Skocz do zawartości

Intensywne zmywanie - cofa się płyn


Fuser

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Hej,

czy w instalacji z intensywnym myciem szyb jest gdzieś oryginalnie zawór zwrotny ? Zauważyłem, że zbiornik od intensywnego mycia napełnia się podczas mycia normalnego. Na schemacie

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DL81-EUR-04-2002-E39-BMW-530d&diagId=61_0143

nie znalazłem żadnego zaworka, który miałby zapobiegać przelewaniu płynu z jednego układu do drugiego chyba, że tę rolę pełnią dysze spryskiwaczy, a u mnie są wtedy zepsute ? :think:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kiedyś miałem to samo. Ratowałem się tym ,że zlewałem przy użyciu wężyka nadmiar płyn do szyb .

U mnie , rozwarstwiona była pompka , zamontowana na w/w zbiorniku ( oczywiscie nie działała ).

Podejrzewam ,że przez tą pompkę cofał się płyn?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
A ktoś się może orientuje czy kolanka, które wchodzą w dysze powinny mieć jakieś uszczelki ? Cieknie ze wszystkich czterech i one są jakieś takie luźne mimo, że zatrzaskują się na "klik". Ewentualnie może ktoś dorabiał jakieś "custom'owe" rozwiazanie ? :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja do dwóch moich e39 wrzuciłem dysze z e60 - zamiast dwóch siurków leci mgiełka. Możesz zrobić cała instalację od zbiornika z pominięciem intensywnego jeśli nie używasz, bo tam trzeba jakiś specjalny koncentrat na rozpuszczanie robali lać, sam nigdy z tego nie korzystałem. Nowa pompka febi jak już tam jesteś też może pomóc - 25pln chyba kosztowała mnie.

Jeśli brakuje Ci stoperów przed cofaniem płynu na alle możesz dokupić zestaw, ja miałem jeden w połowie drogi zamiast trójnika na intensywne, i stoper w trójniku przed rozgałęzieniem na dysze. Używałem wężyków oryginalnych, bo są sztywne, jak założysz silicon to mogą być spadki ciśnienia.


Kolejny plus to zamiast 2 kolanek przy sprysku masz po jednym na sprysk. (o ile dobrze pamiętam jak to w e39 wyglada)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
OK, ale zostawiłeś stary wężyk ? Mam zamiar założyć zaworki zwrotne tylko najpierw chcę skasować wycieki. Mi cieknie na wtyku kolanka do końcówki spryskiwacza. Chodzi mi o to czy tam w środku nie powinien być jakiś oring ? Fajne takie spryski mgłowe tyle, że ceny są kosmiczne - 200 zł za sztukę. Do E39 zresztą tak samo drogo do intensywnych. Od E60 pasuje spryskiwacz P&P na wymiar ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No co ty, za 69 znalazłem już:

https://allegro.pl/oferta/dysza-spryskiwacz-szyby-7132969-bmw-e61-e60-e63-10432183278


Pasują wtyczki i otwory tak samo. Wydaje mi się, że nie są rozbieralne, jeśli cieknie Ci na kolankach to może miałeś wodę, która zamarzła i rozwaliła spryski.


Wężyki stare, spięte na zawory jednokierunkowe. Chyba, że masz mocno spękane, ale nie powinny być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.