Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Witam... po kolejnej przerwie wracam do śmigła.

Chyba jednak muszę mieć BMW zwyczajnie najlepiej się w niej czuje a to chyba najważniejsze dla kogoś kto auta nie traktuje jak narzędzie.


W skrócie E61 z 2005r. - specjalnie miał być przed lift, ze względu na silnik.

535 w automacie z delikatnym virusem ;)


Powrót do domu przebiegł bez większych niespodzianek...

wrażenia super jeśli chodzi o wyciszenie. Myślałem, że będzie dużo gorzej, w e53 było...


Auto świetnie się prowadzi i osobiście bardzo mi się podoba...

oczywiście będę je robił "po swojemu" - pewne "ozdoby" raczej zdejmę... ale to drobiazki



Fajne jest to że znam ten silnik, pomimo tego że się zarzekałem że już diesla nie będzie... cóż jest.


Z rzeczy do zrobienia

- wyciek z jednego z uszczelnień klapek kolektora - był wymieniany na wzmocniony ale po ok 40 tys znowu pojawił się wyciek - temat do ogarnięcia już jestem w kontakcie z PT.

- niedogrzany... i tu trochę poczytałem, że jest temat wymiennika ciepła. Ale sprawdzę najpierw termostaty. muszą iść chyba do wymiany i zobaczymy bo długo się nagrzewa i trzyma tak 70-75 st.- cały czas sprawdzam


Tutaj mam do Was jeszcze pytanko. Auto jeździło na oleju MOBIL SUPER 3000 5W30 XE.

Nie chciałbym mieszać skoro tak jeździło i było ok. Ale szczerze powiem, że nie wiem czy to dobrej klasy olej. Zawsze był u mnie Millers, MOtul, albo jakiś AMS Oil.

Jeżdzić dalej na Mobilu ? Wymiany będą MAX co 10 tys. Auto Garażowane.


No i jeszcze pytanko odnośnie dodatku do oleju K2 Militec-1 - dolewa ktoś z Was do swoich aut.



No to wstępnie tyle.


poniżej poglądowo fotki ;)


d69e4969f2f49950med.jpg

7934b573ca984e16med.jpg

Edytowane przez orzel_man
Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poproś admina o przeniesienie tematu do galerii.


Termostaty wymień, jeśli nie dogrzewa, a masz jeszcze DPF, to nie wypala się przez to.


Olej - zmień na taki jaki chcesz, dużej różnicy nie powinno być, napewno nie pojawią Ci się nowe wycieki :D

A dodatek do oleju K2 - nie próbowałem, ale u siebie zalewałem XADO SUV i jakaś tam poprawa była odczuwalna szczególnie na wyższych obrotach ładniej chodzi, ale nie mam narzędzie, żeby sprawdzić czy to nie efekt placebo. Do paliwa też Xado wcisnąłem, to póki nie wyzerowałem baku spalanie było średnio o 1l niższe, więc coś tam działa

Te felgi to nie są przypadkiem od innego modelu? ET wygląda jak w xDrive.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dzięki za info.

będę działał.

pierwsze co to kolektor i termostaty lecą.


przed chwilą jakiś PDC failure się pojawiło... ale czujki działają WTF ?


felgi są na dystansach dlatego tak stoi.


dzięki za info

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W weekend trochę pracy czeka.


Kolektor zamówiłem wzmacniany bo jedna klapka puszcza- dzisiaj będzie

trzęsie silnikiem więc klapa gasząca będzie do wymiany

termostaty lecą nowe razem z płynem chłodzącym

wszystkie filtry poza olejowym - w styczniu była wymiana

kabelek ma dojść - ustawiony komp czeka.

przewody podciśnienia poprzedni właściciel wrzucił jakieś takie Gates


6926c73bba9f7f7amed.jpg



- wyglądają na mocne. ale i tak zamówiłem 5m FMIC bo coś mi się wydaje że pod kolektorem nie zmienione a jak już zdejmę to wolę mieć w zapasie.


