Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Drodzy Forumowicze,


Komunikat o niskim poziomie baterii. Akumulator BMW (OEM Banner) założony w 2019r. Samochód regularnie jeżdżony głównie poza miastem (ostatnio 1 m-c ciut mniej), trzymamy w garażu. Ładowarka BMW (OEM CTEK) - po doładowaniu akumulatora sygnalizuje zieloną diodą (pełne naładowanie).

Po odpaleniu auta, komputer wskazuje niski poziom naładowania baterii i szybko wyłączą po kolei wszystkie odbiorniki. Profilaktycznie klema minusowa została wymieniona, a akumulator ponownie zarejestrowany. Sytuacja bez zmian.


Bimmer tool wskazuje:

Napięcie baterii 14,8 - 14,9 V przy włączonym silniku.

Stan zdrowia ogniw (State of Health) 0 % https://photos.app.goo.gl/QyudbB7uRnUcMLeD7


Czy jest jeszcze coś do sprawdzenia czy tylko i wyłącznie aku do wymiany? (I czy to możliwie po 2 latach :duh: !?!)

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trochę mało danych...

Pomierz napięcia na alternatorze czy akumulatorze gdy auto pracuje.

Pomierz napięcie gdy auto się uśpi, na alternatorze , na punktach rozruchowych auta na akumulatorze.

Ostatni pomiar zrób gdy akumulator będzie odłączony od minusowej klemy.

Wszystkie pomiary zrób po ówczesnym naładowaniu akumulatora.

Czy posiadasz dodatkowy akumulator?

No i standard, czy twoje auto w czasie gdy jest uśpione nie pobiera za dużo prądu?


Dobrze by było sprawdzić masę, czy jest prawidłowa masa na karoserii???

Opublikowano (edytowane)

Oczywiście że taka sytuacja nie jest normalna. Jeżeli jest to akumulator typu AGM to nie ma mowy żeby zdrowy akumulator uległ uszkodzeniu po dwóch latach. Zresztą gwarancja na tego typu akumulatory wynosi co najmniej 2 lata lub więcej.

Zobacz w papierach czy można jeszcze reklamować akumulator.

Czy akumulator to typu AGM? Jaką ma pojemność? Podaj też kod literowy aku (4 litery dla Bannera) - odczytamy datę prdukcji.

Napięcie ładowania na poziomie 14 ,8 14,9 V jest prawidłowe w sytuacji gdy komputer stwierdzi, że trzeba doładowywać akumulator. W moim aucie jest tak, że gdy akumulator jest mocno naładowany napięcie ładowania spada do poziomu nawet 13 V i tylko podczas hamowania napięcie ładowania wzrasta do 14,8V. Na tym właśnie polega system Energy regeneration (nie widm czy dobrze go nazwałem). Można to łatwo monitorować podłączając na przykład prosty woltomierz do gniazda zapalniczki albo oczywiście poprzez menu komputera pokładowego.

Natomiast co do ładowania akumulatora prostownikiem (w zasadzie jakimkolwiek), niestety ale proces ładowania trzeba bardzo ale to bardzo przedłużyć względem tego, który pokazywany jest na wskaźnikach. Jakaś tam dioda czy inny wskaźnik pokazuje że akumulator jest naładowany ale w celu pełnego naładowania należy jeszcze pozostawić podłączoną ładowarkę przez co najmniej kilka lub nawet kilkanaście godzin. Najlepiej dodatkowo przyłączyć jeszcze woltomierz w celu kontroli napięcia ładowania i napięcia końcowego chyba że ładowarka wskazuje napięcie - ja taką mam.

I jeszcze pytanie gdzie podłączasz ładowanie akumulatora? Do zacisków pod maską czy bezpośrednio w bagażniku?

Ja stwierdziłem że w zasadzie nie ma to znaczenia natomiast ostatnio podłączam tylko i wyłącznie pod maską do tych dedykowanych do ładowania zacisków.

Edytowane przez kriu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dodpisuję się do słów kriu, że dobrze naładowany akumulator w czasie jazdy ladowany jest napięciem ok. 13,0V.


Ja jedynie zaproponuje aby ładować akumulator AGM dużym prostownikiem. Mój akumulator AGM 105Ah na początku ładowania przyjął prąd o wartości 26A.

