Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Od dłuższego czasu mam problem z mocą po rozgrzaniu się silnika. Mianowicie, po odpaleniu bunia normalnie jedzie, ma moc, natomiast po osiągnięciu 55 stopni turbo przestaje pracować i silnik staje się wolnossakiem. INPA pokazuje błąd 41A2 - siłownik ciśnienia doładowania - obwód otwarty (Boost acutator - open circiut) oraz 46D1, 3EED ( Internal ECU 4, Variant Coding). Sprawdzane za pomocą INPY. Ostatnio wczyściłem EGR, prawdopodobnie nie czyszczony od nowości bo średnica w nim była mniejsza niż 1cm^2, przy okazji przeczyściłem kolektor ssący. Auto ma więcej mocy ale problem dalej nie zniknął. Mam też przepalone świece, INPA pokazuje wskaźnik żarzenia 0 ale pali normalnie i jeździ. Turbo suche, minimalny luz, praktycznie zero oleju. Czy brać się za regenerowane sterownika/nastawnika czy kupić nowy zaprogramowany?


Z góry dziękuje za pomoc :o

Opublikowano

Aktualizacja:


Silnik nie osiąga temperatury powyżej 56 stopnic, otwarty termostat? Jeśli tak to gdzie jest zamontowany i jaki jest do niego dostęp?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żeby było łatwiej to są dwa . jeden koło pompy wody tak poniżej jej . Drugi na chłodnicy EGR . Zdejmiesz pokrywę silnika tą co jest na 2 śruby i będzie na samym wierzchu z przodu silnika . Zacznij od niego . Tak wygląda :

https://allegro.pl/oferta/behr-termostat-egr-agr-bmw-e87-e46-e90-e60-x3-x5-6751181437 . Chociaż tak niska temp to pewnie oba puszczają .

Opublikowano
Przy wymianie termostatu egr dużo płynu chłodniczego się wyleje? Płyn trzeba uzupełnić czy wymienić całość? W środę przyjdzie ten podlinkowany przez Ciebie, a jeśli będzie trzeba wymienić też ten drugi to nie chce mi się 2 razy płynu spuszczać i wymieniać bo to oczywiście $$$
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy tym górnym niewiele wyleci .Jest na samym czubku układu . Tyle co w kieliszku . Jak nowy zamontujesz to możesz zrobić tak : poluzuj na nim odpowietrznik . I ściskaj górny wąż od chłodnicy ( jest po prawej ) . Powinien się w pewnym momencie wylewać trochę płyn . Wtedy zakręć odpowietrznik . Tylko ostrożnie z dokręcaniem odpowietrznika .

Z dolnym jest sporo mocowania się . Trzeba też poluzować rurkę poziomą co do niech z prawej wchodzi . Z atrakcji innych to może się okazać że oring w złączu węża dolnego chłodnicy jest zmęczony życiem i po złożeniu może cieknąć . Jak go wyjąłem to był spłaszczony . Dokupiłem sam oring w takim sklepie i jest spokój . Sam termostat z obudową jak będziesz montował to staraj się "dosunąć" do silnika a nie z boku wsuwać bo się lubi podwinąć uszczelka .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.