CDN.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Przyjrzałem się dzisiaj a tam takie cuda... kolektor jakby nie dokręcony.

nowy już dotarł.

poprawimy

36d36f90fdc09689med.jpg

e718565fcdfa5249med.jpg

81f08f645eded681med.jpg


możliwe że od tego delikatnie faluje na zimnym >?

Edytowane przez orzel_man
Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No cóż ... sobota bardzo pracowita.

miałem zacząć od rana ale zacząłem... w piątek w nocy...

zorganizowałem sobie oświetlenie i "paliwko"

2107a279f784436cmed.jpg

prawie jak w dzień...

baa1a5da9e0fb797med.jpg

i zacząłem rozkręcać najpierw podszybie a następnie rozpórka i osłona tyłu.

Nigdy nie pamiętam gdzie jest uchwyt osłony na śrubach od kolektora więc robię fotkę ;)

b8fd1c1c3463008emed.jpg

Niestety kolesie co robili poprzednio kolektor tak chamsko go dokręcili że mój ulubiony klucz nie dał rady przy odkręcaniu

136abd542bfe072bmed.jpg

nie ma się co dziwić że uszczelki puszczały

I na tym zakończyłem piątkowe zmagania.

Dzisiaj od rana ogień.

Jak już kolektor był zdjęty, sprawdziłem jak świece "świecą"

da1dca55ba77ce1dmed.jpg

prawa strona miała zmienione podciśnienia,

z lewej trzeba było trochę powalczyć... nie oszczędzałem na przewodach ;)

4ff3311511e2c539med.jpg

Kolejna wtopa, to przy zmianie kolektora EGR chyba niedotykany bo mega twardy nagar miał

6da99d05f326fbb3med.jpg

b104c2fc06986c7dmed.jpg

bad736dbf965b9b6med.jpg

0a88834f0b6143a5med.jpg

przewody wymagały już wymiany co niektóre....

840cf77d4976cf99med.jpg


Taki tam bałaganik...

0656796fcff64884med.jpg


Jak się czyściło to wymieniłem odmę i temostat EGR

f72c4bc2f974cf6amed.jpg

5037670306eed944med.jpg

ff26de8698c11d65med.jpg

Po czyszczeniu...

na ile się dało

00f8344c2dd1e993med.jpg

Przezbrajanie...

99f3251336162f99med.jpg


Z tego wszystkiego zapomniałem o kawie rano...

zwinąłem żone... stąd taki kubeczek "brawny"

4ddfa14cc678d8e3med.jpg

Nowe "miękkie" podpórki

7ea9a9d8ccbdb737med.jpg


Map sensor oczywiście w stanie bardzo słabym

946f924b59d9cfa5med.jpg

4ee341fd98edd973med.jpg

Jedna śruba trzymająca EGR była wyrobiona... na szczęście miałem na miejscu

e11ea55d53658bf5med.jpg

siadło bardzo ładnie.


Klapa również zmieniona na.... sprawną

b1cea49b6aa09c70med.jpg

składamy zgodnie ze sztuką

cb4288d0580e954amed.jpg

Przy okazji filtry

e7538bb886d2e466med.jpg

a17b11d3e367bb25med.jpg


No i tak dzionek zleciał... na szczęście pogoda była ok.


Na koniec diagnoza kompem...

i chyba niestety trzeba będzie za jakiś czas znowu zdjąć kolektor...

moduł świec...wg mnie

e3bc8cdd2442faf5med.jpg


Można z tym jeździć ?


to narazie tyle.

pozdro!

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie dawało spokoju.

wyjąłem moduł.

próbowałem bez zciągania kolektora, ale to dla mnie nieralne.

i bez kolektora łatwo nie jest.


Zrobiłem pomiary, które nie zostały wcześniej zrobione - na świecach 1.0-1.1-1.2 Ohm. To samo po zapięciu fajek na kostce.


NIestety moduł całkowicie padnięty, kompletny brak przejść między zasilaniem a pinami na świece.

do regeneracji

8be5f11cd405470cmed.jpg

0d26e19dbf99669bmed.jpg

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

MOduł już przerzuciłem.

wszystko śmiga . nie ma błędów.

na tym etapie Wziąłem od Rogera z Nysy.

wszystko śmiga tip top.

zaczynam walkę z PDC .