Urządzenie , które użyłem to zwykły transformatorowy prostownik do którego musiałem podłączyć miernik elektryczny aby kontrolować napięcie . Napięcie nie może być wyższe niż 15,0V ( teorię są różne , czasami piszą o Max. napięciu 14,8V lecz nic nie jest wspomniane o temperaturze Aku jak i otoczenia a jak wiadomo im zimniej tym to napięcie może być większe , nawet delikatnie większe niż 15,0V )


Teraz argument czemu polecam duży prostownik....????

Ładowałem swój AGM małym 5A Lidlowską ładowarką jak i w/w dużym , 30A prostownikiem .

Jakie zaowazylem różnice...??

Mała ładowarka spowodowała ,że na drugi dzień po ładowaniu jadąc samochodem napiecie ładowania wynosiło 12,9V - 13.1V. To napiecie było jeszcze drugiego dnia . Kolejne dni to widoczny wzrost . Po dziesięciu dniach od zakończenia ładowania , napięcie wróciło do swojego wyjściowego napięcia , czyli 14,7V - 14,9V.


Duży prostownik..... Po dziesięciu dniach od dnia ładowania akumulatora napięcie wynosiło w czasie jazdy 13,0V - 13,2V. Z każdym kolejnym dniem wartość ta zmieniała się ku górze. Po 25 dniach od momentu ładowania , napięcie ładowania wróciło do swoich 14,7V - 14,9V.


Zaznaczę ,że auto jeździ bardzo mało i jest garażowane.

Gdybym chociaż raz w tygodniu robił trasę 300km to myślę ,że ten okres z niższym napięciem wydłużył bym o połowę albo i lepiej.


Proponuję wszystkim aby doładowywać akumulator co najmniej dwa razy w roku.

Opublikowano

Ten system Brake Energy Regeneration działa właśnie w taki sposób, że akumulator pracuje przeważnie w stanie nienoładowanym. System tak steruje poziomem naładowania akumulatora że pozostawia 20% dostępnej pojemności na ewentualne doładowania związane z odzyskiem energii podczas hamowania. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce "Brake Energy Regeneration" i można o tym poczytać a nawet oglądnąć filmiki prezentujące jak działa ten system w trakcie jazdy.

Stąd tak wielkie pojemności akumulatorów instalowanych nawet w silnikach benzynowych w granicach 100 Ah.


A i jeszcze jedno. Przy bardzo długim czasie ładowania należy kontrolować napięcie tak jak napisał mój przedmówca nie może ono przekroczyć 15V. Stosując jakieś stare "ruskie" ładowarki można sobie akumulator AGM zepsuć. Te stare prostowniki są dostosowane do akumulatorów z płynnym elektrolitem, które powinny być ładowane napięciem nawet 16,5V.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trochę mało danych...

Pomierz napięcia na alternatorze czy akumulatorze gdy auto pracuje.

Pomierz napięcie gdy auto się uśpi, na alternatorze , na punktach rozruchowych auta na akumulatorze.

Ostatni pomiar zrób gdy akumulator będzie odłączony od minusowej klemy.

Wszystkie pomiary zrób po ówczesnym naładowaniu akumulatora.

Czy posiadasz dodatkowy akumulator?

No i standard, czy twoje auto w czasie gdy jest uśpione nie pobiera za dużo prądu?


Dobrze by było sprawdzić masę, czy jest prawidłowa masa na karoserii???

 

Nie mam zapasowego akumulatora. Kupić?


Problem jest taki, że nie mam ani miernika, ani doświadczenia jak i gdzie mierzyć (nie wiem gdzie znajduje się alternator).


Jest ktoś z Was z ok. Wrocławia lub okolic, by pomóc ogarnąć temat (oczywiście nie za darmo)? Albo czy możecie kogoś polecić?


Akumulator jak pisałem marki Banner tu link https://photos.app.goo.gl/dWdC18rLzARYHavr5 do tabliczki znamionowej


Ładowarka podłączona jest do gniazda w bagażniku. Nie rozłączam jej, cały czas świeci na zielono.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
.............................................


Ładowarka podłączona jest do gniazda w bagażniku. Nie rozłączam jej, cały czas świeci na zielono.

 

W instrukcji jest napisane by ładować przez złącza pod maską ale ..... na ile to ma znaczenie tego nie wiem.

