Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam taki problem błąd czterech swiec żarowych na początku był błąd 4203 dał mi kolega używany sterownik w sumie dał mi dwa po założeniu błąd czterech świec. Sprawdziłem jedna dobra była trzy spalone nadal błąd czterech świec. Rozciołem sterownik sprawdziłem słynne druciki mają przejście i nadal jest błąd czterech świec. Bezpiecznik nad schowkiem sprawdzony przewody od wtyczki do świec są ok. Ogólnie zakładałem 4 sterowniki na dwóch błąd 4 swiec na dwóch 4203 sterownik świec żarowych.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mało czytelnie to opisałeś :roll: masz sprawne świece?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Po pod pięciu komputera błąd 4203 sterownik świec żarowych więc założyłem drugi używany na drugim sterowniku błąd wszystkich czterech świec sprawdziłem miernikiem od strony kostki okazało się że tylko jedna świeca działa więc wymieniłem na nowe na nowych świecach dalej jest błąd czterech świec. Kolega mi dał dwa sterowniki ale na jednym błąd 4203 a na drugim wszystkich czterech świec. Rozciołem sterownik chcąc sprawdzić czy połączenia są ok i według miernika mają przejście a błąd czterech świec nadal jest. Bezpiecznik nad schowkiem jest cały
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Błąd 4203 to prawdopodobnie sterownik od N47. Błąd 4 świe. Może powodować;

- uszkodzone 4 świece - to wykluczyłeś

- uszkodzony sterownik - przerwa, między płytą a pojedynczą wtyczką, czyli sterownik nie dostaje zasilania lub przerwane kable między pinami 1234 sterownika, czyli wszystkimi świecami

- nie przykręcony dobrze sterownik fo bloku. Sterownik masę bierze z obudowy

- uszkodzony kabel zasilania sterownika , czyli ten który wchodzi w pojedynczą wtyczkę sterownika.

Więcej opcji chyba brak, które powodowały błąd czterech świec.

Opublikowano
N47 świece są 7v w M47 5v sterowniki łatwo odróżnić kabel gruby plusowy sprawdzony nie jest wypalony podłączałem pod niego świece żarowa 12v dla oporności. Jak pisałem sterownik rozebrałem połączenia między konektorem a płyta jest sprawdzałem miernikiem chyba że problem leży gdzie indziej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W przypadku błędu 4 świec nie ma więcej opcji. Sterowniki wcale nie tak łatwo odróżnić bez numerów lub otwierania ich.

Błąd 4203 to uszkodzony moduł świec i w 99 procentach przypadków to nie ten moduł co trzeba, nie e tym silniku.

Opublikowano
Dokładnie też tak pomyślałem zamówiłem na allegro według opisu do E46 ale wywil błąd trzech świec rozebrałem sterownik niby ok po ponownym montażu błąd 4203
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podaj numery ze sterownika. Ludzie nie wiedzą co sorzedają.

Naprawuałeś ten z błedem trzech świec, że teraz pokazuje 4203?

Opublikowano
Nie ruszałem nic zmierzyłem miernikiem czy jest przejście z płytki do konektora przejście jest założyłem go i wyskoczył błąd 4203
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma co sprawdzać przejścia gdy jest błąd 4 świec (pomijam problem z przewodem zasilającym), ścieżki po aktywacji sterownika tracą kontakt z pinami. Wystarczy je dotknąć i już będziesz widział, taki można oczywiście naprawić. Kupno używanego sterownika z chęcią montażu w fabrycznym stanie to bezsens, 99% jest niesprawna.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sterownik sprawdza się tak na stole bez otwierania. Miernik na piszczenie lub pomiar oporu i po przyłożeniu minusa do pojedynczej wtyczki a plusa do pinów dużej wtyczki od 1 do 4 powinny być identyczne wyniki w zakresie 400-700. Piny 1234 to kolejne swiece. W 3 litrowych dieslach to piny 123478. Jak nic nie pokaże sterownik do naprawy lub wymiany. Jeśli sterownik jest ok, według pomiarów i świece też a nadal masz błąd 4 świec to pozostaje upalony kabel zasilania, czyli ten który idzie od rozrusznika do pojedynczej wtyczki sterownika. Naprawiam te sterowniki także jak coś to pomogę.
Opublikowano
Tak robiłem jak opisałeś pokazywał miernik 520-522 ale mimo to był błąd czterech świec dziś na spokojnie wyczyscilem cały żel przeczyściłem miejsca pod lutowanie nowe przewody pomiar miernikiem nadal 520 na każdym z pinów do świecy. Myślałem że nie ma sensu go pchać do auta ale włożyłem zero błędów świece grzeją w końcu. Dzięki za porady i za poświęcenie czasu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piszecie ze piny w kostce od sterownika swiec 1234 to swiece na cylindrach 1234. Nie dawalo mi to spokoju az sprawdzilem to w TIS-ie

I tam wygląda to inaczej.

cylinder 1 to pin 9

Cylinder 2 to pin 8

Cylinder 3 to pin 2

Cylinder 4 to pin 3


6 cylindrów

Cylinder 1 pin 9

Cylinder 2 pin 8

Cylinder 3 pin 7

Cylinder 4 pin 3

Cylinder 5 pin 2

Cylinder 6 pin 1

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak w tisie są w zależności od schematu różne sterowniki opisane. Nigdy nie spotkałem się z tym co opisałeś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.