Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!


Ponieważ komputer wywalił mi błąd czujnika wałka rozrządu ze strony dolotowej postanowiłem wziąć miernik i sprawdzić czy w ogóle jest zasilanie. Okazało się, że zasilania brak. Jeśli dobrze rozumuję, to skrajne przewody są od zasilania? Jeśli tak, to wychodzi na to, że brakuje minusa (brązowy). Moje pytanie brzmi: czy mogę "pożyczyć" minus od czujnika wałka wydechowego czy mają one osobne wyprowadzenia ze sterownika?

Opublikowano
Wziąłem się za to, jak trzeba. Sprawdziłem ciągłość przewodów z czujnika do sterownika. Okazało się, że czujnik z walka wydechowego ma zwarcie plusa z minusem. Kiedy odepne kostkę od sterownika zwarcia brak, więc to stu procentowo kwestia sterownika. Podejrzewam, że normalne to nie jest? Jest jakaś możliwość żeby to jakoś naprawić czy sterownik do wyrzucenia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odepnij czujnik, złącze sterownika i teraz sprawdź czy wiązka ma przebicie na masę i między sobą.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Odepnij czujnik, złącze sterownika i teraz sprawdź czy wiązka ma przebicie na masę i między sobą.

 

Mój błąd, źle opisałem wykonane czynności :mrgreen: Właśnie w taki sposób też sprawdzałem i po wypięciu czujnika i kostki ze sterownika zwarcia nie było.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego ale ja z twojego opisu wciąż nie rozumiem gdzie jest to zwarcie, jak to zmierzyłeś, może tam wystarczy czujnik wymienić.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Na 1 pinie (+) i 3 pinie (-) na wtyczce do czujnika położenia wałka rozrządu ze strony wydechowej jest zwarcie. Zmierzyłem to sprawdzając rezystancję pomiędzy nimi. Wcześniej zamieniałem czujnik wydechowy z dolotowym i nic to nie dało. Jak odepnę wiązkę od sterownika silnika zwarcia brak.


Co dziwne: gdy mierzę napięcie pomiędzy plusem a minusem na wtyczce wydechowej pokazuje mi 12V, a błąd w komputerze dotyczy czujnika na dolocie, do którego nie dochodzi napięcie. Albo ja czegoś nie rozumiem albo coś tu nie gra :|

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To są czujniki halla i można je zasilić nawet prosto z akumulatora, tylko będziesz pewnie miał błąd zasilania tego czujnika, ale sam czujnik musi działać i dawać sygnał na sterownik.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Chyba wiem w czym jest pies pogrzebany - szlag trafił sterownik. Sprawdziłem wszystkie połączenia masowe na pinach w sterowniku. Brakuje połączenia na pinie, który odpowiada za masę do czujnika położenia wałka ssącego i nie tylko. Wg schematu podanego na tej stronie: https://www.adamomotorsport.pl/pinout-n42 brakuje również masy na pinach odpowiedzialnych za masę sondy lambda przed katalizatorem. Pamiętam, że kiedyś sporadycznie pojawiał mi się błąd właśnie tej sondy. Za tym, że sterownik jest kaput jest również fakt, że ostatnio po uruchomieniu silnika wskazówka z temperatury poszybowała na czerwone pole i w komputerze był błąd czujnika temperatury. Po wykasowaniu błędu wróciła na swoje miejsce.


Teraz prośba do użytkowników forum. Jeśli ktoś posiada ten model silnika, albo posiada sterownik z tego silnika, czy mógłby sprawdzić czy u siebie wszystkie połączenia masowe są dobre? Szczególnie na pinie 48 w we wtyczce X60003 (52 pin) oraz 7 i 9 na wtyczce X60002 (24 pin)? Byłbym mega wdzięczny, ponieważ nie chcę zamawiać bez sensu używanego sterownika, jeśli nie mam 100% pewności.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.