Skocz do zawartości

F40 118i Manual M Sport 2021 Alpinweiss


karlos91

Rekomendowane odpowiedzi

@pawelo9 To caly serwis mozna zrobic pod centrum handlowym, po co kupowac pakiet serwisowy? Problem tylko taki, ze potrzebujesz tego wpisu od ASO by miec gwarancje :)

Raz na dwa lata, warto zrobić to w aso bo przynajmniej można wydębić te darmowe assistance w bmw.

 

To darmowe assistance, ktore moze daje Ci auto zastepcze na max 3 dni? Kazdy lepsze pakiet dealerski OC z AC ktory mialem byl lepsze warunki assistance z autem zastepczym na 14 dni. Asisstance z BMW tez tylko do najblizszego dealera odwiezie auto.


Ja nie wiem jak Wy, ale nie spotkalem sie z unikaniem serwisu w ASO przez pierwsze 4-5 lat gdy auto jest na gwarancji. Dziwne te wasze wpisy tu, ale moze ja mam nalecialosci z innej branzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To zależy co chcesz osiągnąć, jeśli tylko naprawić oponę w trasie to najbliższe ASO będzie w porządku. Często są jakieś limity w pakietach ubezpieczeniowych i jakieś limity ile razy możesz skorzystać np, z awaryjnego uruchomienia silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy co chcesz osiągnąć, jeśli tylko naprawić oponę w trasie to najbliższe ASO będzie w porządku. Często są jakieś limity w pakietach ubezpieczeniowych i jakieś limity ile razy możesz skorzystać np, z awaryjnego uruchomienia silnika.

 

Ale to Ty pisales, ze dlatego warto robisz przeglad w ASO by miec assistance... Cos nie skleja mi sie Twoje podejscie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mowilem nic o osiagach. I @Ponta raczej to nie placebo. Jeszcze sluch jako taki dobry. Pierwsze odpalenie i od razu roznica, a i drgania mniejsze przy start-stop.

Jedyne co moge sugerowac, ze moze faktycznie lepiej co 15kkm zmieniac ten olej.

@pawelo9 To caly serwis mozna zrobic pod centrum handlowym, po co kupowac pakiet serwisowy? Problem tylko taki, ze potrzebujesz tego wpisu od ASO by miec gwarancje :)

 

Jezeli takie masz odczucia ze jest lepiej to ciesze sie razem z Toba, ja osobiscie nie zauwazam zadnych roznic po serwisie, ale ja zas nie uzywam S-S :mrgreen:


rowniez wymieniam olej czesciej niz te smieszne interwaly producenta - u mnie co 12kkm


ja tam sobie nie wyobrazam wymieniac oleju pod centrum handlowym, a i ze zuzytym olejem nie ma co zrobic :P

rowniez srednio widze tam wymieniac filtr kabinowy bo nie nalezy to do najwygodniejszych czynnosci :lol:


pakietu seriwsowego nie bralem bo dla mnei byl nieoplacalny, zaluje ze nei wzialem przedluzonej gwarancji, ale wcale nie trzeba serwisowac w ASO aby gwarancje utrzymac.


mi chyba proponowali w ASO 1800zl za olej, filtr powietrza i kabinowy, zrobilem to za 500zl, wraz ze wpisem do ksiakzi. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


ja tam sobie nie wyobrazam wymieniac oleju pod centrum handlowym, a i ze zuzytym olejem nie ma co zrobic :P

rowniez srednio widze tam wymieniac filtr kabinowy bo nie nalezy to do najwygodniejszych czynnosci :lol:

 

 

Sam wczesniej zostawiasz komentarz, ze zrobil bys to pod centrum handlowym, bo to zaden wielki wyczyn (swiecie i filtr).


Wciaz nie rozumiem tego odzewu tutaj, ze kazdy zrobil by inaczej :mad2:

Ja tylko udokumentowalem w swoim watku, ze drugi serwis zrobiony. A jak ktos nie slyszy roznicy w pracy silnika od razu po wymianie oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wczesniej zostawiasz komentarz, ze zrobil bys to pod centrum handlowym, bo to zaden wielki wyczyn (swiecie i filtr).


Ja tylko udokumentowalem w swoim watku, ze drugi serwis zrobiony. A jak ktos nie slyszy roznicy w pracy silnika od razu po wymianie oleju...