Miałem ostatnio podobny komunikat (w trakcie i po "arktycznych" mrozach :twisted: ), a że nie mam możliwości doładować ładowarką (parkuję pod chmurką :twisted: )

to starałem się, raz na jakiś czas jeździć dłuższe odcinki (60 -120 km). Raz pomagało, raz nie :P

Wzrost temperatury otoczenia tymczasowo "załatwił sprawę" bo komunikat się nie pojawia.

Spec od aku sprawdził moją baterię i ....... niestety już się kończy i czas na wymianę ale ....... moja bateria ma ponad 8,5 roku więc ......

to chyba oczywiste :P :wink:


Teraz dopiero zobaczyłem naklejkę z Twojego AKU.

Po wymianie kodowałeś baterię o innych parametrach niż montowana oryginalnie ?? bo ..... oryginał to 105Ah i 950A

Zorba pozdrawia !!
Opublikowano (edytowane)

wodzik2 jakiego gniazda w bagażniku,o czym ty wgl mówisz?W bagażniku to jest jedynie gniazdo zapalniczki.Akumulator się ładuje poprzez złącza w komorze silnika.Wgl dziwi mnie,że ludzie przepłacają i kupują ori w Aso.Ja swój wynieniałem we Wrocku na Tęczowej.Kupiłem VARTĘ AGM 95AH.Cena coś około 800zł.Super obsługa.Facet wymienił na czas wymiany podłączył podtrzymanie prądu,po wszystkim sprawdził miernikiem prawidłowość ładowania i napięcie aku



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk21a0ecb5e66fdba95a621ba737aa9797.jpg

Edytowane przez Stolar79
Opublikowano

Cześć.

Jeżeli auto odpala i jest na chodzie to proponuję wizytę w warsztacie elektrycznym i sprawdzenie akumulatora testerem do pomiaru pojemności akumulatora. Również sklepy sprzedające akumulatory mogą takie testery posiadać. Z takiego testera otrzymujemy wydruk podstawowych danych o akumulatorze (pojemność, napięcie, prąd rozruchu). W przypadku złych parametrów akumulatora, nie kupować od razu nowego, tylko naładować innym prostownikiem i ponownie sprawdzić aku. testerem. Drugi prostownik pożyczyć od kogoś na parę dni. (przy kłopotach z pożyczką to do Wrocka mam 70km od strony Zielonej Góry)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Stolar79: Mam założone (w ASO) gniazdko (podobne jak od zapalniczki) w bagażniku. Ta BMW (CTEK) ładowarka ma takie łącze które tam właśnie podłączam. Ten serwis z AKU, o którym mówiłeś to na Tęczowej 57?


Możecie polecić jakiś


@Januszkis: spróbuje pożyczyć prostownik, jak się nie uda to się do Ciebie odezwę. Auto odpala i jeździ.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Ładowanie poprzez jakieś gniazdo w bagażniku jakoś mi się nie widzi.

Najlepiej, najwygodniej i najbezpieczniej jest podłączać ładowanie do tych specjalnych zacisków pod maską.

Otwierasz klapę, podłącz krokodylki do tych zacisków i ładujesz. No ale ładowarka musi mieć zaciski w postaci krokodylków.

Przy okazji chciałbym zwrócić uwagę na fakt, że każde otworzenie drzwi w X3 powoduje włączenie się różnych podzespołów i pozostawienie ich w stanie pracy przez kilkanaście a nawet więcej minut. Podejrzewam że w tym czasie wszystkie te systemy mogą pobierac kilka amperów.

Wydaje mi się że na razie nie ma sensu kupować nowego akumulatora. Może da się go jednak zareklamować.

Opublikowano
@Stolar79: Mam założone (w ASO) gniazdko (podobne jak od zapalniczki) w bagażniku. Ta BMW (CTEK) ładowarka ma takie łącze które tam właśnie podłączam. Ten serwis z AKU, o którym mówiłeś to na Tęczowej 57?


Możecie polecić jakiś


@Januszkis: spróbuje pożyczyć prostownik, jak się nie uda to się do Ciebie odezwę. Auto odpala i jeździ.

