Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Szukam jakiegoś opisu jak wymienić rozrząd w n62 4.4 bez wyjmowania silnika i zdejmowania głowic.

Z tego co gdzieś wyczytałem to jest ekwilibrystyka przy wymianie jednego ze ślizgów ale podobno się da (bez zdejmowania głowicy).


Na co należy zwrócić uwagę?

Dolna pokrywa rozrządu zachodzi na głowice i pomiędzy wchodzi uszczelka pod głowicę... Da się to dobrze uszczelnić np. reinzem?

Podobnie miska olejowa, trzeba odkręcać?

Łańcuch ten od pompy warto wymienić?


Ogólnie jak przeprowadzić taką naprawę możliwie kompleksowo ale bez wyjmowania silnika i odkręcania głowic (niepotrzebne koszty).

Jest sporo tutoriali do m62 ale ciężko z nowszą wersją.


PS: Wiem, że sporo roboty ale nie jedno już robiłem :-) No i nie muszę tego robić na już, tak pytam na przyszłość i wszelki wypadek. Warto zbudować jakąś wiedzę :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie realne. Jeśli znajdziesz opis lub instrukcję - daj koniecznie znać.


Bierz też pod uwagę, że jest kilka wersji N62.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Filozofii tama jakieś nie ma. Wszystko od przodu...

Wiadomo - przygotowanie pola manewru - czyli wszystko z osprzętu co przeszkadza "out".

Zdjęcie po kolei: kolektor, pokrywy rozrządu (wiadomo - nastawniki VVT), pokrywy rozrządu na głowicach (z vacum i zaworami vanos), pompa wody, pokrywa rozrządu na bloku (właśnie ona zachodzi na głowice i miskę olejową)... No i jest rozrząd na wierzchu. Wcześniej można poluzować śruby vanosów - tak czy siak trzeba je będzie luzować do ustawienia rozrządu a być może konieczne będzie zdjęcie po jednym vanosie z głowicy aby wyjąć łańcuch.


Będzie tylko kilka newralgicznych punktów.

1. Wymiana napinacza hydraulicznego z pierwszego banku - on wychodzi prosto na podłużnicę i chyba bez jakiegoś podsadzenia silnika się nie obejdzie. Fakt to zależy do tego w jakim samochodzie.

2. Podobno jest duży problem z wymianą jednego ze ślizgów. Wyczytałem gdzieś na zagranicznych forach, że trudne mocno. No ale skoro trudne to znaczy, że się da (może jest jakiś patent?)

3. Kwestia dobrego uszczelnienia przedniej pokrywy rozrządu - do niej przychodzą takie uszczelki jak przy tych górnych pokrywach (metalowo gumowe) ale dół tej pokrywy "spina" się z miską, góra - jest uszczelniona uszczelkami spod głowic. Kiedyś robiłem w innym silniku podobne rozwiązanie - odtłuściłem co się dało i posmarowałem cienko "renzem" pomiędzy głowicą a uszczelką i uszczelką a pokrywą - trzymało bez problemów. Pytanie czy trzeba zdejmować miskę - jeśli tak to nowe uszczelnienie załatwi sprawę kompleksowo. Jednak lepiej byłoby miskę zostawić w spokoju bo przy x-drive to trzeba by zwalać cały przedni napęd aby ja wyjąć... i wtedy się robi już nie ciekawie.

4. Pozostaje jeszcze kwestia wstępnego napięcia łańcuchów. Jest taki przyrząd wkręcany zamiast napinacza. Wewnątrz śruba, którą dokręca się i ręczne napina łańcuch. Może warto zrobić taki dynks ze starych napinaczy - prosta sprawa; albo jakoś inaczej docisnąć ślizgi.


Ustawianie rozrządu jest proste w n62 - trzeba mieć blokadę wałków i przyrząd do dokręcania śruby centralne na wale korbowym (nie są to drogie elementy). W sumie do samego nastawienia rozrządu ten przyrząd do dokręcania śruby nie set potrzeby - wystarczy kawałek pręta o odpowiedniej średnicy do zablokowania wału (no ale przy wymianie rozrządu flanszę wału się odkręca więc...) Nie trzeba jakiś innych dodatkowych przyrządów do ustawiania vanosów.


N62 jest kilka wersji. Miałem na myśli 4.4 ale z tego co widziałem to raczej istotnych różnic nie ma jeśli chodzi o rozrząd. (W starszym m62 jest oczywiście inaczej).

Towarzysze zza Buga mają sporo fajnych materiałów na temat tego silnika ale akurat nie to co mnie nurtuje.

Ogólnie to u nas słabo z dzieleniem się wiedzą. Może już takie czasy nastały - na forach branżowych więcej dyskusji jakiego mechanika wybrać niż jak to zrobić samemu :-(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uważam że, wsunięcie dolnej pokrywy rozrządu, bez zdjęcia miski górnej, jest nie realne. Śruby miski górnej, w zależności od wyposażenia, są zasłonięte przez elementy zawieszenia i układu kierowniczego, zatem sens wymiany rozrządu bez wyjmowania silnika, może być opłacalny tylko w przypadkach słabiej wyposażonych aut, gdzie po prostu miejsca jest więcej.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.