 

gdzie wspominalem o swiecach? moge prosic o wskazanie?


bo nie czuc zadnej roznicy po wymianie oleju… :nienie:

moze miales swiece wadliwe i zdechly jakims cudem po 60kkm, to by predzej moglo pomoc w kulturze pracy silnika, jezeli tak w ogole mozna powiedziec o 3 garach. (zeby nie bylo, tez taki mam, nie bierz tego personalnie ponownie) :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr powietrza sie wymienia na parkingu pod centrum handlowym w jakies 3minuty, stopien trudnosci - jakas 3 klasa szkoly podstawowej, nie ma potrzeby czekac na wezwania serwisowe (...)

swiece 60kkm to tez nie jest jakis wielki wyczyn...

 

Niech juz bedzie, ze to efekt placebo wloskiej reki i zakonczmy ten watek :) serwis zrobiony. Nastepny na 90 kkm a pozniej to juz kolejny wlasciciel :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nie czuc zadnej roznicy po wymianie oleju… :nienie: :lol:

 

Ja po każdej wymianie oleju czuję, jak silnik lżej, ciszej pracuje. Czuję się, jakby samochód dziękował, że opiekuję się jego serduchem.

I na bank, nie jest to placebo :D

Dodatkowo śmiem twierdzić, że przybywa kilka kucyków, ale to już może być placebo i nie chcę już wchodzić na tematy tarcia itp. :wink:


I nie, nie wymieniam oleju co 25 tyś a co 10 ;)

 

wypadl podczas wyjazdu do Wloch

 

Jak wygląda taka procedura, jak i ile wcześniej się umawiałeś? Bo coś czuję, że mi też w połowie urlopu wypadnie zmiana oleju czy nawet pierwszy serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nie czuc zadnej roznicy po wymianie oleju… :nienie: :lol:

 

Jak wygląda taka procedura, jak i ile wcześniej się umawiałeś? Bo coś czuję, że mi też w połowie urlopu wypadnie zmiana oleju czy nawet pierwszy serwis.

 

Umowilem sie w aplikacji, po czym na drugi dzien przyszlo potwierdzenie, ze przelozyli mi serwis na kolejny tydzien, co nie wchodzilo w gre. Wiec doswiadczenie jakie mam z aplikacji BMW i umawiania serwisow - to jednak tak elektronicznie nie dziala.


Finalnie podjechalem po prostu do serwisu w IT, pokazalem kluczyk i powiedzialem, ze awaryjna sytuacja bo urlop, pakiet BSI itd. Wlosi jak to wlosi troche pokrecili nosem, ale zaprosili na drugi dzien na 8:00 rano. Zapewne to nie pierwszy przypadek.

Akurat serwis w ktorym ja bylem mial same dobre opinie na google i faktycznie mechanicy sprawiali wrazenie ogarnietych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Wygląda super 👍

6 godzin temu, pawel934 napisał(a):

W następnym aucie gorąco polecam hak - ciszej, brak wyraźnego wzrostu zużycia paliwa, wygodne montowanie rowerów 😄

Ale trudniejsze(cięższe) montowanie platformy za każdym razem. A uchwyty rowerowe dachowe, jak wiosną zamontuję, to dopiero na jesieni demontuje 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2023 o 17:27, Lbuster napisał(a):

Wygląda super 👍

Ale trudniejsze(cięższe) montowanie platformy za każdym razem. A uchwyty rowerowe dachowe, jak wiosną zamontuję, to dopiero na jesieni demontuje 😉 

+ miejsce do przechowywania platformy.

U mnie belki prawdopodobnie beda cala zime jezdzic. Same uchwyty Proride 598 moze uda sie powiesic sprytnie na scianie. Brak garazu jednak skutecznie ogranicza mozliwosci "graciarstwa". 

Nastepne auto hak bedzie mialo na pewno nawet gdyby mial byc nie uzywany  + bedzie to kombi / Touring / Wagon etc. wiec rowery beda jezdzic na dluzsza czesc trasy w srodku., ale w okol komina mimo wszystko wygodnie wrzucic na dach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ostatnia trasa to 2900 km, z czego 2000 km z rowerami na dachu.

Srednie spalanie 5,4 L / 100 km. Za rada kolegi @Lbuster z rowerami na dachu predkosc 100 km/h. Przy tej predkosci, nie czuc ich jakos specjalnie, a na drogach lokalnych mozna nawet zapomniec, ze rowery sa na dachu, jednak to przy spokojnym stylu jazdy. 

Przy okazji przy 75500 km wymieniony olej po 15.000 km w Auto-Fus w Waw za 600 pln.  

