Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Mój problem dotyczy braku możliwości wyłączenia ASC przyciskiem na panelu ogrzewania siedzień. Wszystko działało do momentu aż kolega doczytał coś na internecie że dłuższe przytrzymanie może wyłączyć go bardziej i postanowił sprawdzić to na moim samochodzie. Po przytrzymaniu guzika ASC już w żaden sposób nie daje się wyłączyć. Wymieniony został cały panel pogrzewania siedzeń na którym znajduje się ten przycisk i nie przyniosło to skutków(sprawdzone 3 panele łącznie). W module silnika jak i ABS/ASC inpa nie pokazuje żadnych błędów. Bezpiecznik od ASC też jest sprawny, po jego wyjęciu zapala się kontrolka ale gaśnie też silnik bo pod jednym bezpiecznikiem u mnie jest też pompa paliwa. ABS i ASC działają prawidłowo. Szukałem na forum i wprawdzie podobne tematy są ale nie znalazłem rozwiązania.


Czy w inpie w sterowniku ABS/ASC po spolszczeniu wartość ASC passywny to opcja odpowiadająca za przycisk ? Jeżeli tak to po wciśnięciu nie ma żadnej reakcji?

Gdzie jeszcze szukać ewentualnej usterki poza przyciskiem?

Czy jest możliwość że zablokowana została możliwość wyłączania ASC i jakąś dziwną kombinacją da się to przywrócić?

Które ewentualnie kabelki sprawdzić ?


Z góry dzięki za odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Próbowałeś ruszyć wtyczkę na pompie ABS?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki masz rocznik? Jaka pompa ABS?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od przycisku idzie przewód do pompy ABS na pin nr27 więc albo przycisk co wykluczyłeś, albo przewód, albo sterownik pompy. Próbowałeś pompę przekodować pustym plikiem?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Wielkie dzięki to już mi coś może pomóc. Zatem ostatnie pytanie jak policzyć który to pin? Ewentualnie gdzie szukać rozpiski pinów?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wyypniesz wtyczkę i popatrzysz wewnątrz gniazdka to zobaczysz ich numerację. Od strony wtyczki też powinno być od strony pinów opisane
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Dzięki za pomoc dzięki wskazówkom udało się rozwiązać problem.


Na przyszłość dla innych

We wtyczce do panelu podgrzewania siedzeń - PIN 2 kabel zielono-brązowy +12V(bezpiecznik 17) odpowiadające za działanie przycisku ASC i dodatkowo PIN 16 kabel czarno-żółty na który plus należy podać żeby wyłączyć/włączyć ASC

Opublikowano
Trochę wstyd przyznać ale błąd i głupota po mojej stronie :) Bezpieczniki sprawdzałem ale na oko bo rozsypał mi się miernik. Nie wiedziałem też który konkretnie odpowiada za ten przycisk. Wszystko w aucie działało poza tym przyciskiem a na rozpisce bezpieczników brakuje informacji że ten jest od przycisku Dlatego bezpiecznik wykluczyłem. Dopiero gdy po wskazówkach doszedłem który kabel mnie interesuje dopadłem schemat na BMW WDS to sprawdziłem ponownie wszystko już tym razem miernikiem i usterka została znaleziona i był to po prostu przepalony bezpiecznik :) Temat do zamknięcia :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.