Skocz do zawartości

q7 czy g05?


PAVKO

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć


Na chwilę obecną Audi oferuje na Q7 21% rabatu dla wersji silnikowej 286KM, diesel. Mocno doposażony egzemplarz z tym silnikiem cennikowo wychodzi powiedzmy ok. 515 tyś, po rabacie ok. 406 tyś. Podobnie wyposażona X5 30D na chwilę obecną przy rabacie rzędu 11% wychodzi jednak sporo drożej- różnica powiedzmy ponad 60 tyś - sporo...


Dodatkowo ten lift X5 jakoś mnie nie przekonuje - ekrany w środku i ten dziwny czarny element na zderzaku w pakiecie M, który z jasnymi kolorami wygląda średnio..


Audi jest już mocno leciwe, ma też te ekrany, ale chyba jest bardziej zjadliwe dla mnie niż X5 po lifcie...


Co sądzicie, biorąc pod uwagę różnicę w cenie?


Niestety nie miałem wcześniej styczności z Audi, dlatego ciągle się waham....

 

Ogólnie wychodzi sporo taniej. Analizowałem tą ofertę. Gwarancję rozszerzoną do 5 lat masz za 3tyś, do tego leasing w okolicach 103%. Jak nie masz parcia i nie jesteś fanbojem BMW to oferta Audi na q7 w obecnych czasach jest rewelacyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również miałem przez ostatnie kilka lat w głowie Q7. Nawet miałem zamawiać, ale terminy na TFSi były oszałamiające - i jeszcze bez żadnej gwarancji dostawy.


Rok temu kolega mnie wyprzedził w decyzji - a właściwie zmiękł i zamiast dalej czekać na niewiadome, wziął dobrze wyposażoną demówkę. Po dwóch przymiarkach do jego auta uznałem, że Q7 miało już swoje lata świetności. Może kolejna generacja będzie znów dla mnie atrakcyjna.


Z braku laku, zostało mi X5. GLE tabletoza, Cayenne mi jakoś ogólnie nigdy nie leżało i w sumie nie było nic innego w okolicy tego budżetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sami sprzedawcy w Audi też chyba mają problem z tym porównywaniem do VW - bardzo nerwowo na to reagują. Sam usłyszałem - proszę Pana to jest Audi a nie VW..... - to było akurat w odniesieniu do pytania o lag przy przyśpieszaniu, czy nadal występuje jak w całej grupie VW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem ostatnio na temat swojego wyboru.


Szukałem auta rodzinnego 2+3+gość. Oglądałem X5, Q7, GLE, XC90. Wybrałem Q7 ze względu na 3 fotele w drugim rzędzie oraz trzeci rząd gdzie okazjonalnie nawet dorosły się zmieści (tego o X5 - o ile się znajdzie wersję 7 os. - nie można powiedzieć).

To był priorytet i drugi raz kupiłbym też Q7.


Z lagiem da się żyć, natomiast zawieszenie mnie rozczarowało, chociaż nie wiem jak się jeździ X5 z pneumatyką. Cytat z innego wątku:

Kupiłem Audi Q7 z 2018 z zawieszeniem pneumatycznym i skrętną osią tylną. Przed zakupem jeździłem tą kupioną sztuką i jeszcze jedną, ale były to krótkie testowe jazdy. Na ekspresówkach i ogólnie na dobrych nawierzchniach.


Po zakupie przyszła jednak okazja pojeździć po gorszych nawierzchniach i tutaj to Q7 z pneumatyką mnie rozczarowało. Auto pływa na nierównościach i ogólnie buja.


Ogólnie i tak innego auta bym nie kupił, bo potrzebowałem 3 osobnych siedzeń w drugim rzędzie plus trzeciego rzędu. Może mogłem szukać wersji sportowej pneumatyki (jest chyba obniżona o 15 mm) ale wybór i tak był bardzo ograniczony.


Podsumowując, moja rada: przed zakupem X5 z penumatyką zróbcie sobie jazdę testową nie tylko po autostradzie czy równiutkiej drodze.

 

Osobiście liczę / łudzę się że kolejne X5 zdecyduje się konkurować "rodzinnie" z Q7 i dopracują ilość miejsca w drugim i trzecim rzędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście liczę / łudzę się że kolejne X5 zdecyduje się konkurować "rodzinnie" z Q7 i dopracują ilość miejsca w drugim i trzecim rzędzie.

