Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam plany wziąć w leasing któryś z tych aut,jednak chciałbym poznać opinie ludzi ,którzy mieli do czynienia z oboma modelami. Interesuje mnie diesel 3,0 286KM,w podobnym wyposażeniu.Audi q7 nigdy mi się nie podobała tak jak zgrabne x5 i tak samo postrzegam najnowsze generacje. Jednak może wygląd to nie wszystko i konkurencja wypada lepiej patrząc na usterkowość bo czytałem o jakichś wpadkach z g05.Czy są jakieś duże plusy na korzyść jednej lub drugiej marki,czy to małe różnice?
Opublikowano

Ja miałem ten dylemat i wybrałem G05, bo:

- dużo lepsza obsługa, bez konieczności wciskania ekranu

- lepsze High-endowe audio

- chciałem NightVision po spotkaniu z jeleniem w poprzednim aucie, a w Audi tego nie było

- lepsze prowadzenie, ale ja wybrałem MProf


Zobacz jakie opcje są Ci potrzebne i porównaj.

Opublikowano

W Q7 więcej miejsca na tylnej kanapie, większy bagażnik.


Środek to kwestia gustu, choć BMW bardziej logiczne i intuicyjne sterowanie jak dla mnie z pokrętłem.


W cywilnych wersjach Q7 (inne niż SQ7) strasznie ospale działa skrzynia i silnik (z racji norm emisji).

Opublikowano
Dzięki za odpowiedzi. Wychodzi na to że g05 będzie dla mnie lepszym wyborem- stylistycznie dla mnie na plus i z zewnątrz i wewnątrz, miejsca z tyłu nie potrzebuję zbyt wiele a bagażnik jest wystarczający. Mam nadzieję,że moje plany wkrótce się spełnią :D
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Stałem przed dylematem g05, g06, q8, q7 i ostatecznie stanęło na g05.


Podpisuję się pod opiniami powyżej, bo identyczne odczucia miałem, a od siebie dodam nt Q8/Q7:

na plus:

- zawieszenie pneumatyczne - jest dużo lepsze od pneumatyki w X5 i stanowi fajny kompromis stabilności oraz komfortu; nie buja w nim tak jak w g05

- minimalnie ciszej w środku przy autostradowych prędkościach (140-160)

- stylistyka q8 jest fajna

- pozycja za kierownicą w q8 najlepsza, od pierwszej minuty fajnie się w nim siedzi (nie dotyczy samych foteli, które nie są złe, ale daleko im do komfortów)

- więcej miejsca na nogi z przodu oraz na długość z tyłu (szerokość raczej podobna)


na minus

- fotele komfort w BMW są niedoścignione nawet przez konturowe czy sportowe fotele S

- design i jakość materiałów wnętrza, szczególnie skóry. W Audi jest mniejszy wybór podstawowych skór, w szczególności brak jasnych kolorów (da się w pakietach exclusive, ale wtedy cena leci w kosmos)

- trochę droższe od g05 przy lepszym wyposażeniu, szczególnie q8

- na dłuższą metę denerwujący dotykowy ekran, mniejsze ekrany, gorsze kamery 360 i cały infotainment

- Q7 - to autobus, stylistycznie starszy i brzydszy, ale to akurat kwestia gustu

Opublikowano
Ja już wybrałem, czekam na g05,choć restrykcje na niektóre elementy wyposażenia mnie martwią :( . Wybrałem 4,0 d ,jednak z wyposażenia musiałem trochę odpuścić bo bije po kieszeni srogo :8)
Opublikowano
Ja już wybrałem, czekam na g05,choć restrykcje na niektóre elementy wyposażenia mnie martwią :( . Wybrałem 4,0 d ,jednak z wyposażenia musiałem trochę odpuścić bo bije po kieszeni srogo :8)

 

Marki premium liczą sobie za wszystko, jak w tych pięknych reklamach bmw x5 już OD 185k... A potem żeby nie miało wyposażenia gorszego niż standardowa astra to mniej niż 350k nie da rady :)

  • 6 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stałem przed dylematem g05, g06, q8, q7 i ostatecznie stanęło na g05.


