Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na przykładzie własnego auta czyli E39 12.98r. silnik M52TU sterownik silnika MS42.

Jak się za to zabierasz to znaczy że wiesz jak zdjąć poduszkę. Należy sprawdzić czy jest jedno czy dwu nabojowa, oraz czy taśma jest w wersji przed czy po lifcie (oczywiście robimy to przy odpietym akumulatorze). W moim przypadku poduszka jedno nabojowa, taśma przediftowa czyli wychodzą z niej przewody których nie da się odpiąć. Jeśli masz taką taśmę to niestety trzeba ją wymienić. Zdejmujemy dolną część osłony kolumny, odpinany wtyczki od taśmy (X10170 i X10195)

Screenshot-2021-02-19-13-44-25-781-com-miui-gallery.jpg

Odkręcamy kierownicę, od spodu jest przykręcona taśma na 3 śrubki które odkręcamy i wymieniamy taśmę z takiej:

IMG-20210219-131333.jpg

Na taką z charakterystyczną 4 pinową kostką:

IMG-20210219-220958.jpg

Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności, jako że posiadam moduł TCU to kupiłem poduszkę z przyciskami do obsługi telefonu.

We wtyczce która idzie do taśmy od strony kolumny kierowniczej brakuje 3 przewodów. Uzupełnimy braki:

Pin 2 i 4 przewody 1,5m

Pin 3 2m

IMG-20210203-123538.jpg

IMG-20210203-133018.jpg

Dwa z trzech przewodów można podłączyć za licznikiem, za midem itp. jednak robimy tak jak chciała fabryka. Przekładamy przewody na kolumnę i przeciągamy na drugą stronę deski za schowek pasażera. Oczywiście schowek należy zdemontować. Nad modułem GM znajduje się puszka a w niej kasetki z przewodami:

IMG-20210219-133147.jpg

Teraz patrząc od strony taśmy pin2 to terminal R podpinamy za schowkiem tam gdzie przewody fioletowe z szarym paskiem, a pin4 z przewodami białymi z szarym paskiem i żółtymi kropkami, czyli I-BUS. Ostatni przewód od pinu3 przeciągamy do komory silnika pod prawy filtr kabinowy

IMG-20210219-133226.jpg

IMG-20210219-133257.jpg

Podpinamy go do sterownika silnika do 40 pinowej wtyczki pod pin nr27.

IMG-20210219-133322.jpg

IMG-20210219-133414.jpg

Przewód zmienia u mnie kolor ponieważ brakło mi pinów i wykorzystałem jeden ze starej instalacji i lutowale. Generalnie wszystko działa bez kodowania ale wypadałoby to zrobić, z ciekawostek jak mamy zestaw głośnomówiący (u mnie TCU) to strzałkami góra dół przeglądamy książkę telefoniczną na wyświetlaczu licznika (licznik z dużym OBC). Jeśli temat nie wyczerpany do końca to czekam na sugestie ;)

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam , zamontowałem wszystko tak jak w poradniku , sprawdziłem przejścia do poduszki biały z żółtym ibus przejście jest ,tak samo fioletowy zasilający , jednak multifunkcja nie działa a w tym samym czasie rozkodowuje się kluczyk , gdy odłączę przewody od multi da się go z powrotem zakodować , a gdy sie podłączy ibus i zasilający znowu się rozkodowuje , zauważyłem jeszcze ze ustawiając zegarek on działa wolno i przeskakuje nie o minutę tylko przykładowo o klika np. trzy , nie za każdym razem ale zdarza się ze też nie wyświetla na nim godzina .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik na 2 vanosach?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy we wtyczce którą podpinasz do multifunkcji (4 pionowa) jak przyłożycz przewody od miernika do skrajnych pinów masz 12v? Czy działa podświetlenie przycisków, jak możesz to daj zdjęcie wtyczki która idzie do taśmy pod obudową kolumny.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Podświetlenie nie działa , woltomierzem nie sprawdzałem , postaram się jutro zobaczyć na poduszce to napięcie na tych skrajnych przewodach , ale wątpię czy jest tam napięcie, cos musiałem zrobić źle albo moja e39 jest w takim roczniku w którym było dużo zmian i trzeba cos zrobić inaczej .
Opublikowano
https://imgur.com/a/Z0O74Ut tutaj zdjęcia wtyczki wychodzącej z listwy i kable które założyłem na początku ( wymieniałem kiedyś dmuchawę i miałem cała deskę zdemontowaną i wtedy puściłem przewody jakie miałem pod ręką , przy montażu multi teraz okazało się że ten do tempomatu był jakiś antenowy ekranowany :D ale to chyba nie ma znaczenia skoro polutowałem pod piny żyłę z środka ? )
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego potrzebuję zdjęcie tej kostki z dołożonymi przez ciebie pinami, coś tam ewidentnie sknociłeś.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przedzwoń miernikiem z tej wtyczki pod kolumną do tej co wpinasz w multifunkcję w poduszkę (4pin)

Pin 1 powinna być masa

Pin 2

Pin 3

Pin 4 termina R (12v)

Pin 2 i 3 jedno to ibus drugie tempomat na sterownik, muszę sprawdzic

Multifunkcję jest z E39 czy E38? Jaki rocznik dawcy?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

przepikałem i jest tak ;

od lewej

1 pin masa (brązowo czarny kabelek we wtyczce pod kiero )

2 pin terminal r 12v ( fioletowy kabelek we wtyczce pod kiero )

3pin tempomat (czarny kabelek we wtyczce pod kiero )

4pin i bus (biało żółty kabelek we wtyczce pod kiero )


Poducha jest z e39 o roczniku 1998 tak samo jak wtyczka z pniami do których wlutowałem kable , jedynie co to listwa jest z aleegro i nie wiem dokładnie jaki rocznik


297636671-751430992735041-4095185982142899180-n.jpg297119162-443834580980810-6818325822094284423-n.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

We wtyczce masz złą kolejność przewodów, ktoś ci zrobił psikusa. Tylko brązowy jest na swoim miejscu. Jak nic się nie spaliło to będzie działać.

IMG-20220805-153919.jpg

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Super! Działa działa, może mi Pan wysłać na priv numer konta muszę przelać Panu kasę, nie doszedł bym sam do tego co jest nie tak.Bardzo dziękuję.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie po to ci pomagam żeby brać za to pieniądze :cool2:
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Cześć ta sama sytuacja co w poście auto 11.1998 jeden nabój bez multifunkcji, czy serducho z e38 jeden nabój da rade podłączyć tempomat i multifunkcje? Czy mogę wpiąć się za radio ibius i + po stacyjce? Nie potrzebne żadne moduły do multifunkcji ?

Edytowane przez 523i 11.1998
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Z jakiego roku jest kierownica? Na jakim sterowniku masz silnik?

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam podpiołem wszystko tak jak należy tylko u mnie wtyczka pod maską jest inna ze względu na to że jest jedna długa i nie chce działać i co mogłem i czy jest szansa na małą pomoc jest to BMW e 39 z 1997 przed liftem 

Edytowane przez Maniek09009
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 25.07.2024 o 18:27, Maniek09009 napisał(a):

Witam podpiołem wszystko tak jak należy tylko u mnie wtyczka pod maską jest inna ze względu na to że jest jedna długa i nie chce działać i co mogłem i czy jest szansa na małą pomoc jest to BMW e 39 z 1997 przed liftem 

Temat już ogarnięty, cieszę się że działa!

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.