Mm błąd 009E38 - niby przewód czujnika.

ale nie wiem czy to nie sam czujnik. Po zakupie auta wszystko działało. pojechałem na myjnię, i PDC failure. Wyjąłem lampę, sprawdziłem połączenia, psiknąłem sprayem do styków, chwile podziałało... do kolejnej myjni. Teraz znowu PDC Kaputt. Nie wiem czy zamawiać czujnik czy najpierw bawić się z kabelkami.

No chyba że podmienię czujniki i będzie wiadomo... może to opcja...


EDIT-->> właśnie pozamieniałem czujniki pod lampami. czujki są ok. nie mam prądu na prawej narożnej kostce od PDC.

błąd pokazuje się od razu po przekręceniu kluczyka.

możliwe że to wina modułu ?


Jedna rzecz mnie jeszcze zastanawia... te skrajne czujniki (te narazie sprawdziłem) są kątowe o numerze 6 989 081 czy to przypadkiem nie jest nr tylnego czujnika?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dwa razy w "mojej karierze" zaskoczył mnie tłumik drgań...tutaj też nie wyglądał za dobrze więc podjąłem decyzję o wymianie za wczasu.

taki ładny, lakierowany przyszedł ;)


2f347eab243a9dbamed.jpg

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

W skrócie E61 z 2005r. - specjalnie miał być przed lift, ze względu na silnik.

 

Możesz to jakoś uzasadnić ?

Pytam bo autentycznie nie wiem, dlaczego/w czym miałby być lepszy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żeliwny blok ?

Wtryski...np

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Pytam bo na serio ni wiedziałem i nadal nie wiem.

Tzn nie kojarzę żeby preLCI miały większą wydolność i wytrzymałość niż LCI, ale chętnie się dowiem,

skoro wybór był jak wynika, przemyślany i uzasadniony - bez złośliwości.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok z tego co mi wiadomo

Wersja 272hp

Ma żeliwny blok i kolektor wydechowy ( ale to sie chyba w 2006 zmieniło bo w e53 x5 już nie miałem żeliwnego kolektora)

Mocniejszą pompę paliwa - ale głowy nie dam

Standardowe wtryski nie piezo

Rozrząd „po staremu” z przodu.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Heh,

auto pojechało na warsztat wczoraj... na wymianę termostatu z płynem chłodzącym, filtra paliwa i koła pasowego....

oczywiście doszedł uszczelniacz wału z przodu, bo puszczał i komplet pasków.


f9eb1cd19dd9b82fmed.jpg


dodatkowo trzeszczało z przodu zawieszenie. Myślałem że Mcperson... a winowajcą okazały się tuleje poliuretanowe na drążlu stabilizatora... dziwne. powinny wytrzymywać dłużej... może straciły właściwości. Narazie wymienione na standardowe, zobaczymy co dalej.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj dla odmiany... grzebałem przy aucie ;)

zeszło dobre 5h. Zmarzłem cholernie, ale na szczęście nie padało.

Śledztwo dotyczące PDC.

Nie działał prawy skrajny przód.

Ista wyrzuciła błąd przerwanego przewodu... i weź tu szukaj... tak to mniej więcej wyglądało.


Wczoraj sprawdziłem wiązkę z przodu było ok.

sprawdziłem kostkę było napięcie więc ok... poszedłem na chatę po telefon,

wróciłem i nie działało.


Dzisiaj rozebrałem lampę, sprawdzam kostkę od czujnika który nie działał... Brak napięcia... shit.

odpiąłem wiązke PDC przód, włąćzam PDC i sprawdzam napięcie na kostce od głównej wiązki... Brak na Pinie nr 10.


Przedzwoniłem moduł... ale napięcie było na 5 pinach.

zostało sprawdzenie, czy wiązka nie jest uszkodzona.

chwila zastanowienia... jak to ogarnąć... na chacie mam długie przewody głośnikowe... trochę grube ale dadzą radę.... heh i olśnienie...

rozwinąłem Cynę...

wpinałem do każdego miejsca w kostce wiązki głównej z przodu, i sprawdzałem przejście na kostce przy module...brzęczykiem miernika.


