się tankować je co 3-4 dni. O ile jeździsz gdzie chcesz, kiedy chcesz, to nie robi róznicy, ale jak trzeba jechać (bo trzeba) i masz wydawać parę k pln na paliwo, to mnie było tej kasy szkoda. Stąd wolę benzynę do jazdy tam, gdzie chcę i diesla do jazdy tam, gdzie muszę (albo nie chce ;) ).


Wracając do spalania: 750i musisz liczyc minimum 12l na trasie (jak jedzisz 300-4000 czy 1000km trasę na raz, to możesz na nie liczyc) lub 15-25l w mieście. Wszystko zależy od tego, jakie miasto, jak długo trasa (czy jeździsz na zimnym ciagle czy uda się rozgrzać). Do tego te silniki są poprawione, ale nie lubią jazdy miejskiej, bo wtedy sterownik trzyma w nich wysoką temperaturę (aby osiągnąć wyśrubowane wyniki dla emisji spalin) i zużywają się, co generuje właśnie znane problemy.


740i to IMO za słaby motor do tej budy. W dieslu nawet 730d "jedzie", bo moment od samego dołu robi swoje, przy benzynie będziesz musiał ciągle mocno deptać. Szczególnie z xDrive.


Co kupić? Jeśli chcesz benzyne, to wziłąbym 750i z przebiegiem w okolicy 50-60 (no może 80)k km. W przeciwnym razie diesel 740d lub 750d. Mnie wszyscy w salonie mówią, że 750d jest mega awaryjne, ale do dziś nie wiem czy to dlatego, że sprzedali mi 740d, czy tak jest naprawdę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie na takie spalanie liczyłem, sądzę że będzie 16-17 l w mieście. Jeśli chodzi o 750d to jeździłem i zachowuje się jak czołg, strasznie głośny w środku. Czułem się w nim mało zrelaksowany, oczywiście mocy miał pod dostatkiem, super przyśmieszenie ale ten dźwięk to tragedia, wyje jak cho....ra :) Nie jeździłem 740i ale jak piszesz że jest za słaby do tej budy to widocznie tak jest. Dziękuję za odpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Właśnie na takie spalanie liczyłem, sądzę że będzie 16-17 l w mieście. Jeśli chodzi o 750d to jeździłem i zachowuje się jak czołg, strasznie głośny w środku. Czułem się w nim mało zrelaksowany, oczywiście mocy miał pod dostatkiem, super przyśmieszenie ale ten dźwięk to tragedia, wyje jak cho....ra :) Nie jeździłem 740i ale jak piszesz że jest za słaby do tej budy to widocznie tak jest. Dziękuję za odpowiedzi.

 

Dziwne, ja jeździłem kilkoma 750d (przed i po lifcie) i silnik w środku jest praktycznie niesłyszalny, chyba że masz aktywne ASD i może wtedy z głośników coś tam jeszcze dodatkowo leci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 7 to silnika praktycznie nie slychac tylko szum od powietrza i opon. 740i pasuje do serii 3 i 4, moze 5 ale jak jezdzilem 6GT z tym silnikiem to slabo to wygladalo wzgledem 4 co nie zmienia faktu, ze jestbto dobry motor i moment ma dostepny wczesniej niz 30d wiec od dolu tez sie zbiera. Po paru zabiegach i programie bedziesz miec okolo 500km i 700Nm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak 750i pali w trasie 12l, to moja 760 jest popsuta, bo schodzi do 9-10 przy przestrzeganiu przepisów :D

Ale w mieście to tego typu samochód ma spalanie takie, jak sie go ciśnie, mi w 650ix średnie spalanie z różnych odcinków wychodziło pomiędzy 9 a 29l/100. Średnie podkreślam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeżdżę do Łodzi jest odcinkowy pomiar prędkości, do tego dołożysz godziny szczytu - snucie się na dwupasie między innymi autami z prawie zerowym wyprzedzaniem, no i najważniejsze - żonę za kierownicą, to wynik realny :D Generalnie zauważyłem, że większość tych dużych silników na trasie schodzi do ok 9-10l/100 oraz ok 12l/100 przy szybszej jeździe (140-160kmh).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.