Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Prośba o pomoc w doborze opon letnich. X5 F15 i są felgi model 467 - przod 9” i tył 10”. Jakiego rozmiaru opon szukać? Mogą być 4 takie same czy musza być zróżnicowane tzn wyrównane - przod węższe i wyższe a tył szersze i niższe? Jednej firmy musza być czy przednia os może być jednej firmy a tylna os innej? Jak to z tym xdrive przy oponach? Z góry dziękuje za pomoc.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Przód 255/50 + 285/45 na tył. masz xDrive więc opony muszą być homologowane. Komplet około 4k zł cię wyjdzie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

Homologowane do czego? Co znaczy homologowane?

 

bko5ac7j.jpg

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
Ta "homologacja" po pic na wodę. Jedynie czego musisz pilnować to rozmiar opon. Model i producent wedle uznania
Opublikowano
Przód 255/50 + 285/45 na tył. masz xDrive więc opony muszą być homologowane. Komplet około 4k zł cię wyjdzie.

Przy tych felgach 19'' z mpakietu (9 i 10 cali szerokości) nie można mieć 4 opon 255/50/19? Na felgę 10 tkę wejdą.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ta "homologacja" po pic na wodę. Jedynie czego musisz pilnować to rozmiar opon. Model i producent wedle uznania

Pic na wodę to przeczytaj temat na 50 stron o xDrive.

Przy tych felgach 19'' z mpakietu (9 i 10 cali szerokości) nie można mieć 4 opon 255/50/19? Na felgę 10 tkę wejdą.

Różne szerokości felg różne opony.

Opublikowano
Rozmiaru chce pilnować ale z homologacja to chyba przesada. Czy zachowując rozmiary można z przodu mieć jedne opony para ( np. Michelin) i z tylu drugie opony para (np goodyear) czy musza być jeden model przod i tył z jednej firmy?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jakiś argument czy mówisz tak, bo to modne i masz foliową czapkę a homologacja BMW to teoria spiskowa? :lol:

Zapoznaj się z tematem trochę wiedzy zaczerp potem wygłaszaj teorie spiskowe.

Opublikowano

Mówie, bo zużyłem już kilka kompletów opon, zarówno z xdrive jak i 4matic, które nie były "homologowane" i normalnie auta jeździły.

Z drugiej strony 2 lata temu zakładałem 20" "homologowane" Dunlopy Sport do GLE i nie dość, że poszło kupę odważników żeby je wyważyć, to jeszcze były wypłaszczone w jednym miejscu. Więc taka to homologacja.

Opublikowano
Rozmiaru chce pilnować ale z homologacja to chyba przesada. Czy zachowując rozmiary można z przodu mieć jedne opony para ( np. Michelin) i z tylu drugie opony para (np goodyear) czy musza być jeden model przod i tył z jednej firmy?

Tutaj jestem konserwatysta i odradzam mieszanie modeli opon w każdym aucie, nie mówiąc już o autach z napędem na obie osie.

Opublikowano

Różne szerokości felg różne opony.

Nawet jeśli producent opony (homologowanej) dopuszcza montaż na felgach 9 i 10 cali tej samej opony?

Opublikowano

To ja mam inne pytanie czy do felg 9 i 10" przód rozmiar 255/50/19 tył 285/45/19 czy w x5 mogą być zwykłe tzn nie Run on Flat? Słyszałem teorię że jak nie ma ROF to inaczej się układają/uginają przez co są różnice w obrotach przodu i tyłu co z kolei powoduje awarie xdrive?

Z kolei znajomy zamawia G30 z xdrive i ma być na zwykłych gumach a felgi ma różne przód i tył ?

I co wy na to?

Opublikowano

Różnica w obrotach to wynika z rożnych obwodów kół czyli gdy są zużyte nierównomiernie. Gdzieś tu na tym forum wyczytałem, że BMW dopuszcza 2% różnicy na obwodzie koła.

Opony z homologacja niby właśnie w tą tolerancję się wpasowują, ich producenci deklarują, że różnica obwodów nie przekroczy tych granicznych 2%. Oczywiście dla nowych opon. Potem jak ktoś używa, nie pilnuje i mu się bardziej zużyją na jednej z osi to właśnie może mieć to wpływ na xdrive.

Dlatego to jest duży minus ogumienia mieszanego - nie można rotować oponami w takich wypadkach by zużywały się równomiernie.


Natomiast wg mnie to czy opona jest ROF czy zwykła nie ma znaczenia dla xdrive. Ma się zgadzać obwód.

Opublikowano

Miałem wcześniej E70. założyłem na lato jakieś chińczyki. Niby normalnie się jeździło. Po jakimś czasie padła skrzynka rozdzielcza z xdrive.

Później gdzieś doczytałem, że częsta przyczyna awarii to opony bez homologacji BMW.

Od tamtej pory kupuję tylko renomowanych firm.