74e94610ac643356med.jpg

9cd6ac204bf81ee5med.jpg

0c252599f0261358med.jpg

179e978f2f453a06med.jpg

6509df37c76c1d22med.jpg


Werdykt był jednoznaczny. przerwa gdzieś między kostką modułu PDC a kostką łączącą się z przodu z wiązką przednich czujników....

chwila zastanowienia... jak tu podejść do tematu czy kłaść nowy przewód... bo jak ja znajdę.

i tak zacząłem sprawdzać miejsca gdzie są załamania.

przy akumulatorze naciąłem delikatnie przewód po znalezieniu go w tej mega wielkiej wiązce. przejście było. dalej już wiązka jest mega zabezpieczona więc nie obstawiałem raczej tam uszkodzenia.

przypomniało mi się że jak wczoraj dłubałem z przodu no chwilę było ok... więc postanowiłem tam szukać.


zacząłem ściągać taśmę...

odwinąłem najdalej jak mogłem.

7a992d9364034444med.jpg

9f3c1b8aba48468bmed.jpg


Naciąłem izolację i sprawdzam najdalej jak mogłem...

PRZEJŚCIE JEST>>>>jesteśmy w domu.

to już wiedziałem że problem tkwi na odległości ok 30cm od kostki... pikuś.

winowajca znalazł się jakieś 15 cm od kostki

Mi to wygląda jakby ktoś już sprawdzał wcześniej i nie zaizolował odpowiednio. bądź zwyczajajnie się przełamał.

014e95fd503c0d61med.jpg

d22b0ad52cc70d5dmed.jpg


Oczyściłem, polutowałem, zabezpieczyłem, sprawdziłem (wiem nie jestem mistrzem lutowania. NIe mam nawet pro tutownicy, tylko starą Lutolę ;)

345d77d8c25eb555med.jpg

daf3e26423533c39med.jpg

8c6a17b937cb7235med.jpg



EFEKT KOŃCOWY... TADAM ;););););)

ab4d090b6df7eef3med.jpg


Umęczony ale zadowolony.... elegancko.

no i przejechałem się wieczorkiem szybciej ;) :evil: :twisted: :D

87a135ee13ee101amed.jpg


No to chyba starczy tego foto story na dzisiaj.

pozdrawiam

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak zwykle dobrze działasz :cool2:

Jak wrażenia po przesiadce z X5 lub po vanie Forda?


Bo Twoja była X5 bardzo mi się podobała, ale piątka w m pakiecie w dodatku z takim silnikiem, musi cieszyć :wink:

Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

hehe no trochę tego vana się z musu się będę pozbywał... ale w życiu bywa różnie.

no wrażenia po przesiadce to przede wszystkim dużo ciszej.


fajnie wrócić do BMW zawsze gdzieś tam ta głowa się oglądała.

M pakiet był musem.

do środka trochę się przyzwyczajam... ale sama jazda... petarda/

jest mega spoko. rozwiązania BMW dla mnie dużo lepsze niż w Fordzie.

trochę brakuje mi nowszych technologii i wypasionego audio które miałem w S-maxie... ale co tam... latem latam na motocyklu. a te pół roku w roku się jakoś przemęczę.


a tak to sobie jedzie. ;);)

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wczoraj jakimś dziwnym trafem przypomniał mi się patent z "oszczędzaniem pompy wspomagania"...

jak zamawiałem do poprzednich M57 to w zapasie i dzisiaj kręcąc się po garażu odnalazłem magnes neodymowy..

przygotowałem odpowiednio korek

e72adeea082a8204med.jpg

246bfe6514015131med.jpg

Magnesik na miejscu

02318fa52538e5bbmed.jpg

89314420ee9517b4med.jpg

Przesunąłem go na bok trochę, bo korek nie chciał się wkręcić do końca.