 

Tak,Tęczowa 57.Podjedź tam powiedz o co chodzi.Gościu ci pomierzy parametry aku.I zmierzy ładowanie czy jest prawidłowe.A i zapomnialem dodać że po wymianie baterii na nową od razu ją rejestruje w aucie



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Panowie,


Po tym jak prostownik https://photos.app.goo.gl/akQeKPL3hv8ZN6gb6 ładował ponad 24h akumulator (świeciła dioda zielona) i przejechaniu ok. 70km bez zatrzymywania i wyłączania silnika (tryb NORMAL) - zaraz po zatrzymaniu silnika - problem wrócił


Zamieszczam zdjęcie dedykowanego (do ładowania) gniazdka w bagażniku https://photos.app.goo.gl/s8EAhdqr6oepDj159


Tu jak podpięcie klem pod maską https://photos.app.goo.gl/ECeMMB69BV21h8nn9 (i tak już po 10 min od ponownego ładowania ładowarka świeciła na zielono).

Edytowane przez wodzik2

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano (edytowane)

Wygląda to tak jakby akumulator miał bardzo małą pojemność czyli bardzo mało amperogodzin. Dlatego też podczas ładowania bardzo szybko się naładuje zarówno prostownikiem jak i podczas jazdy. Poza tym wydaje mi się że podczas jazdy akumulator może w ogóle się nie doładowywać ze względu na obniżenie napięcia ładowania aku. przez elektronikę auta. Po prostu system wykrywa że akumulator jest w pełni naładowany i dalej go nie doładowuje obniżając napięcie do np. 13 woltów. Dodatkowo specjalnie zostawiane jest 20% pojemności akumulatora na pracę systemu Brake Energy Regeneration. Dlatego też wydaje mi się że podczas jazdy akumulator nigdy nie naładuje się w pełni.

Tak więc wydaje mi się że winny jest jednak akumulator. Akumulatory AGM mają długą gwarancję więc proponuję skorzystać z niej. Minimum to chyba 2 lata.

Jest jeszcze jedno rozwiązanie polegające na mocnym rozładowaniu akumulatora na przykład poprzez przyłączenie specjalistycznego urządzenia do rozładowywania albo w sposób amatorski za pomocą jakieś w miarę mocnej żarówki (ale koniecznie z kontrolą napięcia) i ponownym pełnym naładowaniu. Na YouTube jest trochę filmów o tego typu zabiegach na przykład na kanale MrAkumulator. Taki proces może spowodować że akumulator odzyska pojemność.

 

Tu jak podpięcie klem pod maską https://photos.app.goo.gl/ECeMMB69BV21h8nn9 (i tak już po 10 min od ponownego ładowania ładowarka świeciła na zielono).

A i jeszcze jedno wodzik2. Zauważyłem że podłączyłeś klemę minusowa do jakiejś części karoserii, może nawet jakieś polakierowanej (lakier to izolacja nie przewodzi prądu). Na zdjęciu widać specjalny zacisk w postaci okrągłej nakrętki w postaci walca - tam należy podłączyć zacisk minusowy ładowarki. Ważne jest aby kontakt krokodylków z metalem był "porządny".

Edytowane przez kriu
Opublikowano

Nie tylko Volty się liczą przy ładowaniu aku. Najprościej zerknąć sobie te filmy i będzie jasne czemu nie naładujemy naszych akumulatorów do "pełna" zwykłymi ładowarkami. Aku w f25 są duże AGM potrzebują sporo amperów i długiego ładowania na tanich czy małych ładowarkach. Że ma napisane BMW prostownik to może być do motocykla jedynie. Ctec te złącza to w większości stosuje się w motocyklach.



Ja sprzedałem oryg. AGM BMW po 4,5 latach zmieniając na Moll. Okazało się, że parametry AKU przy mojej jeździe są identyczne, po kilku dniach eksploatacji. Także wymiana była niepotrzebna. Po ładowaniu oryg. aku BMW przez 3 dni, był zmierzony w specjalistycznym warsztacie i był jak nowy, jak ten co kupiłem. Poszedł stary oryg. do sprzedaży... Ile Moll wytrzyma nie wiem. Wiem jedno, że zielona lampka jak się świeci nie znaczy, że akumulator jest w pełni naładowany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pomiary zrobione w serwisie akumulatorów.


Aku zamiast 850A na start daje obecnie ~700A -> co według speca od Aku nie wygląda dobrze jak na akumulator używany przez 2 lata


Napięcie ładowania przy włączonym silniku jest poziomie 14,7-14,9 V.


Pobór prądu po zamknięciu (i uśpieniu) na multimetrze (wpiętym między klemę ujemną, a akumulator) jest ZEROWY - czyli nic nie czerpie baterii ja samochód stoi.