 

BMW with bikes.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, karlos91 napisał(a):

Za rada kolegi @Lbuster z rowerami na dachu predkosc 100 km/h.

Tak gdzieś wyczytałem 😉 

Kolega jechał 130 km/h i rowery oraz dach przeżyły 😉 Ja osobiście jeżdżę do 110 km/h, bo szkoda katować sprzęt a i spalanie sporo wzrasta. 

3 godziny temu, karlos91 napisał(a):

Srednie spalanie 5,4 L / 100 km.

Ładne spalanie 👍 Prędkość co prawda mała, ale rowery robią opór, więc 👍 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mi z rowerami na dachu zanim zacząłem wozić na haku zdarzało się latać 180-200 i też przeżyły 😄 W tym roku byłem na wyjeździe w 4 osoby (ja na hak mam bagażnik tylko na 2 rowery) i miałem 2 rowery na haku i 2 na dachu - z takim kombo też przelotowa była wysoka, ale zużycie paliwa faktycznie rośnie drastycznie. Przy jeździe bez rowerów do 130 jest ok 7l, a ze wspomnianej trasy wyszło prawie 15 (uprzedzając pytania o model/silnik to nie było BMW). Przy 100 km/h faktycznie może nie być wielkiej różnicy, ale ja bym w dalszej trasie chyba nie dał rady.. 🙂

Edytowane przez pawel934

E30 325i 2d '88 - classic

E36 325i Smurf na tor - klik!

G31 LCI

MX-5 ND '19 track car

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

80.000 km ✔️

Jesienne wydanie Julierpass, a na Splugen w poniedzialek rano spadl snieg. Drogi jak widac mokre i maly ruch. W koncu bez motocykli i karawaniarzy. Wieksze przelecze > 2000 m powoli sie zamykaja. 

Na poczatku pazdziernika niestety trzeba bylo zarejestrowac BMW w DE. Koszty:

- podatek drogowy to 105 euro / rok

- ubezpieczenie w ADAC to ok. 1200 euro / rok (OC i AC w wariantach najbardziej premium jakich sie dalo, ale i tak jest udzial wlasny 300 e w szkodzie AC).

- rejestracja ok. 50 euro

image.thumb.jpeg.9e0d4367d30b59aff0c0297210d55475.jpeg

image.thumb.jpeg.8a1808dd29579916a8f6d4ae3f9b3431.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne zdjęcia 🙂

Podatek 105 € / rok - jego umiarkowana wysokość wynika z pojemności/normy euro? Pamiętam (tyle że sprzed lat) narzekania na wysokie koszty posiadania auta w DE z uwagi na podatek drogowy, taka wysokość chyba nie przeraża..

E30 325i 2d '88 - classic

E36 325i Smurf na tor - klik!

G31 LCI

MX-5 ND '19 track car

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Lbuster napisał(a):

Masz coś przeciwko karawaniarzom :classic_angry:

No nie ukrywam, ze nie ma przyjemnosci z jazdy po przeleczach gdy spotyka sie co chwila kampery czy auta z przyczepami bedace zdecydowanie zbyt duze na takie drogi... Szczegolnie na wloskich przeleczach - tak waskich jak Splugen. W Szwajcarii to spokojnie 2 auta sie mieszcza i lagodniej sa wyprofilowane zakrety, ale i kazdy dlugi weekend / poczatek jakis ferii, ktorych pelno w DE (swiateczne, wiosenne, jesienne, majowe, letnie...) to fala niemieckich kamperow. A chyba nikt nie lubi festynu. W poniedzialek minalem tylko 2 auta i to lokalsi. Cala przelecz dla siebie. 

1 godzinę temu, pawel934 napisał(a):

Piękne zdjęcia 🙂

Podatek 105 € / rok - jego umiarkowana wysokość wynika z pojemności/normy euro? Pamiętam (tyle że sprzed lat) narzekania na wysokie koszty posiadania auta w DE z uwagi na podatek drogowy, taka wysokość chyba nie przeraża..

W DE wszyscy narzekaja na drogie auta, podatek drogowy czy ubezpieczenia... A nie sa to jakies wygorowane kwoty. Widocznie kiedys mieli jeszcze lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, karlos91 napisał(a):

No nie ukrywam, ze nie ma przyjemnosci z jazdy po przeleczach gdy spotyka sie co chwila kampery czy auta z przyczepami bedace zdecydowanie zbyt duze na takie drogi...

No dobra, dobra, obroniłeś się 😉 

Tak się tylko droczę 🙂 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.