72bc5249efb71511med.jpg

raz na jakiś czas zmienię opaskę... dla bezpieczeństwa. Mocny magnes zawsze trochę ewentualnych opiłków wyłapie


dodatkowo wleciały nowe ramki - "nietelepki" - czarne gładkie

b80d72cc2fd6a69cmed.jpg


no i postanowiłem usunąć "prowokatory:

bb88b673a69a77a6med.jpg

zestaw do usuwania

23725996fc4cb493med.jpg


poszło banalnie prosto

4996311e28b6fb91med.jpg

po wstępbnym usunięciu gumy

pozwoliłem chemii robić swoje

53127b911613bfe4med.jpg


jak środki rozpuszczały co zostało, ja sobie na spokojnie kawkę strzeliłem

7ae9d4d12efcb3f6med.jpg

w termosie bo zimno cholera

Przetarłem

7e4a6f721dfe4c53med.jpg


i jest petarda

c8a0881882d57261med.jpg

840609ec4d007fadmed.jpg


no to na razie tyle.

pozdrawiam

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

hahaa...

no wszyscy to mówią..

ogarnę te lampy. auto jest w stylu czarno srebrnym shadow- do tego panorama fajnie się komponuje.

lampy ogarnę... ale najlepiej to bym wstawił jakieś fajne neony bo te lampy e61 zwyczajnie mi się nie podobają.

polecicie jakieś ciekawe, które można by wrzucić na tył co by odmłodzić jeszcze trochę autko.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

byłem dzisiaj w serwisie...na akcji klema bo nie była zrobiona.

całość trwała 2h z myciem... więc cóż.

prawdopodobnie niewiele zostało zrobione, tylko przesmarowane/ zakonserwowane w jakiś sposób przewody.

Pani w serwisie przedstawiłam mi trzy opcje

1. Smarowanie i konserwacja jak wszystko będzie ok.

2. wymiana zabezpieczeń i dodatkowa konserwacja - cokolwiek to znaczy

3. wymiana całego przewodu, wtedy auto musiałoby zostać. a jeśli chciałbym wyjechać to podpisać oświadczenie że na moją odpowiedzialność biorę opcję.


U mnie była opcja 1.


Czy teraz mogę czuć się bezpiecznie... nie wiem,. Może u mnie nie było tyle korozji bo auto teoretycznie od 2008 garażowane...ale kto wie. ma prawie 300k.



przynajmniej kawka dobra była i obejrzałem "nowości"

zachorowaliśmy z żoną na mini countrymana... w sumie fajne inne auto.


0f136b27739b8aa1med.jpg

w sumie ta moja aż tak się nie zestarzała ;)

e68c7696cb924821med.jpg

01df69a63745402fmed.jpg

1deba8a5b02ba7aamed.jpg

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cóż nadchodzi weekend ;)

zbroimy się do zabawy.

zasadniczo nic się nie dzieje, korekty na zimnym - ok 20 st C poniżej 1 ale chcę sprawdzić dodatkowo.

powiedzcie na ciepłym się robi test przelewowy czy na zimnym silniku.

811574cf023f69a2med.jpg

da2213a1485fbc9dmed.jpg

4dfb59362fe7ad7cmed.jpg

7f44736753ab207emed.jpg

eca824f8a3d50742med.jpg

8f4b747cbb244f17med.jpg


Pojawia się też falowanie obrotów na zimnym, podejrzewam czujnik 13517787186 na pompie ale to później zweryfikuję najpierw wtryski.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrobiłem test...

:kwasny:

taki wynik po 4 minutach... cholera drugi dość mocno odstaje... chyba wszystkie trzeba będzie jednak zrobić...

niech to ...

zaślepiłem jedną stronę przelwów

78984a1515dcb63cmed.jpg

acbac1f5d0474ff4med.jpg

podpiąłem machinę z drugiej

c22dc631353c047cmed.jpg

be9827d5409e2505med.jpg

i jazda... po ok 4 minutach


7dc56f1da49da5admed.jpg

16aef502722b0cd4med.jpg

72f362a36788cb4emed.jpg


chyba nie ma co debatować za bardzo...

po wszystkim posprzątałem..

b1d5dd788cfd9aebmed.jpg


pytanko robić drugi czy wszystkie od razu...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.