Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mój problem jest taki, że w minusowe temperatury przy odpaleniu auta po nocy (+- 12h) auto ladnie odpala i skacza obroty w przedziale 09-1.0 i jakby delikatnie trzesie przez pare sekund , dodatkowo przy nagrzanym silniku delikatnie faluja obroty, Dodam odrazu, że wtryski są ok a wymienione takie części jak : świece (komplet), filtr paliwa, termostaty, usuniete klapy z kolektora. Jeśli ktoś może pomóc, lub miał taki przypadek będę wdzięczny.

Pozdrawiam

Opublikowano

A po odpaleniu puszcza dymka i zaraz przestaje?Jeśli tak,to na 99% masz uwalony sterownik od świec.Świece dałeś nowe,ale czy sprawdziłeś błedy?Jeśli puściły luty na sterowniku to najczęściej wyskakuje błąd wszystkich świec.Natomiast za lekko falujące obroty na ciepłym silniku jest odpowiedzialny czujnik temperatury tylko juz nie pamietam,czy ten co jest przy klimie,czy tam jest jakis przy chlodnicy,albo taki filterek gdzies tam jest.Spróbuj na cieplym wylaczyć wgl klime i nawiew i zobacz czy falują obroty



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
dymka raczej nie puszcze przez chwile ale to para normalne zjawisko, błedy były ale żadne od sterownika własnie, dzięki za sugestie z tym czujnikiem
Opublikowano

Mam dokładnie tak samo w 2.0d z 2006 ( M47 ) ... Pali po 3 obrotach ( na trzecim załapuje ) ... więc jest idealnie ale >> potem chwile jest tak samo jak u ciebie ...

Oczywiście : świece, sterownik, filtr paliwa >> nowe i żadnych błędów .. a zaraz po odpaleniu pierwszy raz po nocy pracuje jakby na 3 gary przez 3 max 4 sekundy ... potem już idealnie .. mało tego .. może stać 8-10 godzin na mrozie i odpala bez telepania .. dopiero powyżej 10 godzin jak stoi ...

Też mam klapki usunięte + wyprogramowane ... Dzisiaj kupiłem 2 wtryski bo na INPIE pokazywało na zimnym nieco rozjechane dawki na 1 i 3 wtrysku .. które na ciepłym zrównywały się do 0.11 jak mają 2 i 4 ... Jutro założę nowe, wprogramuje kody IMA i zobaczymy ..

Jak będzie OK to dam znać, jak coś znajdziesz to też daj cykna ;)

Opublikowano
dymka raczej nie puszcze przez chwile ale to para normalne zjawisko, błedy były ale żadne od sterownika własnie, dzięki za sugestie z tym czujnikiem

 

Bo błędów sterownika nie będzie.Będzie tylko świec żarowych.A jak będzie błąd świec na cylindrach to znaczy że padł sterownik.Nie wiem jak w 6-cio cylindrowych,ale w 4-ro cylindrowych przeważnie pokazuje błąd świec na wszystkich 4 cylindrach.może się zdarzyć,że na 3 lub 2 zależy w którym miejscu puścił lut na sterowniku.Dlatego proponuję teraz po wymianie świec jeszcze raz podpiąć pod komputer i sprawdzić błędy.Jak pokaże teraz błąd którejś świecy,to znaczy że sterownik do wymiany,albo .......do naprawy.Są fachowcy to go lutują



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Ja sterwownika jeszcze nie wymienialem bo nie chcialem stosować metody wymiany wszystkiego po kolei a wiadomo jak z fachowcami z dobrą diagnozą.. zrobie jak kolega niżej pisze zobacze czy pokazuje jakis blad swiec po wymianie i moze wtedy zdecyduje sie na wymiane sterwonika. Troche sie obawiam ze sterwonik nie pomoze bo właśnie duzo osob w innych postach pisze ze wymienili sterwonik a obroty dalej skacza po odpaleniu. Dzieki i dam znac jak coś sie dowiem

Pozdrawiam

Opublikowano
No ja wymieniłem najpierw sterownik .. i było dokładnie jak piszesz i piszą inni NIC to nie dało >> więc poleciał na półkę i założyłem stary .. potem świece, ale z tym też były jaja ... koniec końców błędów brak a te kilka sekund rano pracuje jakby na 3 gary ( u mnie są 4 ) ... Zobaczę jak zareaguje na wtryski ..
Opublikowano
po wyłączeniu nawiewu calkowicie klimatyzacji obroty trzymjaja sie równiutko, faktycznie to pomoglo tylko czy mogłbys "stolar" dokladniej napisac jaki czujnik trzeba wymienic w takim przypadku?
Opublikowano
Dziekuje za rozwiazanie problemu z falujacymi obrotami, a mam pytanie czy jesli teraz jak jest troche cieplej auto duzo lepiej sie zachowuje po odpaleniu na zimnym czy to wina sterownika świec?
Opublikowano

Czyli co?Rozumiem,że wymieniłeś sterownik i jest OK?Jeśli tak,to oczywiście była to wina sterownika



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Czyli co?Rozumiem,że wymieniłeś sterownik i jest OK?Jeśli tak,to oczywiście była to wina sterownika



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Raczej jest odwrotnie - sterownik nadal jest do doopy, tylko mrozy odpuściły i bryka lepiej pali na zimnym nawet bez podgrzania świecami :)


A do kolegi Kacperek - diagnostyka forumowa nie jest zła, ale komputerowa mimo wszystko dokłądniejsza...

