Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Przymierzam się do kupna opon letnich ale mam jeden problem. W tej chwili mam kombinacje opon 245/40/19 przód oraz 275/40/19 tył. Chciałbym założyć trochę węższe opony i celuje w rozmiar 235/35 przód i 255/30 tył. Czy przy takim rozmiarze opon, będę posiadał rant ochronny? oraz czy nie będzie zbyt dużego naciągu? Nie chciał bym uszkodzić felg.Wpisywałem w kalkulatorze opon ale niestety to mi nie wiele mówi bo jestem trochę zielony w tym temacie :(. Co do samych opon to mam dwie firmy na oku, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 i DunlopSport Maxx RT 2. Które z wymienionych będą lepszym wyborem?

  • Moderatorzy
Opublikowano

To są felgi z modelu M5 więc mają inne parametry niż felgi od cywilnego e60. Opony musisz mieć 245/35 + 275/30 na tył, żadnych innych cyrków z oponami.

Jedne i drugie, które podałeś to bardzo dobre opony. Jeździłem na tych Goodyearch rok i złego słowa nie powiem.

Opublikowano
W tej chwili mam taka kombinacje rozmiarów ale czuję za auto się na nich trochę meczy stąd moje pytanie czy rozmiar taki jak napisałem w poście byłby złym wyborem?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale obecnie też masz nieprawidłowe opony i chcesz założyć również nieprawidłowe.

Tak ma to konsekwencje w prowadzeniu pojazdu i wpływie na podzespoły oraz przy stłuczce, gdy pan rzeczoznawca zobaczy na opony.

Jeszcze Pirelli P Zero za 2800 zł możesz wyrwać.

Opublikowano
Wiem że są nieprawidłowe ale poprzedni właściciel takie założył a że nadeszła pora ich wymiany to poszukuje czegoś innego. Czyli zakładając rozmiar 235/35 przód i 255/30 tył w razie jakiejś stłuczki czy kolizji tez będzie problem?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Zdajesz sobie sprawę z mniejszej średnicy kół, auto siedzące niżej, większa dziura w nadkolu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tej chwili mam taka kombinacje rozmiarów ale czuję za auto się na nich trochę meczy

 


W jaki sposób fura Ci się męczy na tych oponach? Że ma mniejszą moc? Bo nie do końca rozumiem.

Mniejsze rozmiary zakłada się głównie dlatego, że są tańsze, albo odpowiedni rozmiar jest niedostępny w danym momencie.


Miałem zwykłe 2.0 w e39 - w ziemie 225/16, na lato fabryczne 235/17 + 255/17 i nie było odczywalnej różnicy w mocy, któej i tak dużo nie było, nic się nie męczyło ;)

Różnica była w lepszym prowadzeniu (gorszym w koleinach) i trzymaniu w zakrętach.

Opublikowano (edytowane)
Wydaje mi się ze ma spadek mocy poprzez szersze opony z tego względu że taka oponę tez trzeba rozpędzić z miejsca czy nie tak? A wiadomo ze im szersza opona to do tego dochodzą większe opory toczenia. Edytowane przez Dawid25
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Większe opory są faktycznie, ale nie na tyle istotne, żebyś to odczuł w życiu codziennym, przy zmianie szerokości o 2cm.

Spalanie też może trochę wzrosnąć, ale to wartości może 0,5l /100km, też zależy jakie opona ma fabryczne opory tocznia na etykiecie.


Krótko i w temacie - bierz takie jak powinny być. Jak przekombinujesz to koła będą wyglądały jakby były za małe, albo wyjdzie inny obwód koła i problemy z trakcją, czy ryzyko wypłaty ubezpieczenia w razie szkody.


Oponeo pokazuje takie kombinacje, może ktoś poprawi jak ma lepszą wiedzę, na naklejce na słupku powinna też być rozpiska podoba do ciśnienia kół:


