Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem przed wymianą olejową. Samochód mam od ponad 6 lat jest po 4 wymianach , zawsze castrol edge ll04 5w30. Już się zdoktoryzowałem i zmieniam na Ravenol.

Pytanie czy robić płukankę?? Myślałem o Liquid Molly. Nigdy czegoś takiego nie robiłem, trochę mnie w którymś temacie ,któryś z chłopaków wystraszył tym wypłukaniem nagaru z silnika i mu się silnik posypał ;/Auto ma nalatane 360k. Przezemnie 120k.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co 40 000km wymieniasz? 120 000km najechałeś i zrobiłeś 4 wymiany oleju. Jak w nowoczesnym long lajfie :mrgreen: Mi pokazuje w kompie wymiany w takim odstępie, ale nie wydaje mi się, żeby to było do końca zdrowe, wymieniam co 12-15k.


W Benzynie to mogłoby być słabo, ale w śmierdzielu chyba ok. Z płukanką nie powinno być problemu, jeśli silnik zdrowy i nie traktowany moto-doktorem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Płukanka po 360kkm i z wymianami oleju co 30kkm ( kolega madseason opuszczał się na matematyce, albo nacisnął zły klawisz :D ), to dość ryzykowne

Zrobiłem dwie płukanki w życiu, po pierwszej wymieniłem silnik, po drugiej zimering na wale od strony skrzyni.

No i jeszcze castroll...

Lubisz dreszczyk emocji - szanuję :norty:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Płukanka bardzo agresywnie pozbywa się nagaru z silnika, a w dieslu, przy takim przebiegu, rzadkich wymianach i słabym oleju, na pewno nazbierało się sporo.

Mnie przykładowo, nikt nigdy nie namówi na płukanki. Są oleje z jakimiś domieszkami czyszczącymi, działają dużo mniej agresywnie.

Opowiem Ci moja historię. BMW E46 2.Od m47n, przebieg trochę ponad 200kkm. Po zrobieniu płukanki, przejechałem około 100-200km po czym rozleciał się napinacz łańcucha rozrządu. Po rozebraniu silnika, mechanik postawił diagnozę, że płukanka wymyła nagar wokół sprężyny napinacza, zrobił się luz, sprężyna wypadła, łańcuch stracił naciąg, przeskoczył i zawory połamały dwa tłoki. Koszt drugiego silnika i wszystkiego dookoła 5-6 tysięcy zł.


Zrobisz jak uważasz, ja tylko ostrzegam.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Płukanka po 360kkm i z wymianami oleju co 30kkm ( kolega madseason opuszczał się na matematyce, albo nacisnął zły klawisz :D

 

Ech, policzyłem, że wymiana przy zakupie i że ta co planuje już wliczona przy 120 000. Masz rację, narząd nieużywany zanika :D

Opublikowano
ja płukam od 15 lat co drugą lub trzecią wymianę oleju i nigdy nie miałem żadnych nie miłych sytuacji. Kolega wyżej rozrządu na czas nie wymienił i czy płukał czy by nie wypłukał to i tak napinacz by się rozleciał. Polecam płukankę Wurth
Jack_Strong-
Opublikowano
No youtube jest pełno testów jak płuczą stare auta i nigdy nic sie nie rozleciało nie zapchało. Od lat płucze wszystkie auta i jest ok. Polecam Oilem releasetech power flush
Opublikowano

Mam ktoś pomysł dlaczego wg wszystkich specyfikacji i instrukcji do tego silnika wchodzi 8,2 L a do mnie wchodzi prawie 9,5 ?

Za każdym razem ta sama gadka z mechanikiem i się przeagadujemy. :), na końcu on kwituje "no faktycznie" :)

Opublikowano
Pytanie dlaczego chcesz robić płukankę? Moim zdaniem przy wyższym przebiegu jest ryzykowne. Kolega zrobił w jednym ze swych aut i wywaliło mu uszczelniacz wału od strony skrzyni (tak jak u kolegi powyżej) po kilkunastu km jazdy. Ja o płukance nie chcę słyszeć nawet, wg mnie nic nie dają, regularnie zmieniaj olej co max 15tys i ciesz się jazdą. Pozdrawiam
Opublikowano
Pytanie dlaczego chcesz robić płukankę? Moim zdaniem przy wyższym przebiegu jest ryzykowne. Kolega zrobił w jednym ze swych aut i wywaliło mu uszczelniacz wału od strony skrzyni (tak jak u kolegi powyżej) po kilkunastu km jazdy. Ja o płukance nie chcę słyszeć nawet, wg mnie nic nie dają, regularnie zmieniaj olej co max 15tys i ciesz się jazdą. Pozdrawiam

 

Na YT jest pełno filmów jak płukanką pomaga silnikowi i nic nie szkodzi. jak komuś zaszkodziła płukanka to znaczy że silnik miał już zajechany i i tak by sie za chwilę rozleciał.

