Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Czy ktoś z Was orientuje się kiedy włączają się systemy wchodzące w skłąd pakietu "Active guard plus" (standardowe wyposażenie każdego g20/g21, ma ochraniać do 60km/h w ruchu miejskim) ponieważ mam wrażenie, że systemy te działają nieprzewidywalnie / losowo:

- ochrona przed poprzedzającym pojazdem - czasami pojawia mi się kontrolka w postaci czerwonego samochodu, ale nic się później nie dzieje, auto nie hamuje

- ostrzeganie przed nadchodzącym pieszym - tu samochód nie rozpoznaje pieszych wbiegajacych na pasy / rowerzystów

- brak trzymania rąk na kierownicy - raz pojawiła mi się kontrolka w postaci czerwonej kierownicy kiedy trzymałem kierownicę 1 ręką, ale później nie udało mi się wymusić jej ponownego pojawienia

- asystent przekraczania pasa ruchu - to akurat działa prawidłowo

- rozpoznawanie znaków drogowych - to również działa prawidłowo


Czy ktoś ma podobne zachowanie samochodu bo może powinienem zgłosić się do ASO żeby to sprawdzili?

Opublikowano

Potwierdzam co do punktu pierwszego, bardzo duza losowosc:


Auto potrafi zaczac awaryjne chamowanie przejezdzajac obok drugiego auta na poboczu. A dojezdzajac z duza predkoscia do auta bezposrednio przed, brak reakcji.


Czerwonej kontrolki z kierownica nie widzialem nigdy.

Opublikowano
Witam,

- ochrona przed poprzedzającym pojazdem - czasami pojawia mi się kontrolka w postaci czerwonego samochodu, ale nic się później nie dzieje, auto nie hamuje

System działa dwustopniowo - Jeśli system uzna, że kierowca ma czas na reakcję pojawia się wyłącznie ostrzeżenie. Jeśli kierowca nie zareaguje to dopiero kolejnym etapem będzie hamowanie awaryjne.

Opublikowano

Czasami jak te awaryjne hamowanie sprawdzam z nogą na hamulcu to nie ma bata żeby samo wyhamowało do zera, chociaż jest ustawione na jak najwcześniejszą reakcję, rąbnie jak nic.

Chyba tylko raz zareagowało, ale dawniej w X1, niepotrzebnie.. :lol:

Opublikowano
Znajomy twierdzi, że w X5 raz go system uratował, ruszał w korku przy ok 20kmh zagapił się i nie zauważył że ten przed nim się nagle zatrzymał.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te systemy jak i start stop to jedno wielkie h

Go....

Przyklad asystent cofania dojeżdżam szybko do ściany brak reakcji.

Cofam a ściana z boku metr auto mi staje dęba...

male-bmw-2.png
Opublikowano

Nie jest tak źle w moim odczuciu.

Jeśli chodzi o awaryjne hamowanie to kilka razy miałem kontrolkę, może z raz kontrolkę z dźwiękiem przy większych prędkościach, natomiast przyhamował mi raz jak miałem cały oblodzony przód i zwariował (to była dosłownie sekunda hamowania przy 50km/h).


Nie wiem, nie jeżdżę na zderzakach i nie gapię się w smartfon więc system działać u mnie często nie musi :)

Już kilka razy miałem niebezpieczne sytuacje m. in. przez obrócenie głowy i próbę kontaktu wzrokowego z pasażerem podczas rozmowy - nie polecam, nauczyłem się bardzo szybko, żeby podczas jazdy na wprost nie obracać głowy bardziej niż potrzeba do lusterek.

Opublikowano

Pierwszy etap ostrzeganie - potem ingerencje - np hamowanie. Wszystko działa wystarczy z dużo prędkością na kogoś najechać ingerencja jest w bardzo ostatniej chwili - ale działa.

Zawszę konfiguruje wszystkie systemy bezpieczeństwa - uważam że zawsze warto

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Czy w standardowym wyposażeniu G20 nadal znajduje się podstawowy pakiet bezpieczeństwa - Active Guard Plus?

Wg broszur PDF ze strony BMW powinien być. Jednak w aktualnym konfiguratorze nie widzę żadnej informacji o tym pakiecie - czy jest w standardzie.


Pakiet Active Guard Plus zawiera:

- Speed Limit Info

- ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z miejską funkcją hamowania

- ostrzeganie o niezamierzonym zjechaniu z pasa ruchu (przy prędkości powyżej 70 km/h)

Opublikowano
Czy w standardowym wyposażeniu G20 nadal znajduje się podstawowy pakiet bezpieczeństwa - Active Guard Plus?

Wg broszur PDF ze strony BMW powinien być. Jednak w aktualnym konfiguratorze nie widzę żadnej informacji o tym pakiecie - czy jest w standardzie.