Podpisuję się pod opiniami powyżej, bo identyczne odczucia miałem, a od siebie dodam nt Q8/Q7:

na plus:

- zawieszenie pneumatyczne - jest dużo lepsze od pneumatyki w X5 i stanowi fajny kompromis stabilności oraz komfortu; nie buja w nim tak jak w g05

- minimalnie ciszej w środku przy autostradowych prędkościach (140-160)

- stylistyka q8 jest fajna

- pozycja za kierownicą w q8 najlepsza, od pierwszej minuty fajnie się w nim siedzi (nie dotyczy samych foteli, które nie są złe, ale daleko im do komfortów)

- więcej miejsca na nogi z przodu oraz na długość z tyłu (szerokość raczej podobna)


na minus

- fotele komfort w BMW są niedoścignione nawet przez konturowe czy sportowe fotele S

- design i jakość materiałów wnętrza, szczególnie skóry. W Audi jest mniejszy wybór podstawowych skór, w szczególności brak jasnych kolorów (da się w pakietach exclusive, ale wtedy cena leci w kosmos)

- trochę droższe od g05 przy lepszym wyposażeniu, szczególnie q8

- na dłuższą metę denerwujący dotykowy ekran, mniejsze ekrany, gorsze kamery 360 i cały infotainment

- Q7 - to autobus, stylistycznie starszy i brzydszy, ale to akurat kwestia gustu

 

Jeżdziłem przez tydzień Q7. Nowym, poliftowym egzemplarzem w absolutnie podstawowym wyposażeniu.

Zawieszenie (pneumatyka) bardzo komfortowe i w G05 czlowiek czuje sie jak w sportowym wozie ( tez pneumatyka).

Porownanie wyciszenia w Audi przy zwyklych szybach do X5 z klejonymi szybami chyba nie ma sensu. Duzo ciszej w BMW.

W Audi bieda wyposazenie ale jakosc materialiw dobra. Denerwuja przełaczniki i dzwigienki takie same jak w Q2 czy A3. Takie cieniutkie i nieprecyzyjne w użyciu. W BMW nie ma takich słabych punktow. Przestwonnosc z tylu na plus Audi.

Silnik mimo ze podstawony 45TDI to zrobił na mnie swietne wrazenie. Kultura pracy lepsza niz w BMW a i samochod porusza sie calkiem sprawnie. U siebie w X5 mam 170KM wiecej a nie czułem az takiej roznicy w osiagach jak wyglada to na papierze.

Design Audi Q7? cóż to karawan i tyle :mad2: .

Generalnie w Audi czlowiek czuje sie jak w solidnym, poprawnym pod kazdym względem samochodzie ale bez żadnych zachwytow i emocji. Pewnie czesciowo moje wrazenia spowodowane sa przez tanio skonfigurowany egzemplarz ale jak pamietam egzempkarz testowanego przeze mnie Q8 50TDI to pomimo znacznie bogatszej wersji rowniez serce mocniej mi nie zabiło.

Zapomniełem jeszcze napisac o tej slynnej zwloce przy dodaniu gazu. To najwieksza wada Audi. Zabija cala przyjemniść z opisywanych przeze mnie jako stosunkowo niezłe, osiągów silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli Chcesz porównać swoją x5 to musiałbyś porównać z sq7 a tam teraz siedzi prawilne benzynowe v8 ciekawe czy nie to samo ale zdetuningiwane co w RS, cayenne turbo, lambo urusie i Bentley bentayga wiec zapewne serduszko troszkę by zabiło mocniej :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli Chcesz porównać swoją x5 to musiałbyś porównać z sq7 a tam teraz siedzi prawilne benzynowe v8 ciekawe czy nie to samo ale zdetuningiwane co w RS, cayenne turbo, lambo urusie i Bentley bentayga wiec zapewne serduszko troszkę by zabiło mocniej :D

 

No to bardziej zawody dla posiadaczy M50i. V8 vs R6, benzyna vs diesel i 5xxKM vs 400KM to jednak zupelnie inne wrażenia z jazdy.