Opublikowano
Witam. Szukam podpowiedzi teraz na letnich felgach mam założone opony 275/40/20 i tył 315/35/20 a mam w okazyjnej cenie do kupienia nowe oponki tylko pytanie czy mógł bym założyć ten rozmiar żeby nie było żadnych problemów. Do kupienia mam 265/45/20 i 295/40/20. Pomoże ktoś?
Opublikowano (edytowane)
Trochę jest różnica w średnicy (3mm). Poza tym, na tylnych felgach ta opona 295 może być trochę a’la german style Edytowane przez robert0707
Opublikowano
Witam. Szukam podpowiedzi teraz na letnich felgach mam założone opony 275/40/20 i tył 315/35/20 a mam w okazyjnej cenie do kupienia nowe oponki tylko pytanie czy mógł bym założyć ten rozmiar żeby nie było żadnych problemów. Do kupienia mam 265/45/20 i 295/40/20. Pomoże ktoś?

 

podejdą jak nie zależy Ci na wyglądzie bo pewnie masz m-pakiet i trochę będą szczuplutkie..

Opublikowano
Trochę jest różnica w średnicy (3mm). Poza tym, na tylnych felgach ta opona 295 może być trochę a’la german style

 

No to jak jest różnica w średnicy (niezależnie od tego czy to homologowane czy nie) to chyba xdrive dostanie po tyłku. Jedno jest pewne - producent takiego setupu nie przewidział.

Poza tym węższa opona na stockowych felach to większa szansa uszkodzenia rantu felgi. Co też jest dużym minusem.

Opublikowano
Niestety nie posiadam M-pakietu :p na wyglądzie może bym trochę ucierpiał ale po prostu mogę mieć te opony za śmieszne pieniądze dlatego tak pytam. Tylko bałem się trochę żeby nie było problemów z xdrivem. Bo właśnie słyszałem żeby nie zakładać innych rozmiarów dlatego chciałem się upewnić.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. Prośba o pomoc w doborze opon letnich. X5 F15 i są felgi model 467 - przod 9” i tył 10”. Jakiego rozmiaru opon szukać? Mogą być 4 takie same czy musza być zróżnicowane tzn wyrównane - przod węższe i wyższe a tył szersze i niższe? Jednej firmy musza być czy przednia os może być jednej firmy a tylna os innej? Jak to z tym xdrive przy oponach? Z góry dziękuje za pomoc.

 

Mam już kolejną beemkę i uważam, że przy szybkich autach najlepiej trzymać się zaleceń producenta. Opony to podstawa, są sytuacje i warunki na drodze, że odpowiednie opony ratują skórę. Można użyć opon różnych producentów, ale ja zawsze trzymam się tych markowych (powiedzmy top 3 w rankingach) Co do rozmiaru, możesz trochę pozmieniać, ale nie odbiegałbym zbytnio od zalecanych dla danego modelu i zwróć uwagę na index prędkości i obciążenia. Co do tej homologacji to sprawa jest prosta, gwiazdka oznacza że ta akurat opona jest używana w fabrycznym zestawieniu BMW. Np. ja szukając opony o odpowiednich parametrach i z runflat otrzymałem w wyszukiwarce tylko 2 rodzaje opon do wyboru, obie markowych producentów przy czym tylko ta z gwiazdka miała runflat. Ta druga miała ten sam rozmiar i parametry. Wybór należy do Ciebie.

Opublikowano
Co do tej homologacji to sprawa jest prosta, gwiazdka oznacza że ta akurat opona jest używana w fabrycznym zestawieniu BMW.

 

Na forum w dziale z oponami jest wielokrotnie powtarzana informacja, że gwiazdka oznacza, iż opona ma aprobatę BMW również w tym znaczeniu, że różnice obwodu nowej opony nie przekraczają tolerancji akceptowanej przez BMW. Konkretnie chodzi o skrzynkę xdrive i możliwość jej uszkodzenia poprzez jazdę z oponami o znacząco różniących się obwodach.

Co ciekawe na forum czytałem zarówno posty tych, którzy jeżdżą na gumach niehomologowanych mając xdrive i nic się nie dzieje, ale także tych którym skrzynka padła najprawdopodobniej z uwagi na niewłaściwe opony.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja oszczędzałem na oponach i jestem w plecy komplet opon i xdrive. Teraz już się wyleczyłem z oszczędności, stać na suva premium to stać na utrzymanie w tym opony.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

panowie doradźcie jakie opony wrzucić na felgę 19' (styling 449 4x 9jet48)

szukam wielosezonówek ponieważ takie będą najlepsze na moje warunki

jedyne jakie mi wynajduje z gwiazdką i ROF to Scorpion Verde All Season ale mają niestety niskie parametry (max 210km)

no i nie mają homologacji zimowej akurat w tym rozmiarze,

naczytałem się i wygląda na to ,że jak mam 4 takie same to nie muszę szukać z gwiazdką i ROF ( wożę ze sobą zestaw naprawczy)

czy polecacie jakieś fajne wielosezonówki do F15 (19/255/50) ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.