g0a2kak.png

Opublikowano
Kurde, czyli na to wychodzi ze muszę kupić taka sama szerokość co mam teraz :(. Moje M54b30 wydaje mi się ze sporo więcej własnie paliło przez szerokie opony bo 19 litrów lpg to jednak wydaje mi się za dużo jak na ten silnik. Co z opon klasy premium możecie polecić? Jest sens właśnie takie zakładać czy może coś z klasy średniej? Jakąś Fulde? Chodzi mi o to żeby był kompromis pomiędzy zużyciem bieżnika a komfortem i prowadzeniem. Czy jednak przy takim profilu moge zapomiec o jakimś komforcie?
Opublikowano
Ja właśnie zakupiłem fuldę na 245/35 i 275/30. Wszystko zależy od tego ile kilometrów pokonujesz. Ja robię około 15 tys rocznie i po autostradach poruszam sie sporadycznie, tj pare razy w roku,dlatego nie inwestowałem kupy pieniędzy w opony klasy premium. Chociaż co ja mówię. Znam takich co robią po 30,35 tys rocznie głównie autostradami i zmieniają opony co roku na chinczyki na tylnej osi. Fulda posiada zachowanie na deszczu A i opory toczenia C. Lepszej etykiety nie znajdziesz, nawet w klasie premium. Co prawda opon jeszcze nie testowałem, ale pokierowałem się dobrymi parametrami na spalanie i na sliska nawierzchnię, dobrą ceną, bo fulda na dzień dzisiejszy jest chyba 100 zł droższa od nexenów, które mają tylu swoich przeciwników jak i zwolenników. I zawsze to jest opona europejska a nie azjatycka,a a też mi na tym zależało. Jeżeli jeszcze nie interesują Cię opory toczenia a chcesz opone z klasy premium z porównywalną ceną do fuld to jest vredestein. Komplet opon kosztuje 200 zł więcej niż fuldy, jest z klasy premium i jest godny polecenia. Ja stałem między fuldami a vredesteinami, wybór padł ostatecznie na fuldy z powodu iż vredesteiny są dużo twardsze i przy temperaturze poniżej 10 stopni przez pare kilometrów opona ma bicie nie wiadomo skąd, które uspokaja się po przejechaniu paru kilometrów. Dlatego ostatecznie wybrałem fuldy które są miękksze. Jeżeli jeździłeś na 18 to większej różnicy nie poczujesz. Z 17 na 19 owszem, ale z 18 na 19 jest to znikoma różnica. Wbrew pozorom na zdjęciach te profile wyglądaja na naleśniki, jak załozysz na 19 cali nowe opony przy profilu 30,35 sam zobaczysz ze wcale tej opony nie jest tak mało
Opublikowano
No ja właśnie robię coś w granicach max 10 tys rocznie ale jednak jestem bardziej przekonany do kupna opon klasy premium. W tej chwili zastanawiam się nad Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 i ta opona miała by iść do tyłu a do przodu też Goodyear z tym że Eagle F1 Asymmetric 5 bo ma trochę lepsze indeksy od tej pierwszej. Generalnie mogą być dwa różne modele założone na aucie ale jednego producenta? Czy muszą być wszystkie takie same? I co myślicie o tych oponach? Może ktoś je miał i się wypowie jak ze zużyciem, komfortem, prowadzeniem, hamowaniem na mokrym? Słyszałem że Goodyeara przejęli chińczycy ale ile w tym prawdy to nie wiem. Nie chcial bym ujrzeć po zakupie na oponie Made in China . Myślałem jeszcze nad Pirelli P Zero ale są strasznie głośne (73db) oraz Dunlopy Sport Maxx (tył) i Sport Maxx RT 2 (przód). Ktoś doradzi co będzie najlepszym wyborem z tych wymienionych opon?
Opublikowano

Ja mogę polecić Michelin Pilot Sport 4 ( na tył mam właśnie 275 35 r18 a przód 245 40 r18 )

Nigdy więcej innego modelu ( chyba że PS 4s ) ale nie robią w R18.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Goodyear kupiłem kiedyś zimówki - były super, bardzo ciche i trzymały nieźle. Ale eagle f1 nie wiem, na oponeo może coś wyczytasz w opiniach. Ja zawsze wybieram najcichsze z półki premium.


A spalanie 19 po mieście? Jak w trasie to za dużo. Koło 12-13 powinno być.

Opublikowano
No właśnie też mi się wydaje że dużo. Nie deptam jej, ale do tego dochodzi automat, i raczej krótkie odcinki, po kilkadziesiąt kilometrów. Nie wiem skąd takie spalanie. Co do opon to na Oponeo każda opona marki premium ma głównie dobre opinie. Nie wiem które z tych co wymieniłem wziąć :(
Opublikowano
Nie ma się co rozczulać. Jak nie pokonujesz każdego zakrętu na granicy przyczepności i nie robisz rocznie dużo kilometrów wez tą która nie obciąży zbyt mocno Twojego budżetu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu masz listę dopuszczonych przez bmw kombinacji opon pod rozmiar felgi

Oczywiście na tył możesz zrobić większy naciąg ale co kto lubi.

Screenshot_20210221_222343.jpg


Ja jeżdżę na hankook Ventus S1 evo3 i Evo2 i złego słowa o nich nie mogę powiedzieć a miale już kilka premium

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Zostanę raczej przy tym rozmiarze co powinien być czyli przód 245 a tył 275. No ja się właśnie zastanawiam pomiędzy Goodyerami a Dunlopami i szczerze mówiąc nie wiem które wybrać. A co do tych Hankookow to brat ma u siebie w furze założone z tym że run flaty i na mokrym gubią trakcje. Oczywiście nie mówię że są złe tylko dzielę się opinia na ich temat znana mi z autopsji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.