Jestem umówiony do ASO w następnym tygodniu zobaczymy do powiedzą. Zadałem im pytanie czy to normalna praktyka sprzedawać akumulator (z datą produkcji sprzed 2 lat :mad2: - jako nowy) - odpowiedź "my zamawiamy i wkładamy to co nam przyślą - nie patrzymy na datę produkcji (!)"


Obecnie bimmer tool okazuje takie wartości -> https://photos.app.goo.gl/brmicgMAQ93iLVXD9 - a samochód twierdzi, że bateria nienaładowana.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

State of Health -

"Stan zdrowia jest zasługą stanu akumulatora w porównaniu do jego warunków idealnych.

Jednostki SoH są punktami procentowymi.

Zazwyczaj SoH akumulatora wynosi 100% w momencie produkcji i zmniejsza się z czasem i zużyciem"


Wyglada na to, że akumulator jest "zużyty" w 100% :wink:

Zorba pozdrawia !!
Opublikowano

Dlatego pewnych rzeczy nie warto brać w ASO.Nie dość,że człowiek przepłaca,to później jeszcze trzeba się z nimi pałować



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już to wyguglałem chwilę te, ciekawe co na takie dictum wypowie się sprzedawca czyli ASO...

 


Akumulator gdy leży niepodłączony w aucie ( odłączoną minusowa klema ) należy go ładować nie rzadziej niż co 12 tygodni.

Jest to informacja z instrukcji BMW.

Może jak znajdę trochę czasu to poszukam informacji , jakie dane może uzyskać serwis BMW przy użyciu systemów diagnostycznych aby odczytać historię energetyczną auta?

Jeśli wyjdzie ,że niewłaściwe użytkowałeś auto to reklamacja może być nie uwzględniona. Oczywiście nie mnie to oceniać.

Teraz tak na logikę, jeśli instrukcja nakazuje ładować akumulator niepodłączony do instalacji auta co 12 tygodni, a auto stojące w salonie z podłączonym Aku co 6 tygodni to jeśli ktoś użytkuje auto na krótkich odcinkach , ujemny deficyt energetyczny wyczerpie każdy akumulator .




Wpis błędu: Bateria bardzo stara lub uszkodzona

Jeśli monitorowanie stanu akumulatora wykryje przestarzały lub uszkodzony akumulator, w sterowniku silnika zostanie zarejestrowany wpis błędu. Wpis usterki można usunąć dopiero po wymianie baterii i zarejestrowaniu wymiany baterii.


Ładowanie i ładowanie podtrzymujące baterii

Akumulator można ładować wyłącznie za pomocą ładowarki zatwierdzonej przez BMW, która ma stałe napięcie ładowania 14,8 V. Jeśli to możliwe, temperatura akumulatora podczas ładowania powinna wynosić od 15 ° C do 25 ° C. W tych warunkach akumulator jest odpowiednio ładowany, gdy prąd ładowania spadnie poniżej 2,5 A. Jeżeli procedura ładowania jest przeprowadzana w niskich temperaturach, nie należy jej kończyć, dopóki prąd ładowania nie spadnie poniżej 1,5 A. Jeżeli akumulator ma być ładowany, gdy jest jeszcze zamontowany, należy go ładować za pomocą punktów rozruchowych. Tylko wtedy można mieć pewność, że ładowanie jest prawidłowo rozpoznawane przez elektronikę pojazdu w pojazdach wyposażonych w inteligentny czujnik akumulatora (IBS). Jeśli akumulator jest ładowany bezpośrednio na zaciskach akumulatora, może to prowadzić do błędnej interpretacji stanu baterii, a nawet niechcianych komunikatów Check Control lub wpisów błędów. Zapalniczka jest zasilana napięciem z przedniej skrzynki rozdzielczej za pośrednictwem przełączanego zacisku 30B. Po wyłączeniu zacisku 30B przekaźnik wyłącza się. Oznacza to, że ładowarka podtrzymująca podłączona do zapalniczki zostałaby odłączona od akumulatora. Akumulator należy ładować tylko przez punkt startu awaryjnego


Określenie stanu naładowania po wymianie IBS lub baterii

Po wymianie akumulatora i zarejestrowaniu wymiany akumulatora lub po wymianie inteligentnego czujnika akumulatora (IBS) pojazd musi pozostawać w stanie spoczynku przez co najmniej 3 godziny: tylko wtedy można określić nowy stan naładowania na podstawie napięcia w obwodzie otwartym pomiary.

