Skocz do zawartości

E39 525D ciezko pali na zimnym


Tonder

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Od pewnego czasu a głównie jak temperatura spada poniżej zera lub po dłuższym postoju mam problem z odpaleniem auta, jest on na to duży ze dwa razy juz nie udało mi się odpalić auta.

Inpa pokazuje bledy, które po skasowaniu wracaja:


2550 Raildruckueberwachung in Start

4704 Vorfoerderdruck-Ueberwachung

13573 Gluehanlage

1028 Abgasrueckfuehr-Regelung

1152 Elektroluefter


Jeśli chodzi o moje przypuszczenia lub to co zaobserwowalem:

1. Błąd Gluehanlage nie znikł pomimo nowych swiec, więc tutaj na 100 do wymiany sterownik moim zdaniem ale chciałbym by ktoś się wypowiedział jeszcze :)


2. Myślałem przed podpięciem inpy ze to progowka bo głośno pracuje, ale na ciepłym pali na dotyk to raz, dwa cisnienie przy poz 1 - 0,9 bar(no właśnie w poz 1 powinno być tam cisnienie czy coś jest nie tak ?) W poz 2 zapłon- 4,25bar i takie wskazania sa zawsze podczas jazdy, przegazowki itp. Nigdy ta wartość nie spadła badz nie wzrosła.


3. Filtr paliwa profilaktycznie wymieniony łącznie ze świecami zrobione moze 30km.


4. Zawor za filtrem paliwa byl wymieniony i zastąpiony przez poprzedniego właściciela 3-4, lata temu na Epmana i do tej pory wszystko ok.


5. Poza ciężkim paleniem na zimnym innych objawów brak: moc jest jak byla przed błędami, na ciepłym pali bez problemu.


6. Moje przypuszczenia to czujnik cisnienia na listwie cr. Ale chciałbym mimo wszystko prosić o pomoc w rozwiązaniu problemu. Gdyby nie wskazania w inpa to pewnie wymieniałbym pomoe progowa bo głośno pracuje ale wskazania 4,25bar podpowiadają mi żeby ja wykluczyć.


Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pierwsze dwa błędy to ciśnienie paliwa. Zobacz jakie jest ciśnienie na listwie na postoju i podczas jazdy. Jeśli ciśnienie wstępne jest OK, to ja bym stawiał, że któryś wtrysk lub więcej daje na przelew i ciśnienie ucieka czyli do zrobienia próba przelewowa.


Jeśli wymienione świece są elektrycznie sprawne to pozostają kable, przekaźnik, bezpiecznik.


1028 to błąd EGR. Całkowicie odłączony lub jakiś inny problem ze sterowaniem dopływu spalin.


1152 Niesprawny wiatrak chłodnicy klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A więc tak powodem błędów:

13573 Gluehanlage

1152 Elektroluefter

Był bezpiecznik 100a w bagażniku odpowiedzialny mi: za świece żarowe i wiatrak klimy.


Auto dziś przy temp blisko zero odpaliło dużo sprawniej po postoju pod chmurką, jednak mimo tego w inpie wyrzucił jeszcze raz błąd:

2550 Raildruckueberwachung in Start

I tutaj muszę podłubać, przede wszystkim próba przelewowa przede mną i zobaczymy co dalej. Dam znać co dalej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kontynuując, proba przelewową pokazała że 3 wtrysk leży i kwiczy, reszta ok troszeczkę pierwszy odstaje jeszcze ale jest to narazie norma. Po wymianie na regenerowany i zrobieniu przelewu jest ok. Po nocy pod chmurką na mrozie auto zapalilo od strzała więc to była główna przyczyna zapewne. Jednak pomimo tego inpa wywala bledy związane z ciśnieniem tj:


2550 Raildruckueberwachung in Start

4704 Vorfoerderdruck-Ueberwachung


Raz jeden , raz drugi. No i pokazuje się błąd egr:


1028 Abgasrueckfuehr-Regelung


W egr znajduje się troche oleju, jednak od razu napisze turbo pompuje jak zle i w wydechu brak oleju wiec tutaj bym wykluczył. Dodam że przy pełnym bucie auto potrafi puścić dym. Odma wymieniona maks 2tys temu.