Zamiast słuchać legend i mitycznych opowieści jak płukanki niszczą silniki lepiej pooglądać rzetelne testy i recenzje płukanek robionych przez tych co się na tym znają.

Opublikowano
Zgadzam się, jeśli ma się auto od nowości, zna się jego historię serwisową, regularne wymiary oleju, to można zalać płukankę. Tylko po co, skoro przy takim stanie rzeczy silnik będzie czysty w środku? Nic ona nie wniesie. Z kolei jeśli kupiło się używane auto, to nie wiemy jak ktoś wcześniej dbał i może być tak jak mówisz, zajechany silnik, zaklejony w środku, ale wtedy płukanka może narobić więcej szkód niż pożytku.
Opublikowano

Jestem po wymianie, po przeczytaniu masy postów na różnych forach, artykułów, filmów na YT poza wiedzą z decyzją byłem w tym samym miejscu. Praktycznie wszystkie za i przeciw płukance rozkładały się po równo. Ze wszystkich przeciw najczęściej powtarzał się , nagar ,który może być nie do końca wypłukany, a tylko zmiękczony , który z czasem pozatyka pompę filtr i kanaliki. Po analizie ryzyka, tzn to ,że auto od zawsze było na 5w30, paliwo odkąd mam wóz tankuje tylko BP ultimate, podczas ostatniego ściągania kolektora ssącego było czysto. Zdecydowałem wlać płukankę LM (białą) 1 puchę.


Nie mogłem na szybko dostać Ravenolu, zalałem LM 4600.


Pierwsze obserwacje , to takie ,że po przeciągnięciu oleju przez nowy filtr, olej jest dalej przeźroczysty , z poprzednich razy pamiętam ,że zawsze już był mocno mętny.

Zniknął błąd czujnika poziomu oleju, oraz uwaga , błąd egr (inc.emission ...) narazie się nie jaram ,bo po już potrafił zniknąć ,przy kasowaniu błędów np, i za chwile się pojawić po przejechaniu paru km. No tym razem nic nie kasowałem więc oby tak zostało, było by miło.

Akustycznie chyba bez zmian, ale mam wrażenie ,że jakoś lepsza reakcja na pedał gazu, może to być subiektywne spostrzeżenie.

Napisze jeszcze jak zrobie większy dystans czy EGR się nie pojawi to mnie zastanawia najbardziej.

Opublikowano

90% ludzi znających sie na rzeczy poleca płukać zawsze przy wymianie oleju. W 99% przynosi to pozytywny efekt. 1% ryzyka jest ale nie więcej. Wybór należy do was.

Jak chcecie rzetelnie poczytać o płukaniu silnika, czym płukać, kiedy płukać, jak płukać i co to daje to macie to opisane tutaj:https://www.oilclub.pl/index.php?threads/płukanki-temat-ogólny.74/

Opublikowano

dokładnie płukać mozna ropą najlepiej premium, naftą albo dedykowanymi do tego plukankami kiedyś grzebalem w mdsd różnych producentów i większość tanich plukanek ma w skladzie tylko naftę. Te ciu droższe mają dużo lepszy sklad wzbogacony o różnego rodzaju rozpuszczlniki.

Pamiętać trzeba żeby olej byl dobrze rozgrzany min 80'c przed dodaniem płukanki i nie wolno zwiększać obrotów podczas plukania poczym najlepiej zostawić auto na całą noc zeby wszystko dobrze zleciało (u mnie z reguły zladuje dodatkowe 300ml strego oleju) warto też po zalaniu świeżego oleju dwa razy po ok 10s zakręcić silnikiem z odpietym czujnikiem walka żeby napełnić kanały olejowe przed odpaleniem.

Jack_Strong-
Opublikowano
Dlatego zamiast nafty, ropy powinno sie używać tych lepszych droższych płukanek, które maja specjalne detergenty, które rozpuszczają nagary osady = są poprostu dużo skuteczniejsze od zwykłej ropy/nafty. Jedna z lepszych płukanek polecana na forach branżowych (sam używam) to Oilem ReleaseTech Power Flush.
Opublikowano
Ja z kolei mogę polecić płukankę od tec2000, korzystałem wiele razy i nigdy się nie zawiodłem. Silnik zawsze czysty od nagaru.
Opublikowano
Dlatego zamiast nafty, ropy powinno sie używać tych lepszych droższych płukanek, które maja specjalne detergenty, które rozpuszczają nagary osady = są poprostu dużo skuteczniejsze od zwykłej ropy/nafty. Jedna z lepszych płukanek polecana na forach branżowych (sam używam) to Oilem ReleaseTech Power Flush.

 

Chyba aktualnie najlepsza płukanka z estrową technologią myjącą z TBN 30+

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.