Pakiet Active Guard Plus zawiera:

- Speed Limit Info

- ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z miejską funkcją hamowania

- ostrzeganie o niezamierzonym zjechaniu z pasa ruchu (przy prędkości powyżej 70 km/h)

 

Chyba tak, nawet jakies przepisy UE zmuszają do instalacji tych systemów

Opublikowano

A jak się to ma do Systemów asystujących kierowcy" za 4.100 pln? Wedle informacji z konfiguratora:


"System asystujący kierowcy obejmuje działające na bazie kamery ostrzeżenie przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców, asystenta ograniczeń prędkości ze wskazaniem ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania z funkcją przewidywania oraz ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu. Ponadto urządzenia radarowe obejmują ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu, ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu i ostrzeganie przed kolizją z tyłu. "


Czyli ostrzeżenie przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców powinno być w standardzie, asystent ograniczenia prędkości i ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu również. Więc co, 4.100 wyłącznie za ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu i kolizją z tyłu (która sprowadza się chyba tylko do włączenia świateł awaryjnych by ostrzec kierowcę za nami)?

Opublikowano
A jak się to ma do Systemów asystujących kierowcy" za 4.100 pln? Wedle informacji z konfiguratora:


"System asystujący kierowcy obejmuje działające na bazie kamery ostrzeżenie przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców, asystenta ograniczeń prędkości ze wskazaniem ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania z funkcją przewidywania oraz ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu. Ponadto urządzenia radarowe obejmują ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu, ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu i ostrzeganie przed kolizją z tyłu. "


Czyli ostrzeżenie przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców powinno być w standardzie, asystent ograniczenia prędkości i ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu również. Więc co, 4.100 wyłącznie za ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu i kolizją z tyłu (która sprowadza się chyba tylko do włączenia świateł awaryjnych by ostrzec kierowcę za nami)?

 

Dowiadywałem się na infolinii i potwierdzili że w std jest Activ guard plus a w tym pakiecie dostajesz:

- urządzenia radarowe obejmują ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu

- ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu

- ostrzeganie przed kolizją z tyłu

Opublikowano
A jak się to ma do Systemów asystujących kierowcy" za 4.100 pln? Wedle informacji z konfiguratora:


"System asystujący kierowcy obejmuje działające na bazie kamery ostrzeżenie przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców, asystenta ograniczeń prędkości ze wskazaniem ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania z funkcją przewidywania oraz ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu. Ponadto urządzenia radarowe obejmują ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu, ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu i ostrzeganie przed kolizją z tyłu. "


Czyli ostrzeżenie przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców powinno być w standardzie, asystent ograniczenia prędkości i ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu również. Więc co, 4.100 wyłącznie za ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu i kolizją z tyłu (która sprowadza się chyba tylko do włączenia świateł awaryjnych by ostrzec kierowcę za nami)?

 

Dowiadywałem się na infolinii i potwierdzili że w std jest Activ guard plus a w tym pakiecie dostajesz:

- urządzenia radarowe obejmują ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu

- ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu

- ostrzeganie przed kolizją z tyłu

 

W standardzie wibruje kierownica i przy włączonej ingerencji w kierownicę odbija się od pasa, dosyć agresywnie (powyżej 70 km/h). Poza tym przy wykryciu możliwości kolizji z przodu, na zegarach pojawia się wielkie czerwone autko, potem piszczy, a finalnie pewnie zahamuje, chociaż jeszcze mi się nie zdarzyło.

Nie wiem jak objawia się ostrzeganie przed ruchem poprzecznym i kolizją z tyłu, nie miałem takiego przypadku.

Znaki ograniczeń prędkości czyta bardzo dobrze i można zatwierdzać je ręcznie w tempomacie czy limiterze. Pokazuje też zakaz wyprzedzania, czasem z informacją kiedy się kończy (chyba na podstawie map).


W systemach asystujących kierowcy (nie professional) możesz chyba puścić kierownicę na chwilę i auto "prowadzi się" między pasami a nie odbija, ale nie jestem pewien. Na pewno jest monitorowanie martwego pola - palą się lampki na lusterkach a jak próbujesz zjechać to będzie wibrować kierownica. Pewnie też auto odbije przy włączonej ingerencji w kierowanie.

Opublikowano
U mnie ostrzeżenie o kolizji z pieszym aktywowało się raz. Szedł sobie gośc z lewej do prawej i auto go zobaczyło i zaczęło piszczeć. Było wtedy widno, nie padał deszcz itd. Natomiast parę dni temu jak babsko po ciemku w deszczu wlazło przed auto dosłownie na chama to nic, cisza :D Więc ja bym tak bardzo temu stystemowi nie ufał. Jest ok, ale jako wspomagacz.
  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.