Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mój tata kupił w zeszłym tygodniu BMW f11 z silnikiem n47d20o1. Wszystko było ok do przed wczoraj. Wyskoczył check engine. Po podłączeniu pod bimmer tool wyszło parę błędów.


2AA000 Thermischer Ölniveausensor,


Signal: kein Signal


290900 Luftsystem, Luft- zu


AGR-Massenstrom Plausibilität: gemessene Luftmasse im Vergleich


berechneter Luftmasse zu hoch


Pierwszy to podejrzewam czujnik temperatury oleju w misce. Drugi z kolei to coś z EGR lub przepływomierzem chyba i stąd ten check engine. Kasuje i wracają. Auto przywiezione z Niemiec. W 2020roku był wymieniany EGR i przepływomierz tak pisze w rachunkach i na stronie którą sprawdził mi kolega z tego forum po numerze Vin. Zresztą dziś fizycznie tam zajrzałem i faktycznie cała komora silnika i wszystko wygląda bardzo "ładnie". W bimmer tool jest jeszcze taka opcja jak chyba aktualne/oczekiwane i tam jest masa powietrza gdzie w zależności od ilości gazu wartości się zmieniają od 400 do góry. Oczekiwana natomiast jest cały czas na stałym wysokim poziomie 1600 mg/stk. Problem więc jest w masie powietrza. Co może być przyczyną? Ja już nie mam pomysłu. I jeszcze mam jakiś błąd z regulacja świateł


REM Tylny moduł nadwozia


800FC9 Brak opisu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2AA000

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Wykryto problem z komunikacją z czujnikiem stanu oleju.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się w sposób ciągły, gdy prędkość obrotowa silnika znajduje się między dolną a górną granicą.

Dolna granica: 0 obr / min

Górna granica: 5100 obr / min

Napięcie regulatora: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Usterka jest wprowadzana, jeśli trwa dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 5000 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź

przewody i połączenia wtykowe. 2. Jeśli przewody i połączenia wtykowe są w porządku:

Wymień czujnik stanu oleju.

Wpływ na błąd

Żaden

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

-

© 2021 - BMWFaultCodes



290900

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Zmierzona masa powietrza jest zbyt duża w porównaniu z obliczoną masą powietrza.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Monitorowanie przebiega w sposób ciągły z aktywną kontrolą recyrkulacji spalin w następującej siatce czasowej: 20 ms.

Napięcie sterownika: od 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Usterka jest wprowadzana, jeśli trwa dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 5000 ms

Plan serwisowy

Sprawdź następujące możliwe przyczyny usterek:

1. Uszkodzony filtr powietrza.

Uwaga: Od września 2011 r. Dla N57D30O1 i N57D30T1 zainstalowano wkłady filtra powietrza o podwyższonych tolerancjach, co może spowodować, że zmierzona masa powietrza będzie zbyt wysoka, co prowadzi do tego błędu. Wadliwe elementy filtru powietrza mają grubą szarą włókninę. Te elementy filtru powietrza należy wymienić na nowy element filtrujący (cienka biała włóknina).

2. Nieszczelny przewód obejściowy chłodnicy EGR (rura mogła być pęknięta).

3. Zatkana chłodnica recyrkulacji spalin.

4. Czujnik temperatury powietrza doładowującego uszkodzony (wyświetla zbyt wysokie wartości, przeważnie bez wpisu błędu).

5. Uszkodzony czujnik ciśnienia spalin przed turbiną (w połączeniu z kodami usterek 27B900 i / lub 4C83 i / lub 28DE00 i / lub 4990).

6. Czujnik ciśnienia doładowania uszkodzony.

7. Wycieki w układzie masy powietrza:

za sprężarką (w połączeniu z usterkami 241200 lub 4674 i / lub 241300 lub 4679).

Usterka może również wystąpić w połączeniu z odchyleniami regulacji ciśnienia doładowania. Takie kombinacje to znak, że przyczyną są nieszczelności w układzie masy powietrza za sprężarką.

Plamy oleju to oznaki wycieków.

Sprawdź, czy pierścienie uszczelniające na wężach powietrza doładowującego nie są zwinięte lub ich brakuje!

8. Zawór recyrkulacji spalin zacina się w pozycji zamkniętej (w połączeniu z usterkami 272E00 lub 4C9E i / lub 255B00 lub 40D4) lub nie zamyka się prawidłowo.


Wpływ na błąd

Usterka może powodować wysokie zużycie paliwa i szarpanie.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

- Sprawdzić system czujników pod kątem usterek. W tym przypadku należy sprawdzić w szczególności czujnik temperatury powietrza doładowującego na wyświetlaczu pod kątem wiarygodnych wartości. W pewnym okresie zainstalowano czujniki, które wykazywały zbyt wysokie temperatury.

- Sprawdź występowanie usterki z innymi usterkami.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie wydechowym należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, układ wydechowy.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie przepływu powietrza należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, układ przepływu powietrza.

Jeżeli wymieniany jest zawór recyrkulacji spalin, należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, system przepływu powietrza.

© 2021 - BMWFaultCodes




800FC9

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Brak możliwości komunikacji z prawym modułem sterownika reflektora (STMR).

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Napięcie zasilania od 9 do 18 woltów.

Stan terminala Terminal 30

włączony

Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Wprowadzenie kodu błędu po 10 brakujących wiadomościach.

Plan serwisowy

1. Sprawdź złącza i przewody od modułu wnęki na nogi do prawego reflektora, napraw lub wymień, jeśli dotyczy.

2. Sprawdź kabel uziemiający do reflektora.

3. Jeśli usterka nadal występuje, wymień moduł sterownika reflektora z modułem sterownika reflektora z drugiej strony, aby ustalić, czy usterka migruje wraz z nim.

4. Jeśli usterka nastąpi, wymienić STMR.

5 Jeśli usterka nie ustępuje, wymienić reflektor.

Wpływ na błąd

W zależności od typu zainstalowanego modułu sterownika reflektora generowane są następujące komunikaty Check Control: Komunikat Check Control

: LWR!

Sprawdź komunikat sterujący: awaria reflektora adaptacyjnego!

Sprawdź komunikat sterujący: Awaria prawego przedniego kierunkowskazu!

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Sprawdź komunikat sterujący (256): usterka LWR!

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Usterka jest kasowana, jeśli wiadomość została odebrana poprawnie 10 razy z rzędu.

© 2021 - BMWFaultCodes

Opublikowano
Dziękuję za odpowiedź. Faktycznie jeżeli chodzi o błąd check engine i mase powietrza to zauważyłem że filtr powietrza nie posiada tej białej/szarej "waty" Która zawsze jest dookoła filtra. Pewnie sprzedawca uznał że zamiast wymieniać filtr można go odświeżyć w ten sposób. Będzie to pierwsza rzecz która zrobię w poniedziałek. Jeszcze raz dzięki. Odezwę się za niedługo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Autor aplikacji bimmer-tool (B-tool) pisał że w modelach serii F masa powietrzna jest pokazywana błędnie dlatego radzę nie sugerować się tym pomiarem i wartością oczekiwaną.
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.