Nie, bo od tego jest x7. Z q7 jest jak z Octavią, niby to ta sama klasa co golf, ale praktycznością niewiele ustępuje Passatowi, q7 to ta sama klasa co x5, ale przebija je praktycznością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście liczę / łudzę się że kolejne X5 zdecyduje się konkurować "rodzinnie" z Q7 i dopracują ilość miejsca w drugim i trzecim rzędzie.

Nie, bo od tego jest x7.

X7 to dla mnie za wielkie auto, a co gorsza, na kanapie jest mniej miejsca niż w X5 (kwestia wyprofilowania siedzisk). No i cena.

Myślę że X5 ma potencjał na podebranie Q7 pewniej specyficznej grupy klientów.

 

Daniel Car, a jaką masz u siebie pneumatykę - zwykłą czy tą "sportową" z wersji S-line?


Miałeś może okazje je porównać?

Przeczytaj cytat jeszcze raz ;)

Zawieszenie mam pneumatyczne zwykłe (nie to sportowe). Kupowałem używkę i miałem już i tak bardzo ograniczony wybór przy moich wymaganiach. Chętnie bym się przejechał pneumatycznym sportowym i porównał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dobrze kolega wyżej napisał. W Audi już nie czuć premium, trochę lepszy VW. To chyba jest zasadniczy problem teraz z Audi. Przymierzałem się do A7 i Q8 i no nie. Tak po prostu wsiadasz i nie. Nie po przygodzie z BMW.

 

To wszystko zależy od porównywanych konfiguracji. Czym ten tablet w nowym X5 różni się od tych z marek budżetowych takich jak Kia czy Opel. W Audi przynajmniej te tablety są lepiej wkomponowane w deskę. W obecnej sytuacji mój konfig Q7 jest tańszy od X5 o prawie 80tyś PLN nie licząc promocyjnego leasingu Audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Audi już od grubo ponad pol roku daje bardzo solidne rabaty na q7. W październiku 3 litrowa benzynę można było kupić z około 18 procentowym rabatem, golas z kilkoma dodatkami kosztował około 320k, bardzo dobrze wyposazony około 400k. Zainteresowałem się przez chwile, byłem na jeździe ale ani wygląd mnie do końca nie przekonuje ani osiągi nie zaimponowały a jazda próbna zakończona spalaniem ponad 17l na 100 była gwoździem do trumny dla tego auta. Może w dieslu albo sq7 to lepiej wyglada.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi już od grubo ponad pol roku daje bardzo solidne rabaty na q7. W październiku 3 litrowa benzynę można było kupić z około 18 procentowym rabatem, golas z kilkoma dodatkami kosztował około 320k, bardzo dobrze wyposazony około 400k. Zainteresowałem się przez chwile, byłem na jeździe ale ani wygląd mnie do końca nie przekonuje ani osiągi nie zaimponowały a jazda próbna zakończona spalaniem ponad 17l na 100 była gwoździem do trumny dla tego auta. Może w dieslu albo sq7 to lepiej wyglada.

 

Audi robiło wyprzedaż rocznika na TFSi a teraz jest na Tdi lepszy rabat. Ja też testowałem benzynę i odpadła z tego samego powodu. Spalanie na mojej trasie 15 litrów, 50tdi na tej samej 9 litrów. to jest najbardziej optymalny silnik do tego samochodu. Fajna Q7 z masażami, wentylami, matriksami, tylna oś skrętna, pneumatyka wyjdzie około 380 tyś plus leasing 103%. Nie ma nic podobnego na rynku w tej kasie. Dopłata do 5 lat gwarancji 3tyś, w BMW 12tyś ;-). Jak ktoś nie jest fanbojem BMW to nie ma sensu przepłacać za X5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mogło by mieć troszkę więcej koników ale tez uwazam ze w tych pieniądzach to jest bardzo dobra oferta. Dobierz tylko najdłuższa możliwa gwarancje bomjest smiesznie tania w porównaniu do konkurencji a nawet przy odsprzedaży będzie dużym plusem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

…… Jak ktoś nie jest fanbojem BMW to nie ma sensu przepłacać za X5.

