Skocz do zawartości

m47n kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy pytanie o pin/


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam piszę tutaj bo nie uzyskałem odpowiedzi na innym forum.Chciałem spytać z ciekawości bo wszędzie gdzie ustawiają geometrię 3d z dociążeniem nie posiadają przyrządu do ustawienia kąta sworznia zwrotnicy.Ja według nich mam małe odchyłki niby i nie ma sensu tego ruszac :roll:


Ale czytając o tym znalazłem przyrząd tak wygląda:


https://www.kamasatools.com/pl/produkty/pojazdy-lekkie/narzedzia-samochodowe/narzdzie-do-regulacji-kta-pochylenia-ko-bmw/


a tu filmik z firmy ks tools ale to ten sam przyrząd jak go się zakłada:




przyrząd kosztuje z firmy kamasa tools około 350zł.Będę wiosną zmieniał opony na letnie i tak się zastanawiam czy warto by było kupić taki przyrząd i na wiosnę jechać zrobić geometrię przed zmianą opon dając im mój klucz do ustawienia kąta sworznia zwrotnicy? bo oni twierdzą,że nie ma klucza do tego :D

i pytanie sprowadza się do tego,żeby to zrobić trzeba wybić pin ustalający fabryczne położenie i co się stanie po wybiciu tego pina? czy pozniej pomimo dokręcenia trzech nakrętek na kielichu może się poluzować przestawić kąt? i dlatego ten pin zabezpiecza przed tym? czy jak? o to mi chodzi :)

Opublikowano

Pin wymusza fabryczne ustawienie poduszki amortyzatora w kielichu. Jak chcesz przesunąć poduszkę to trzeba pin wybić i tyle. Kąt się potem nie zmieni bo to trzy nakrętki przecież trzymają.

Dodam, że jest to mała regulacja i bardziej służy do regulacji kąta pochylenia koła niż kąta WSZ. Jeśli masz spore odchyłki w kącie WSZ to radziłbym szukać krzywego elementu zawieszenia.

BTW fajne narzędzie.


Trzeba też kumatego gościa od geometrii żeby dobrze to ustawić bo byle Mietek nie da rady.

Opublikowano

e61566c32c6eb3d14300bb0590869d0e.jpg


a tutaj tydzień temu u nich ustawiałem


6ef12c31b15b70c55e4c2bd68c9dfa7b.jpg


oni powiedzieli,że by tego nie ruszali bo to nie duże odchyłki a w koszta tylko trzeba wejść tak to nic się raczej nie dzieje z autem jedzie ok..

Opublikowano

Raczej bym nie ruszał jeśli jedzie ok.

Odchyłki są minimalne, natomiast patrząc się na całokształt to różnica w kącie pochylenia na przodzie między stronami jest już większa.

Jeśli prowadzi się ok i prawej opony nie będzie bardziej zjadać od wewn. strony to zostaw jak jest.

Opublikowano
Raczej bym nie ruszał jeśli jedzie ok.

Odchyłki są minimalne, natomiast patrząc się na całokształt to różnica w kącie pochylenia na przodzie między stronami jest już większa.

Jeśli prowadzi się ok i prawej opony nie będzie bardziej zjadać od wewn. strony to zostaw jak jest.

 

w 2019r jak robiłem geometrię to też miałem ten kat 0.42 prawy i tak się zastanawiam od czego to zalezy?


2019r


c3400f486a9220e7345fd9b5a5992550.jpg


tu 2016r inny zakład


979f64af6909855eff3db8be1dce9cb4.jpg


a tu 2015r zakład ten co powyżej


b6b310419b2d9f7fb66070d25f4284b1.jpg



i tak się zastanawiam bo będę nowe opony zakładał na wiosnę czy warto by kupić sobie taki przyrząd i dać im w zakładzie przy sprawdzeniu geometrii by ten kąt wyregulowali? niby 300zł.. bo ten drugi 800zł prawie ale tam są dwa do e60 i pozostałych a ten do e46

Opublikowano

w 2019r jak robiłem geometrię to też miałem ten kat 0.42 prawy i tak się zastanawiam od czego to zalezy?

 

Strzały w koło czyli dziury krawężniki itp :)


Moim zdaniem daj sobie z tym spokój przy tych odchyłkach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.