Skocz do zawartości

Wycieraczki przednie raz działają a raz nie


Krystiannn987789

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Problem jaki mie spotkał to nie działające poprawnie wycieraczki, a mianowicie.

Wycieraczki działają wraz ze spryskiwaczami ale po kilku ruchach zatrzymują się w losowym miejscu. Włączam je ponownie i jest tak samo z tym że zatrzymują się w innym miejscu.

Następnie nie działa nic ani wycieraczki ani spryskiwacze.

Po 5-10 minutach znowu wszystko działa ale tak jak wyżej pisałem kilka ruchów i zatrzymują się w losowym miejscu, po dwóch włączeniach znowu nic nie działa przez kilka minut.


Jeszcze nić nie sprawdzałem i proszę was o pomoc.


Auto to bmw e90 z 2010 roku limuzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zasada działania

Wycieraczki szyby przedniej, pompa spryskiwacza szyby przedniej i pompa układu czyszczenia reflektorów są sterowane przez jednostkę sterującą Junction Box Electronics (JBE).


Przełącznik spryskiwacza / wycieraczki jest podłączony do zestawu przełączników kolumny kierownicy (SZL). Stany przełączników są przesyłane przez F ‐ CAN do jednostki sterującej DSC oraz z jednostki sterującej DSC przez PT ‐ CAN do jednostki sterującej JBE.


W trybie automatycznym czujnik światła podczas jazdy w deszczu (RLS) rejestruje intensywność deszczu. Wysyła dane przez magistralę LIN do centrum funkcyjnego dachu (FZD). FZD przesyła następnie intensywność deszczu z K-CAN do JBE.


Aby zapobiec zamarzaniu dysz spryskiwaczy myjni samochodowej, istnieje podgrzewanie dyszy spryskiwacza. JBE steruje tą nagrzewnicą w zależności od temperatury otoczenia. JBE odbiera temperaturę otoczenia z tablicy rozdzielczej przez K-CAN. Ogrzewanie dyszy spryskiwacza jest włączane razem z ogrzewaniem lusterek zewnętrznych.


Przekaźniki w skrzynce rozdzielczej

Następujące przekaźniki układu spryskiwacza i wycierania są zainstalowane w przedniej skrzynce rozdzielczej:


Przekaźnik wycieraczek K36 (można wymienić osobno, nie jest instalowany w serii E7x)

Przekaźnik wycieraczek / przekaźnik przełączający wycieraczek stopień 1/2 K37 (nie można wymienić pojedynczo)

Przekaźniki tylnej wycieraczki K91 (można wymienić pojedynczo)

Przekaźniki systemu czyszczenia reflektorów K6 (możliwość indywidualnej wymiany do dnia produkcji 03/07)



Na wstępie wymień profilaktycznie bezpienik F50.......30A.

W układzie są dwa przekaźniki K36 i K37. Umiejscowione są w skrzynce bezpieczników z przodu przed pasażerem. Przekaźnik znajduje się na górze skrzynki przy jej lewej krawędzi.

Jak można wyczytać w/w opisu , któryś z tych przekaźników nie jest wymienny.

Może przekaźnik źle działa....


Sprawdź kość przyłączeniową zaraz przy silniczku wycieraczki , może jest korozja elektryczna pinów i konektorów???


Silnik może ma ciężką pracę , zabezpieczenie termiczne może się włącza. Ramiona wycieraczek należało by na nowo przesmarować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc z góry dzięki za pomoc!

Jak na razie problem został rozwiązany.


Podjechałem do mechanika żeby kupić bezpieczniki bo na chwilę obecną to najszybsza opcja, bynajmniej w Niemczech.

Mechanik podpowiedział że to nie bezpiecznik ani nie przekaźnik i zczytał błędy.

Dzisiaj zdemontowałem podszynie, wtyczkę przy silniku spsikałem wrazie czego sprajem do elektroniki na kontakt.

No i oczywiście wszystkie ruchowe elementy od wycieraczek kilka razy od serca WD-40, poszły 2 małe buteleczki xd.

No i jak na razie się naprawiło wszystko śmiga jak dawniej.

Nawet silnik od wycieraczek pracuje ciszej, mechanik na to wcześniej uwagę zwrócił jak błędy zczytywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego WD - 40 jest dobre do czyszczenia takich miejsc ale nie smarowania . Po takim czyszczeniu , dodatkowo dobrze by było przemyć te miejsca zmywaczem do hamulców . Po odparowaniu zmywacza , nałożenie odpowiedniego smaru , który nie wyschnie tak szybko jak WD - 40.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dzisiaj rano problem znowu powrócił...

Już myślałem żeby silniczek wycieraczek wymienić.

Rozbiorę wszystko jeszcze raz wyczyszczę środkiem do hamulców i nasmaruje tak jak doradzasz.

Tylko nie wiem jaki smar się do tego nadaje, proszę daj info to obrazu zamówię bo raczej nic takiego nie mam :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podłączę się pod temat, może jest powiązany.


Od jakiegoś czasu zauważyłem, że wycieraczki przestają mi działać ale nie robią tego w sposób opisany powyżej przez autora postu, a po prostu losowo przestają się uruchamiać.

Dzieje się tak zarówno w trybie automatycznym jak i manualnym, prawy pałąk przestaje reagować na cokolwiek, przywraca go do życia zgaszenie samochodu, wyciągnięcie kluczyka oraz ponowne włożenie go do stacyjki. Po takim zabiegu wycieraczki działają prawidłowo.


Jest to zjawisko totalnie niezależne od niczego, w trasie 300km w deszczu nie zdarzyło mi się to ani razu, później jadąc po mieście dwukrotnie w ciągu 30 minut.

Jest to zarówno irytujące jak i niebezpieczne, brak wycieraczek podczas ulewy na autostradzie to dość krytyczna sytuacja, jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.