 

Większość z nas kupując X5 testowała również Q7/Q8 i nieprzypadkowo mamy X5. Nie jestem fanbojem BMW, a X5 uważam najzwyczajniej za lepsze auto. Jesli kupowałbym Q7/Q8, to tylko wersje SQ7/SQ8 (czego btw byłem bliski, a czego nie zrobiłem i z czego jestem bardzo szczęśliwy :mrgreen:) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
awaryjność audi chyba też zaczyna rosnąć: poziom skomplikowania EGR, systemy 48v: to wszystko są tykające bomby. O ile ktoś kto kupi to i przed gwarancją sprzeda to jeszcze dobra oferta, ale przetrzymać to dłużej mocno ryzykowne
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to dostępność Q7 z TFSIe czy choćby TFSI jest żadna. Nie da się zamówić nowych aut. Jedyna opcja to wziąć to co stoi na placu albo jedzie.


I taki stan ma się od końcówki października 2021 kiedy po raz pierwszy usłyszałem "rok i proszę się nie łudzić że będzie krócej". Co gorsze, mieli zaalokowane produkcje z dostawą na maj/czerwiec 2022, ale od razu mi powiedziano że to będą "golasy", a do tego same TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Q7 na papierze wszystko gra, na ulicy całkiem schludne ale bajka zaczyna zgrzytać jak wsiądziesz a się kończy jak się przejedziesz. Czujesz się w Q7 jak w jakimś tanim aucie, materiały są słabe, design przestarzały... to nie to samo Audi co kilka lat temu, kiedy było perfekcyjnie. Sama jazda jak papamobile, autobusem, czy innym Volvo, wysiadasz i lecisz z forsą w zębach kupować X5. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie czułem się źle w odebranym niespełna rok temu Q7 TFSIe kolegi. Ale jakoś niespecjalnie robiło mi różnicę. Może to "zmęczenie marką" po kilku Audi i VW i potrzebowałem jakiejś zmiany i dlatego w X5 mi było fajnie, a może to już bezradność ze względu na ograniczone inne opcje w tym budżecie. Zobaczymy za kilka lat :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Fajny wątek - dorzucę swoje 3 grosiki
Szukałem kombi, żona woli siedzieć wyżej - ja w sumie też, przyzwyczajenie z pickupów. Zaczęliśmy od Audi A6, ale tu właściwie nuda i taki trochę VW, spróbowaliśmy Audi Q5, no tu już lepiej bo wyżej ale na trasy sobie nie wyobrażam ale trochę z przypadku, wpadliśmy do salonu BMW, których w ogóle nie rozważaliśmy bo jakoś nie było tradycji w rodzinie czy znajomych. I tu gwoździa wbił nam X3 którym jechało się o niebo lepiej niż Q5.
I tu swoją klasę pokazał sprzedawca z BMW Gazda, który wsłuchał się w nasze potrzeby i doradził że skoro chcemy auto na 5 lat, to lepiej trochę dopłacić i wziąć X5. No i miał 100% racji.
No i jeździmy X5-tką, na dodatek z wymarzoną przez drugą połówkę białą skórką i panoramą.
No i nie wyobrażam sobie teraz innego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ja pare grosików dorzucę. 
Jestem szczęśliwym posiadaczem od 2019 (w październiku minie 4 lata🤯) wersji 7os. 40i z kultowym silnikiem B58. Bez miękkiej hybrydy. 💪
Odpukać bez absolutnie żadnych problemów. Jestem już po gwarancji wiec przybyło trochę koni 408/615. Jazda bunią jest za każdym razem przyjemnością, a jeśli dla kogoś ta informacja jest ważna to trasa Bydgoszcz-Szczecin prędkości przepisowe spalanie 8.6. Pozdrawiam i namawiam do zakupu iXa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Namawiasz do zakupu iX? 🙂

Co do porównania q7 i x5, to mi wystarczyła jedna przejażdżka q7 żebym poczuł się jak w autobusie miejskim, względnie PKS 😉 Fakt, komfortowy, pojemny, bardzo szeroka tylna kanapa z 3xisofix, cichy, ale wrażenia z jazdy autobusowe. Jak już ma być Audi, to Q8, tam wrażenia bardzo pozytywne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.