Moim to jest dobra wiadomość jeśli ktoś będzie chciał naładować akumulator bezpośrednio przez jego punty, nie przez punkty rozruchowe pod maską silnika. System odzysku energii nie pozwala naładować aku do końca , czyli bateria jest podładowana a nie odnowiona/odmłodzona...



Pamięć historii energii

Pamięć historii energii (uwaga: nie mylić z pamięcią historii wpisów usterek) przechowuje różne informacje, które mogą pomóc w ustaleniu przyczyny problemów z systemem zasilania pojazdu. Szczegółowe informacje przechowywane w pamięci historii energii:


Przegląd podróży z ostatnich 5 tygodni.

Przegląd trasy jest przechowywany w pamięci historii energii z 6 rekordami danych. Każdy rekord danych zawiera następujące informacje: czas rozpoczęcia rejestracji rekordu danych, odległość przebytą w km podczas rejestracji, liczbę przejazdów w różnych zakresach.


Nowy rekord danych jest uruchamiany, gdy różnica czasu między aktualnym czasem a godziną rozpoczęcia rejestracji bieżącego rekordu danych jest większa niż 7 dni. Oznacza to, że okres oceny wynosi zwykle ok. 35 dni, jeśli pojazd nie był unieruchomiony przez dłuższy czas bez budzenia.


Kiedy wszystkie 6 rekordów danych w pamięci danych jest zapełnionych, najstarszy zapis danych jest nadpisywany.


Maksymalna liczba wybudzeń podczas fazy odpoczynku (wyłączony Terminal R) w ciągu ostatnich 5 tygodni

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze znalazłem taką informację. Wszyscy piszą że auta z funkcją odzysku energii pozwalają naładować akumulator Max do 85% jego pojemności a jednak jest inaczej.....???


Pojazd z inteligentnym sterowaniem alternatorem (IGR)

W przeciwieństwie do normalnego sterowania ładowaniem akumulatora, inteligentne sterowanie alternatorem zapobiega 100% naładowaniu akumulatora. Poziom naładowania akumulatora mieści się w zakresie 75 - 85% maksymalnego możliwego naładowania. Oznacza to, że akumulator pozostaje „doładowalny”, aby umożliwić odzysk energii w fazie najazdu pojazdu.


System zarządzania mocą koordynuje różne wymagania dotyczące napięcia pojazdu:

• Bateria: napięcie nominalne zależy od temperatury baterii. Minimalne i maksymalne napięcie, aby trwale chronić przed nadmiernym napięciem i rozładowaniem przy słabym stanie naładowania. W cyklach inteligentne sterowanie alternatorem jest tłumione; pozwala to na 100% naładowanie akumulatora, aby osiągnąć pełną pojemność akumulatora przez dłuższy czas (regeneracja).

• Komponenty układu elektrycznego pojazdu i funkcje (np. Światła zewnętrzne lub dynamiczna kontrola stabilności): minimalne lub maksymalne niezbędne napięcie. Te wartości graniczne nie mogą zostać przekroczone lub przekroczone, ponieważ w przeciwnym razie mogą wystąpić ograniczenia funkcjonalne lub awarie funkcji.

• Stan pracy IGR: odzysk energii w fazach wybiegu, częściowe odciążenie alternatora (niedopuszczalne rozładowanie akumulatora) lub odciążenie alternatora (zwrot energii z akumulatora do układu elektrycznego pojazdu)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlatego pewnych rzeczy nie warto brać w ASO.Nie dość,że człowiek przepłaca,to później jeszcze trzeba się z nimi pałować



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

To co wg Ciebie powinienem zrobić (w świetle tych faktów, które wam przedstawiłem)? ...AKU jest jeszcze na gwarancji (ASO), auto nie bierze prądu jak jest uśpione, stan ogniw (State of Health) BimmerLink pokazuje 0%, ładowanie przez prosotwnik jest doraźne.


Aku nigdy był odłączany, zawsze był w samochodzie. Jedynie gdy wymieniałem klemę ujemną rozłączony był na ok. 20min.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Pierwsze co,to jedź do ASO i reklamuj aku.Tylko znając ich,to stwierdzą,że aku jest dobry,tylko masz coś nie tak z autem.Najlepiej jakbyś miał wydruki w jakim stanie jest ten akumulator i im to przedstawił



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.