Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W e39, manual mam taki objaw że dodając gazu idą obroty, po chwili spadają i dopiero rośnie prędkość, czyli ślizgające się sprzęgło.

I zaczęło się to po trochę ostrzejszej jeździe.

I teraz pytanie, czy wymienić samo sprzęgło czy lepiej sprzęgło i od razu dwumase? A może cały zestaw: sprzęgło, docisk, koło dwumasowe, łożysko oporowe??

Chciałbym najbardziej ekonomicznie aby to zrobić jednak ;/ Mechanik mówi że możliwe że sprzęgło jest dobre ale cieknie olej i zalewa sprzęgło. Czy jest to możliwe?

Pozdrawiam

Opublikowano
A wyciek oleju gdzie masz?

 


pod autem sucho i raczej nie widzę żadnego wycieku


raczej chodziło mu o wyciek wewnętrzny do sprzęgła, ale czy od strony skrzyni i silnika to nie wiem

dlatego pytam bo wg. mechanika lepiej pierw się upewnić czy coś nie zalewa sprzęgła zanim kupie nowe

Opublikowano

Jak chciałbyś wykluczyć dwumase po prostu sprawdź na 1 biegu puść sprzęgło nie dodawaj gazu, jeśli samochód jedzie, nie trzęsie się i nie dławi - tak samo poźniej zapinasz 2 i sprawdzasz tak samo czy nie ma żabkowania - jeśli nie to dwumas powinien być sprawny.


Bardzo możliwe że simmering - uszczelniacz wałka może puszczać - ale to tylko teoria

Opublikowano
Jak chciałbyś wykluczyć dwumase po prostu sprawdź na 1 biegu puść sprzęgło nie dodawaj gazu, jeśli samochód jedzie, nie trzęsie się i nie dławi - tak samo poźniej zapinasz 2 i sprawdzasz tak samo czy nie ma żabkowania - jeśli nie to dwumas powinien być sprawny.


Bardzo możliwe że simmering - uszczelniacz wałka może puszczać - ale to tylko teoria

 


no to ruszanie na samym sprzęgle płynne


aczkolwiek czasami na zimnym silniku zauważyłem, przeważnie na trzecim biegu auto drży i w tym momencie mocy jakby mniej

ale szybko mija i trwa max 3-5 sekund, i zbiegło się to własnie ze ślizgającym sprzęgłem


da się jakoś bez rozbierania wykluczyć czy uszczelka wałka przepuszcza? bo lipa jak zamówię sprzęgło i będzie trzeba odsyłać ;/



a co do dwumasy, tania ona nie jest ;/ więc nie czaję czemu zalecają wymieniać sprzęgło i od razu dwumase ;/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...nie czaję czemu zalecają wymieniać sprzęgło i od razu dwumase ;/

Żeby powierzchnia styku była równa. Przy wymianie sprzęgła, starą dwumasę wystarczyłoby "zabielić" jeśli jest sprawna. Sprzęgło, docisk i łożysko oporowe taki komplet bez dwumasy ja bym robił. Wymieniałem dwumas, bo miałem szarpanie... i niepotrzebnie :evil: Olej może cieknąć z wysprzęglika. Wystarczy go wyjąć i będzie widać czy cieknie.


Poza tym dobrze byłoby wiedzieć jakiego silnika dotyczy problem...

Opublikowano
...nie czaję czemu zalecają wymieniać sprzęgło i od razu dwumase ;/

Żeby powierzchnia styku była równa. Przy wymianie sprzęgła, starą dwumasę wystarczyłoby "zabielić" jeśli jest sprawna. Sprzęgło, docisk i łożysko oporowe taki komplet bez dwumasy ja bym robił. Wymieniałem dwumas, bo miałem szarpanie... i niepotrzebnie :evil: Olej może cieknąć z wysprzęglika. Wystarczy go wyjąć i będzie widać czy cieknie.


Poza tym dobrze byłoby wiedzieć jakiego silnika dotyczy problem...

 


2.5 192km benz


a powiedz mi czy cieknący olej z wysprzęglika bądź uszczelniacz wałka dajmy na to, czy któryś z tych wycieków może powodować mocne ślizganie się sprzęgła?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może powodować, ale według mnie masz sprzęgło zużyte i tyle. Nie ma co dywagować, trzeba obejrzeć wysprzęglik, jeśli jest OK, to zwalić skrzynię i będzie wiadomo. Zawsze możesz zamówić sprzęgło z opcją zwrotu jeśli się nie przyda. Nie wiem czy da się dojrzeć czy cieknie z uszczelniacza wału bez ściągania dwumasy, ale jak już zdejmiesz to trzeba założyć nowe śruby, bo są rozciągliwe, tzn. dokręca się na odpowiedni kąt. Przynajmniej w dieslu tak jest.
Opublikowano
Może powodować, ale według mnie masz sprzęgło zużyte i tyle. Nie ma co dywagować, trzeba obejrzeć wysprzęglik, jeśli jest OK, to zwalić skrzynię i będzie wiadomo. Zawsze możesz zamówić sprzęgło z opcją zwrotu jeśli się nie przyda. Nie wiem czy da się dojrzeć czy cieknie z uszczelniacza wału bez ściągania dwumasy, ale jak już zdejmiesz to trzeba założyć nowe śruby, bo są rozciągliwe, tzn. dokręca się na odpowiedni kąt. Przynajmniej w dieslu tak jest.

 


Dzięki za odpowiedzi Fuser

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz jeszcze zakupić łożysko, w które wchodzi wałek sprzęgłowy skrzyni. To, które jest nabite w wał korbowy. Co prawda ono się kręci tylko podczas wciśniętego sprzęgła (nie mylić z łożyskiem wyciskowym), ale kosztuje niedużo, a skoro i tak skrzynia będzie zdjęta może warto wymienić raz na 20 lat. Zależy od stanu auta, ale decyzja należy do Ciebie. Ja to kazałem wymienić, aczkolwiek okazało się, że było jeszcze dobre, tzn. nie szumi jak się zakręci. Nie wiem, może mechanik potrafi to ocenić bez wyrywania.
Opublikowano

a jeszcze mam takie pytanie na koniec


czy im dłużej jeżdżę na ślizgającym się sprzęgle to czy może coś się stać? jakieś inne podzespoły mogą ucierpieć? jakieś skutki uboczne prócz tego że będzie się coraz bardziej ślizgać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dwumasa, bo jak się ślizga to się grzeje. Poza tym wszystkie łożyska jak się przegrzewają to zaliczają zgon w krótkim czasie właśnie z powodu braku smarowania, np. trzymające klocki - piasta do wymiany. Nie wspominając o tym, że w końcu nie będziesz mógł ruszyć z miejsca jak się skończy sprzęgło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.