Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,


Chciałbym się was poradzić, otóż max. 2 tygodnie temu zauważyłem ze dosc regularnie na biegu jałowym wypada mi któryś cylinder. Zdarza się to także na zimnym silniku od razu po uruchomieniu silnika samochód chwile pochodzi prawidłowo i za chwile słyszę że ledwo zipie i ma znaczne wahania obrotów ( wypada cylinder) po czym sam gaśnie. Po ponownym odpaleniu zazwyczaj odpalał na wszystkich cylindrach i można było na spokojnie jeździć. Zdarzało się, że zapłon ponownie wypadał na biegu jałowym np. stojąc na światłach, ale zazwyczaj ponowne odpalenie auta pomagało. Dodam jeszcze że sytuacja miewała miejsce na PB i LPG.

Wczoraj doszło do takiej sytuacji, że jeden z cylindrów nie zaskakuje już w ogóle. Ponowne odpalenie auta również nic nie daje. Wiem, że jeśli chodzi o silniki m54 to jest to temat rzeka. Wrzucam od razu kody błędów z inpy:

8 luftmassenmesser - przepływomierz powietrza HFM

239 verbrennungsaussetzer Zylinder 2 - przerwy w zapłonie

238 verbrennungsaussetzer Zylinder 1 - przerwy w zapłonie

240 verbrennungsaussetzer Zylinder 3 - przerwy w zapłonie

30 Zvendung Zyl. 3 - cewka zapłonowa cylidner 3

242 verbrennungsaussetzer Zylinder 5 - przerwy w zapłonie

243 verbrennungsaussetzer Zylinder 6 - przerwy w zapłonie

241 verbrennungsaussetzer Zylinder 4 - przerwy w zapłonie

62 sukundaerluftventil - układ wtrysku powietrza wtórnego


W ciągu ostatnich dwóch tygodni, odpinałem również przepływomierz i autko na pewno ma więcej mocy na odpiętym. Jak tylko uda mi się go odpalić na wszystkich cylindrach to spróbuje też wrzucić wartości mas powietrza jakie przechodza przez przepływke.

Pytanie: czy zacząć od wymiany cewki, a potem ewentualnie weryfikować przepływomierz, lewe powietrze, sondy ? Czy macie może jeszcze jakieś sugestie do tego co sprawdzić, w jakiej kolejności ?


Z góry dzięki za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Temat rzeka gdy masz tylko losowe wypadanie zapłonów, a u ciebie czarno na białym. Wymień cewkę, skasuj błędy i adaptacje, jak się powtórzy błąd przepływki, to do wymiany.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Okej, już upatrzyłem nową cewkę BERA, jutro założę i zobaczymy czy będzie progres. A co do przepływki, to może jest szansa ją jakoś spróbować wyczyścić najpierw ? Może izopropylem w aerozolu ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiem Ci że marne szanse że czyszczenie przepływki coś pomoże.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Ok, znalazłem już używkę z e39 za nieduże pieniądze wiec jeśli jutro po montażu cewki będzie ok to zamawiam i zobaczymy. Rozumiem że na nowej przepływce adaptacje kasować ? I pytanie czy wszystkie adaptacje czy tylko od przepływu powietrza ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystkie adaptacje skasuj, zostaw go chwilę na wolnych obrotach (minutę) i przejedź się z wykorzystaniem obrotów.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Cewka wymieniona, co prawda na NGK ale wszystko chodzi ładnie. Jutro jadę do pracy zobaczymy czy będą dalej falowania obrotów, postaram sie też nagrać odczyt z przepływomierza to może jeszcze uda się ustalić, czy jest potrzeba wymiany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.