Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej.

Kupiłem auto po kolizji - uszkodzony zderzak, drzwi kierowcy i tylny wahacz.


Naprawione, jeżdzi. Ale po czasie jazdy zaczyna auto rezonować i buczeć.

Doszedłem do tego że tył tarcze się nagrzewają.

Podniosłem auto na N i rzeczywiście tył daje duży opór.

Myślałem że to ręczny, ale nie.


Delikatnie 'odciągnąłem' zacisk od tarczy i już kołem można zakręcić bez problemu.


Wygląda jak by świeżo były zmienione klocki - wyglądają na dość nowe/nowe.


Wyczyściłem zacisk, prowadnice, jarzmo itp. Wypchnałem tłoczek, wcisnałem, dwa razy. Chyba troche ciężko chodzi? Choć nie mam porównania.

Bez zmian.



Co się dzieje? Dlaczego tył? i dwie strony na raz?

Przewody nie są nigdzie zagięte.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

U znajomego zrobiliśmy to samo co ty bo grzały się hamulce tył.

Tłoczki nasmarowałem smarem ATE do tłoczków i też kilka razy wciskałem i wyciskałem tłoczek. Po tym zabiegu tłok chodził o niebo lepiej.

Niestety po kilku dniach użytkowania auta problem się powtórzył.

Suma summarum , tłoczki były zardzewiałe i najzwyczajniej w świecie klinowaty się . Korozja powodowała zwiększenie średnicy tłoczka.

Tą korozję można było zauważyć dopiero po demontażu .

Brak wymiany płynu hamulcowego doprowadza do korozji tłoczka.


Oczywiście ta awaria nie musi być powodem grzania się hamulców u ciebie.

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
Zmieniłbym płyn hamulcowy jeśli to nie pomoże to tak jak kolega pisze wymian zacisków lub tłoczków.
Opublikowano
miałem to samo w tylnym prawym kole, tłoczek trzeba oczyścić ze rdzy i osadu przesmarować u mnie wystarczyło wd40, uważaj na uszczelniacz wciśnij rurkę wd40 pod uszczelniacz od spodu śrubokręt żeby mogło spłynąć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za rady.

Gdyby problemem było jedno kolo to wiedziałbym co robić, ale jedna oś to już nie bardzo :) - chyba że to kwestia 'szczęścia'.


Płyn zmienię - nie zaszkodzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylne tłoczki miały brud.

Oddałem do zaprzyjaźnionego serwisu i je wyczyścili i jest git.

Dzis zauważyłem że przód lewy się grzeje.



Skąd te apogeum ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja ci powiem tak...

Do takich rzeczy należy zaglądnąć raz w roku nie rzadziej niż co dwa... ( oczywiście zależy od stylu jazdy bądź przebytych kilometrów ) .


Mój tata naście lat temu , bo dopiero wtedy zacząłem się interesować motoryzacją

będącc dzieckiem , na wolnym powietrzu serwisował cyklicznie układ hamulcowy w Mercedesie 124. Czyścił z pyłu czy rdzy jarzma , sanki klocków. Do tłoczków , pod osłonę przeciwpyłową aplikował WD-40 , wiem nie jest to odpowiedni środek do takich rzeczy .......

Ale..... ale ten układ hamulcowy wytrzymał bez regeneracji 20 lat , do momentu oddania auta na złom.

W dzisiejszych czasach wielu ludzi zagląda do auta dopiero , gdy ulegnie awarii. Wtedy dany element jest już do wymiany a nie do regeneracji/czyszczenia....


Ja właśnie dwa dni temu wyczyściłem tylny układ hamulcowy ponieważ zewnętrzna część tarczy była delikatnie skorodowana ( klocek swoją całą powierzchnią nie dotykał tarczy ).

Wszystko dało się odkręcić zwykłym kluczem , bez żadnych przedłużek. Tarcza zeszła z piasty po delikatnym szarpnięciu , a ostatni serwis tylnego układu hamulcowego robiłem niecałe dwa lata temu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja ci powiem tak...

Do takich rzeczy należy zaglądnąć raz w roku nie rzadziej niż co dwa... ( oczywiście zależy od stylu jazdy bądź przebytych kilometrów ) .