Gdyby egzemplarz Q7 ktorym jeździlem był dobrze wyposażony to moglbym porównać wygodę siedzen, wyciszenie, światła, hifi, asystentów itd. Silnik w Audi, mimo ze słabszy, zaskoczyl mnie jak pisalem na plus. Gdybym miał z takim jeździć to nie byloby dramatu. Nie tu wiec leży problem w moim porównaniu.

Przyznaję jednak, że na tydzień z SQ7 bardzo bym się cieszył. Niestety zastepcze samochody zawsze sa totalnymi golasami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja jeździłem po 1 dzień testowo SQ7 i SQ8 oba 50tdi. Lag potwierdzam, ale poza tym silnik ładnie chodzi. Za to wyciszenie jakby odrobine lepsze (każdy z dźwiękoszczelnym szybami) od X5 ale nie jakoś wielka różnica. Podejrzewam ze to efekt tego ze oba Audi są niższe i może opór powietrza mniejszy.


Pneumatyka w q8 wg mnie lepsza i bardziej sportowa niż w X5. Za to q7 mnie mocno rozczarował bo się jeździło jak autobusem przez gabaryty, zawieszenie i układ kierowniczy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja jeździłem po 1 dzień testowo SQ7 i SQ8 oba 50tdi. Lag potwierdzam, ale poza tym silnik ładnie chodzi. Za to wyciszenie jakby odrobine lepsze (każdy z dźwiękoszczelnym szybami) od X5 ale nie jakoś wielka różnica. Podejrzewam ze to efekt tego ze oba Audi są niższe i może opór powietrza mniejszy.


Pneumatyka w q8 wg mnie lepsza i bardziej sportowa niż w X5. Za to q7 mnie mocno rozczarował bo się jeździło jak autobusem przez gabaryty, zawieszenie i układ kierowniczy.

 

Autobusowatość Q7 potwierdzam tez mialem takie odczucia z jazdy. Nie wiem jednak tak naprawdę na ile to wszystko zależy od wyposażenia jakie zamówimy. Gdyby Audi wyposażone było w skrętną tylną oś to czy nadal byłoby "autobusem"? Chyba jest zbyt wiele zmiennych żeby jednoznacznie to ocenić.

Na pewno to mogę powiedzieć ze dla mnie Q7 jest brzydkie, kokpit nie jest skierowany w stronę kierowcy co lubię w BMW i jest ta zwłoka przy dodaniu gazu co jest bardzo słabe. Na plus Audi natomiast jest przestronność. Gdybym jednak wziął do testów podstawowe X5 z dwulitrowym dieslem to mozliwe ze wiecej zalet wydawałoby sie mieć jednak Q7.

Jest jedna rzecz z ktorej zdałem sobie sprawę. Zwykle jest tak ze jeżdzac jakimś samochodem jestem w stanie wymienic kilka jego słabości. W takim BMW X5 może nie wszystko jest najlepsze na świecie ale trudno mi wskazac jakąś ewidentną słabość. Zawieszenia, silniki, technika, ergonomia, komfort, wyciszenie, osiągi, spalanie, prowadzenie. Wszystko to jest dobre lub bardzo dobre. To jest siła BMW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Michael oddam sobie rękę uciąć ze dobrze zauważyłeś ze wiele zależy od wyposażenia a nawet konkretnych ustawień. Ostatnio odwiedził mnie mój dobry znajomy i miałem okazje polatać dłuższa chwile nowym cayene, ten zwykły 3 litry 340km. Pierwsze wrazenie to wolna reakcja na gaz, duzy lag, samochód mułowaty, do tego zawias jak jakiś ponton. Przy kick down dziób tak szedł do góry ze myślałem ze auto dęba stanie. Przełączenie na sport plus i utwardzenie na maksa zawieszenia załatwiło sprawę. Zawieszenie było good enough, samochód już nie stawał dęba przy przyspieszaniu i reakcja na gaz była zadowalająca. Przyspieszenie w pełni wystarczające. Zupełnie inny samochód. Niewiem jak to jest w audi rozwiązane ale w porsche podobało mi się to pokrętło ze sport chrono, gdzie szybko można przełączyć tryb oraz przycisk sport response.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W Audi przy tym dieslu zmiana trybów nie zmieniała zbyt wiele w kwestii tej opoznionej reakcji na gaz.