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano

Deebee a gó..o.. prawda.Jak myślisz,że świece grzeją tylko jak jest duży mróz,to się mylisz.potrafią grzać nawet jak jest koło zera i parę stopni na plusie.I nie służą tylko do grzania przy odpalaniu.Poza tym kolega nie pisał,że mu źle pali,tylko po odpaleniu chwilę trzęsie silnikiem.Więc to jest mylenie chu.a z ogórkiem.Sam tak miałem i po naprawie sterownika problem ustał jak ręką odjął.Więc wiem o czym mówię z własnego doświadczenia



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Deebee a gó..o.. prawda.Jak myślisz,że świece grzeją tylko jak jest duży mróz,to się mylisz.potrafią grzać nawet jak jest koło zera i parę stopni na plusie.I nie służą tylko do grzania przy odpalaniu.Poza tym kolega nie pisał,że mu źle pali,tylko po odpaleniu chwilę trzęsie silnikiem.Więc to jest mylenie chu.a z ogórkiem.Sam tak miałem i po naprawie sterownika problem ustał jak ręką odjął.Więc wiem o czym mówię z własnego doświadczenia



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Cieszę się Twoim szczęściem niezależnie od tego, czy osiągnąłeś go ogórkiem, czy nie...


A telepanie silnikiem niekoniecznie może być winą sterownika świec. Ciesz się, że akurat u Ciebie tak było.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano

Oczywiście,że niekoniecznie to wina sterownika,nikt nie powiedział,że to wyłącznie wina sterownika może być.Ale skoro kolega wymienił świece i silnik dalej przez chwilę po odpaleniu na zimnym nierówno pracuje to najczęściej jest to wina sterownika i od tego trzeba zacząć.Dlatego pisałem żeby jeszcze raz po wymianie świec zobaczył,czy występują błędy.Bo jeśli po wymianie dalej pokazuje błąd świec,to znaczy że sterownik uwalony i tyle.I widocznie tak było skoro mówi,że teraz jest OK



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Oczywiście,że niekoniecznie to wina sterownika,nikt nie powiedział,że to wyłącznie wina sterownika może być.Ale skoro kolega wymienił świece i silnik dalej przez chwilę po odpaleniu na zimnym nierówno pracuje to najczęściej jest to wina sterownika i od tego trzeba zacząć.Dlatego pisałem żeby jeszcze raz po wymianie świec zobaczył,czy występują błędy.Bo jeśli po wymianie dalej pokazuje błąd świec,to znaczy że sterownik uwalony i tyle.I widocznie tak było skoro mówi,że teraz jest OK



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Tylko że wg mnie kolega Kacperek nigdzie nie napisał, że wymienił sterownik, tylko że to rozważa...

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, uwazam koledzy ze wasze (zgrzyty) nie maja sensu kolega Stolar dobrze doradzil ale jescze nie wymienialem sterownika poniewaz temperatury sa trooche wyzsze i jest duzo lepiej wymienie pewnie dopiero jesienia bo latem to nie powinno sprawiac problemu. A z trafna diagnoza miałem też na mysli sprawe nierownych obrotow gdy silnik osiagnie temp dwudziesru paru stopni to napewno chodzi o ten elektyczny podgrzewacz tylko nie wiem czy zamowic uzywke czy jakos to sie regeneruje koszt jest niski uzywanego ale czy faktycznie taki sie sprawdzi lepiej niz moj.. Pozdrawiam
Opublikowano
Witam, uwazam koledzy ze wasze (zgrzyty) nie maja sensu kolega Stolar dobrze doradzil ale jescze nie wymienialem sterownika poniewaz temperatury sa trooche wyzsze i jest duzo lepiej wymienie pewnie dopiero jesienia bo latem to nie powinno sprawiac problemu. A z trafna diagnoza miałem też na mysli sprawe nierownych obrotow gdy silnik osiagnie temp dwudziesru paru stopni to napewno chodzi o ten elektyczny podgrzewacz tylko nie wiem czy zamowic uzywke czy jakos to sie regeneruje koszt jest niski uzywanego ale czy faktycznie taki sie sprawdzi lepiej niz moj.. Pozdrawiam

 

Jeśli Ci nie szkoda dpf, to jeździj z uwalonym sterownikiem do jesieni...

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.