Jak sprawdzic co nie tak z egr ? Moze to elektrozawor ? Da sie to sprawdzić?


Co do bledow z ciśnieniem sprawdzałem zakres cisnienia na live w inpie podczas postoju i podczas buta:

330 mbar postój- 1400 mbar pełen but przy przyspieszaniu.


Gdzie przyczyny szukać dalej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jakie ciśnienie wstępne ? Jeśli OK, to albo przelewy są jednak zbyt duże albo regulator ciśnienia niedomaga (uszczelki), chociaż 330 to dobre ciśnienie dla M57D25. Nie podaje razem z błędem wartości ciśnienia przy którym wystąpił ?


EGR zapewne nie działa - zacięty, brak podciśnienia (wężyki sprawne ?), przetwornik ciśnienia. Możesz się z tym bawić lub zrobić jemu out, ale 1028 pozostanie, bo masy powietrza się nie będą zgadzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępne 4,25 książkowo.


Po ok 500km i rozruchu po 3 dniach pod chmurką silnik od razu pali od strzała jednak jest blad:


4704 Vorfoerderdruck-Ueberwachung


Egr pomijam, bo błąd jest ale muszę sam poszukać co może być przyczyną.


Poniżej screen z inpy odnośnie ww bledu:


20210323-164639.jpg


Co można sprawdzić, gdzie leży przyczyna ? Regulator zmieniony ok4 lat temu na epmana i do tej pory wszystko ok pomiary ciśnień wydaje się że ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kraftstof coś tam 0,14 bar. Łapie chwilowo podczas jazdy ciśnienie 0 bar i czujnik wywala błąd, ale pod stopą tego nie czujesz. Pompa progowa, pompa w baku, czujnik ciśnienia. Zacina się pompa lub coś nie kontaktuje. Tak według mnie :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa w baku to raczej nie bo ona z tego co wiem stwarza problem poniżej połowy baku.


Najprędzej progowke bym obstawiał ale wymieniać skoro jest ok ? Moze cos zanieczyszczone jest tylko co właśnie? Czujnik cisnienia to bym raczej czul ze cos nie rowno pracuje.


Tak naprawdę nie wiem jak to ugryźć i co mogę jeszcze sprawdzić zeby w ciemno nie wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wcale nie musi być zużyta, wystarczy, że się zacina na pół sekundy, albo coś nie kontaktuje na kablach (przekaźnik, wtyczki zasilające ?). Ciężko powiedzieć, ale ewidentnie nie masz ciśnienia podczas jazdy - patrz jakie obroty są razem z błędem. Możesz nagrać live'a programem TestO to będziesz wiedział na jak długo pojawia się zanik i w jakim czasie. Jeśli będzie to w miarę płynny spadek to według mnie pompa, ale jeśli to będzie "szpilka" to bym stawiał na czujnik/kostkę.


Może się zapowietrza instalacja ? Tylko z jakiego powodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skasuj błędy i odepnij wtyczkę od czujnika ciśnienia paliwa na pracującym silniku. Jak się błąd zapisze z ciśnieniem 0.14 bar to będziesz miał przyczynę problemów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Słuchajcie pisze tu post bo model się zgadza z tym że u mnie problem taki:

Auto odpala, pracuje płynnie, jeździ i przyspiesza energicznie. Ma pełną móc. Ale...

Pamiętam że jakiś czas temu, po przekreceniu kluczyka, było słychać cichutko i przez chwilę pompę progową.

