Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc, mialem ostatnio przygode parkingowa i w konsekwencji zmienilem drzwi na oryginalne od anglika. Musialem troche przepiac konektorki bo sie kostka nie zgadzala ale juz jest wszystko podpiete jak nalezy. Przycisk otwierania szyb sie swieci. Problem w tym, ze szyba nie chce sie opuscic. Sprawdzalem napiecia na pinach od silniczka i wszystko jest ok. Czy taka szyba po rozlaczeniu kostki w drzwiach musi byc jakos specjalnie adaptowana czy cos? (bo w zasadzie do tego sie sprowadza cala wymiana). A jesli musi byc adaptowana/inicjalizowana to ktos wie jak to zrobic?

Podpialem tez stara kostke i stare drzwi (stary silniczek) i tam rowniez nie zadzialalo otwieranie wiec wykluczam niesprawny silniczek.


Swoja droga jak wyjac szybe, ktora jest podniesiona? Dostepu do tych 'łap' trzymajacych szybe praktycznie nie ma w takim polozeniu.


Jutro planuje przetestowac metode z tego filmu

ale moze ktos zna inne rozwiazanie.


Pozdrawiam :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tester diagnostyczny(np. ISTA) i inicjalizacja. Jest odpowiednia opcja w funkcjach serwisowych
Opublikowano
Tester diagnostyczny(np. ISTA) i inicjalizacja. Jest odpowiednia opcja w funkcjach serwisowych

 

Ok, kupilem ENET i zainstalowalem ISTE 4.01. Udalo mi sie polaczyc z samochodem. Przy probie inicjalizacji dostaje blad 'nie udalo sie unormowac silownika szyby' (cos w tym rodzaju). Oprocz tego dostaje nastepujace bledy:


VE2BMy4.png


Generalnie wymiana przebiegala nastepujaco:

- zdjalem stare drzwi (szyba dzialala)

- zalozylem nowe i podpialem kostke

- zorientowalem sie, ze drzwi przeciez sa od anglika i tam sa zupelnie inaczej piny polaczone. Nie dzialalo sterowanie lusterkiem ani otwieranie szyb. W zwiazku z tym przerobilem kostke (pozamienialem piny) wg oryginalnej wiazki. Lusterko zadzialalo wiec zakladam, ze nigdzie sie nie pomylilem. Niestety nie udalo sie zainicjalizowac szyby.


Macie moze jakas sugestie co moze byc nie tak?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czesc, mala aktualizacja. Przyczyna problemu byl silniczek od szyby (ten z 'nowych' drzwi). Podpialem go bezposrednio pod prostownik i zrobil zwarcie. Wymienilem go na stary, oryginalny silniczek i kilka bledow zniknelo. Zostal mi tylko ten 03009E - Brak napiecia wejsciowego na przekazniku. Zastanawiam sie czy w takim razie jakis bezpiecznik sie przepalil czy moze jednak ten przekaznik siadl? Jakie sa szanse na uszkodzony przekaznik? Wydaje mi sie, ze niewielkie..


EDIT:


Moze komus przyda sie ta informacja - jednak bezpiecznik byl spalony. W f20 jest jeszcze jedna skrzynka, ktorej nie ma na rozpisce. Znajduje sie w prawym slupku A, na prawo od schowka pasazera (miejsce, w ktore pasazer zwykle kopie prawa noga). https://auto-bezpieczniki.pl/bmw-serii-1-f20-f21-2012-2017-skrzynka-bezpiecznikow/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.