Własnie sie tak zastanawiałem jak to z tym jest. Ten dziwnie długi lag wystepuje rowniez w Skodzie i VW ale czy takze w Porsche, Bentleyu i Lambo Urus? Tamtymi nie jeździłem. Jesli tam nie ma tej wady układu napedowego to jest to tylko kwestia oprogramowania.

Jesli piszesz ze w Porsche za grubą kasę muszę przestawiać wszystkie ustawienia na sport zeby mieć w miarę normalną reakcję na gaz to :mad2: :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Michael1916 nie ma co wymagac cudow od 3 litrow 340KM w tak duzym i ciezkim aucie. Jest to entry level zarowno w porsche jak i BMW jesli chodzi o benzyne.
Opublikowano
W Audi przy tym dieslu zmiana trybów nie zmieniała zbyt wiele w kwestii tej opoznionej reakcji na gaz.

Własnie sie tak zastanawiałem jak to z tym jest. Ten dziwnie długi lag wystepuje rowniez w Skodzie i VW ale czy takze w Porsche, Bentleyu i Lambo Urus? Tamtymi nie jeździłem. Jesli tam nie ma tej wady układu napedowego to jest to tylko kwestia oprogramowania.

Jesli piszesz ze w Porsche za grubą kasę muszę przestawiać wszystkie ustawienia na sport zeby mieć w miarę normalną reakcję na gaz to :mad2: :duh:

 


To chyba dotyczy tylko diesla, więc benek i lambo nie są tym "zainfekowane"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W Audi przy tym dieslu zmiana trybów nie zmieniała zbyt wiele w kwestii tej opoznionej reakcji na gaz.

Własnie sie tak zastanawiałem jak to z tym jest. Ten dziwnie długi lag wystepuje rowniez w Skodzie i VW ale czy takze w Porsche, Bentleyu i Lambo Urus? Tamtymi nie jeździłem. Jesli tam nie ma tej wady układu napedowego to jest to tylko kwestia oprogramowania.

Jesli piszesz ze w Porsche za grubą kasę muszę przestawiać wszystkie ustawienia na sport zeby mieć w miarę normalną reakcję na gaz to :mad2: :duh:

 


To chyba dotyczy tylko diesla, więc benek i lambo nie są tym "zainfekowane"

 

Ta zwłoka występuje w całej grupie VW także w silnikach benzynowych. Zastanawia mnie czy w markach luksusowych pozycjonowanych powyżej Audi a korzystajacych z tych samych rozwiazan technicznych rowniez ta niedogodnosc zwiazana z przeniesieniem napedu wystepuje. Mamy relacje kolegi ktory potwierdza ze w Cayenne tak jest. Bentayga? Urus?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Michael1916 niech mnie ktos poprawi jesli sie myle ale w bentayga oraz urusie nie ma v6 340km. V6 jest w bentayga ale hybryda ktora ma calkiem sporo koni.
Opublikowano
Bede mial okazje to podpytam, bo w rodzinie jest nowy Flying Spur z V8 a to ten sam silnik co w Panoramce (i chyba jakichs Audi).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Michael1916 niech mnie ktos poprawi jesli sie myle ale w bentayga oraz urusie nie ma v6 340km. V6 jest w bentayga ale hybryda ktora ma calkiem sporo koni.