A teraz? Chodzi głośniej i ponad pół minuty albo lepiej i dopiero się wyłącza. Po ponownym przekreceniu kluczyka, to samo. Tak za każdym razem . Możliwe że pompa się kończy? Może łapie powietrze z baku z jakieś nieszczelnosci gdy jest rezerwa. Może czujnik ciśnienia? Jak to zdiagnozować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ważne jakie daje ciśnienie, na postoju i pod pełnym obciążeniem. Głośniejsza praca może świadczyć o zużyciu, ale niekoniecznie.


Nie czekaj na rezerwę, tankuj zanim spadnie poniżej 15L. Jak padnie pompa w baku to będzie koniec jazdy. Jak jest więcej niż 15L to jeszcze będziesz jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne jakie daje ciśnienie, na postoju i pod pełnym obciążeniem. Głośniejsza praca może świadczyć o zużyciu, ale niekoniecznie.


Nie czekaj na rezerwę, tankuj zanim spadnie poniżej 15L. Jak padnie pompa w baku to będzie koniec jazdy. Jak jest więcej niż 15L to jeszcze będziesz jechać.

A tak trochę z innej beczki. Mam przegnity przewód paliwa od strony zbiornika, na zagieciu. nie cieknie ale muszę go wymienić. Pytanie, jak on tam zakręca przed zbiornikiem w Górę jak jest tam łączony? Śruba czy opaska? Jak się do tego dostać? Jeszcze tam nie zaglądałem pytam żeby bić nie namieszać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki pomocy. Dziś autem zrobiłem 200km bez problemu. Dosłownie 1km przed garażem na mieście auto szarpło i zgasło. Przez chwilę nie chciało odpalić. Fakt że dopiero zaczęła świecić rezerwa. Włączyłem zapłon a pompa progowa chodzi jeszcze gorzej. Tak jakby w paliwie również tłoczyła powietrze. Teraz pytanie: czy miał ktoś przypadek że w baku mogło dojść do np przerwania przewodu na pompie np powyżej poziomu paliwa i tamtędy dostaje się "powietrze" i czy gdyby tak było to po odpaleniu auto by jechało płynnie? Pytam czy warto tam zajrzeć czy nie ma takiej potrzeby. Miałem ponad 15l ropy i pompa chodziła podobnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w ukrytym menu ile jest paliwa w każdej komorze. Jeśli w prawej jest prawie zero, a w lewej kilkanaście litrów to pompa w baku nie przelewa.

Może to miałoby wpływ na pracę progowej tyle że nawet jak zatankuje to ona dziwnie chodzi, najpierw szybko, chrobocze potem lekko zwalnia. A sprawdzałem to na przelewy wtryskow leci dość mocno. Słychać też szum w przewodach do zaworu zwrotnego. A pod autem sucho. A pytanie. Poziomy paliwa w ukrytym menu muszę sprawdzić na odpalonym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
sprawdzałem to na przelewy wtryskow leci dość mocno

:duh:



Podstawa diagnostyki układu paliwowego. Potrzebujesz laptopa, program INPA oraz odpowiedni kabel do połączenia. Sprawdzasz ciśnienie wstępne i ma wynosić 4 bar na postoju. Potem mierzysz pod pełnym obciążeniem i jeśli zejdzie poniżej około 3,6 bar; co będzie odczuwalne na utracie mocy na wysokich obrotach, oznacza, że układ nie ma wydajności. W większości przypadków jest to problem z pompą progową. Czy chodziła głośno, cicho, teraz warczy czy coś tam, to nie jest żadna diagnoza. Istotne jest ciśnienie.