Mój tata naście lat temu , bo dopiero wtedy zacząłem się interesować motoryzacją

będącc dzieckiem , na wolnym powietrzu serwisował cyklicznie układ hamulcowy w Mercedesie 124. Czyścił z pyłu czy rdzy jarzma , sanki klocków. Do tłoczków , pod osłonę przeciwpyłową aplikował WD-40 , wiem nie jest to odpowiedni środek do takich rzeczy .......

Ale..... ale ten układ hamulcowy wytrzymał bez regeneracji 20 lat , do momentu oddania auta na złom.

W dzisiejszych czasach wielu ludzi zagląda do auta dopiero , gdy ulegnie awarii. Wtedy dany element jest już do wymiany a nie do regeneracji/czyszczenia....


Ja właśnie dwa dni temu wyczyściłem tylny układ hamulcowy ponieważ zewnętrzna część tarczy była delikatnie skorodowana ( klocek swoją całą powierzchnią nie dotykał tarczy ).

Wszystko dało się odkręcić zwykłym kluczem , bez żadnych przedłużek. Tarcza zeszła z piasty po delikatnym szarpnięciu , a ostatni serwis tylnego układu hamulcowego robiłem niecałe dwa lata temu.

U mnie też wsio łatwo się odkręca i schodzi - na szczęście. Z pewnością ktoś 'zapomniał' o tym. Nie sprzyja również temu stosowanie płynów do mycia felg z efektami krwawej felgi - czyli deironizerów.


Tak czy inaczej, czeka mnie znów rozbiórka wszystkiego i czyszczenie, tym razem lewy przód.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A właśnie, zapomniałem o tym napisać...

Stosowanie krwawej - merry przyśpiesza korozję..... też to zauważyłem i przestałem korzystać z tej chemii...

Opublikowano
A właśnie, zapomniałem o tym napisać...

Stosowanie krwawej - merry przyśpiesza korozję..... też to zauważyłem i przestałem korzystać z tej chemii...

 

A ja korzystam, ale na zdjętych kołach :) Czyszczę je po sezonie, to później też łatwiej utrzymać czystość.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ogarnałem ten lewy przód, sprawdziłem prawy przód - to tam było bardzo ładnie.


No cóż. Spalanie spadło, zrobione. Uf.


Dziwny stan rzeczy w tak stosunkowo młodym aucie (2014).


Ja do mycia felg regularnie UWC od ExdeCe stosuje. Kwas na początek bo była masakra i jest ok.

Jak się zrobi cieplej dam powłokę. Tak mam w 7 i wystarczy spłukać wodą i są czyste. Neoxal mam.

Opublikowano

a u mnie zabieg czyszczenia dal krótkotrwały efekt i skończyło się na wymianie tarcz, klocków, szczek i prawego zacisku z tylu.

W przyszłości trzeba będzie się zainteresować profilaktycznie przodem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a u mnie zabieg czyszczenia dal krótkotrwały efekt i skończyło się na wymianie tarcz, klocków, szczek i prawego zacisku z tylu.

W przyszłości trzeba będzie się zainteresować profilaktycznie przodem.

To trochę dziwne. Chyba że czynnik powodujący korozje nie został usunięty/rozwiązany. Bo skąd tak szybko miałoby znów wszystko wrócić?

U mnie po 500km na razie (któreś auto w domu), wszystko dobrze.

Opublikowano

problem w tym ze jak hamulec nie odbija to tarcza się grzeje, a jak się grzeje to się lubi odkształcić a jak się odkształci to trzeba wymienić wszystko, i wychodzi na to ze jeszcze płyn hamulcowy będę musiał wymienić.


Jakis specjalny super drogi ;-) płyn hamulcowy do bmw?? czy wsio rawno??.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Np ate sl6. Z reguły potrzeba tylko 1l więc to nie będzie duży koszt nie ważne co kupisz.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
problem w tym ze jak hamulec nie odbija to tarcza się grzeje, a jak się grzeje to się lubi odkształcić a jak się odkształci to trzeba wymienić wszystko, i wychodzi na to ze jeszcze płyn hamulcowy będę musiał wymienić.


Jakis specjalny super drogi ;-) płyn hamulcowy do bmw?? czy wsio rawno??.

 


Opublikowano
najlepiej ory bmw - jest w cenie ATE SL6 - musi to być płyn o bardzo niskiej gęstości

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.