 


Masz racje, oczywiscie nie ma tam tego silnika. Mi chodziło bardziej o to, że w grupie VW zwłoka wystepuje we wszystkich znanych mi silnikach i skrzyniach biegow 1.0TSI, 1.4 TSI, 2.0 TSI, 2.0TDI, 45TFSI, 45TDI, 50TDI. Konfigurache czy to z DSG/Stronic czy Tiptronic wszystko to wyglada tak samo. Ciekawi mnie czy przy najmocniejszych silnikach V8 jest to samo czy jesdnak opanowali sie z ta walką o kazdy gram emisji i zestroili to tak jak BMW i Mercedes potrafią?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Przez ostatnie 12 lat jeździłem Q7 ( ostatnio użytkowany egzemplarz ma 5 lat), ale zdecydowałem się na X5.


Po jazdach próbnych X5 stwierdziłem, że jest bardziej komfortowy, cichszy, a co najważniejsze doskonale prowadzi się na krętych drogach. W najnowszym Q7 nie podobają mi się zbyt liczne ekrany, a ja osobiście wolę mieć kilka przycisków do podstawowych funkcji, jak klima, grzanie foteli itp. Ogółem po 12 latach w Q7, stanowczo lepiej czuję się w X5 i dlatego mimo sentymentu do Q7 zmieniam go na X5.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć


Na chwilę obecną Audi oferuje na Q7 21% rabatu dla wersji silnikowej 286KM, diesel. Mocno doposażony egzemplarz z tym silnikiem cennikowo wychodzi powiedzmy ok. 515 tyś, po rabacie ok. 406 tyś. Podobnie wyposażona X5 30D na chwilę obecną przy rabacie rzędu 11% wychodzi jednak sporo drożej- różnica powiedzmy ponad 60 tyś - sporo...


Dodatkowo ten lift X5 jakoś mnie nie przekonuje - ekrany w środku i ten dziwny czarny element na zderzaku w pakiecie M, który z jasnymi kolorami wygląda średnio..


Audi jest już mocno leciwe, ma też te ekrany, ale chyba jest bardziej zjadliwe dla mnie niż X5 po lifcie...


Co sądzicie, biorąc pod uwagę różnicę w cenie?


Niestety nie miałem wcześniej styczności z Audi, dlatego ciągle się waham....

Opublikowano
Cześć


Na chwilę obecną Audi oferuje na Q7 21% rabatu dla wersji silnikowej 286KM, diesel. Mocno doposażony egzemplarz z tym silnikiem cennikowo wychodzi powiedzmy ok. 515 tyś, po rabacie ok. 406 tyś. Podobnie wyposażona X5 30D na chwilę obecną przy rabacie rzędu 11% wychodzi jednak sporo drożej- różnica powiedzmy ponad 60 tyś - sporo...


Dodatkowo ten lift X5 jakoś mnie nie przekonuje - ekrany w środku i ten dziwny czarny element na zderzaku w pakiecie M, który z jasnymi kolorami wygląda średnio..


Audi jest już mocno leciwe, ma też te ekrany, ale chyba jest bardziej zjadliwe dla mnie niż X5 po lifcie...


Co sądzicie, biorąc pod uwagę różnicę w cenie?


Niestety nie miałem wcześniej styczności z Audi, dlatego ciągle się waham....

 

Aktualnie jeżdżę arteonem i zamówiłem właśnie X5 po lifcie. Bardzo szybko wybiłem sobie z głowy Audi z kilku powodów - po pierwsze wsiadając do Audi mam wrażenie, że w środku to ciut ładniejszy VW - nie ma jakiegoś dużego przeskoku, daleko temu do premium. Druga sprawa to fotele - to główny powód dla którego chciałem zmienić auto - te ze stajni VAG są bardzo niewygodne i tyczy się to tak VW jak i Audi (praktycznie niczym się nie różnią). Przez chwilę rozważałem Q8 bo rabaty były miesiąc temu nawet rzędu 28% ale jak jeszcze raz wszedłem do salonu to ponownie stwierdziłem, że nie ma szans abym to kupił (ale jak ktoś patrzy na różnicę w cenie to jasne można się zastanawiać, choć na przedlift BMW miałbyś 2-3 miesiące temu jeszcze większy rabat i lepsze finansowanie).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.