Co do pompy w baku - jeśli nie działa to mimo wszystko ciągnie pompa progowa dopóki poziom w prawej komorze (tam jest ssak) nie zejdzie do zera. W lewej komorze będzie paliwo do wysokości przegrody, bo nie jest przepompowywane do prawej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie progowa chodzi dziwnie ale auto ma moc nawet na wysokich obrotach. Gwałtowne przyspieszenie, wyprzedzanie, nie ma z tym problemu. A mogę jeszcze sprawdzić napięcie czy dochodzi do pomp e baku? I czy gdzie znajduje się wężyk, kanał, magistrala prowadząca paliwo z lewej komory do prawej. Możliwe że mogła się zapchać? Lub padła lewa pompa? I czy obie pompy są takie same czy są różne? Na co zwrócić uwagę przy ewentualnej wymianie kupując nową?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie progowa chodzi dziwnie ale auto ma moc nawet na wysokich obrotach. Gwałtowne przyspieszenie, wyprzedzanie, nie ma z tym problemu. A mogę jeszcze sprawdzić napięcie czy dochodzi do pomp e baku? I czy gdzie znajduje się wężyk, kanał, magistrala prowadząca paliwo z lewej komory do prawej. Możliwe że mogła się zapchać? Lub padła lewa pompa? I czy obie pompy są takie same czy są różne? Na co zwrócić uwagę przy ewentualnej wymianie kupując nową?

https://allegro.pl/oferta/tester-diagnostyczny-bmw-mini-polski-jezyk-full-11758157240

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem to na przelewy wtryskow leci dość mocno

:duh:



Podstawa diagnostyki układu paliwowego. Potrzebujesz laptopa, program INPA oraz odpowiedni kabel do połączenia. Sprawdzasz ciśnienie wstępne i ma wynosić 4 bar na postoju. Potem mierzysz pod pełnym obciążeniem i jeśli zejdzie poniżej około 3,6 bar; co będzie odczuwalne na utracie mocy na wysokich obrotach, oznacza, że układ nie ma wydajności. W większości przypadków jest to problem z pompą progową. Czy chodziła głośno, cicho, teraz warczy czy coś tam, to nie jest żadna diagnoza. Istotne jest

ciśnienie.


Co do pompy w baku - jeśli nie działa to mimo wszystko ciągnie pompa progowa dopóki poziom w prawej komorze (tam jest ssak) nie zejdzie do zera. W lewej komorze będzie paliwo do wysokości przegrody, bo nie jest przepompowywane do prawej.

 

Kabel muszę kupić a program też? Czy można pobrać?

https://allegro.pl/oferta/interfejs-bmw-inpa-rel-2-06-auta-1996-2006-rsw-10112062925

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pompa jest w prawej komorze, w lewej tylko pływak.


Nie wiem co to za interfejs. Na pewno działa chiński kabel, bo taki mam, jak wpiszesz na allegro K+DCAN KABEL INPA, niebieski lub biały. Powinien też działać POLSKI INTERFEJS INPA 2KL, jest tańszy. INPA z opisem jest tutaj https://e46garage.pl/bmw-inpa-2020-5-0-6-ncsexpert-4-0-1-ediabas-7-3-0-spdaten-v67/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa jest w prawej komorze, w lewej tylko pływak.


Nie wiem co to za interfejs. Na pewno działa chiński kabel, bo taki mam, jak wpiszesz na allegro K+DCAN KABEL INPA, niebieski lub biały. Powinien też działać POLSKI INTERFEJS INPA 2KL, jest tańszy. INPA z opisem jest tutaj https://e46garage.pl/bmw-inpa-2020-5-0-6-ncsexpert-4-0-1-ediabas-7-3-0-spdaten-v67/

To pojąć kupić kabel i do roboty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa jest w prawej komorze, w lewej tylko pływak.


Nie wiem co to za interfejs. Na pewno działa chiński kabel, bo taki mam, jak wpiszesz na allegro K+DCAN KABEL INPA, niebieski lub biały. Powinien też działać POLSKI INTERFEJS INPA 2KL, jest tańszy. INPA z opisem jest tutaj https://e46garage.pl/bmw-inpa-2020-5-0-6-ncsexpert-4-0-1-ediabas-7-3-0-spdaten-v67/

To pompa sama sobie zasysa paliwo z lewej komory? Czyli jak nie ma przelewu to pompa nie działa? A progowa pobierze paliwa z prawej komory tyle ile da radę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.